Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   56 / 100
(#) kameleon2 válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 27, 2012 /
 
Na ez már valami!
(#) kameleon2 hozzászólása Jún 29, 2012 /
 
Elektromos autó drift Renault
(#) sanykaraj válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
A kerékben levő helyhez képest elég nagy teljesítménye van a motornak de nem lesz baja? Ha valaki vesz egy ilyet és a Magyar utakon használja?
(#) zolika60 válasza sanykaraj hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Engem inkább az érdekelne, hogyan ad le két önindítónyi motor 41 lóerőt?
(#) Pulyka válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Na látod az engem is.
..de biztos ki van ez találva ilyen kis méretben, jó vastag tápkábelek mellett..
(#) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (») Jún 29, 2012 /
 
Idézet:
„jó vastag tápkábelek mellett..”


..és kiderül, hogy nem mondok hülyeséget.
Bővebben: Link
Itt 38 másodpercnél, és még utána is itt-ott látszanak a táp kábelek, amik olyan vastagok, hogy elsőnek hidraulika csőnek néztem őket..
(#) sanykaraj válasza Pulyka hozzászólására (») Jún 30, 2012 /
 
ez az is érdeklen hogy vajon közvetlen hajtja a motor a kereket vagy valamilyen áttételekkel mert ha közvetlen akkor ez valami a jövőből származó élien motor lehet :szeret: amiből aztán tényleg lehetne autot építeni ha kereskedelmi forgalomban is kapható lesz külön a motor elfogadható áron
(#) zolika60 válasza sanykaraj hozzászólására (») Jún 30, 2012 /
 
Biztosan áttételes. Azt gondolnám, hogy az egyik motor egy bolygóművet hajt meg, mint egy akkus fúró. A másik pedig annak a külső gyűrűjét, hogy folyamatosan változzon az áttétel. Legalábbis én hasonló módon terveztem megcsinálni vagy húsz éve, de csak egy rajz lett belőle egy kockás füzetben. A valóságos teljesítményük messze elmarad szerintem a leírttól, de a nyomatéka lehet akkora, mint egy olyan teljesítményű benzinmotoré.
(#) Pulyka válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 30, 2012 /
 
Én arra gondoltam, hogy jó vastag tekercselése lehet..
Mint egy akkus fúrónak a motorja, csak nagyobban.
Az is felvesz szerintem 10 ampernál többet, mikor leadja a teljesítményét.(akkus fúró) Ennek a "kerék" motornak is hasonló felépítése lehet, csak nagyobb méretben.
(#) zolika60 válasza Pulyka hozzászólására (») Jún 30, 2012 /
 
Ezt gyanítom én is. Csak hát két motor van. Szívesen megnéznék egyet közelebbről.
(#) GPeti1977 hozzászólása Júl 1, 2012 /
 
Brushless motor lehet így valami hűtéssel elképzelhető ez a lóerő.
(#) sanykaraj válasza Pulyka hozzászólására (») Júl 1, 2012 /
 
Szerintem ez 10A jóval többet vesz föl nem véletlen vannak a vezérlőn akkora kondik ( az én 50 W villanymotorom 24 V ról indulo áramnak 5-8 ampert vesz fel ha elindult és nincs terhelve 3-4 amper közt megy ha nagyon le terhelem elmegy 10fölé de akkor meg az automata közbe szól)
(#) l48 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 1, 2012 /
 
Torqeedo 2009 katalógus letöltése >>
Az elv nagy valószinűséggel itt van a pdf-ben. Gyakorlatilag egy gigantikus teljesitményű akkus fúró.
Kefe nélküli dc motor horrorisztikus ár és nem örökélet a jellemzője. Hevert nálam egy darabokban. Amig müködik addig minden paraméterében tudja a leirtakat. Amennyiben meghibásodik lehet feszegetni a pénzeszsákot
(#) l48 válasza l48 hozzászólására (») Júl 1, 2012 /
 
http://www.hajobazis.hu/index.php?nyelv=hu&hb=torqeedo_elektromos_c...enu=83
Elnézést rosszul linkeltem! A pdf a link alján van.
(#) borvendeg hozzászólása Júl 5, 2012 /
 
Hello!
Meg építettem a mellékelt kapcsolást.
A FET-ek meghajtására MICROCHIP által gyártott TC4445 meghajtókat használok. Néhány perc után az egyik FET csoportba bezárlatosodott egyik FET G-je. Ezt javítottam, ésa következő tesztnél ugyanazon csoport egy másik FET-je ment tönkre.
Mi lehet az oka?(Kicsi a G ellenállás?)

IRFP4710-eket használok, Rg=1.2OHM
A meghajtófokozat nem az ami a képen van.

kapcs jav.jpg
    
(#) (Felhasználó 46585) válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 5, 2012 /
 
Tedd fel a KOMPLETT kapcsolási rajzot. Legyen rajta minden alkatrész.
(#) cimopata válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 5, 2012 /
 
Csak a gate zárlatosodott be vagy minden láb?
(#) borvendeg válasza cimopata hozzászólására (») Júl 6, 2012 /
 
Csak a Gate!
Mellékelem a teljes kapcsolást. (Bocs a minőségért.)
(#) (Felhasználó 46585) válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 6, 2012 /
 
Érdekes... motor nincs is benne? Pufferkondi se?
(#) borvendeg válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Júl 6, 2012 /
 
De a motor benne van! Pufferkondi nincs!
A PIC 5V-ról megy(Ez adja a PWM jelet)!
(#) (Felhasználó 46585) válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 6, 2012 /
 
Ja, értem... ez a KOMPLETT kapcsolási rajz? A következő a fotók lettek volna... nagyon nem mindegy a nyák ( vagy a mechanikai ) kivitel. Nem hiszem, hogy érdemben tudnának neked segíteni, ugyanis errefelé látnokok nem szoktak megfordulni... de hát te tudod... nincs benne pufferkondi? Javaslom, hogy nézz meg egy-két működőképes rajzot, tpoicot, mert a legelemibb dolgokkal sem vagy tisztában...
(#) cimopata válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 7, 2012 /
 
Szerintem a kondik hiánya volt a hiba forrása. A betápot meg kell rendesen pufferelni+ fólia kondizni mert ha nincsen kondi akkor a fetek kikapcsolása után ami a betápon jön áram a betáp induktivitásán nem tud hova folyni és elkezdi növelni a feszültséget a draineken addig míg valamelyik fet le nem törik.

Mekkora áramra lesz szükség a kimeneten?
(#) borvendeg válasza cimopata hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Hello!
kb.2-300A
Kondik azért nincsenek, mert úgy gondoltam, hogy az akkumulátorok elég közel vannak, a vezérlőhöz és elvileg a savas aksi pufferként viselkedhet.

Azt nem értem, hogy mért a G-ek zárlatosodnak be...
üdv.:Matyko
(#) cimopata válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
De csak a gate zárlatosodott be vagy a drain-source is?

Egyébként bármilyen közel van az akku akkor is kell kondi, nem is kevés.
(#) borvendeg válasza cimopata hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Mint írtam, a Gate a föld felé (azaz a S-el)!
(#) cimopata válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 8, 2012 /
 
Érdekes, mert akkor lehet hogy a gateen kapott túlfeszültséget amit meg nem igazán értek mivel a gate védve van zener diódával. Csatolj már egy nyáktervet lényszíves. vagy egy fényképet.
(#) borvendeg válasza cimopata hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
Csatoltam!
(#) cimopata válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
A bal oldali fetek nagyon nagy hurkon keresztül kapják a meghajtást. Valahogy szimmetrikusabban kell megoldani a meghajtást mert így különbség alakul ki a fetek vezérlésében. Van amelyik előbb kapja meg a jelet van amelyik később, mind amiatt mert hosszú a hozzávezetékezés.

A másik dolog a visszafutás dióda. Nem látom a panelon. Gondolom valahol a levegőben lóg. Jó lenne közvetlenül a panelre építeni úgy, hogy a katódok közvetlenül a betáp pufferekbe menjenek.

Berajzoltam nálad a pirossal jelzett induktivitásokat kellene megszüntetni. Az alsót úgy lehet hogy a fetmeghajtás nem a nagyáramú vezetékkel együtt fut hanem külön, azt is lehet csinálni, hogy helyileg megoldani a fetek kisütését egy egy PNP tranzisztorral.

A felső induktivitás pedig a visszafutás dióda közvetlenül a drainekre kötésével történhet.

Nem tudom láttad e annak idején rozsda puffer fokozatát:Bővebben: Link
Ebben a topikban érdemes lenne olvasgatnod:
Bővebben: Link

probléma.jpg
    
(#) borvendeg válasza cimopata hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
Van logika, abban amit mondasz. Alul jobbról a második FET ment ki először. A második esetben még nem tudom, mert nem szedtem szét. De ugyanabban a csoportban van a gond.
A visszafutásdiódák:
Bővebben: Link
Még egy kép a csatolmányban.
A probléma JPG-t ha jól értelmezem akkor a piros induktivitást kell kilőni a kondikkal. Mekkora érték kell oda?
Sajnos nem tudom, hogyan tudnám a hurkot csökkenteni.

HPIM6651.JPG
    
(#) cimopata válasza borvendeg hozzászólására (») Júl 9, 2012 /
 
Egy újabb dolog ami eszembe jutott de ez már üzemeltetési dolog, hogy 300A azon a panelon nem fog elmenni.
Következő: »»   56 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem