Fórum témák
» Több friss téma |
Az alapozás gyakran szükséges, mert a felületre így tapad legjobban a festék rá.
A legegyszerűbb a festék spray, többségét alapozni sem kell, de nem ártasz vele, ha megteszed. Én a porfestésre esküszöm, mert nagyon strapabíró réteget ad.
Ezzel a porfestéssel segítettél, mert ezeken a festékspray-ken kívül azt néztem, hogy esetleg elviszem autófényezőhöz, de az egy 25x20x5 centis doboz kb. feléért 10ezer forintot kért volna, amit sokallok (kiszámoltam, kb 8-10 négyzetdeciméter volt a festendő felület, szerintem ezért 10ezer rablás kategória). Viszont msot utánakerestem a porfestésnek, és elvileg nem is sokért megcsinálnák (kb. 2000/négyzetméter alapozással, mindennel), ami akkor sem vészes, ha a kis méret miatt megkezdett négyzetméter lenne, ráadásul nem is kéne messzire vinnem.
Köszönöm a tippet!
Bp-n egy komplett hátsó lökhárítót lecsiszolnak + újrafestenek a kedvemért kikevert gyöngyház festékkel kb. 30 rugóért.
Nem kicsit rablás az a 10 ezres ajánlat...
Én is így voltam vele, hogy ennyiért rablás, gondolom, nincsen kedve a fényezőnek ilyen apró cuccal dolgozni és ezzel akart elhajtani, mondván úgysem éri meg nekem ennyiért (és tényleg nem).
Most találtam néhány porfestőt, ezekben bízok, hogy nem lekoptatni akarnak csak, de ha nem kapok értelmes ajánlatot, akkor hagyom a festést és olyan lesz, amilyen (vagy fóliázom, azt tudom, hogy értelmes áron nyomják nyomdában).
A fóliázás is viszonylag egyszerű megoldás. Nem kell annyit szenvedni vele, csaf figyelj, hogy ne legyen alatta rozsdás felület, ha van alapozzad csak le.
Egy dekorációval foglalkozó cégnél olcsón megúszhatod. Általában van nekik egyszínű, de ha kéred mintásat is nyomtattathatsz rá.
Végül sikerült találnom olcsó porfestőt: 3000+áfa/nm, nekem 10 négyzetdeciméteres a cuccom, az néhány száz forint akkor is, ha elmértem És elvileg a terület alapján számolják ki, nincsen felár a kis méret miatt. Csak a fémig kell lecsiszolnom, de azt itthon megoldom csiszológéppel. (Fóliásokat ismerek, azok annyira tényleg nem drágák, de ez azért mutatósabb lesz)
Köszi a segítséget és ötleteket!
A porfestésnek van egy csúnya hátránya:a lemeznek teljesen sérülésmentesnek kell lennie, mert a karcok is tökéletesen kiadódnak a festékrétegen keresztül, itt nincs alágittelés, gorombítás stb.
A porfestés előtt a tárgyat le lehet homokfújni, alapozni, és utána kerül rá a végleges fedőréteg.
A képen látható elemek így készültek.
Heló!
Nagy a gondom. Múltkor azt olvastam, hogy a műanyag dobozokat úgy lehet munkálni, hogy pákával a nagyját kiégetem, és aztán kireszelem. Hát nekem nem megy. Kiégetni még sikerült, és nagyjából jó is, de a vasreszelő az nem vesz le semmi belőle, vagy mikronnyit. Mit csináljak? A fareszelő be se fér, korongom nincs,amit a mini-fúróba rakhatnék..
Pedig reszelni szokták. Ne legyél türelmetlen, menni fog az!
Ez az égetős verzió ez elég drasztikus... Meg is keményedik az anyag utána. Próbáld meg finomabb reszelővel!Menni kell neki!
De az a gond, hogy még a sorja is nagy, és egyszerűen nem tudok vele dolgozni. Lehet nem vasreszelő kellene...
A vasreszelő megfelel a legtöbb esetben. Persze függ attól is milyen műanyag a műanyag. A pákával is addig lehet égetni, amíg csak kevés reszelni való marad. Sniccerrel is szoktam farigcsálni. Egy kis türelem és megjön a szükséges rutin aztán megy pillanatok alatt.
A reszelő és egy multigép a megfelelő szerszámmal csodákra képes!
Vasreszelőből is van durva, meg finom. Ha precízebb kialakítást akarsz, akkor vegyél egy készletnyi tűreszelőt.
Bővebben: Link
A vasreszelő biztosan jó. Én úgy szoktam, hogy először körbe fúrkálom, majd kireszelem.
Általában vágókorongot használok a minidrillbe és utána reszelem tűreszelővel, vasreszelővel. Legyen az nyákdoboz, műanyag vagy alumínium.
Műanyagba azért megnézném mit művel egy sima vágótárcsa...
Alacsony fordulaton, kis előtolással, esetleg szappannal megkenve, gyönyörűen halad. De a képeken láthatod is, hogy nem olvadt mócsinggá. Hidd el, én is utálok reszelni, ezért a vonalhoz igen csak közel vágok.
Idézet: „Általában vágókorongot használok a minidrillbe” Tényleg nem akarok kekeckedni, (modival amúgy sem érdemes) ,de az idézett mondat akkor így helytelen... Vágókorong alatt én a korundadalékos, vékony, sok esetben szövetbetétes tárcsát értem, nem pedig a határozott darabszámú vágóéllel rendelkező fűrésztárcsát. Ezért nem tudom elképzelni a lassú fordulatot, és a szappankenést sem a szóbanforgó korongnál. Újabban lehetőségem van a mart kibontásokra, de azelőtt ahol csak tehettem sniccert használtam vonalzó mellett-bár elég balesetveszélyes művelet.
Igazad van. A minidrillem tokmányába egy 3mm-es szárral szerelt vágókorongot helyezek és annak a segítségével végzem el a kívánt kivágási manővert.
Bővebben: Link A sniccert nagyon nem preferálom. A műanyagnál megszalad és jó esetben csúnya karcot hagy a szép előlapon, rossz esetben pedig a délután nagy részét a sebész szakorvossal tölthetjük. Alumínium előlap esetén, meg nem igazán gyors a kivágás sniccerrel...
Igen az ilyen, és a hasonló típusokat használom én is, de műanyagba még nem próbáltam célirányosan, nekem a tapasztalatom, hogy ezek teljesen más anyagminőségekre készültek. Műanyagra, és puha fémekre legjobb az egyélű szerszám, legyen az sniccer, véső, maró. Természetesen az alu lemezt csak az utóbbi kettővel munkálom meg, max előrajzolásra hasznos a sniccer.
Sziasztok!
Nagy nehezen szereztem anyagot, ha jól tudom alu lemezt, amiből bírom hajtogatni a dobozt. Zoli_bácsi 2 cikkét szeretném alkalmazni, de van egy kis gond. Nincs olyan erős anyagom , ami az L profilhoz kell. Nem gond, ha azt is ugyanabból a vékony aluból csinálom, mint a többi részt? Azt végképp nem tudok honnan szerezni. Keményfa is van, csak ki kell furkálnom, hogy össze lehessen csavarozni. Üdv!
Köszi! Közben a méreteket tervezem már...
Azért annyira nem is egyszerű az egész. Sajnos. Alig tudtam levágni a lemezt, ollóval nem lehet akkorát, amekkora nekem kellett. 1mm-s anyag 170x130x80... Aztán úgy ált, hogy flex-elünk, de végül elmentem levágatni karos lemezollóval.Mostmár csak rendbe kell hozni, a pontos méretre, kikalapálni egy picit, polírozni, hajtani, fúrni, festeni, örülni.. Mindezt este kezdem el, mert most pihi, aztán 2 meccs egymás után... [OFF] Hajrá magyarok!!!
Az 1-es alulemezt nagyon nehezen fogod tudni meghajlítani a két fa lap között. Nem véletlen csak 0,55-ös horganylemezt használtam erre a célra. Oda komolyabb hajlítógép kell.
Akkor megszenvedjük. Kérek majd segítséget. Örültem, hogy ilyet is szereztem.
Segítenél abban, hogy hogyan tudom pontosan ott kifúrni a lemezeken a csavarok helyét, hogy minden rendben legyen? Sajnos nekem az a rész nem érthető...
Nem értem a kérdést. A csavarok, furatok helyét méréssel, jelöléssel, sablonokkal lehet megcsinálni. Ehhez kell némi mechanikai érzék. Én sablonnal szoktam megcsinálni. Kinyomtatom a lemez, illetve előlap pontos méretét, rajta a furatok helyével. A furatok középpontjában keresztjelölés. Ezt ráragasztom a lemezre, majd a középpontokat átpontozom. Az egyes alkatrészeket L profil, pedig úgy csinálom, hogy először kifúrom az L profilt, majd ráillesztem az U lemezre és átjelölöm a furatot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |