Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Dobozolási technikák, műszerdobozok
Lapozás: OK   32 / 91
(#) speed008 válasza picard666 hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Az alapozás gyakran szükséges, mert a felületre így tapad legjobban a festék rá.
A legegyszerűbb a festék spray, többségét alapozni sem kell, de nem ártasz vele, ha megteszed.
Én a porfestésre esküszöm, mert nagyon strapabíró réteget ad.
(#) picard666 válasza speed008 hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Ezzel a porfestéssel segítettél, mert ezeken a festékspray-ken kívül azt néztem, hogy esetleg elviszem autófényezőhöz, de az egy 25x20x5 centis doboz kb. feléért 10ezer forintot kért volna, amit sokallok (kiszámoltam, kb 8-10 négyzetdeciméter volt a festendő felület, szerintem ezért 10ezer rablás kategória). Viszont msot utánakerestem a porfestésnek, és elvileg nem is sokért megcsinálnák (kb. 2000/négyzetméter alapozással, mindennel), ami akkor sem vészes, ha a kis méret miatt megkezdett négyzetméter lenne, ráadásul nem is kéne messzire vinnem.
Köszönöm a tippet!
(#) _vl_ válasza picard666 hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
Bp-n egy komplett hátsó lökhárítót lecsiszolnak + újrafestenek a kedvemért kikevert gyöngyház festékkel kb. 30 rugóért.
Nem kicsit rablás az a 10 ezres ajánlat...
(#) picard666 válasza _vl_ hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
Én is így voltam vele, hogy ennyiért rablás, gondolom, nincsen kedve a fényezőnek ilyen apró cuccal dolgozni és ezzel akart elhajtani, mondván úgysem éri meg nekem ennyiért (és tényleg nem).
Most találtam néhány porfestőt, ezekben bízok, hogy nem lekoptatni akarnak csak, de ha nem kapok értelmes ajánlatot, akkor hagyom a festést és olyan lesz, amilyen (vagy fóliázom, azt tudom, hogy értelmes áron nyomják nyomdában).
(#) speed008 válasza picard666 hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
A fóliázás is viszonylag egyszerű megoldás. Nem kell annyit szenvedni vele, csaf figyelj, hogy ne legyen alatta rozsdás felület, ha van alapozzad csak le.
Egy dekorációval foglalkozó cégnél olcsón megúszhatod. Általában van nekik egyszínű, de ha kéred mintásat is nyomtattathatsz rá.
(#) picard666 válasza speed008 hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Végül sikerült találnom olcsó porfestőt: 3000+áfa/nm, nekem 10 négyzetdeciméteres a cuccom, az néhány száz forint akkor is, ha elmértem És elvileg a terület alapján számolják ki, nincsen felár a kis méret miatt. Csak a fémig kell lecsiszolnom, de azt itthon megoldom csiszológéppel. (Fóliásokat ismerek, azok annyira tényleg nem drágák, de ez azért mutatósabb lesz)
Köszi a segítséget és ötleteket!
(#) Stewe válasza picard666 hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
A porfestésnek van egy csúnya hátránya:a lemeznek teljesen sérülésmentesnek kell lennie, mert a karcok is tökéletesen kiadódnak a festékrétegen keresztül, itt nincs alágittelés, gorombítás stb.
(#) mex válasza Stewe hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
A porfestés előtt a tárgyat le lehet homokfújni, alapozni, és utána kerül rá a végleges fedőréteg.
A képen látható elemek így készültek.
(#) speed008 válasza picard666 hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Örülök, hogy segíthettem!
(#) janikukac hozzászólása Júl 30, 2012 /
 
Heló!
Nagy a gondom. Múltkor azt olvastam, hogy a műanyag dobozokat úgy lehet munkálni, hogy pákával a nagyját kiégetem, és aztán kireszelem. Hát nekem nem megy. Kiégetni még sikerült, és nagyjából jó is, de a vasreszelő az nem vesz le semmi belőle, vagy mikronnyit. Mit csináljak? A fareszelő be se fér, korongom nincs,amit a mini-fúróba rakhatnék..
(#) vicsys válasza janikukac hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Pedig reszelni szokták. Ne legyél türelmetlen, menni fog az!
(#) puffed válasza janikukac hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Ez az égetős verzió ez elég drasztikus... Meg is keményedik az anyag utána. Próbáld meg finomabb reszelővel!Menni kell neki!
(#) janikukac válasza vicsys hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
De az a gond, hogy még a sorja is nagy, és egyszerűen nem tudok vele dolgozni. Lehet nem vasreszelő kellene...
(#) zolika60 válasza janikukac hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
A vasreszelő megfelel a legtöbb esetben. Persze függ attól is milyen műanyag a műanyag. A pákával is addig lehet égetni, amíg csak kevés reszelni való marad. Sniccerrel is szoktam farigcsálni. Egy kis türelem és megjön a szükséges rutin aztán megy pillanatok alatt.
(#) puffed hozzászólása Júl 30, 2012 /
 
A reszelő és egy multigép a megfelelő szerszámmal csodákra képes!
(#) _vl_ válasza janikukac hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Vasreszelőből is van durva, meg finom. Ha precízebb kialakítást akarsz, akkor vegyél egy készletnyi tűreszelőt.
Bővebben: Link
(#) Zoli_bácsi válasza janikukac hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
A vasreszelő biztosan jó. Én úgy szoktam, hogy először körbe fúrkálom, majd kireszelem.
(#) vicsys válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Általában vágókorongot használok a minidrillbe és utána reszelem tűreszelővel, vasreszelővel. Legyen az nyákdoboz, műanyag vagy alumínium.
(#) mex válasza vicsys hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Műanyagba azért megnézném mit művel egy sima vágótárcsa...
(#) vicsys válasza mex hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Alacsony fordulaton, kis előtolással, esetleg szappannal megkenve, gyönyörűen halad. De a képeken láthatod is, hogy nem olvadt mócsinggá. Hidd el, én is utálok reszelni, ezért a vonalhoz igen csak közel vágok.
(#) mex válasza vicsys hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Idézet:
„Általában vágókorongot használok a minidrillbe”

Tényleg nem akarok kekeckedni, (modival amúgy sem érdemes) ,de az idézett mondat akkor így helytelen...
Vágókorong alatt én a korundadalékos, vékony, sok esetben szövetbetétes tárcsát értem, nem pedig a határozott darabszámú vágóéllel rendelkező fűrésztárcsát. Ezért nem tudom elképzelni a lassú fordulatot, és a szappankenést sem a szóbanforgó korongnál.
Újabban lehetőségem van a mart kibontásokra, de azelőtt ahol csak tehettem sniccert használtam vonalzó mellett-bár elég balesetveszélyes művelet.
(#) vicsys válasza mex hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Igazad van. A minidrillem tokmányába egy 3mm-es szárral szerelt vágókorongot helyezek és annak a segítségével végzem el a kívánt kivágási manővert.
Bővebben: Link
A sniccert nagyon nem preferálom. A műanyagnál megszalad és jó esetben csúnya karcot hagy a szép előlapon, rossz esetben pedig a délután nagy részét a sebész szakorvossal tölthetjük. Alumínium előlap esetén, meg nem igazán gyors a kivágás sniccerrel...
(#) mex válasza vicsys hozzászólására (») Júl 30, 2012 /
 
Igen az ilyen, és a hasonló típusokat használom én is, de műanyagba még nem próbáltam célirányosan, nekem a tapasztalatom, hogy ezek teljesen más anyagminőségekre készültek. Műanyagra, és puha fémekre legjobb az egyélű szerszám, legyen az sniccer, véső, maró. Természetesen az alu lemezt csak az utóbbi kettővel munkálom meg, max előrajzolásra hasznos a sniccer.
(#) janikukac hozzászólása Aug 2, 2012 /
 
Sziasztok!
Nagy nehezen szereztem anyagot, ha jól tudom alu lemezt, amiből bírom hajtogatni a dobozt. Zoli_bácsi 2 cikkét szeretném alkalmazni, de van egy kis gond. Nincs olyan erős anyagom , ami az L profilhoz kell. Nem gond, ha azt is ugyanabból a vékony aluból csinálom, mint a többi részt? Azt végképp nem tudok honnan szerezni.
Keményfa is van, csak ki kell furkálnom, hogy össze lehessen csavarozni.

Üdv!
(#) janikukac válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
1mm vastag a lemez..
(#) janikukac válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Köszi! Közben a méreteket tervezem már...
(#) janikukac hozzászólása Aug 2, 2012 /
 
Azért annyira nem is egyszerű az egész. Sajnos. Alig tudtam levágni a lemezt, ollóval nem lehet akkorát, amekkora nekem kellett. 1mm-s anyag 170x130x80... Aztán úgy ált, hogy flex-elünk, de végül elmentem levágatni karos lemezollóval.Mostmár csak rendbe kell hozni, a pontos méretre, kikalapálni egy picit, polírozni, hajtani, fúrni, festeni, örülni.. Mindezt este kezdem el, mert most pihi, aztán 2 meccs egymás után... [OFF] Hajrá magyarok!!!
(#) Zoli_bácsi válasza janikukac hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Az 1-es alulemezt nagyon nehezen fogod tudni meghajlítani a két fa lap között. Nem véletlen csak 0,55-ös horganylemezt használtam erre a célra. Oda komolyabb hajlítógép kell.
(#) janikukac válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Akkor megszenvedjük. Kérek majd segítséget. Örültem, hogy ilyet is szereztem.
Segítenél abban, hogy hogyan tudom pontosan ott kifúrni a lemezeken a csavarok helyét, hogy minden rendben legyen? Sajnos nekem az a rész nem érthető...
(#) Zoli_bácsi válasza janikukac hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Nem értem a kérdést. A csavarok, furatok helyét méréssel, jelöléssel, sablonokkal lehet megcsinálni. Ehhez kell némi mechanikai érzék. Én sablonnal szoktam megcsinálni. Kinyomtatom a lemez, illetve előlap pontos méretét, rajta a furatok helyével. A furatok középpontjában keresztjelölés. Ezt ráragasztom a lemezre, majd a középpontokat átpontozom. Az egyes alkatrészeket L profil, pedig úgy csinálom, hogy először kifúrom az L profilt, majd ráillesztem az U lemezre és átjelölöm a furatot.
Következő: »»   32 / 91
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem