Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   55 / 100
(#) borvendeg válasza szsrobert hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Persze ez leírva tök egyszerűnek tűnik, de erre kellene, valami megoldás, hogy automatikusan történjen a dolog. Akár PIC-el, de valami elv, ezt hogyan csinálják, a "nagyok"?
(#) szsrobert válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Arról a nagyokat kell kérdezni
Feszmérés minden akkun. Mikor az egyiken eléri a 14,4-14,7V-ot, lekapcsolni, és az automata töltőket üzembe helyezni. 14,4-en tart 2 órát csökkenő árammal, majd 13,8-on csepptölt.
Vagy a soros töltés, elfűtés.
Jó hatásfokú, egyszerű, olcsó, akkubarát nem lehet egyszerre.

Ez a soros töltés jó hatásfokkal, majd utána akkunként töltés gyengébb hatásfokkal egy keverékmegoldás a hatásfok és az akkuélettartam tekintetében. Akkunként is lehet tölteni csak az automatával, valamivel gyengébb hatásfokkal(akkunkénti egyenirányítási veszteség). Akkor több automata töltő kell.
(#) Oscar2 válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
Helló! Bocsi, hogy beleszólok,de ez a soros töltés valószínűleg nem a legnagyobb probléma. A távközlésnél (pl.) 48 V a névleges,mindíg soros töltést használtak,az akkugyár megmondja mennyi az össz-töltőfesz (pl~54 V),és így vállalja a garanciát. Az elemeket időnként ellenőrizni kell, de a kapcsolóüzemű tápegység dolga csak a töltőfeszültség szinten tartása.
Igaz,hogy itt csak ólomakkumulátorok vannak, akár löttyös vagy zselés.
(#) borvendeg válasza Oscar2 hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
Nos én úgy gondoltam, hogy csináltatok egy olyan trafót, aminek 5 külön sekunder van és ezekre mindegsikre építek egy 10A körüli elektronikát, így az elektronikák egymástól galvanikusan függetlenek, és tölthető vele a pakk. (Mint a li-po akuknál)
(#) szsrobert válasza Oscar2 hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
Ha az akkuk kapacitása eltér egymástól, a kisebb kapac 16V-ig felmegy, míg amásikban lehet, hogy csak 13,8V van. Elbontja a vizet az akkuban, még gyorsabban romlik a kapacitása.
Ha egyformák az akkuk valóban, nem okoz komoly gondot a soros töltés, de érdemes méregetni a feszt. Drágák az akkuk.
(#) szsrobert válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
Lehetséges megoldás, sajnos a sok egyenirányítás miatt több lesz a veszteség.

Ezért írtam a soros, majd egyenkénti/párhuzamos töltést.
(#) borvendeg válasza szsrobert hozzászólására (») Jún 13, 2012 /
 
Igazad van, de azt hiszem ez a leg/olcsóbb/egyszerűbb megoldás, és az akku-nak legkíméletesebb.
Mellékelek egy egyszerű rajzot amit gondoltam megvalósítani.
Kezdetnek jó lesz aztán majd fejleszthető, de a tesztekhez is kell már a töltő.
VAlami visszajelzést kéne még bele építeni, a töltésről.

charger.gif
    
(#) Endlos válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
32 akkunál ez nem túl költséges? Mennyibe kerülne kb? Anyag, és munkadíj hozzávetőleg. (11.2V 2200mAh /db)
(#) borvendeg válasza Endlos hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
Esetemben 5db-ról van szó... Max 10 ha párhuzamosítok is, de a párhuzamosakat töltöm együtt, szóval 5x kell megépíteni.
(#) Endlos válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
Vagyis akkor ez egy igen?
(#) borvendeg válasza Endlos hozzászólására (») Jún 14, 2012 / 1
 
Úgy érted a munkadíjat, hogy mennyiért csinálnék neked?

32 azért elég sok, de nem nagyon van más megoldás. Mindenhogyan kell párhuzamos töltés még ha sorossal kezdesz is.
A kulcskérdés, a trafó. Az a legdrágább.
(#) GPeti1977 válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 14, 2012 /
 
Ezzel ceruza (AA) NiCd akkut akarsz tölteni?
(#) borvendeg hozzászólása Jún 20, 2012 /
 
Zolika60!
Kíváncsi vagyok, az ötletedre, de már módosítani nem áll módomban az eddigi dolgokat(esztergályosnál van a cucc)

Szóval egy GETTYS motorról van szó.
Adatai:
Motortype: 16-0073-02
Data Sheet Type: 201-113-3003
Connection Diagram: 201-133-1001
Serialnumber: 866
DWG Number: 201-233-3011
13779m-2

Sajnos nem találok adatlapot, így maradt a mérés/próba.

Most kérdezhetnéd, hogy mért állok neki adatlap nélkül? Mert eddig meggyőződésem volt, hogy megvan az adatlap, majd kiderült, hogy mégsem az, mert a fordulatszám közel sem stimmel. Ezután megpróbáltuk megfékezni, a motort és úgy döntöttünk beletesszük.

A beépítésre rengeteg megoldás lehetett volna, azt elfelejtettem, írni hogy a váltóhoz egy lemezzel még a mérete miatt sem lehetett betenni, vagy legalábbis nagyon sarkosan. 50cm a motor hossza tengellyel. Ki kellett volna vágni, a doblemezt és nyomtáv szélesitő is kellett volna vagy 30-40mm, hogy ne forduljon bele a kerék a motorba. Így jött ez a megoldás. Olcsónak is olcsó és még talán működni is fog.
(#) borvendeg válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
NEM! Savas akut akarok tölteni!
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
Mit lehet még tudni róla? Feszültség, teljesítmény, miből szedtétek ki? Ilyesmikre gondolok. Sajnos a Gettys honlapján a megadott infók alapján nem sikerült megtalálnom. Viszont amit találtam DC motort az 3000-ret forog. Bővebben: Link
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
Mint mondtam nincs más!!!
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
A fordulatszámát mértétek ezek szerint? Vagy valahol le van írva. Milyen feszültségen használnátok? Mekkora áramot vesz fel? Honnan gondolod, hogy viszi a trabantot?
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
60V-on 500 ezt mértem!
60V-on akarom használni. Áramot nem tudom de 300A körülre tippelem. Ránézésre gondolom hogy elviszi.
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
Lehet, hogy az eredeti feszültsége jóval magasabb Nézted, hogy soros vagy párhuzamos motor?
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
soros
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
Ezek között van olyan, ami 120V-on forog 1000-ret.
a tiéd is hasonló lehet. Sajnos csak nyomaték görbék vannak, feszültség görbét nem láttam. Talán ha párhuzamosban kipróbálnád, gyorsabb lenne. 500-as fordulaton lehet, hogy kicsi lesz a nyomatéka. Bővebben: Link
(#) gaba72 válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
Soros motornak nulla fordulaton van a legnagyobb nyomatéka...

Soros motortekercsrelésre pedig huzamosabb ideig nem jó párhuzamosan rákapcsolni a tápfeszt...
(#) zolika60 válasza gaba72 hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
Ez szerintem egy 360V-os soros motor, amit 60V-ról szeretne üzemeltetni. Szerintem működhet.
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
Köszi a pdf-et. Ez nekem is megvan, de ebből nem tudom melyik az én motorom...
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
Azok közül valamelyik, aminek 1000 fordulatonkénti feszültsége 120V. Ha jól mérted a 60V-os 500-as fordulatszámot. Nem tudom hogyan állsz az angollal, de rendes leírás csak bejelentkezve vagy emailban szerezhető. Ők biztosan tudják a pontos típust.
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
Az angollal van a probléma. Sajnos ezért nincs adatlap...
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
Sajnos abban nem tudok segíteni. Csak van az ismerőseid között egy mai huszonéves? Szinte mind tudnak angolul, ha jártak középiskolába. Ha meg főiskolára vagy egyetemre is, akkor szinte kötelező. Adatlap nélkül marad a méricskélés kísérletezés.
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
Meglátom mire jutok...Én vagyok a kivétel (22)...
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
A kivétel erősíti a szabályt.
(#) Inhouse hozzászólása Jún 27, 2012 /
 
Ezt láttátok már?
Michelin komplett elektromos kerék, futómű

Üdv
Inhouse
Következő: »»   55 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem