Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Magas sistergő hang. Mint amikor nincs adón a rádió csak halkabb és lágyabb.
Ha nincs csatlakoztatva néma, ezek szerint akkor a bemeneti jel rossz minőségű. Akkor már csak annyi érdekel, hogy miért erősebb illetve gyengébb ez zaj az egyes erősítőknél? Az érzékenység miatt?
Szerintetek elég a 41Vac(~58Vdc) tápra 3*4700uF63V puffer elko? Teljesítményt azért nem írtam mert a feszültség miatt félek kicsit...
Annyi könnyítést megérdemel a válaszadó, hogy legalább megadod hány ohm-mal lesz terhelve
Az is számít ?:O
Akkor a részletek: toroid 2*41vac 9,5A, 2(+-) * (3*4700µF 63V) puffer elkó, utána a 2 végfok panel kb 2*200-300W ami 4-8 ohmot ír a kimenetére.
Illetve az lenne még a kérdésem hogy a képen látható elkónak, melyik a pozitív lába? Semmi jelölést nem találtam rajta, a paláston van körben 3 láb ami rámegy a kondi egyik kapcsára tippem szerint az a gnd, és a másik kapcsol lévő csak külön egy lábra jön ki. De a panelba anno bele karcolta valaki a + - jeleket de szerintem fordítva, vagy ennek a paláston lenne a + ?
MM hazai kondik. Erre valaki tudja a választ? Ezeket szeretném használni puffernek.
Egyértelműen a "magányos" a pozitív.
Én is így gondolom, csak a panelre fordítva karcolta rá valaki. Viszont a kérdés vajon fogja e bírni a feszültséget?
Egy darabig biztosan, de én inkább 80V-os kondikban gondolkodnék. Az az 5-6V elég kevés.
Oks, köszi!
Akkor rakok bele nagyobbat(100V 10 000uF), csak sajnáltam kicsit bele amikor ez egy gyári panel.
Hello!
Azt szeretném kérdezni hogy hogyan tudnám hídba kötni ezt a kapcsolást? http://www.bsselektronika.hu/index.php?w=xPx6P1a9mt
Fesz. ben elég lesznek a kondik (gyári erősítő ben is láttam már olyat hogy totál határon voltak a pufferek és nem volt gond velük) viszont a 200 W ra illene kicsit többet pakolni, kb 10000µF felett..
Fázisfordító segítségével elég egyszerű. Bővebben: Link.
Ott a kulcsszó, hogy határértéken. Miért jó kockáztatni? Több száz vagy akár több ezer forintos félvezetőket tehet tönkre az a néhány tíz esetleg száz forintnyi különbség. Persze a gyári... igen azok profit orientáltak. Itt nem a haszon a cél hanem a biztos működés, nem azt szeretné egyik hobbista sem, hogy néhány alul méretezett kondi miatt kétszer annyiba kerüljön valami. Nyugodtan méretezze túl abból nem lehet baj, de az alul méretezésből igen.
A 63V-os elkó 58V esetén mitől lenne határértéken? Egyrészt 10-15%-al nagyobb feszültséget is minden további nélkül el kell hogy viseljen a kondi, másrészt ha az 58V üresen annyi, akkor az már az üresjárati terheléstől is csak 56-57V lesz, terheléssel meg még kevesebb. Nem mellesleg a 63-100V esetén az ár már nagyjából 2x annyi.
Nem hinném hogy bárki is kockáztatna valamit ha egy puffer kondit nem több tíz voltokkal tervez be a tápba. Ha ez a feszültség nagyobb az nem baj de ha kevesebb az már igen. Viszont Pionerrék és Technicsék mégis csak tudhattak valamit ha már olyan kondikat raktak bele ami elérte ezek feszűltség tűrésüket csúcsban, és nem hinném hogy ezt csupán nyereség vágyból tették volna jó néhány szériában..
..Hozzá tenném hogy itt nem kapcsoló üzemű tápról van szó ahol impulzus szerű feszűltségek fordulnak elő, vagy pl. egy tv belsőről ahol szintén nem árt a kondikat túlméretezni, hanem a hálózati 50 hertzes feszültség ről, transzformálás egyenirányítás után. .
Számolgassunk. 56V táp mellett a 4 ohm terhelés 14A-nél nagyobb áramot nem vesz fel. Ennek átlagértéke 5A. Mivel két csatornát szeretnél erre a tápra kötni, szorozzuk meg kettővel. Eredményül 10A-t kapunk. Amperenként 1000µF-dal számolva tápoldalanként 10000µF elég kéne legyen. Ennek veheted a kétszeresét is, de annál nagyobbat már pazarlásnak tartom.
Valószínűleg a jelforrásod a hiba okozója. Egyszerű a megoldás, ki kell próbálni egy komolyabb jelleadó berendezéssel is az erősítőt.
Pl egy valamilyen kazettás deck-el. Akai tökéletesen megteszi. Ha azzal nem sistereg megvan a megoldás. Ha igen, akkor még mindig esélyes a kondenzátor kiszáradása, bár akkor talán gerjedne is az erősítőd.
Sziasztok
Egy Gainclone végfok erősítőt szeretnék építeni. Van két darab régi Videoton hangfalam, 4Ohm, és két érték van ráírva: 30 (mennbelast) és 45W (musikbelast), melyiket vegyem figyelembe méretezésnél? Régebben már kérdeztem, csak sajnos nem találom a hsz-t. És akkor mindegyikhez építek 1-1 erősítőt, és akkor mono-ban mennek, ugye? 1 trafóról mehetnek? A megépítéssel nem lesz gond, de a trafót nem én szeretném megépíteni, inkább megvenném. Hol tudok venni ilyeneket, és milyen áron? A lehető legolcsóbb áron szeretném megvenni. LM1875 IC, szimmetrikus tápot igényel. 16-60V. 30W kimenetet írnak, ez jó nekem, vagy 45W-ot nézzem? Ki szeretném használni a hangfalakat. Esetleg van régi számítógép tápom, ezzel nem tudok valamit kezdeni? Köszönöm.
Szia! Keress használt trafót hirdetési portálokon. 2x12VAC 60VA-est ajánlok, amivel 20-30W körüli teljesítményt tudsz elérni 4 ohm-on.
Számítógép táp 12V-járól TDA1557 -tel lehetne gain-clone-t építeni. Bővebben: Link
Sziasztok.
Szamitogepre (Gigabyte alaplapra) kotott 7384 tda ic-m van es mar nem tudok mit csinalni azert ide is bedobom a helyzetleirast hatha akad valami otlet Elszigeteltem a bemeneti gndket a haztol. Lehuztam minden bemenetet 47k-val foldre. A bejovo gnd-k soros lancon vannak felfuzve es csak egyetlen gnd szal megy a panelre. Megmertem semekkora egy tized volt sem veszik el a tapkonditol a panelig. Nem melegedik a graetz. 2 nmm-es kabelekkel megy a tap. Van rajta 2*10000 mikro puffer. Ha nincs semi bemenet rakotve enyhen bugnak a rear hangszorok. Ha rakotom a frontbemenetet Az teljesen csondben marad. (a rearok tovabbra is bugnak) Ha a rear bementek kozul csak egyet is rakotok bug magasabb hangon hangosabban es mellette a frontok is bugnak. Ha csak a rear bemenetek vannak rajta akkor csak ugy bug mint bemenet nelkul es a frontok csondben vannak. Levettem a hatso hangszorok felet, hogy megnezzem enyhul e a jelenseg, de nem. Azert zavar az, hogy miert csak a rear? Mert ha induktiv oka van ennyi kabelhossznal mar lehet akkor a front miert nem? Kihuztam a rear kimeneteket teljesen, hogy lassam nem e azoknak a vegeknek sok az induktiv terheles de ugyanugy bugtak a frontok (Minden abba az iranyba mutat, hogy ezt az alaplapi hangkartya nem szereti ha a rear es a front is ennek az ic-nek a bemeneteire vannak kotve. Annyi van, hogy mig nem veszem a faradtsagot a kimenetek gnd-je rajta ul a hazon. Csak azt tudnam a rear az ures bemenettel miert bug amikor a front nem es mit keres a dioda a tap agak kozott....
Amugy az egy extreme dolognak szamit, hogy 1 meterrol ha mondjuk lehuznam a szamitogepen a hangot akkor a rendszer olyan csondes legyen, hogy a tok suket szobaban is akarmennyire figyelek semit ne halljak a hangszorokbol?
Nekem egyetlen egyszer veletlenul volt egy eleg utos eredmenyem, mert kotozgettem egy erositoben a cuccokat es egyik alakalommal eszre vettem, hogy az erosito be van kapcsolva megsem hallok zajt. Odahajoltam a hangszorkhoz, de semi. Direkt becsuktam mindent vartam mig csend lett de semi. Na mondom itt tuti nincs jel, elinditottam a zenet es szolt. Mivel ismereteim szerint erre sem az erosito sem a kartya nm volt kepes arra gondoltam, hogy veletlenul valami olyan kapcsolast csinaltam ami semi zajt nm ad amig nincsen jel. (Megallapitani nem tudtam, hogyan sikerult, de egy ideig orultem neki csak ez nem az volt amiert kotozgettem igy tovabbhaladva elmult ez is)
Jó minőségű hangkártya, jó minőségű erősítő, jó minőségű összekötő kábel és csatlakozó. Na meg jó helyen megfelelő értékű lezáró ellenállás. (Ez utóbbi általában az erősítő bemenetén megtalálható, de találkoztam már olyannal, hogy a bemeneti impedancia annyira magas volt, hogy a kábeleken lévő zavarokat is hallhatóan erősítette.)
Üdv.: Miki
Szia reloop!
Akkor ezt biztosan tudnám az ATX táp 12V-os csatlakozójáról táplálni, biztonságosan? Sajnos nem tudom a táp adatait, újabb FSP 350W... Köszi!
Ezt azoktól lenne jó megkérdezni akik építettek már ilyet. Ajánlásom csak elvi alapokon áll. Témája.
Köszi!
Tettem bele 4db 10000µF 80V os kondit, azt a régi panelt hagyom inkább csináltam másikat erre legalább a biztosítékok is ráférnek. A dobozt, védőföldelést, és a GND csilagpontját hogy lenne célszerü összekötni? Én arra gondoltam hogy a földelés megy a dobozra, és a csillagpontba is de egy 10R5w-t és egy 100nf kerámia kondit párhuzamosan kötve beteszek közé. Elég lehet ez földhurok ellen?
Több hozzászólást olvastam, hogy tarnzisztoros, vagy ic végfok a jobb. Kinek melyik tetszik. Erre én csak azt tudom mondani, hogy egyrészt a kapcsolástól, másrészt a felhasznált alkatrészek minőségétől - tűréshatárától függ. Ezért kell minden egyes (akár új) alkatrészt is bemérni külön-külön ,főleg a tranyós végfokoknál talán még pontosabban, mert az ic-nél egy tokban van a végfok, viszont a többit mérjük be. Ami még nagyon lényeges a hangfal - érzékenysége átvit. freki, impedancia, teljesitmény. Ez utóbbi lehetőleg kétszerese legyen az erősítő teljesitményének. De a tápra is figyelni kell és még néhány dologra. üdv. mindenkinek
Szia!
Tudod használni, bár szerintem az eredeti terveddel a gainclone-nal minőségre sokkal előrébb leszel.
Sziasztok!
Olyan problémám van, ahogy utána olvasgattam külföldi fórumokon, hogy a hangkártyám és a videokártyám között valamilyen interferencia lép fel. Ugyanis ha változik a kép, pl böngészőben görgetek, vagy játékban forgatom a kamerát, akkor ahogy változik, úgy hallom a fülesben a cirregő, zümmögő, zúgó, búgó hangot. van amikor a winchestert is áthallani, hogy tölt. Egyszóval összegyűjti a gép zajait a hangkártya és visszahallom a fülesben, plusz ha beszélgetek valakivel neten, akkor a mikrofon is felveszi a zajt, tehát mások is hallják... Elég zavaró tud lenni hosszú távon. Rá van kötve a hangkártyára az első panel is, ott még hangosabb a zaj, ha oda dugom a fülest... specifikációk: hangkártya: asus xonar d1 füles: roccat kave 5.1-es: 3+1mikrofon jack dugó +1 USB dugó, hogy onnan kapja az áramot. próbáltam ferrit gyűrűket tenni a gépben a tápkábelekre, de nem segített semmit... próbáltam BIOS-t is frissíteni, az sem segített.. azért írok ide, mert a számítógépes topikban mondták, hogy itt hátha tudtok segíteni. felvettem a zümmögő, búgó hangot, kicsit fel kell hangosítani, de hallható faszán az a mélyebb brümmögés. ezt akkor csinálja, ha görgetek pl böngészőben. de akkor is, ha ablakot váltok, vagy mozgatok vmit a képernyőn. ha pl játékot indítok el, akkor folyamatosan zúg, akkor beszélgetni nemnagyon lehet neten... Bővebben: Link Előre is köszi a válaszokat! Üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |