Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Mivel képletesen kérted a segítséget ezért fel sem merült bennem, hogy nem tudnád kiszámolni amit szeretnél.
Nos jól értelmezted a képletet és jól is számoltad ki az elméleti fordulatszámát a hajtott tengelynek. A terhelés hatására a motor fordulatszáma pár százalékkal csökken és némileg még az ékszíj csúszása is tovább csökkenti a hajtott tengely fordulatszámát. Amint tapasztaltad, a küldött link egy tananyagra mutat, ha javasolhatom akkor mélyedj el egy kicsit benne, mint ahogy én is azt tettem felfrissítendő a már régen tanult dolgokat. Sok sikert a további barkácsoláshoz!
Üdv ! Legkönnyebb módszere a számításnak az, hogy felállítassz egy aránypárt, amiben a tagok valahogy így néznek ki
n1 n2 = d2 d1 Aminek az a lényege, hogy a fordulatszám és az átmérő aránya állandó. 1es indexű a hajtó, 2es indexű a hajtott tengelyen lévő ékszíjtárcsa adatai, n a ford. szám [1/perc] d az átmérő [mm] -ben értendő . Sok szerencsét a számoláshoz. Amúgy ha így sem megy, akkor egy Excel táblázatot szívesen csinálok amibe csak beírod az adatokat és kiszámolja neked. !
Köszönöm a segítségedet de már értem hogy hogyan kell kiszámolni de ha megcsinálod a exelt az megköszöném elmenteném hátha egyszer elfelejtem ...
Szia.
Az üzemi kondikat,fázisszög kiegyenlítésre használják,ezzel azt a legnagyobb áramot viszik át a motoron ami még megengedhető.A motor károsodása nélkül.Egyébként mindkét eredmény kielégítő.
Szia.
Az indító kondit nemszokták az üzemi duplájánál nagyobbraméretezni.
Szia
Én a hejedben halgatnék a varrógépszerelőre.
Szia
Ha nem akarod leírni a motor fázis szögét,akkor csak a tapasztalataimra hagyatkozhatok.90-100µF-os kielégítő eredményt fog hozni.
Üdv!
Van egy csillag/delta motorom ami idáig 400v-ről ment az lenne a kérdésem hogyha átkötném 230v-ra akkor mekkora kondenzátor javasoltok mer a motoron nem találok sehol adatot.
Szia!
Alkalmas az átkötésre? 230/400V-os típus? Teljesítmény?
Az a baj hogy nem tudok róla semmi teljesítmény adatot csak annyit hogy 230/400 voltos .
Ebben az esetben próbálgatással kell kiválasztani a megfelelőt.
Ránézésre körülbelül 2-2.5kw körüli lehet akkor mekkora kondit érdemes tenni ?
150 µF indító és 60-80 µF üzemi. De ez függ a motor konstrukciójától és persze a valódi teljesítménytől.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy van egy mosógép motorom azt hogy bírnám működésre? 3 képet készítettem róla azzal a sok vezetékkel vagyok bajban. Az adattábláján ha jól látom 2tekercselés van van egy 900W-ra a másik 300W-ra de melyik melyik?
Szia.
Ugy számoltam,hogy öt vezeték van rajta.A piros a védőföld,amásik négy a két tekercs.A nagyobb belsőellenálásúé a kondi,akissebbé a fázis és a nulla.Természetesen a tekercseket sorba kell kötni.
Annyit még hozzátennék,valószinűleg volt rajta relé,és indíto kondenzátor volt rajta.
Rosszul számoltál. Hat vezeték van. A bekötés valószínűleg ilyen, bár ez más típusú motor. Bővebben: Link
Sziasztok!
Adott egy 230V-os motor, kérdésem, hogyan kell bekötni? Három vezeték jön ki belőle és a következő ellenállásokat lehet köztük mérni: piros-sárga: 31 Ohm sárga-fekete: 24 Ohm piros-fekete: 7 Ohm A gyári kondenzátor 8 µF-os volt. A segítséget előre is köszönöm! Üdv, Thomy
Sziasztok!
Van egy 3 kivezetéses 400W-os 220 voltos villanymotor. A firmatábla szerint úgy kell bekötni, hogy u1 u2 fázis nulla a z1 re pedig egy nyomógombbal simán az u1 et. Először čn nem is néztem a firmatáblát, csak vettem egy 25u-s állandó kondit, mert mondták hogy elég gyenge. Utána néztem,hogy ez 220 as motor, de bekötöttem állandóra a kondit. Indul szčpen nem is melegszik. Szerintetek kell az a kondi oda?
Sziasztok, van egy 220v/1100w teljesítményű 2480fordulatu motorom.sajnos a bekötési rajz nincs rajta, és 4db vezeték jön ki belőle+a test,2db vastag vezeték, gondolom fázis és nulla, valamint 2db vékony vezeték.Valaki barkácsolta már így nagyon nem tudom hogy a két vékony vezetékre mit kössek, az egyik gondolom a segéd fázis az üzemi kondinak, a másik nem tudom, sajnos a két vékony vezeték fekete így még bonyolultabb nekem. próbálkoztam vele de csak nagyon lassan forog és búg mint állat!A kondija úgy tűnik halott, mert szép fehér porral van tele a háza. Gondolom 1100w os motorhoz 30qf-os üzemi kondi kell, sajnos a gyáriról eltűnt a felírat, viszont a 2 vékony vezetéket nem tudom hová rakni. Az egyik gondolom a nulla és az üzemi kondira meg, de a 4ik az mire kell? Előre is köszönöm a segítséget.
Ez a 4 vezeték elég fura,vagy 3 vagy 6 (3 fázisú) szokott lenni.
100W-onkčnt kb 5µF kell. Neked akkor 55µF-os kellene. Talán a 2 vékony a segédfázis, ha az egyikre kötöd jobbra ha a másikra balra forog. De ez csak találgatás!
Nekem is ez a problémám!ismerem a 380v-os és 220v bekötéseit. De ez nem nagyon értem!Láttam már hasonlót, pl kukorica daráló ahol volt egy nyomó gomb amit addig kellet tartani ,míg felpörgött a motor, anélkül csak búgott ha bekapcsoltam. Ezért gondolnám hogy a 4ik vékony szálra vagy indító kondi kell, vagy rövidzárat csinálni míg a motor felpörög.Ha valaki ismeri ezt a motor típust legyen szíves segítsen! Ja és van egy másik ilyen motorom az egy IMI teljesítményét nem tudom mert lekopott de az is 2db vastag 2db vékony kábel, csak azon még az aljzat is elvan törve és nem jutok azzal sem így semmire. A bekötési kapcsok elrendezése pedig, 2vastag vezeték 2vékony vezeték, egymással szemben, a test pedig az 5-ik saru. De holnap lefotózom és felteszem a képeket, hátha úgy valakinek ismerős a bekötés!
Üdv, az egyik vastagot, és vékonyat összekötöd. Erre a pontra megy a nulla. A másik vastagra a fázis, ugyanide a kondi egyik vége, a másik vége a megmaradt vékonyra. Ha inditókondis a motor, a kondival sorbakötve egy nyomógomb.
Köszönöm, megpróbálom így.
Sziasztok.
Van egy orosz köszörűm az a hibálya hogy csak akor indul meg ha kézzel meg lököm. Mi lehet a gond? Egyébként kondenzátor nincs rajta csak egy fekete doboz...
Ha egy fázisú, akkor az a baja hogy nincs rajta a kondenzátor, ha meg 3 fázisú akkor már 2 probléma lehet, vagy valami rosszul van bekötve, vagy az egyik tekercs le van égve a motorban. Ha fő+segédfázisos, akkor egy nyomógomb hiányzik az egyik tekerccsel sorba kötve, először derítsük ki hogy milyen fajta a motor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |