Fórum témák
» Több friss téma |
Kérem a segítségeteket. A forumba van hibakód oldal, de ez speciálisan olel kód!
P1113 Több oldalon olvastam utána, és mindenhol mást olvastam. Az egyik az O1 szenzor ellenállása túl magas, a másik a beömlő maf szenzorra írja a hibát. A hiba a következő három hete a motorkód visszajelző a lambdaszonda 1 re hibát írt ki, megálapítpttam, hogy a fekete jel kábel kontakthibás. Megcsináltam, azóta ki-ki gyullad a szerviz lámpa (autó benne villáskulcs) A kódod alapján lemértem a lambda fűtés ellenállását 12,6 ohm az autodata szerint max 15 ohm lehet Mi akkor a hiba pontosan. Találkozott valaki ily opel betegséggel? Az autó 1.6 z16xep
P-kód: P1113
Leírás: BANK1-Sensor1 Belső ellenállás túl nagy
akkor ez a levegő hőmérséklet érzékelő? A szívocsonkon?
ez elvileg egy ntk
Esetleg olyan, hogy milyen értékűnek kell lennie, tudsz segíteni Mert a gyári érzékelő 30-40E Ft
Szia.
Inkább a vezetéket ellenőrizd mert én pl. sohe nem cseréltem még mert nem volt meghibásodás lagalábbis , nem jellemző. Az ellenállás értéke kb 25 ohm. A csatlakozonál ellenőrizd nincs-e elszakadva a kábel, vagy ha gégecsőben van akkor a rezonanciátol is kidörzsölődik és utána eloxidálodik , elszakad.
Sziasztok
Megvan a hiba, és az Opel fejlesztő mérnököknek írnám ha tudnék angolul. A segítséget az Autodata program adta. A pontos érték 2,7K ohm A hiba, hogy a termisztor amit beleraktak rettentő lomha, tehát a kompli állandóan korrigál, persze ezt egy darabig tudja, utána hibakódot kidob. Nekem ez volt az egyik hiba. A másik, hogy egy v alakú villába van beszorítva az érzékelő lába, ez oxidálódhat. Amikor rámértem a csatlakozón 6,7K mértem. A termisztor lábon 3,7K. Beraktam egy 2,7K és a villát egy pötty ónnal leforrasztottam, így a kontaktus biztos örök életű lesz. Egy 200Ft alkatrészér ki kelet volna fizetnem 7-8000Ft diagnosztikai díjat + 10-15000Ft alkatrészt. Rabló banda. Ja és még egy, már sajnos nem igaz, hogy Opel sose kop el.
Bocs de xarul irtam le neked az értéket.
Azért nem biztos , hogy xar lenne ha az oxidáciot megszöntetted mert mér jobb lenne a referencia értéke mivel jo a kontaktus. Ha állando az értéked kicsit bezavarhatja az ecut . Egy probát megérne.
Bővebben: Link
Bocs ez azért a bambaságom miatt lemaradt. Nem minden esetben lehet biznia datában mivel az álltalánoságban értelmezett kod jelentések eltérhetnek a Datában közöltektől.
Sziasztok
Megvan a megoldás, és imádom az eobd kódokat (hogy a fene egye megy aki kitalálta). A lényeg, hogy nem a levegő hőmérséklet jeladó a fő hiba okozója, hanem a fojtószelep jeladója. Leszedtem a fojtószelepet és kitakarítottam, ügyeletem a tengelyre is. összeraktam, mentem egy kört, és ismét kidobta a hibát. Nem lehet igaz gondoltam, szétszedtem, és az oldalán lévő kis fedelet (5 klipsz tartja) levettem alatta a fogaskerék, és a helyzetjeladó. Ezt is megpucoltam, és összeraktam. Láss csodát, elindultam, és pár pillanat múlva ismét kiírta Ezután nem tudtam már, hogy mit tehetnék, ráálltam op-com mal. Kiolvastam a hibát és láss csodát, 4 hiba volt. Ezeket töröltem, és csoda történt, azóta nem gyújtja ki a lámpát. Ha valaki tudja, hogy miért csinálta, azt szívesen veszem.
Jó pap holtig tanul. Az Opel cég meg nem nagyon!
Nekem az Opelben a hűtőventilátorral volt hasonló afférom. Ugyanis a hűtőegység mögé szerelt ventilátor viszi a motor által termelt hő, de a légkondi által termelt hő elszívását, elfújását is. És újabban egyetlen ventilátor végez el több feladatot azzal, hogy éppen mit kell csináljon. Ha csak simán jár a motor, akkor alacsony fokozaton pörög. De ha a légkondi is megy hozzá, akkor már magasabbra vált. Ezt a szabályozást a gyártó egy sima huzal-ellenállás sorral oldja meg. Nekem meg egyszercsak nyár közepén szépen behalt a légkondim, a nagy melegben fújta be - a még melegebbet. A szervízben hamar kicserélték a ventit, meg háát - újra kellett tölteni az egész rendszert hűtőközeggel. (az ugyanis hűtés kimaradás okán megforrt és kiszabadult a rendszerből). De én a régi ventit elkértem, hogy megnézzem. És megnéztem. Otthon szétszedtem ... A ventilátor mellett volt egy kis lyukacsos fémdoboz, amiben a már említett huzal-ellenállások rejtőztek. Az egyiknek tőben el volt törve a lába. Ezt alaposan megtisztítva és visszaszerelve helyére ismét jó lett az egész. Még forrasztópákával is megküldtem, mert a németek gyárilag csak a már említett 'V' alakú villába szorították bele, tehát a kontaktus így eléggé "csak" mechanikus. Persze a tanulópénz ... most ezzel lett egy megjavított ventilátor vezérlésem, miután a szervíz a beépített új ventit azt kőkeményen felszámolta - na meg hát - eredeti alkatrész, stb. Lehetséges, hogy a németek némely esetben a "nagyon egyszerűség" hívei (lásd - pl. az egész Trabant), de hogy ilyen feszültség-szabályozó a mai világban még mindig holmi ellenállásos feszültség-ejtéssel menjen? Holott - oda igazán elvárható lenne már valami komolyabb elektronikus, tirisztoros vagy triacos fordulatszám szabályozó is ... akár.
Valami hasonló kontakthibás nyűgje lehet az enyémnek is, de nincs hibakód olvasóm szervizbe meg nem szívesen mennék. Menet közben gondol egyet a lámpa (autó villáskulccsal) és kigyullad, majd 1-2 perc elteltével elalszik. És ezt eljátssza néha több alkalommal is.
Közben kaptam kölcsön egy USB-s olvasót, és leszedtem a proscan-t és a scanmaster-t hozzá de még nem volt időm összekötni őket, viszont kivillogtattam a hibakódokat:
10-5-7-1 és 1-4-10-5, ami gondolom a 0571-es és a 1405-ös hibakód. Erre azonban az OBDII-es hibakód listában csak marhaságokat találtam (1-el kezdődő hibakód nincs is, a 0571 meg a tempomat-é ami az enyémben nincs). Tudtok esetleg valami biztos forrást ahonnan kideríthető lenne hogy ezek mit jelentenek?
Ezek a kódok érdekesek, mindenesetre a jelenség amit írtál, lambdaszondára utal, már nincs fénykorába szerintem.
Akár érdekesek akár nem, ezeket villogta ki. Közben megtaláltam az Autodata-ban.
A 0571 valami fék környékével kapcsolatos dolog (valami kontakthiba lehet, mert ezt csak egyszer jelezte), a 1405 pedig EGR szelep, ezt viszont négyszer is. Valami hozzáértővel majd kipucoltatom mert nincs kedvem 82000Ft-ot adni egy újért, amik állítólag 1-2 évnél nem is bírnak többet. Opel fórumon olyat is írtak sokan, hogy egy vékony lemezzel lezárták.
A rövid utak nem kedveznek az EGR szelepnek. Megjavulhat egy kis hajszától. Ha néha kiszabadulnál vele az autópályára tíz perc 130 és szépen kitisztul. Persze ha már nagyon beállt nem segít.
Nekem pont fordítva jelentkezett. Mivel az utóbbi időben nem sietek sehova, szépen csorgok 80-al, hallgatom a zenét, nézem a tájat stb. ezért egyszer kétszer meg szoktam kergetni (3.-ban 5-6000f/perc + 5.-ben 180km/h). Na ezután kezdte el a pislákolást és most már rendszeresen, szinte minden úton csinálja.
Le is szokták zárni, de kérdezd meg az Opelnél, hátha szoftveresen ki tudják kapcsolni.
Egy ismerősöm G astráján az EGR szarakodott, levitte az Opelhez és egy szoftverfrissítéssel kiiktatták az EGR-t. Azóta minden oké vele.
Opel Vectra Navi rendszerhez írtam Cd-t de sajnos hibás lemezként ismeri fel a navi.... Pedig cd képfájlként és lehető legkisebb sebességel írtam.. CD 70 tipus a meghajtó a kocsiba..valaki valami ötletet adhatna, hogy mi lehet a baj..
Gondolom valami egyedi formátumot, vagy jelölést használ a gyár. Egy gyári navi CD-n kéne megnézned.
a gyárival tökéletesen megy csak 2008-s a program és frissebbet töltöttem le..
Pont ezt mondom. Vizsgáld meg a gyári CD-t. Szerintem van rajta valami olyan dolog, ami nem szabvány.
Sajnos megvan a hiba.
A motorvezérlő eddig bírta, ezután a hiba után a 3-as hengerről levette a gyújtást. P0335 hibát írt ki. Most cseréltem ki egy használtra, érdekes, harap a kicsike, és 320Km-nél még félig van a tankom. Ennyit számítana?
Sziasztok Tudom, hogy van autódiagnosztika fórum fent, de nekem a programmal kapcsolatba lenne gondom. Kellene ugyanis a Magyar dll fájl. Nekem ugyanis csak Angol van. Tudna nekem valaki segíteni? Akár privátba eldobni? LangHU.dll
A programról link: Kép
Üdv. Opel Astra G 1.4-es motorral 1999-es gyártmánynál hogyan tudom a hibakódot kiolvastatni/kiolvasni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |