Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Mozgásérzékelő kapcsoló
sziasztok van valakinek mozgas erzekelos kapcsolasi rajza ? pliz
Sziasztok.
Van egy mozgásérzékelős halogén reflektorom, aminek olyan hibája van, hogy mikor feszültség alá helyezem folyamatosan világít. Szerintetek érdemes lenne javítani, vagy vegyek ujjat?
Típushiba. Amit írtam leírtam, de nem ide, hanem a "Mozgásérzékelő bekötése" című topikban.
Annyi ilyen mozgásérzékelős van, valahogy össze kéne rántani őket egy topikká. Ha garanciális, akkor vidd vissza. Ha nem megoldható, akkor a javítást bízd szakemberre, mert legalább 3 ellenállás cseréje szükséges benne, mert a mostani IC-k nek sokkal nagyobb az erősítése, mint amikhez tervezték őket.
Van, de csak a fejemben. de, mivel nincsen nálam a készülék, amiről puskázhatok, ezért nem szívesen rajzolok. Egyébként én is bonyolultabbnak hittem, addig amíg bele nem merültem, de primitív. 1 db 4 műveleti erősítőt tartalmazó LM324 van benne meg 2 tranzisztor, azon a kerek bigyón kívül, ami az érzékelője, valószínűleg az is egyIC.
Elfelejtettem megkérdezni, hogy új készülék vagy régi? A két esetben a hiba ugyanis teljesen más szokott lenni.
Ez már legalább 10 éves. De akkor általában ezek javíthatók?
Megtaláltam a hozzászólásod a másik topicban, épp most olvasgatom.
Persze. Valószínűleg kiszáradt benne a tápfesz. szűrő 220 µF/25V elkó, legalábbis az apósoméban az volt a hiba. Még az se árt neki, ha a 78L08 után is raksz be egyet, mert a tápfeszt sosem árt nagyon jól megszűrni, különben begerjed az egész, azért nem alszik el soha. Egyébként gondolom, azt tudod, hogy első bekapcsoláskor addig világít, amíg az időzítése le nem telt. Nálam eddig egyébként mindenki sokallta a beállítható időt, ezért az LM 324 melletti 220 µF kondit kisebbre szoktam venni. Megnéztem a RET bolt kínálatában tizenvalahány Ft-ért kapható ilyen Elko. Tehát még egy izzócsere is többe kerül, először azt kellene megnézni.
Ebben ha jól néztem 100µF/25V elkót tettek ez van a tápoldali panelon.Akkor elsőkörben ezt cseréljem?
A google-nek van:
http://www.freeinfosociety.com/electronics/schemview.php?id=2074 http://www.glolab.com/pirparts/infrared.html http://my.opera.com/minhdt/albums/showpic.dml?album=119765&picture=5478527 http://electroschematics.com/5982/motion-sensor-switch-for-alarm-li...nkler/ http://www.circuitstoday.com/pir-sensor-based-security-system http://www.8085projects.info/post/555-pyroelectric-infrared-sensor-...s.aspx http://www.escol.com.my/Projects/Project-02%28PIR%20DET-1%29/Proj-02.html http://public.wsu.edu/~jackdoll/jak/qanda/sense/sense.htm stb... Üdv Inhouse
Megéri, mert olcsó alkatrész, és előbb-utóbb az időjárás úgyis kikezdi őket. Ha nagyobbat teszel, az jobban szűr. Ezen kívül még potenciométer törésem volt egynél, de ha nem volt erőltetve, és nem selejt, bízzunk benne, hogy azok jók. A félvezetők meghibásodása ritkább, szerintem az első az Elko legyen, mert nálam csak az volt, és ha ettől megjavul, akkor a további úgyis tárgytalanná válik.
Akkor első körben megpróbálom ezt cserélni.
Kicseréltem a kondit sajnos így sem működik. Utána lekötöttem a 3 vezetéket adtam neki külső 8v-t de én már a 8.-lábon 0V mérek itt a leírásod alapján fél tápfesznek kb(4V) kellene lennie igaz?
Lehet, hogy az LM324 halt meg. Ha egyébként a bejövő táp megvan, akkor az LM két középső láb (4-11) között szintén teljes tápfesz. van és azokon a lábakon, amelyek még nem DC-t erősítenek, mindenütt fél tápfesz, ha nem szakadt ellenállás, panel beázás vagy repedés csinálja, akor IC.( Nálam a tranzisztor is elment, de azt én küldtem el.)
Bejövő táp megvolt azt megmértem, beázás biztos nem volt, teljesen száraz volt a doboz belseje.
Mindegyik ellenállást nem mértem végig egyenként még. Csak az említett kondenzátorokat cseréltem.
És ahogy bedugom a konnektorba egyből húz a relé továbbra is.
Akkor ki kellene cserélni az LM 324-et, és esetleg a relé tranzisztorát.
Köbzoli is ezt írta ide valamikor:
"Cseréld ki az LM 324 -es IC -t benne, ez hajlamos tönkremenni, de vegyél foglalatot is, na meg ne egy db -ot .." Én is így kezdtem a javításokat, csak kb a negyedik IC csere után kezdtem el bennük méricskélni, rá is ment a napom, kb 3 ellenállás cseréje után működnek. Csak azok gyárilag hibás újak voltak. Egy réginél feltételezzük, hogy valaha működött, akkor csak 1 valami lehet, ami tönkre ment.
Akkor megpróbálom kicserélni az LM324-et, relé kapcsoló tranzisztorát már cseréltem.
Kicseréltem az LM324-et most így már mérek a 8. lábán az IC-nek 6.7V-ot, de még így is ha bedugom a konnektorba egyből húz a relé.
Az időzítés elteltét ki kell várni. Ezért tanácsos a legrövidebbre venni az időt, ha nem akarsz fél órát várni, amíg aktiválódik a normál működés. A lámpa mindaddig világít, amíg fel nem töltődik a nálam az LM 314 3.lábára kötött, (de típustól függően máshol is lehet) elektrolit kondi. Ha így változott a helyzet, akkor az IC biztosan rossz volt, de lehet, hogy az új IC meg egészen más munkaponti beállításokat kíván, mint az eredeti. Szóval először meg kell várni az említett kondi teljes feltöltődését, ekkor az IC kimenő lábán, ami egy ellenálláson átvezérli a tranzisztort, közel 0 V feszültségnek kell beállni. Ugyanúgy az ezt vezérlő előző műveleti erősítőnél is. Nálam sehol sem volt meg, ezért kellett ellenállásokat csereberélni. Én az IC kimenetével sorba még egy LED-et is betettem, ennek kétféle előnye is van. A LED nyitófeszültsége alatt nincs téves működés, és látom, mikor vezérli nyitásba a tranzisztort. Az Inhouse által feltett rajzok közt nem találtam pont ezt a típust, ezek szerint sokféle van. De a lényeg: A műveleti erősítők közül, amelyek AC erősítők, azoknál a kimenet fél tápfesz, a DC erősítők meg úgy legyenek beállítva, hogy nyugalomban a kimenet közel 0 V. Azt is meg kell figyelni, hogy amikor az időzítés letelt nem- e "visszaránt" a relé, ekkor a vagy a táp még mindig szűretlen, vagy túl nagy az erősítés.
Azt még elfelejtettem ide írni, hogy érdemes megmérni töltődik-e az a bizonyos kondi, a sorban az utolsó műveleti erősítő mínusz bemenetén, volt már nekem szakadt a trimmer poti, nem biztos, hogy látszik rajta, lehet korrodált a szegecsnél, vagy azért nem alszik ki, mert valami miatt újraindul az egész, érdemes az első műveleti erősítő - és + bemeneteit próbára ehhez rövidre kötni, akkor kizárt a külső jel, így el kellene aludnia. Ha így jó, akkor valószínűleg az erősítés túl nagy, ekkor még a tápfesz. legkisebb változásait is mozgásnak veszi, valamennyit érzéketleníteni kell rajta.
Köszönöm az információkat, még próbálkozom vele.
Időközben végig bogarásztam az internetet rajzok után. Rengeteg van fent, de érdekes, egyik sem az, amiket én javítottam. Jó hír viszont az, hogy szinte mindegyik LM324-el működik. Annak viszont ismert a lábkiosztása. Fejben megjegyezhető, és az alapján el lehet indulni, mert szinte más sincs bennük. Lényeg az, hogy a benne levő műveleti erősítők mindegyike jól tegye a dolgát. Nyugodtan lehet méricskélni tápegységről, vagy akár egy 9V-os telepről. 220 Voltról csakis a már jól beállított, működő mozgásérzékelőt teszteljük! Remélem, jutottál vele valamire.
Üdv mindenkinek. Olyan problémám van, hogy van egy max 1000W teljesítményű Mozgásérzékelőm. Erre szeretnék rákötni 2 darab Reflektort.
Van e valakinek ötlete vagy egy kis kapcsolási rajza. A mozgásérzékelőben van egy csoki amiben 3 vezeték van bekötve: Barna, kék fekete? Sorba nem szabad kötni gondolom a 2 lámpát hanem párhuzamosan talán? Mert csak annyi lenne, hogy egy érzékelővel a kapu felől érkező mozgást érzékelné, és kb 20 méteren kellene világítania (házsarok miatt kell 2 darab lámpa). Előre is köszi a segítséget.
Elég egyszerű a feladat: barna = betáp fázis, kék= nulla. A fekete a kapcsolt fázis, amit a m.érzékelő kapcsol. Több lámpa esetén, a fényforrásokat párhuzamopsan kell kötni,,ezek össz teljesítmény pedig nem haladhatja meg a mozgásérzékeló max. kapcsolható teljesítményét..Bővebben: Link Ennyi az egész. Üdv!
Szervusztok
Adott egy 40W -os (beépített) szellőztető ventillátor. Szerintem kalickás aszinkron motor lehet benne, látszik egy indítókondenzátor is. Egy mellékhelyiségről van szó. Különböző nem részletezett okokból, ezt egy mozgásérzékelővel szeretném kapcsolni. Meg is csináltam, de a probléma az, hogy a mozgásérzékelő, amely egyébként relével kapcsolja a szellőztetőt (lehet hallani a kattanásokat), nem bír kikapcsolni. Pontosabban szólva amint kikapcsol, azonnal abban a pillanatban vissza is kapcsol, és így tovább véletlen számú alkalommal. Néha azért sikerül neki kikapcsolni, olyankor leáll a ventillátor, és nyugalom van. Akkor is ezt csinálja, ha teljesen letakarom az érzékelőjét és kimegyek a szobából. Az érzékenységet a minimumra tekertem. Szerintetek mi okozza ezt, és mit tudok ellene tenni? A mozgásérzékelő sima gyári 230V -os lámpakapcsoló, valószínűleg nincs induktív terhelésekre méretezve, de azért ha rendeltetésszerűen lenne lámpakapcsolásra használva, akkor is előfordulhat, hogy van a közelében induktív fogyasztó, pl. mosógép, vagy fűnyíró stb... Szóval nem értem a jelenséget, ha tudtok segítsetek. köszi
Szia!
Mivel a mozgásérzékelő az infra (hő) sugárzásra érzékeny, ezért izzólámpák és egyéb változó hőforrások megzavarhatják s működését. Lehet, hogy innen fúj a szél.
Szia
Ez egy kifejezetten lámpakapcsolásra való mozgásérzékelős kapcsoló, nem hiszem hogy a lámpa maga zavarná a működését. Egyébként lámpától független a viselkedés, sőt, letakart érzékelővel is a fent leírt hibajelenség tapasztalható.
Sziasztok. Van egy Düwi mozgásérzékelös lámpa felszerelve a bejárati ajtó fölé. Jól is működik, söt túl jól. Az utcán sétálók is bekapcsolják mindig a lámpát. Kb. 5 méterre van járda. Hogyan lehetne csökkenteni a látó távolságát a szenzornak
4 méterre. Köszi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |