Fórum témák
» Több friss téma |
A kerékben levő helyhez képest elég nagy teljesítménye van a motornak de nem lesz baja? Ha valaki vesz egy ilyet és a Magyar utakon használja?
Engem inkább az érdekelne, hogyan ad le két önindítónyi motor 41 lóerőt?
Na látod az engem is.
..de biztos ki van ez találva ilyen kis méretben, jó vastag tápkábelek mellett.. Idézet: „jó vastag tápkábelek mellett..” ..és kiderül, hogy nem mondok hülyeséget. Bővebben: Link Itt 38 másodpercnél, és még utána is itt-ott látszanak a táp kábelek, amik olyan vastagok, hogy elsőnek hidraulika csőnek néztem őket..
ez az is érdeklen hogy vajon közvetlen hajtja a motor a kereket vagy valamilyen áttételekkel mert ha közvetlen akkor ez valami a jövőből származó élien motor lehet :szeret: amiből aztán tényleg lehetne autot építeni ha kereskedelmi forgalomban is kapható lesz külön a motor elfogadható áron
Biztosan áttételes. Azt gondolnám, hogy az egyik motor egy bolygóművet hajt meg, mint egy akkus fúró. A másik pedig annak a külső gyűrűjét, hogy folyamatosan változzon az áttétel. Legalábbis én hasonló módon terveztem megcsinálni vagy húsz éve, de csak egy rajz lett belőle egy kockás füzetben. A valóságos teljesítményük messze elmarad szerintem a leírttól, de a nyomatéka lehet akkora, mint egy olyan teljesítményű benzinmotoré.
Én arra gondoltam, hogy jó vastag tekercselése lehet..
Mint egy akkus fúrónak a motorja, csak nagyobban. Az is felvesz szerintem 10 ampernál többet, mikor leadja a teljesítményét.(akkus fúró) Ennek a "kerék" motornak is hasonló felépítése lehet, csak nagyobb méretben.
Ezt gyanítom én is. Csak hát két motor van. Szívesen megnéznék egyet közelebbről.
Brushless motor lehet így valami hűtéssel elképzelhető ez a lóerő.
Szerintem ez 10A jóval többet vesz föl nem véletlen vannak a vezérlőn akkora kondik ( az én 50 W villanymotorom 24 V ról indulo áramnak 5-8 ampert vesz fel ha elindult és nincs terhelve 3-4 amper közt megy ha nagyon le terhelem elmegy 10fölé de akkor meg az automata közbe szól)
Torqeedo 2009 katalógus letöltése >>
Az elv nagy valószinűséggel itt van a pdf-ben. Gyakorlatilag egy gigantikus teljesitményű akkus fúró. Kefe nélküli dc motor horrorisztikus ár és nem örökélet a jellemzője. Hevert nálam egy darabokban. Amig müködik addig minden paraméterében tudja a leirtakat. Amennyiben meghibásodik lehet feszegetni a pénzeszsákot
http://www.hajobazis.hu/index.php?nyelv=hu&hb=torqeedo_elektromos_c...enu=83
Elnézést rosszul linkeltem! A pdf a link alján van.
Hello!
Meg építettem a mellékelt kapcsolást. A FET-ek meghajtására MICROCHIP által gyártott TC4445 meghajtókat használok. Néhány perc után az egyik FET csoportba bezárlatosodott egyik FET G-je. Ezt javítottam, ésa következő tesztnél ugyanazon csoport egy másik FET-je ment tönkre. Mi lehet az oka?(Kicsi a G ellenállás?) IRFP4710-eket használok, Rg=1.2OHM A meghajtófokozat nem az ami a képen van.
Tedd fel a KOMPLETT kapcsolási rajzot. Legyen rajta minden alkatrész.
Csak a gate zárlatosodott be vagy minden láb?
Csak a Gate!
Mellékelem a teljes kapcsolást. (Bocs a minőségért.)
Érdekes... motor nincs is benne? Pufferkondi se?
De a motor benne van! Pufferkondi nincs!
A PIC 5V-ról megy(Ez adja a PWM jelet)!
Ja, értem... ez a KOMPLETT kapcsolási rajz? A következő a fotók lettek volna... nagyon nem mindegy a nyák ( vagy a mechanikai ) kivitel. Nem hiszem, hogy érdemben tudnának neked segíteni, ugyanis errefelé látnokok nem szoktak megfordulni... de hát te tudod... nincs benne pufferkondi? Javaslom, hogy nézz meg egy-két működőképes rajzot, tpoicot, mert a legelemibb dolgokkal sem vagy tisztában...
Szerintem a kondik hiánya volt a hiba forrása. A betápot meg kell rendesen pufferelni+ fólia kondizni mert ha nincsen kondi akkor a fetek kikapcsolása után ami a betápon jön áram a betáp induktivitásán nem tud hova folyni és elkezdi növelni a feszültséget a draineken addig míg valamelyik fet le nem törik.
Mekkora áramra lesz szükség a kimeneten?
Hello!
kb.2-300A Kondik azért nincsenek, mert úgy gondoltam, hogy az akkumulátorok elég közel vannak, a vezérlőhöz és elvileg a savas aksi pufferként viselkedhet. Azt nem értem, hogy mért a G-ek zárlatosodnak be... üdv.:Matyko
De csak a gate zárlatosodott be vagy a drain-source is?
Egyébként bármilyen közel van az akku akkor is kell kondi, nem is kevés.
Mint írtam, a Gate a föld felé (azaz a S-el)!
Érdekes, mert akkor lehet hogy a gateen kapott túlfeszültséget amit meg nem igazán értek mivel a gate védve van zener diódával. Csatolj már egy nyáktervet lényszíves. vagy egy fényképet.
Csatoltam!
A bal oldali fetek nagyon nagy hurkon keresztül kapják a meghajtást. Valahogy szimmetrikusabban kell megoldani a meghajtást mert így különbség alakul ki a fetek vezérlésében. Van amelyik előbb kapja meg a jelet van amelyik később, mind amiatt mert hosszú a hozzávezetékezés.
A másik dolog a visszafutás dióda. Nem látom a panelon. Gondolom valahol a levegőben lóg. Jó lenne közvetlenül a panelre építeni úgy, hogy a katódok közvetlenül a betáp pufferekbe menjenek. Berajzoltam nálad a pirossal jelzett induktivitásokat kellene megszüntetni. Az alsót úgy lehet hogy a fetmeghajtás nem a nagyáramú vezetékkel együtt fut hanem külön, azt is lehet csinálni, hogy helyileg megoldani a fetek kisütését egy egy PNP tranzisztorral. A felső induktivitás pedig a visszafutás dióda közvetlenül a drainekre kötésével történhet. Nem tudom láttad e annak idején rozsda puffer fokozatát:Bővebben: Link Ebben a topikban érdemes lenne olvasgatnod: Bővebben: Link
Van logika, abban amit mondasz. Alul jobbról a második FET ment ki először. A második esetben még nem tudom, mert nem szedtem szét. De ugyanabban a csoportban van a gond.
A visszafutásdiódák: Bővebben: Link Még egy kép a csatolmányban. A probléma JPG-t ha jól értelmezem akkor a piros induktivitást kell kilőni a kondikkal. Mekkora érték kell oda? Sajnos nem tudom, hogyan tudnám a hurkot csökkenteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |