Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   95 / 276
(#) debati válasza buburobi hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Az 1 mm-es huzalt viszi rendesen? Nekem amikor vastagabb anyaghoz használtam, teljes gázzal, 10 perc munka után kb fél óra pihi volt a melegedés miatt.
Ja és hogy tettétek bele a nagytekercses huzalt? Nekem bele sem férne, 5 kilóssal használom.
(#) buburobi válasza debati hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
A gép hátuljára, a palack helyére került egy huzaltartó szerkezet, a hátlapra ehy lyuk és kész. Persze az 1-es huzallal nem olyan jó dolgozni ilyen gyenge gépen és nem kell hosszú varratokra gondolni. Most szerzett egy 15kg-os 0,8-ast. azzal sokkal jobb. Tudtunk 1-2 dolgot szerezni hozzá a munkahelyünkön és összebarkácsoltuk....
(#) debati válasza buburobi hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
És hogy szereltétek rá az euro csatlakozót? A huzalelőtolóból sikerült megoldani, hogy pontosan oda érkezzen a huzal? Nem szokott elakadni? Esetleg fénykép megoldható lenne?
(#) mpisti válasza debati hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
"Az 1 mm-es huzalt viszi rendesen? Nekem amikor vastagabb anyaghoz használtam, teljes gázzal, 10 perc munka után kb fél óra pihi volt a melegedés miatt." Ha Trabantod van, ne várj tőle olyan teljesítményt mintha egy Bugatti Veyron tulajdonosa lennél. Ezzel csak azt akarom mondani hogy egy ilyen gépnek max.5 kg-os dobon levő 0,6mm-es huzal való. Ebben nem 90W-os 4 görgős tolómű van, hanem egy műanyagházas hajszárító motoros apró kis huzaltovábbító, amit arra találtak ki hogy az 1-2 kg-os dobról letekerje a huzalt. Nehezen bírom megérteni hogy szinte mindenki, aki ilyen barkácscélra készült gép tulajdonosa, azt szeretné kihozni a gépéből mint amit egy 3x drágább gép tud. Nem azt akarom ezzel mondani hogy értelmetlen dolog a tuning, de vannak korlátai.
A korlátok pedig:
-beépített kábel pocsék huzalvezetéssel
-aprócska huzaltovábbító órába való fogaskerekekkel
-akkutöltőbe való trafó, alu tekerccsel
-kispórolt kondibank
-aláméretezett egyenirányító
-használhatatlan alsó fokozattartomány.
Ezt kapod a 40-50 ezer forintért.
Az ennél olcsóbb kategória már szinte használhatatlan, de jól mutat a dizájnos dobozolás
Amikor hazaviszed, kibontod, örülsz. Kipróbálod, arra gondolsz hogy még kellene gyakorolni a hegesztést, mert bizonyára nem tudsz hegeszteni, de ez csak az esetek kis részében igaz. Még mindig azt gondolod hogy a gép jó, veled van a baj,pedig nem. Aztán valahol kipróbálsz egy leharcolt huszonéves öreg gépet, amiről már a márkajelzés is lekopott, és rájössz hogy lehet hogy tudsz hegeszteni, de akkor hol lehet a baj? Na ekkor jön a tuninglehetőségek latba vetése. Hátha bekövetkezik a csoda. Aztán lassan ráköltesz a gépedre annyit, hogy ha azt hozzáteszed az eredeti vételárhoz, azért már egy jó gépet kaptál volna, és elkerülhetted volna a tuningolással járó izgalmakat.
(#) g.laci kölyök válasza mpisti hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
A melegedés elkerülhető ha csak 15kg-os dob van mert ha üres 5kg-os dobra átteker az ember 3-4kg-ot nem fog küzdeni a kis toló motor !
(#) szendi001 hozzászólása Aug 15, 2012 /
 
Most csatlakozom a témához: Én egy TIP géppel szenvedtem pár éve. Gagyi villanymotor hajtotta: akadt a huzal. Agyvérzés kategória volt. Szereztem rá fusiban egy használt, de gyári görgősort. Kicsit vágnom kellett a házon. Így csavaros munkakábel csatlakoztatható. Ezen felül kellett bele egy elektromos gázszelep, ami nyitja a gázt, elvileg lehetne késleltetni a gáz nyitása után a huzal indulását , de ezzel nem foglalkoztam eddig. Eredetileg a fejben lévő mechanikus szelep nyitotta a gázt. Az előtoló szabályzója kompatibilis volt, két zsinórt kellett összekötnöm. Azóta hegeszt rendesen... Soha többet gagyi gép de jó élmény volt.
(#) szendi001 válasza debati hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Lefényképezem az enyémet. Ugyanezek a problémák voltak előttem.
(#) dobo válasza g.laci kölyök hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Érdemesebb beszerezni egy jóval erősebb tolómotort normális mechanikával mert ez a müanyag házas egy hulladék.
Kicsi a görgő könnyen megcsúszik és a huzalt sem egyenletesen tolja mert ha a kábelt nem jól vezeted egyből esik a fordulata és ugyanazzal a beállítással nagyon nehéz dolgozni vele.
(#) dobo hozzászólása Aug 15, 2012 /
 
Van egy olyan gondom hogy a hegesztőm a huzalon nagyon sokszor gömböt hagy .
Ez nagyon bosszantó tud lenni és érdekelne hogyan lehetne ezt a jelenséget kiküszöbölni.
(#) chiefyeager válasza mpisti hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Hasonlóval "küzdök" én is. Kis gép, tuningolgatva. A kondikat még nem raktam be, de az alsó 2 fokozat (a négyből... ) nem nagyon használható...
Pedig előtolópanel cserés volt, külön trafó, gázszelep, eurocsati, mágneskapcsoló.
Az előtolás egy vicc, hallani, ahogy hullámzik a fordulat, akár hegesztés nélkül is.
Az ívfogás nem az igazi párat pattog az elején, de aztán beindul. A varrat hozzám képest (0 hegesztői tudás) szerintem egészen jó.

Felmerül bennem a kérdés, hogy mit érdemes megvenni egyáltalán? A kínai gépeket? Régi iparikat? Hol lehet találni ilyesmit? Adj tanácsot kérlek.
Elsősorban vékony lemezekhez (kipufogó hegesztés), és otthoni hobbi hegesztgetésre, tehát nem órákig tartó 10-es lemez hegesztésre.
(#) mpisti válasza dobo hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Gondolom van a gépedben pufferkondi. A tolás megállása után a huzaltovábbégés ideje alatt a kondiban tárolt energia visszaolvasztja a huzalt,és egy jó nagy golyó lesz a huzal végén. A huzaltovábbító motor megálláskor igen gyorsan megáll, emiatt tud így visszaégni. A fékellenállás értékét kell kissé megnövelni hogy lassabban álljon le a tolómű. A fékezés nélküli leállás sem jó,mert akkor beleég a huzal a hegfürdőbe,és csak kitörni lehet a varratból.
(#) Phile80 válasza chiefyeager hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Használtan vegyél régi magyar CO gépet! Az a legolcsóbb megoldás és bírják az ipari követelményeket is.
http://racing-bazar.hu/egyeb/szerszam/trakis_kompakt_200_co_heg

Pl egy ilyen akármelyin kínai gépnél ezerszer többet ér.
(#) mpisti válasza chiefyeager hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
A régi ipari a legjobb választás ha van 3 fázisod. Vagy egy normális 1 fázisú, de az ritkán van 100 ezer alatt.
(#) Phile80 válasza mpisti hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
(#) mpisti válasza Phile80 hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Egyetértünk. Az első linkben szereplőre lecsapok,ha tudok beszélni a hirdetés feladójával.
(#) dobo válasza mpisti hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Köszönöm a segítséget!
Most egy pótkocsi ujjáépítésen van túl a masina ez volt az első komoly melója.
A tapasztalat az hogy ha ezeket a kinai hulladékokat feltuningolja az ember az tuti hogy jó lesz de sok eredeti alkatrész nem maradhat benne!
Nekem jelenleg ami még eredeti az a trafó, folytó, fokozatkapcsoló, tolómotor , tolómű, és az elektronika.
De gyakorlatilag mindet ki kell hajítani hogy tökéletes legyen.
Amit én raktam bele eu csati ,eu kábel , mágneskapcsoló, mágnesszelep, kondi, Kisütő ellenállás , toló trafó , toló egyenirányító .testkábel , testcsipesz.
A gépet 45000-ért vettem boltban ujonnan és mite kész lenne 100000felett lenne az ára és akkor a saját vele töltött időt nem számoljuk sehová.
Szóval ipari használt a nyerő.
Zártszelvényezni és lemezelni nagyon jó ez a kinai vacak de a pótkocsin a fővázat hagaszteni kell egy komolyabb masina bár ha kell olyab 6-os anyagig mindentbele fokozatban lehet dolgozni az enyémmel is.
A legjobb anyagvastagság a 3-4-esanyag arra széppen be lehet lőni. de a 2-es lemezt is jó volt vele hegeszteni vagy 30 métert 1 nap alatt.
(#) buburobi válasza debati hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
A csatlakozó beszerelésnél nem voltam ott, és rég láttam már a gépet is. A haverrel pont ellentétes műszakba dolgozunk és csak váltáskor találkozunk néha meg vasárnap és nem a működő gépet piszkáljuk. Képet esetleg vasárnap tudnék csinálni de nem igérem meg mert van milló dolgom és nem biztos, hogy lessz időm elmenni a haverhoz. De ha jól emlékszem volt valami amit forrasztani kellett a csatlakozó belső részénél.
(#) buburobi válasza mpisti hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Ezt a kispórolt kondibankot nem igazán értem. Láttam már néhány gépet belülről de egyikben sem volt koni csak folytó. Gondolok itt a Viszék BHKV-600, Fronius VR357-2, VR4000, VR5000, Weld Impex Mig420SW, ESAB LAW410, LAW510W és a szóban forgó kis T.I.P. hobbygépre. Próbáltuk haverral telepakolni kondival a kis gépet de se folytó előtt se folytó után nem volt jobb még 94000mikrofaráddal sem, csak rosszabb. Az ESAB gépek is alutekercsesek. A felsorolt többi korláttal egyetértek.
(#) debati hozzászólása Aug 16, 2012 /
 
Utánanéztem az áraknak. 4500 a csatlakozó, 10000 a munkakábel, 2500 a mágnesszelep. Ja és ez mind nettó. Ezen kívül még kellene egy mágneskapcsoló, meg egy 24V trafó, további 2-3000. És akkor a kondenzátorokat meg kisütőellenállást még nem is számoltam. Ja és az óra nélküli reduktor is ki akarom dobni.

Sanszos, hogy jobban megérné venni egy másik gépet.
Nem érdekel esetleg valakit egy T.I.P. 150 es masina kopottas munkakábellel?
(#) mpisti válasza buburobi hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
"Ezt a kispórolt kondibankot nem igazán értem."Pedig teljesen érthető. Az általad felsorolt gépek mind 3 fázisúak, ahol az egyenirányítás után az áramnak nincs nullátmenete,tehát nem kell bele kondi. Az egyfázisú 50Hz-es gépeknél pedig van nullátmenete. A kondibank feladata,hogy a nullátmenet időpillanataiban ellássa az ívet árammal. Az ESAB olcsóbb gépei alutekercsesek, és nem is emlegetik őket az ipari gépek kategóriában -itt konkrétan az LKA sorozatra gondolok, ahol a maximális áramhoz tartozó bekapcsolási idő 8% ! Egyébként aluból is lehet jól elkészíteni gépet, csak sokkal nagyobb,közel kétszeres keresztmetszetű huzalt kell alkalmazni a rézzel azonos vezetőképesség elérése érdekében. Hogy nektek az átalakítás mennyire sikerült, az a ti problémátok. Én eddig legalább 20db ilyen gépet tuningoltam, az eredmény szinte minden esetben lényegesen jobb lett az eredeti állapotnál. Egy gép volt, amelyikbe másik trafót tettem, mert az eredeti trafó csak akkutöltésre volt alkalmas,hegesztésre nem, még új korában sem.
41000µF-nál nagyobb kondit nem használtam, de a felhasznált kondik természetesen csavarosak voltak, kifejezetten ilyen célra valók. Ha figyelmesen elolvasod, amiket erről a témáról már többször is leírtam, akkor lehet hogy rájössz,hogy mi volt a hiba a ti esetetekben.
(#) Phile80 hozzászólása Aug 16, 2012 /
 
(#) kallaizoli hozzászólása Aug 16, 2012 /
 
Sziasztok!Találtam egy oldalt:

http://www.casano.com/projects/hfstart/index.html

Jól értem, hogy ez egy awi-hegesztő akar lenni???

Lehet, hogy ez a videón szereplő gép???
http://www.youtube.com/watch?v=XVqBRPVw08Y

Bocs, ha baromságot kérdezek,de annyira nem értek hozzá,szerintetek működne,vagy sem???
(#) mpisti válasza kallaizoli hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
"Jól értem, hogy ez egy awi-hegesztő akar lenni???"
Nem,ez csak egy nagyfesz gyújtás a könnyebb ívgyújtás érdekében AWI üzemmódú hegesztőgép részére. A leírásból én azt tudom kiolvasni,hogy AC hegesztőhöz használják, tehát valószínűleg alu hegesztésnél segítik vele az ívgyújtást. A másikat sajnos nem tudom megnézni,de a címe alapján 12V-os autóakkuról hegesztenek a videófelvételen. De erről már korábban egyszer volt szó az emlékezetem szerint.
(#) buburobi válasza mpisti hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Pont it olvastam erről a kondis dologról és utánaérdeklődtem a munkahelyemen a műszerészeknék és szinte kiröhögtek. Értem az 1 és 3 fázis közötti különbséget. Amikor mi beletettük a gépbe a kondikat csak pattogott és fröcskölt, igaz nem nagyáramúak (csavarosak) voltak és nem volt keményen odakötve, csak rápróbáltunk. Igazából nem volt bennünk "tuning"olási szándék, csak szétment az eredeti nyakkábel és az kellett kiváltani. És az említezz ESAB gépek konkrétan ipari gépek és mégia alutekercsesek. Tudom mert a munkahelyemen ilyenek is vannak és vettem is onnan 3db-ot és seggreültem amikor itthon megláttam, hogy alu tekercs van benne, és ténylek sokkal nagyobb a trafó és a huzalkeresztmetszet.
(#) dobo válasza buburobi hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Ha a műszerészek kiröhögtek akkor az az ő szégyenük!
Hidd el a kondi nagyon sokat dob a gép használhatóságán.
Nem tudom mit hová kötöttetek de valami nem volt a helyén az tuti.
(#) dobo válasza buburobi hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Most nézem hogy 94000mikrót raktatok rá .
A gond szerintem hogy valahol a főáramkört is megbontottátok és oda kötöttétek lazán a kondikat.
Ha a főáramkör is laza volt a próba során akkor ott a kontakthiba okozta a pattogást fröcsögést.
Vagy elfelejtettétek kissebb fokozatba kapcsolni a gépet ugyanis a kondinak hála az ív teljesítménye megnövekszik mivel az egyenáram hullámossága egyenletesebb lesz kondival és az üresjárási fesz is megnövekszik.
Be kellett volna állítani az előtolást is.
Ha berakod a kondit akkor simább lesz az áramod nem lesz benne másodpercenként 50 szer 0 feszültséged.
Ezért van a folytó is mert a folytó ugyanarra való mint a kondi. Kisimítja a lüktető egyenfeszültséget.
Ha végtelennagy kondit raknál rá akkor sem lenne baj csak simább lenne a feszültséged a hegesztés tökéletesebb lenne.
Szóval a kondi rontani nem tud hacsak nem fordított polarítással kötöttétek be vagy zárlatos volt a kondi de akkor mindkét esetben csunnya nagy szkrázás és robbanás történt volna!
(#) buburobi válasza dobo hozzászólására (») Aug 17, 2012 /
 
Nem bontottuk szét. Nem volt zárlatos a kondi, polaritáshelyesen volt bekötve. Mindegy, nem került bele kondi.
(#) mpisti válasza buburobi hozzászólására (») Aug 17, 2012 /
 
Esetleg nem kerékpár műszerészek voltak? Csak azért kérdezem, mert elektronikai műszerész ezért nem röhög ki. Amint írtam, aluból is lehet gépet csinálni, csak közel kétszer akkora keresztmetszetű huzal kell ugyanakkora terhelhetőséghez. Ez viszont egyszerű fizika. A réz vezetőképessége közel kétszer jobb az aluminium vezetőképességénél.
(#) buburobi válasza mpisti hozzászólására (») Aug 17, 2012 /
 
Melóba ők javították a CO2 gépeket és minden elektromos eszközt. Az alu tekercset tudom, értem, csak ritkán találkoztam vele és nem számítottam rá, hogy egy ipari ESAB gépben alu lessz.
(#) debati hozzászólása Aug 17, 2012 /
 
Mekkora kondit érdemes a MIG150-be beszerelni, ahhoz, hogy érezhetően jobb legyen a használhatóság és mekkora kisütő ellenállást használjak? Ellenállás helyett nem célszerűbb egy kellően nagy teljesítményű izzó? Sokszor úgy használom a gépet, hogy csak egy egy pöttyöt csípek vele és ugye akkor minden kikapcsolás után ki kell sütni a kondikat. Nem jobban bírja az ebből adódó melegedést egy izzó, mint egy ellenállás? Ha túl nagy kondikat teszek bele nincs az, hogy nehezebben lehet megkezdeni a hegesztést? Mert ugye a bekapcsoláskor a kondik feltöltésére megy el az áram.
Ja és a folytó elé vagy mögé kössem?
Következő: »»   95 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem