Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel specifikus hibakód
 
Témaindító: bubuszoft, idő: Ápr 1, 2012
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 3
(#) bubuszoft hozzászólása Ápr 1, 2012 /
 
Kérem a segítségeteket. A forumba van hibakód oldal, de ez speciálisan olel kód!
P1113
Több oldalon olvastam utána, és mindenhol mást olvastam. Az egyik az O1 szenzor ellenállása túl magas, a másik a beömlő maf szenzorra írja a hibát.
A hiba a következő három hete a motorkód visszajelző a lambdaszonda 1 re hibát írt ki, megálapítpttam, hogy a fekete jel kábel kontakthibás. Megcsináltam, azóta ki-ki gyullad a szerviz lámpa (autó benne villáskulcs)
A kódod alapján lemértem a lambda fűtés ellenállását 12,6 ohm az autodata szerint max 15 ohm lehet
Mi akkor a hiba pontosan.
Találkozott valaki ily opel betegséggel?
Az autó 1.6 z16xep
(#) bubuszoft válasza bubuszoft hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
P-kód: P1113
Leírás: BANK1-Sensor1 Belső ellenállás túl nagy
(#) szabi83 válasza bubuszoft hozzászólására (») Ápr 1, 2012 / 1
 
Szia,

P1113 IAT Sensor Open/Short
(#) bubuszoft válasza szabi83 hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
mi az iat szenzor?
(#) zolika60 válasza bubuszoft hozzászólására (») Ápr 1, 2012 / 2
 
(#) bubuszoft válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
akkor ez a levegő hőmérséklet érzékelő? A szívocsonkon?
(#) zolika60 válasza bubuszoft hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
Igen.
(#) bubuszoft válasza zolika60 hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
ez elvileg egy ntk
Esetleg olyan, hogy milyen értékűnek kell lennie, tudsz segíteni
Mert a gyári érzékelő 30-40E Ft
(#) roka válasza bubuszoft hozzászólására (») Ápr 3, 2012 / 1
 
Szia.

Inkább a vezetéket ellenőrizd mert én pl. sohe nem cseréltem még mert nem volt meghibásodás lagalábbis , nem jellemző.
Az ellenállás értéke kb 25 ohm.
A csatlakozonál ellenőrizd nincs-e elszakadva a kábel, vagy ha gégecsőben van akkor a rezonanciátol is kidörzsölődik és utána eloxidálodik , elszakad.
(#) bubuszoft válasza roka hozzászólására (») Ápr 3, 2012 /
 
Sziasztok

Megvan a hiba, és az Opel fejlesztő mérnököknek írnám ha tudnék angolul. A segítséget az Autodata program adta. A pontos érték 2,7K ohm
A hiba, hogy a termisztor amit beleraktak rettentő lomha, tehát a kompli állandóan korrigál, persze ezt egy darabig tudja, utána hibakódot kidob. Nekem ez volt az egyik hiba. A másik, hogy egy v alakú villába van beszorítva az érzékelő lába, ez oxidálódhat. Amikor rámértem a csatlakozón 6,7K mértem. A termisztor lábon 3,7K. Beraktam egy 2,7K és a villát egy pötty ónnal leforrasztottam, így a kontaktus biztos örök életű lesz.
Egy 200Ft alkatrészér ki kelet volna fizetnem 7-8000Ft diagnosztikai díjat + 10-15000Ft alkatrészt. Rabló banda. Ja és még egy, már sajnos nem igaz, hogy Opel sose kop el.
(#) roka válasza bubuszoft hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Bocs de xarul irtam le neked az értéket.
Azért nem biztos , hogy xar lenne ha az oxidáciot megszöntetted mert mér jobb lenne a referencia értéke mivel jo a kontaktus. Ha állando az értéked kicsit bezavarhatja az ecut . Egy probát megérne.
(#) roka válasza roka hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Bővebben: Link

Bocs ez azért a bambaságom miatt lemaradt.
Nem minden esetben lehet biznia datában mivel az álltalánoságban értelmezett kod jelentések eltérhetnek a Datában közöltektől.
(#) bubuszoft válasza szabi83 hozzászólására (») Ápr 21, 2012 /
 
Sziasztok

Megvan a megoldás, és imádom az eobd kódokat (hogy a fene egye megy aki kitalálta). A lényeg, hogy nem a levegő hőmérséklet jeladó a fő hiba okozója, hanem a fojtószelep jeladója. Leszedtem a fojtószelepet és kitakarítottam, ügyeletem a tengelyre is. összeraktam, mentem egy kört, és ismét kidobta a hibát. Nem lehet igaz gondoltam, szétszedtem, és az oldalán lévő kis fedelet (5 klipsz tartja) levettem alatta a fogaskerék, és a helyzetjeladó. Ezt is megpucoltam, és összeraktam. Láss csodát, elindultam, és pár pillanat múlva ismét kiírta Ezután nem tudtam már, hogy mit tehetnék, ráálltam op-com mal. Kiolvastam a hibát és láss csodát, 4 hiba volt. Ezeket töröltem, és csoda történt, azóta nem gyújtja ki a lámpát. Ha valaki tudja, hogy miért csinálta, azt szívesen veszem.
(#) lac08 válasza bubuszoft hozzászólására (») Ápr 25, 2012 /
 
Jó pap holtig tanul. Az Opel cég meg nem nagyon!

Nekem az Opelben a hűtőventilátorral volt hasonló afférom. Ugyanis a hűtőegység mögé szerelt ventilátor viszi a motor által termelt hő, de a légkondi által termelt hő elszívását, elfújását is. És újabban egyetlen ventilátor végez el több feladatot azzal, hogy éppen mit kell csináljon.
Ha csak simán jár a motor, akkor alacsony fokozaton pörög. De ha a légkondi is megy hozzá, akkor már magasabbra vált. Ezt a szabályozást a gyártó egy sima huzal-ellenállás sorral oldja meg.
Nekem meg egyszercsak nyár közepén szépen behalt a légkondim, a nagy melegben fújta be - a még melegebbet.
A szervízben hamar kicserélték a ventit, meg háát - újra kellett tölteni az egész rendszert hűtőközeggel. (az ugyanis hűtés kimaradás okán megforrt és kiszabadult a rendszerből).
De én a régi ventit elkértem, hogy megnézzem.

És megnéztem. Otthon szétszedtem ...
A ventilátor mellett volt egy kis lyukacsos fémdoboz, amiben a már említett huzal-ellenállások rejtőztek. Az egyiknek tőben el volt törve a lába. Ezt alaposan megtisztítva és visszaszerelve helyére ismét jó lett az egész. Még forrasztópákával is megküldtem, mert a németek gyárilag csak a már említett 'V' alakú villába szorították bele, tehát a kontaktus így eléggé "csak" mechanikus.
Persze a tanulópénz ... most ezzel lett egy megjavított ventilátor vezérlésem,
miután a szervíz a beépített új ventit azt kőkeményen felszámolta - na meg hát - eredeti alkatrész, stb.
Lehetséges, hogy a németek némely esetben a "nagyon egyszerűség" hívei (lásd - pl. az egész Trabant), de hogy ilyen feszültség-szabályozó a mai világban még mindig holmi ellenállásos feszültség-ejtéssel menjen? Holott - oda igazán elvárható lenne már valami komolyabb elektronikus, tirisztoros vagy triacos fordulatszám szabályozó is ... akár.
(#) Ge Lee hozzászólása Ápr 25, 2012 /
 
Valami hasonló kontakthibás nyűgje lehet az enyémnek is, de nincs hibakód olvasóm szervizbe meg nem szívesen mennék. Menet közben gondol egyet a lámpa (autó villáskulccsal) és kigyullad, majd 1-2 perc elteltével elalszik. És ezt eljátssza néha több alkalommal is.
(#) Ge Lee válasza Ge Lee hozzászólására (») Máj 3, 2012 /
 
Közben kaptam kölcsön egy USB-s olvasót, és leszedtem a proscan-t és a scanmaster-t hozzá de még nem volt időm összekötni őket, viszont kivillogtattam a hibakódokat:
10-5-7-1 és 1-4-10-5, ami gondolom a 0571-es és a 1405-ös hibakód. Erre azonban az OBDII-es hibakód listában csak marhaságokat találtam (1-el kezdődő hibakód nincs is, a 0571 meg a tempomat-é ami az enyémben nincs).
Tudtok esetleg valami biztos forrást ahonnan kideríthető lenne hogy ezek mit jelentenek?
(#) molnarp válasza Ge Lee hozzászólására (») Máj 3, 2012 /
 
Ezek a kódok érdekesek, mindenesetre a jelenség amit írtál, lambdaszondára utal, már nincs fénykorába szerintem.
(#) Ge Lee válasza molnarp hozzászólására (») Máj 3, 2012 /
 
Akár érdekesek akár nem, ezeket villogta ki. Közben megtaláltam az Autodata-ban.
(#) molnarp válasza Ge Lee hozzászólására (») Máj 3, 2012 /
 
Na és mi mi az?
(#) Ge Lee válasza molnarp hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
A 0571 valami fék környékével kapcsolatos dolog (valami kontakthiba lehet, mert ezt csak egyszer jelezte), a 1405 pedig EGR szelep, ezt viszont négyszer is. Valami hozzáértővel majd kipucoltatom mert nincs kedvem 82000Ft-ot adni egy újért, amik állítólag 1-2 évnél nem is bírnak többet. Opel fórumon olyat is írtak sokan, hogy egy vékony lemezzel lezárták.
(#) zolika60 válasza Ge Lee hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
A rövid utak nem kedveznek az EGR szelepnek. Megjavulhat egy kis hajszától. Ha néha kiszabadulnál vele az autópályára tíz perc 130 és szépen kitisztul. Persze ha már nagyon beállt nem segít.
(#) Ge Lee válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Nekem pont fordítva jelentkezett. Mivel az utóbbi időben nem sietek sehova, szépen csorgok 80-al, hallgatom a zenét, nézem a tájat stb. ezért egyszer kétszer meg szoktam kergetni (3.-ban 5-6000f/perc + 5.-ben 180km/h). Na ezután kezdte el a pislákolást és most már rendszeresen, szinte minden úton csinálja.
(#) molnarp válasza Ge Lee hozzászólására (») Máj 4, 2012 /
 
Le is szokták zárni, de kérdezd meg az Opelnél, hátha szoftveresen ki tudják kapcsolni.
Egy ismerősöm G astráján az EGR szarakodott, levitte az Opelhez és egy szoftverfrissítéssel kiiktatták az EGR-t. Azóta minden oké vele.
(#) csucsudj hozzászólása Aug 17, 2012 /
 
Opel Vectra Navi rendszerhez írtam Cd-t de sajnos hibás lemezként ismeri fel a navi.... Pedig cd képfájlként és lehető legkisebb sebességel írtam.. CD 70 tipus a meghajtó a kocsiba..valaki valami ötletet adhatna, hogy mi lehet a baj..
(#) zolika60 válasza csucsudj hozzászólására (») Aug 17, 2012 /
 
Gondolom valami egyedi formátumot, vagy jelölést használ a gyár. Egy gyári navi CD-n kéne megnézned.
(#) csucsudj válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 17, 2012 /
 
a gyárival tökéletesen megy csak 2008-s a program és frissebbet töltöttem le..
(#) zolika60 válasza csucsudj hozzászólására (») Aug 17, 2012 /
 
Pont ezt mondom. Vizsgáld meg a gyári CD-t. Szerintem van rajta valami olyan dolog, ami nem szabvány.
(#) bubuszoft hozzászólása Okt 19, 2012 /
 
Sajnos megvan a hiba.

A motorvezérlő eddig bírta, ezután a hiba után a 3-as hengerről levette a gyújtást. P0335 hibát írt ki. Most cseréltem ki egy használtra, érdekes, harap a kicsike, és 320Km-nél még félig van a tankom. Ennyit számítana?
(#) bubuszoft hozzászólása Nov 30, 2013 /
 
Sziasztok Tudom, hogy van autódiagnosztika fórum fent, de nekem a programmal kapcsolatba lenne gondom. Kellene ugyanis a Magyar dll fájl. Nekem ugyanis csak Angol van. Tudna nekem valaki segíteni? Akár privátba eldobni? LangHU.dll

A programról link: Kép
(#) szikorapéter hozzászólása Jún 18, 2016 /
 
Üdv. Opel Astra G 1.4-es motorral 1999-es gyártmánynál hogyan tudom a hibakódot kiolvastatni/kiolvasni?
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem