Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   121 / 344
(#) jancsur hozzászólása Aug 4, 2012 /
 
Üdv mindenkinek.
Előre szólók hogy ebben a témában analfabéta vagyok.Aki szerint a kérdésem hülyeség atoll előre is bocs.
Van egy 220/380 V 9,0/5,2A 2,2KW1420 U/min 50HZ. Kérdésem 220v-nál leadja a 2,2kw teljesítményt vagy csak 380v-nál? Szecskázógéphez lenne a motor ami darabol és tömörít egyben egy motorral ezért kel az erő nyomaték mivel az indításkor a késeket már hajtja,meg tömörítöt is viszi.Milyen kondi kell rá?Egy vagy kétkondi (indító +üzemi)?
(#) pucuka válasza jancsur hozzászólására (») Aug 4, 2012 /
 
Tehát a kérdés úgy merül fel, hogy van egy háromfázisú motorod. A háromfázisú hálózat régebben 380 V (újabban 400 V) vonali, 220 V (230 V) fázisfeszültséggel rendelkezik. Ezért van a motor adattábláján 220/380 V.
Mivel egy fázisról szeretnéd üzemeltetni (gondolom) így csak a 230 (220) V áll rendelkezésre. Ezesetben kell használni indító, és üzemi segédfázis kondenzátorokat. Indító kondenzátorra csak akkor van szükség, ha az egyfázisú motornak terhelés alatt kell indulnia (pl kompresszor, vagy esetedben is), máskülönben nem. Ezek értékeire ha visszaolvasol, találhatsz ajánlásokat. Azt azonban tudnod kell, hogy ilyen felhasználáskor a motor teljesítménye jelentősen csökken, könnyen lehet, hogy így nem lesz alkalmas a feladatra. Vagy használod ahogy eredetileg is három fázisról, vagy kerítesz egy megfelelő teljesítményű egyfázisú motort.
(#) jancsur válasza pucuka hozzászólására (») Aug 4, 2012 /
 
Köszönöm a válaszodat.
(#) zotya93 válasza Qeeman hozzászólására (») Aug 4, 2012 /
 
Szia lecseréltem a motron a 125 öst a 60 as ra de visza is raktam a 125 öst mert a 60 as al felpörög a fűrész de ha vastagabb 10-15 cm es átmérőjű fát tolok neki megált. Ahogy viszaraktam a 125 öst meg se kotyan neki...
(#) zotya93 válasza Qeeman hozzászólására (») Aug 4, 2012 /
 
A motron pedig relé van
(#) drótbicikli válasza Qeeman hozzászólására (») Aug 4, 2012 /
 
Értem teljesen amit írsz, egyedül a relé bekötése okoz gondot, használtam már egy-két típust, de az elektropneumatikában használatos, az ilyen típusú relét nem ismerem, sem jelölésre, sem bekötésre sem, esetleg egy egyszerű móriczka kapcsolási rajzot tudnál nekem firkantani ? Előre is köszönöm !
(#) drótbicikli válasza Qeeman hozzászólására (») Aug 4, 2012 /
 
Annyit sikerült levadásznom még egy szakiratból, hogy a motor főfázisára sorosan kell kötni a relét, ami ugye álló motornál be van húzva, így a kondenzátort az áramkörbe kapcsolja, és létrejön az eltolt segédfázis, illetve amikor a motor elindul, a főfázison esik a feszültség egészen a relé küszöb feszültségéig, aminek a hatására megszűnik a segédfázis, illetve a kondenzátor is kikerül az áramkörből. Kérdés, 230Voltos, 2 érintkezős relé megfelel a számomra ? Meg még annyi, hogy az indítókondi kapacitásának megállapításában nem vagyok jártas, egy állandót tudok hogy 20µF /100W nade, nem tudom a motor teljesítményét, így sötétbe tapogatózok a méretezéssel
(#) pucuka válasza drótbicikli hozzászólására (») Aug 4, 2012 / 1
 
Apróka bibi. A feszültség nem esik, az a hálózatból állandó. Az átfolyó áram változik, de jelentősen. Ezért kell sorba kötni a motor főfázisával. A nagy indulási áram meghúzza az áramrelét, ez rákapcsolja az indító kondit, majd mikor a motor felpörög az áram visszaesik a névleges közelébe a relé elenged, és lekapcsolja az indító kondit. Ha jól megnézed a relé tekercsét jó vastag huzalból van, hogy bírja az áramot, és ne okozzon nagy veszteséget. Ha feszültségre működne akkor vékony huzalból sok menet lenne, hogy szintén ne okozzon nagy veszteséget.
(#) talaldki válasza talaldki hozzászólására (») Aug 4, 2012 / 1
 
Ez az indítórelés változat.

Bővebben: Link
(#) drótbicikli válasza pucuka hozzászólására (») Aug 4, 2012 /
 
így már értem ! Tehát áramerősségre érzékeny a relé, ez így konkrétan megoldja akkor a bennem felmerülő kérdéseket. Nos akkor már csak a kondi mérete nincs meg, ezután lehet szerelni a gépet, és próbaindítást csinálni, készíítettem pár képet az egész szivattyúról, meg motorról is. Felrakom őket !
(#) drótbicikli válasza drótbicikli hozzászólására (») Aug 4, 2012 /
 
Íme a szivattyú képei. Egyébként, nem tudom hogy ez a megoldás mennyire költséges, de a tulaj felvetette, hogy nem-e lenne egyszerűbb venni egy normális 3 fázisú motort, mivel be van vezetve az ipari áram.
http://www1.zippyshare.com/v/5565892/file.html

ui.: megmértem a két tekercset, a sárga kábelek közt 2.7ohm, a feketék között 4.5ohm ellenállás van.
(#) pucuka válasza drótbicikli hozzászólására (») Aug 4, 2012 /
 
A kondikra vonatkozóan, ha visszaolvasol, találsz ajánlásokat, ha nem ebben, akkor a többi hasonló asszinkron motorokkal foglalkozó topikban. De ha van 3f~ hálózat, jobb lenne azt használni.
(#) drótbicikli hozzászólása Aug 5, 2012 /
 
Igen olvastam már másik topikban hogy érdemesebb 3 fázisra váltani, mert mindenhogy kedvezőbb, csak nem tudom mennyire találnék kompatibilis villanymotort, elvileg egy 2 LE-s 1440 1/perc motor megfelelne rá több mint valószínű, de ennek a motornak elég kicsi a tengelyátmérője, így már valami tengelykapcsolós megoldást kellene hozzá gyártani legfőképpen azért is, mert akkor talpas motort vennék hozzá.
(#) Qeeman válasza drótbicikli hozzászólására (») Aug 5, 2012 /
 
Szia
A relé tökéletesen megfelel,abekötését is jól tudod.A 20uf es kondi viszont túl kicsi.Javaslom a 100-125µF minimum320VA,deinkább a 680VA es indító kondit.Olasz gyártmányút ne vegyél,mert az hammar tönkremegy.Inkább vegyél Magyart.
(#) Qeeman válasza zotya93 hozzászólására (») Aug 5, 2012 /
 
Szia
Tudom hogy erősebb a 125µF os kondival,de lefogod égetni a motort.
(#) zotya93 válasza Qeeman hozzászólására (») Aug 5, 2012 /
 
Szia nem a kondi volt neki a baja a melegedés miatt hanem valószínűleg az hogy a csapágyra rácsúszott a vasmag...
(#) Sanyika1981 hozzászólása Aug 8, 2012 /
 
Sziasztok! Egy megerősítő valaszra lenne szükségem. Villanymotor, 380/220, 2,2kw. 220v os hálózatrol szeretném üzemeltetni. Saját számításom alapján, az üzemi kondi mérete ugye 100w onkent 5uF, akkor esetemben 110uF. Az indito kondi 100w onkent 20uF, akkor esetemben 440µF lesz. Ezt kissé durvallom. Vagy rosszul számoltam valamit? A motor egyébként cirkulat üzemeltetne. Köszönöm előre uraim a válaszokat!
(#) zotya93 hozzászólása Aug 8, 2012 /
 
Sziasztok nem ide tartozó téma de nem tudja nekem megmondani valaki hogy ékszíjhajtásnál a fordulatszámot hogy kel pontosan kiszámolni? Azt tudom hogy ha a meghajtott tengelyen kisebb a tárcsa mint a meghajtó tengelyen (villanymotor) kisebb lesz a fordulat de erősebb és fordítva is.
(#) _vl_ válasza zotya93 hozzászólására (») Aug 8, 2012 /
 
Ahányszor nagyobb az egyik tárcsa kerülete (azaz ahányszor nagyobb az átmérője), annyiszor kisebb lesz a fordulatszám, és annyiszor nagyobb a nyomaték. Már persze ha nem csúszik az ékszíj...
(#) bojtorlaszlo válasza zotya93 hozzászólására (») Aug 8, 2012 /
 
Heló!Példa:ha a motoron van 16cm-es tárcsa, a fürész tengelyen 8cm-es tárcsa,akkor egx 1420-as fordulatu motornál a fűrész 2840-et forog,ha fordítva van akkor kb. 710-et forog ha jól számolom és így az erősebb,de mit kezdenél 710-es fordulatu fűrésszel?
(#) zotya93 hozzászólása Aug 9, 2012 /
 
Sziasztok köszönöm a segítséget de képletesen nem tudnátok leírni? nagyon nem világos elnézést
(#) Krisztián156 hozzászólása Aug 9, 2012 /
 
Sziasztok!

Van egy 3 fázisú villanymotorom, aminek teljesen el van kopva a firmatáblája. Nem látszik rajta semmi adat. Én ezt a mocit 230V ról szeretném használni, de nem tudom mekkora kondit tegyek be a segédfázishoz állandó kondinak?
(#) talaldki válasza zotya93 hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
(#) ha9pi.feri válasza Krisztián156 hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Szia!
Erre a kérdésre kapásból még a tudósok sem tudnának válaszolni. Jó lenne, ha ismernénk a motor méreteit, vagy a súlyát, abból már lehet következtetni a teljesítményére. Mivel a fordulat száma sem ismert, így még a teljesítmény megállapítása is kérdéses. Gondolom nem valami túl nagy méretű a motorod ( volt már itt olyan is, aki minden áron egy 15KW-os motort akart üzemeltetni 1 fázisról) ki lehet próbálni: kösd deltába, tegyél rá egy 5-10 µF-os kondenzátort próbaként és figyeld, hogy melegszik-e. Ha nem melegszik és simán megy meg lehet próbálni terhelni, de ha melegszik és morgó hangja van (de rendesen forog) csökkenteni kell a kondenzátor értékét. Értelem szerűen, ha nem indul tegyél nagyobb kondenzátort.
Sok sikert a kísérlethez!
(#) Sanyika1981 hozzászólása Aug 10, 2012 /
 
Sziasztok! Egy megerősítő valaszra lenne szükségem. Villanymotor, 380/220, 2,2kw. 220v os hálózatrol szeretném üzemeltetni. Saját számításom alapján, az üzemi kondi mérete ugye 100w onkent 5uF, akkor esetemben 110uF.
Az indito kondi 100w onkent 20uF, akkor esetemben 440?F lesz. Ezt kissé durvallom. Vagy rosszul számoltam
valamit?
Vagy h megy a méretezés inditó illetve üzemi kondi esetén?
A motor egyébként cirkulat üzemeltetne. Köszönöm előre uraim a válaszokat!
(#) zotya93 válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Szia letudnád irni hogy hogy kaptad meg a végeredményt? mit szoroztál mivel vagy osztottad öszeadtad kivontad
(#) Krisztián156 hozzászólása Aug 11, 2012 /
 
Sziasztok!

Itt azt olvastam, hogy 5µF os állandó üzemű kondi kell 100w-onként. Az én régi kb 10 éves elektro könyvem 68µF ot ír kW-onként a aszinkron motorokra. Ez ügye 6.8µF 100W-onként itt pedig 5µF-ot említetek. Vagy ezt a 68µF-ot csak a gyárilag segédfázisú aszinkron motorokra értik. Egyik ismerősömnek ezzel a 68µF-os értékkel méreteztem egy állandó kondit egy körfűrészhez, és tök jó lett! Simán indul plusz indító kondi nélkül is. Most egy 400W-os motorhoz kellene állandó kondit méretezni. Akkor most 20 vagy 6.8-al számolva 27µF-ost vegyek?
(#) balu73 válasza balu73 hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Na, hogy magamnak válaszoljak!
Elvittem tekercselőhöz a motort, sajnos a motor már át lett tekercselve valamikor, dupla fordulatra/2800/ és csak három vezeték van kihozva, a tekercspontok belül össze vannak kötve. Valószínű a teljesítménye sem az eredeti, hanem nagyobb. A motor tekercsei hibátlanok, nincs mit csinálni vele. Valami más megoldás még van?
(#) zotya93 válasza talaldki hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Szia a képlet amit küldtél nem teljesen világos n2=n1xd1:d2

a kérdésem az lenne hogy a n2 az micsoda a meghajtott tengely fordulatszáma? az n1 pedig a motor fordulat száma? mert ugye a képen látszik hogy a d1 a meghajtó ékszíjtárcsa a d2 pedig a meghajtott tárcsa.
tehát ha jól értem esetemben a fűrészen a motor 1445 öt forog a motron 7.5 ös tárcsa van a fűrészen pedig 5 ös
mivel ez egy gyorsitó áttétel ezt igy kell kiszámolni ?: 1445x7.5:5 és akkor a korong 2167.5 öt forog?
(#) pucuka válasza Krisztián156 hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Mivel ez az eljárás egy egyszerű "ökölszabály" és nem számítási képlet, nem lehet pontos sem. Az 5, és a 6,8 µF elég közel áll egymáshoz, gyakorlatilag mindegy melyiket használod. De a puding próbája az evés. Ki kell próbálni, bár nem hiszem, hogy sok eltérést tapasztalsz.
Következő: »»   121 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem