Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMAX 3D mozi házilag
 
Témaindító: Oraculum, idő: Aug 30, 2011
Lapozás: OK   4 / 5
(#) Oraculum válasza Action2K hozzászólására (») Aug 8, 2012 / 1
 
2 projektor? Akkor polárszűrős 3D-t akarsz összehozni?
(#) Herczkuj hozzászólása Aug 11, 2012 /
 
Sziasztok!
Látom elég járatosak vagytok a témában, ezért a segítségetekre lenne szükségem. Szeretnék építkezni a családommal és medence és egyéb luxus helyett egy IMAX moziszoba megépítésére voksolt a kupaktanács. A ház tervezés alatt van és szükségem lenne egy ilyen szobának a pontos méreteire. Korlátozottak az anyagi lehetőségeim, de próbálnám a maximumot kihozni belőle. 8 fősre tervezném a "nézőteret", érdekelne, hogy mi az a minimum belmagasság szél és hossz ami fenomenális IMAX 3D mozi élményt nyújt? Válaszotokat előre is köszönöm.
(#) Oraculum válasza Herczkuj hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Jó felvetés.. Szerintem a szoba mérete nem annyira fontos, inkább a burkolat meg a szigetelés, de az akusztikához annyira nem értek, más lehet jobban megmondja.
(#) Herczkuj hozzászólása Aug 11, 2012 /
 
Kb 6 méter hosszú 5 méter széles szobánál, ha 2X4 fotelt helyeznék el, az elöl ülők 4 méterre lesznek a képtől, amit nyilván 6 M-ről vetítek ki. Az így elegendő hogy 3D élményt nyújtson a szélen ülőknek is? Vagy legyen inkább hosszúkás(pl: 4X8) ? Ismertek olyan céget aki ezt profin meg tudná tervezni?
(#) Action2K válasza Herczkuj hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Idézet:
„Ismertek olyan céget aki ezt profin meg tudná tervezni?”

Ismerek, de az áraik egy kocsi árával vetekednek és nem egy kispolszkiéval.

Amúgy köszöntelek köreinkben!
Miért pont 8 főre, 7 nem elég? A 2*4 székes nem jó az 5*6m-esben, a 4*8m-es pláne nem jó, felejtsd is el. Itt nem csak a képi 3D-re kell koncentrálni, hanem a surround hangzásra is.
Szóval: 7 fős, 5*6m-es belméret, 2,8-3m-es belmagassággal, emelt (lépcsős) nézőtérrel.
Jelenleg mekkora belmagasságot terveztetek a háznak?
(#) skero válasza Herczkuj hozzászólására (») Aug 13, 2012 /
 
Talán érdemes lenne odafigyelni a beltér falainak burkolására is. Nem akarok butaságot beszélni de úgy rémlik érdemes valami sötét bársony anyaggal borítani így a kivetített fény sem verődik vissza ,meg gondolom a hanghullámok is kevésbé verődnek vissza.
(#) Oraculum válasza skero hozzászólására (») Aug 13, 2012 /
 
Én ugy tudom hogy egy jó vastag kárpitszőnyeg nagyon jó hangelnyelő és hangszigetelő a falon..
(#) Action2K válasza Oraculum hozzászólására (») Aug 13, 2012 /
 
Igen, de nem kell ennyire túl misztifikálni a dolgot. Nem süketszobát építünk. 3-6dB-es csillapítás már bőven elég. Ehhez nem kell más mint egy jó szendvicsszerkezetű befonat a hangszigetelt falon. A külső (díszítő) rétegnek elég akármilyen textília, a lényeg úgyis alatta van.
(#) Action2K válasza Oraculum hozzászólására (») Aug 13, 2012 /
 
Már írtam hogy nem a polárszűrős megoldás miatt lesz két projector. A legjobb a DOLBY 3D lenne, csak ahhoz még viszonylag drágák a szemüvegek (12$) illetve hazánkban nem is találtam beszerezhetőségi helyet. Így akkor marad a shutteres megoldás, de nagyobb frekvencián.
(#) Oraculum válasza Action2K hozzászólására (») Aug 13, 2012 /
 
De azt tudod hogy a shutteres szemüveg 20 alatt nincsen?
(#) Vandor76 válasza Action2K hozzászólására (») Aug 14, 2012 /
 
Ha a földszinten lesz és nem lesz alatta pince, akkor a padlót lesüllyesztve a lakás "általános" belmagasságához képest akár jelentősen magasabb is lehet a beltér.
A mozitermek is magasak szoktak lenni, nyilván egyrészt a vászon alakja miatt kell is, másrészt az akusztikája jobb egy magasabb teremnek.

Ami a szoba alakját illeti, érdemes elmenni egy IMAX moziba és megnézni ott az arányokat.
Értsd : a terem alakja, a szélessége és hossza a vászon méretéhez képest, a nézők távolsága a vászontól, stb...
Érdemes a nézőteret úgy számolni, hogy előlről, oldalról és esetleg hátulról is levesz az ember 2-3 sornyi széket, ezekről a helyekről nem biztos hogy tökéletes a kép és/vagy a hangzás.

A fotelek elrendezése szerintem nem annyira kritikus, hisz ha belegondolunk a moziban is ülnek emberek a sor szélén és azért onnan is lehet élvezni a filmet.
Amire szerintem érdemes figyelni az az, hogy két oldalon és hátul is maradjon 1-1 méter, illetve az első sorban ülők is minimum 3,5 - 4 méterről nézzék a képet.

Aztán majd a hozzáértők még megköpködik a fentieket
(#) Action2K válasza Oraculum hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Igen, a rádiósak e körül vannak, de van vezetékes kivitel is, ami pár ezerért megszerethető. Tudom, útban van a kábele, ez negatívum, viszont 3 pozitívum szól mellette.
Olcsó, Könnyebb, mert nincs benne elektronika és akksi, illetve nincs késleltetése, mert a dróton totál szinkronban tudnak menni. Szóval, 3:1 a drótos javára.
(#) Action2K válasza Vandor76 hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Idézet:
„Aztán majd a hozzáértők még megköpködik a fentieket”

Inkább csak pontosítanám.
A földszinti süllyesztés jó ötlet.

Idézet:
„az akusztikája jobb egy magasabb teremnek”

A mozik nem az akusztika miatt magasak, hanem azért, mert ekkorában fér el a vászon.

Idézet:
„Ami a szoba alakját illeti... a terem alakja, a szélessége és hossza...”

Igen, az egészet arányosan a tizedére lekicsinyítheted, de a székeket (embereket nem),
s már rögtön nem jó a kialakítás.

Idézet:
„A fotelek elrendezése szerintem nem annyira kritikus, hisz ha belegondolunk a moziban is ülnek emberek a sor szélén és azért onnan is lehet élvezni a filmet.”

Épp ezért is szoktak olcsóbbak lenni a perem menti helyek, mert ugyan nézhető, hallható, de...

A körben minimum 1-1 méterre tényleg érdemes figyelni, de szükségtelen, mert ha az optimális elrendezést alkalmazzuk, még több is marad.

Este rajzon is szemléltetem az optimálisat.
(#) Oraculum válasza Action2K hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Mutasd már meg nekem légyszi hol veszel vezetékes shutteres 3D szemüveget mert az lehet érdekelne engem is
(#) Action2K válasza Action2K hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Íme a rajzok. A terem 5*6m-es, a vászon 3m széles. A nézőtér lépcsőzetes. A kamarateremhez a 3m-es belmagasság az ajánlott. Egyébként, ha elkezdünk tervezni, nem árt tudni, hogy a beszerelendő projektor milyen távolságból mekkorát vetít. A cikkemben a tervezési (szerkesztési) segédleteket is ismertetni fogom.
(#) Action2K válasza Oraculum hozzászólására (») Aug 15, 2012 /
 
Természetesen a vateráról (is).
(#) Vandor76 válasza Action2K hozzászólására (») Aug 16, 2012 /
 
Jók a rajzok. Én a 7 fősre szavaznék, mert ha kevesebben nézik, akkor a középső (és esetleg hátsó) sorba ülhetnek, lépcsőzetes elrendezés mellett az elöl levő plusz két szék/fotel nem lesz túl zavaró és így van tartalék hely a haveroknak/szülőknek/stb...

Két dologra reagálnék külön :

Idézet:
„Igen, az egészet arányosan a tizedére lekicsinyítheted, de a székeket (embereket nem),
s már rögtön nem jó a kialakítás.”


Ha 12 ember helyett csak 3-4 ül egy sorban, akkor azért nem annyira rossz a helyzet.

Idézet:
„Épp ezért is szoktak olcsóbbak lenni a perem menti helyek, mert ugyan nézhető, hallható, de...”


Olcsóbbak szoktak lenni? Én ezt még nem vettem észre, de ez biztosan azért van mert gonosz kapitalisták által üzemeltetett multiplex mozikba járok

UFF
(#) Action2K válasza Vandor76 hozzászólására (») Aug 17, 2012 /
 
12 ember * 80cm = 9,6m. Osztom tízzel, 96cm, amiben a 80cm pont 1,2-ször van meg. De ha az emberek számát elosztom tízzel, akkor is ez jön ki. Egy ilyen férőhelyes mozinál kb. 10m széles a vászon. Ezt tizedelve 1m jön ki. Azért, egy 1 méteres vászon elé leültetni 3-4 embert egymás mellé??? Szóval, ezért írtam azt, hogy ne kicsinyítsünk arányosan, mert nincs értelme.
(#) rocky hozzászólása Nov 11, 2012 /
 
Szeretnék készíteni egy vetítővászont projektorhoz (Front vetítésre) . Elég sokat olvasgattam a témával kapcsolatban, láttam egy pár megvalósult tervet is. Én az üveggyöngy vászon mellett tettem le a voksom, amit ezen a linken találtam: Bővebben: Link
Sok helyen azt olvastam hogy az enyhén szürke vászon még jobb kontrasztot eredményez, ezért én szürke, vagy matt ezüst alapfestékre gondoltam elsőként.. A kérdéseim a következők lennének: A link alatt milyen festéket használt az építő, illetve az a fehér por az valóban apró üveggyöngy? A gyöngyök mérete mekkora? úgy olvastam hogy 8-10um-lehet maximum, de szerintem amit ez a csávó használt azok nagyobb gyöngyök... Ilyen gyöngyöket hol lehetne beszerezni? Találtam egy oldalt ahol értékesítenek de nem tudom hogy jó lenne e... ez az: Bővebben: Link
Ha bárkinek vannak építési tapasztalatai, ötletei, akkor ne habozzon, ossza meg velem, velünk!
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2012
(#) Kori27 hozzászólása Dec 23, 2012 /
 
Sziasztok!
Már régóta tervezek egy házi 3D-s rendszert építeni, de nincs sok fölösleges pénzem, márpedig a 3D-hez általában az kell. Aztán egyszer csak jött az ihlet Csak az a baj, hogy gőzöm sincs, a konverziót hogyan oldom meg, mert az nálam elég egyedi lenne.
A rendszer lényege, hogy a két szemnek való képkockák egymás után jönnek, nem egymás mellett vannak egy képkockán. Szóval kell egy side-by-side to frame-by-frame konverter. Ami a bonyolultabb része a dolognak, hogy a vezérlést a képkockákon elhelyezett jelekkel oldanám meg. Az lenne a terv, hogy a képek egyik sarkába (minél kisebb helyre) tennék fekete, ill. fehér kockákat, azonos oldali képekre azonos színűt. Aztán a tévé sarkába felcsíptetnék egy optikai szenzort, amit a fehér, ill fekete kockák fölé helyeznék el, és a fény ill. sötétség kapcsolná. Így tökéletes lenne a shutteres szem*k vezérlésére. A végeredmény, hogy a hagyományos tévémen (nálam ez plazma) elég lenne egy 1cm x 1cm méretű kockát kitakarni vmelyik sarokból, ami nem is lenne nagyon zavaró. Oda jönne a szenzor, ami egy infra ledet vezérelne. A shutteres szem*t kibelezném, és egy egyszerű infrára érzékeny optikai szenzorral kapcsolnám a lencséket. Tehát a fehér kockánál kigyullad az infra led, és ezt érzékelik a szem*k. Ez lenne a másik kérdés, hogy ki tudna segíteni egy minél gyorsabb reakcióidejű áramkör tervezésében, ugyanis én nem tudom, melyik alkatrész mekkora csúszást jelentene. Na meg meg kéne oldani a képkockák módosításának automatizálását, ha valaki filmtechnikában jártas emberke segítene, azt nagyon megköszönném Utánanéztem, és akcióban már 5k körül kapni wireless samsung szem*, ez még elfogadható ár egy ilyen projekthez, ha bejön, akár kettőt-hármat is lehet venni belőle, nem egy eget verő kiadás. Szóval ha a projekt összejön, akkor csinálnék belőle egy cikket a megfelelő programokat is összegyűjtve, és bárki élvezhetné a 3D-t a hagyományos lapostévén.
A segítséget előre is köszi
Üdv!
Kori

*szemüveg
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2012
(#) Kori27 válasza Kori27 hozzászólására (») Dec 23, 2012 /
 
Sőt, ha a samsung bluetooth-os szem*nek ismert a vezérlési protokollja, és egy okostelefon fénymérője tud megfelelő sebességgel dolgozni, akár elég lenne az androidos telónkat a TV-re csiptetni, a fényérzékelővel a képernyő felé, egy app pedig vezérelné a szem*et bluetooth-on Bár ez eléggé necces megoldás, mert a fotoszenzor tuti nem elég gyors egy ilyen telón, a samu protokoll szerintem hétpecsétes... de azért a felvetést meg kellett osztanom

*szemüveg nem szemcsi
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2012
(#) Mzoltan21 hozzászólása Dec 23, 2012 /
 
nem kéne valami ilyen lcd-hez hasonló szemüveg ami mindig egyik szemet eltakarja? a villanás lehet rövid idejű is egy képen, ha nagy az intenzités olyan a szemnek (hasonló) mintha gyengéb hoszabb ideig égne be a retinára. Vagy ezt jelenit a shutteres szem vagy hogyvan ott csillagozva miért a szövegben?
azt nem értem miért kell fényérzékelő. pl lehet a szemüveget meg a képet ugyanaz az elektronika vezérelné, akkor nem kell érzékelő. nade kell 3ds film is amit úgy vettek fel.. hacsak nem ai felismeri h ez ilyen mélységű szokott lenni az meg olyan és csinál 2d-ből automatikusan 3-at.
(#) Action2K válasza Kori27 hozzászólására (») Dec 23, 2012 /
 
Szia!
Felejtsd el! A kommersz TV-k alkalmatlanok az ilyen feladatra. Kicsi a képfrissítési frekvenciájuk. Másodpercenként 25 képet képesek megjeleníteni. Ha ezt el akarod osztani ketté, a két szemnek, akkor egy 12,5 Hz-en vibráló képeket kapsz szemenként. Nem hiába 200Hz-es egy 3D-s TV.
Másodsorban, nem kell fotobigyós, megy szemüveg szétbuherálást csinálni. Pár ezerért lehet néha-néhol szerezni erre kész gyári áramkört szemüveggel. Nekem is van pár darab. Kipróbáltam egy SHARP TV-vel, HP DLP projectorral, HP LCD monitorral, a hatás NULLA! Nem képesek követni a sebességet. Aztán kipróbáltam CRT monitorral, hisz ahhoz gyártották. No, itt már életre kelt a 3D. Csak a 75Hz-es frissítés is még vibrált. 120Hz-nél szűnne meg a vibrálás.
Ma már "nevetséges összegért" adják a 3D-s TV-ket. 1,5m-ről nézve még egész jó, de egy öttagú család már semmit nem tud élvezni belőle. Van egy topik: IMAX 3D mozi házilag, ami ugyan nem 10e Ft-ból, de olcsón összehoz egy 3D-s házimozi megoldást. A cikkemmel még nem vagyok kész, de az ünnepek után remélem most már betudom fejezni.
(#) Kori27 hozzászólása Dec 23, 2012 /
 
Direkt nem ide írtam, hanem új topikba, mert itt gyári rendszerekről folyik a társalgás, és a moziépítés, moziszoba kialakítás a téma, az én kérdésem pedig egy egyedi rendszer kifejlesztésére irányul. Itt olyan jól egyben volt a téma, nem nyolcvanan beszéltek nyolcvan féle dologról, nem akartam belekontárkodni
Szerintem egy újabb samsung plazma (egy éves) azért többet tud 24 Hz-nél... Bár hogy pontosan mennyit, azt nem írják, mindenhol csak a 600Hz részképfrissítéssel nyomulnak, de mivel HD-Ready, ezért teljesítenie kell a szabványt, vagyis az 50Hz-et és a 60Hz-et is. A szinkron probléma, amiről beszéltél, az itt nem lenne kérdés, mivel itt a szemcs.. vagyis szemüveg követi a képet, nem a tévének kell követnie a szemüveget. Így csúszás nem lehetséges, mert a jeladó direktben a képet figyeli, függetlenül a képfrissítéstől, és az esetleges csúszásoktól, megakadásoktól. Igaz, itt a méret rovására menne a dolog, mert minden képkockából kettőt kellene csinálni ahhoz, hogy élvezhető legyen a film (ugye szétszedni a két képet két külön kockára). Bár külső HDD-t használok, szóval ez sem probléma. Nem tudom, hogy hol olvastam, és melyik 3D-s rendszernél, de ott is 24FPS volt a végeredmény, tehát 48FPS-el ment a shutter. Ha kettéveszem a 24FPS-es filmet, én is ezt az eredményt fogom kapni, ami így elvileg élvezhető (ha egy gyári rendszernél oké, nekem miért ne lenne jó). Szóval ha valakinek van ötlete a megvalósításhoz, azt megköszönném Legfeljebb lesz egy tízezres nagyságrendű fail projektem, de hát ez van, aki nem próbálkozik, annak sohasem jön össze
(#) Kori27 válasza Mzoltan21 hozzászólására (») Dec 23, 2012 /
 
Azért van csillagozva, mert a moderátoroknak a szemcsi túl egzotikus fogalom... -.-" Pedig szerintem mindenkinek tök egyértelmű volt, de a csillagozással sikerült érthetetlenné tenni. Ha az egyéni stílust itt büntetik, sajnos nincs mit tenni...
A fényérzékelő azért kel, mert itt nincs képvezérlő elektronika, maga a 3D-s filmet konvertálom úgy, hogy váltakozva tartalmazza a képeket. A fehér és fekete pöttyökkel különböztetem meg egymástól a jobb és bal képeket, mégpedig azért, mert a szemüvegeket vezérlő elektronika egy a pötty fölé tett fényérzékelővel könnyen meg tudja állapítani, hogy fehér-e a pötty, vagy fekete, azaz, hogy a kép a jobb, illetve a b al szemnek való-e, és így vezérli a szemÜVEGeket. Azért így csinálnám, mert csak egy pár alkatrészes tök egyszerű áramkör kell hozzá, na meg egy megfelelő konverter. Ezzel van a probléma Honnan szedjek ilyen konvertert? A frame-by-frame 3D típusra még csak találnék, de olyat, ami megpöttyözi a képkockákat... Valaki ötlet?
Üdv!
Kori
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2012
(#) KTobi válasza Kori27 hozzászólására (») Dec 23, 2012 /
 
Felejtsd el az egészet. Ülj le, gondolkodj, nem fogod tudni megcsinálni normálisra. Nem tudsz megcsinálni egy egyszerű elektronikát, mert gyors kell. Gyors, nagyon gyors, villámgyors, helyesebben időutazó.
(#) Action2K válasza Kori27 hozzászólására (») Dec 23, 2012 /
 
Az alap ötleted jó lenne, de, mert mindig jön egy de.
A mozifilm 24FPS-es. Ha kiadják DVD-n, vagy BR-en, akkor 25FPS-re "konvertálják". Azaz, egy ici picit gyorsabban játsszák le. Ekkor már a lemezeken 25FPS-es. Ez a sztenderd PAL lejátszásnál 50HFPS. Azaz 50 félkép per szekundum. Ez az 50Hz-es hálózatból ered. Az összes normál (CRT) TV ezt a jelet várja és e szerint jeleníti meg a képeket. A digitális (LCD, TFT, Plasma, DLP) megjelenítők, megkapják ezt a jelet, de ők a két félképet eggyé rakják, s aztán jelenítik meg. Ha ezt nem tennék, nagyon "fésűs" lenne a kép. Az elsőkből való digitálisoknál ezt még egy fésűszűrő áramkörrel korrigálták. Visszatérve, a TV-d 25 képet jelenít meg másodpercenként. Tehát, a shutter frekvenciád csak 25Hz lehet, ami oltári villódzást generál.
A pöttözött film előállítása nem olyan nehéz.
(#) Kori27 válasza KTobi hozzászólására (») Dec 23, 2012 /
 
Már miért is? Vannak megahertzes, sőt, gigahertzes tranzisztorok! 48Hz az mi ?! Egy egyszerű erősítő tranzisztor 20Hz-től 20.000 Hz-ig megy. Meg egyébként is! Továbbítottam már hangot úgy, hogy a jellel elgy lézert vezéreltem meg, majd rávilágítottam vele egy fotoellenállásra, ami tranziasztorral hajtotta a hangszórót. Nem volt egy Beats Audio minősége, de átvitte a hangot, még a magsakat is! A 48 Hz az piskóta ehhez képest... A led ugye azonnal kigyullad, a fény fénysebességgel terjed, szerintem még ha nem is egy időgép, gyorsnak azért gyors A konverter része az, amit megvalósíthatatlannak látok, de tuti nem az, csak én nem vagyok jártas a filmtechnikában, aki viszont igen, tuti tud olyan progit mondani, amivel megpöttyözhetem a képkockákat. Legalább is megköszönném
Üdv!
Kori
(#) Kori27 válasza Action2K hozzászólására (») Dec 23, 2012 /
 
Na igen, de én HDD-ről játtszom le a filmet, amit a tévébe dugok. Így nincs semmilyen közvetítő sztenderd, a film FPS rate-je határozza meg a lejátszás sebességét, mert a fájlt maga a tévé olvassa.
Ha a megpöttyözés nem bonyolult, légyszi segíts
Üdv!
Kori
(#) KTobi válasza Kori27 hozzászólására (») Dec 23, 2012 /
 
Áruld el, honnan tudja az elektronika, hogy milyen kép fog jönni? A shutteres megoldás lényege, hogy takarja mindkét szemet, a "kijelzőn" megjelenik a bal kép, kinyitja a bal szemet, megint takar, majd miután megjelenik a jobb kép, nyissa a jobb szemet és megint takar. Ha Te akkor kapcsolgatsz, mikor már a TV van kép, akkor késő. Ha adott frissítésű filmet akarsz lejátszani, és beraksz pár kockánként egy szinkron jelet, akkor egy elektronika kapcsolgathat, ami figyeli a szinkront és megpróbál ráhangolódni. A szemüveg LCDjének reakcióideje se mindegy.
Következő: »»   4 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem