Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronyika orosz digitális órák
Lapozás: OK   6 / 27
(#) didyman válasza kocsgab002 hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Meg lehet kerülni ezt a problémát. A tápot ellátod 50Hz-ről, az órajel lábat pedig egy legegyszerűbb, 60Hz-es astabil multivibrátorral.
(#) Feri007 válasza kocsgab002 hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Szia,
nagyon kúúl cucc!!!
Mivel már múzeális, én ragaszkodnék a nem-belenyúláshoz. Először egy 220/110 trafóval (autotrafo is jó) kipróbálnám, tényleg jó-e, és hogy a hálózatból szedi-e az időalapot. Ha igen, egy invertert csinálnék, 110V/60Hz -re, kvarcvezéreltet. Nem nagy dolog, pár watt kell csak,
(#) didyman válasza Feri007 hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
..És szinuszos kimenet.. Mert hálózati trafót nem etetünk négyszöggel. 60Hz-re viszont nem nagyon egyszerű találni rezonáns tápegységet. Kezd ez bonyolódni..
(#) burgdavid válasza kocsgab002 hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Szia!
Ezeket egy kisfordulatú hálózati szinkronmotor hajtja, a pontossága ettől függ. Az 50-60Hz eltérés miatt jelentősen késne. Véleményem szerint érdemes lenne eredetileg is európai piacra szánt modellt venni. Ha nagyon ragaszkodsz hozzá, akkor egy 110V/60Hz szinuszos kimenetű tápra lesz szükséged!
(#) pucuka válasza didyman hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
A baj csak az, hogy az ilyen órákban szinkron motor van. Úgyhogy a Feri007 megoldása a jó, egy kvarc frekvenciával vezérelt 60 Hz -es inverter. A négyszögtől, meg sem a hálózati trafónak (ha egyáltalán van benne) meg a motornak sem lesz semmi baja.
(#) kondorzs hozzászólása Jún 11, 2012 /
 
Feri007 és pucuka hozzászólása helyes, bár az említett órának sok köze nincs a topikhoz, hacsak az Amerikai - Orosz barátságot nem akarjuk erősíteni.
(#) didyman válasza pucuka hozzászólására (») Jún 26, 2012 /
 
Szerintem meg mechanikailag annyira nem egészséges dolog, ha kis mocorgás van a vasban, tekercselésben az impregnálás hiányossága, kora miatt, a négyszög ezt csak előrelendíti, hangosabb lesz, menetzárlatra esetleg hajlamosabb, miközben hatásfokuk csökken, disszipációjuk megnő-nem hiszem, hogy jó ötlet ezekere szemet hunyni. Meg ha van trafó, akkor az effektív 230V csúcsértéke kisebb lesz négyszögnél, így a szekunder oldali DC is. Nem feltétlenül okoz gondot, de ha mégis-ha muzeális óra, akkor csak szebb egy szinuszos megoldás, nem sokkal bonyolultabb.
(#) didyman válasza kondorzs hozzászólására (») Jún 26, 2012 /
 
(Bocsánat, csak fontosnak éreztem megjegyezni )
(#) jpocok hozzászólása Jún 30, 2012 /
 
Végre volt időm kicserélni a kondenzátorokat. Működik ! Nem vibrál a kijelző, nem zúg a táp, csak egy egészen pici zümmögés hallható, ami trafónál normális. Hibátlanul működnek a nyomógombok, pedig nem is tudtam megtisztítani. A képeken látszik, hogy egy barna műanyag keret rögzíti a panelre, így inkább nem nyúltam hozzá. Nem volt itthon 100µF/50V-os kondi, ezért 220µF/50V került bele. De a legjobb az egészben az, hogy tulajdonképpen nem is volt szűrés ebben a tápban, mert az eredeti kondi egyik lába törött volt. Nem is értem, hogyan működött ennyi éven át. Bár lehetséges, hogy valamennyire érintkezett, csak a kiforrasztásnál vált el végleg.
Köszönöm mindenkinek az ötleteket!
(#) rockersrac hozzászólása Júl 1, 2012 /
 
Valaki megmondaná, hogy kb mekkora a gyári trafó secunderén az ac feszültség terhelten, és az egyenirányítás után kb mekkora a dc fesz?
(#) didyman válasza rockersrac hozzászólására (») Júl 1, 2012 /
 
De melyik órának? Az E02-nek -30VDC a tápfeszültsége. Az AC-t ebből ki tudod számolni.
A fűtési tekercs 5VAC.
(#) kondorzs válasza rockersrac hozzászólására (») Júl 2, 2012 /
 
Szia.

Ezt nézd meg, ha ez az óra az. Vagy a Kijelzője.

Bővebben: Link

A helyettesítő IC -ket ne nézd azokról már kiderült, hogy a a katalógus adat nem jó.
(#) kondorzs válasza jpocok hozzászólására (») Júl 2, 2012 /
 
Örülök, hogy hasznos a Topik
(#) Laci66 hozzászólása Júl 23, 2012 /
 
Üdv Mindenkinek!
Nagyon tetszik ez a topik, mikor olvastam a javítási tippeket én is előbányásztam a lomok közűl egy eredeti
4.13-ast. Kb. 12 évvel ezelőtt került hozzám mert leejtették. Akkor a fadobozt megragasztottam, átnéztem
a forrasztásokat, kimértem a tranzisztorokat, de rajz nélkül megállt a tudomány, ment a sufniba.
Ha Valaki tudna rajzot feltenni újra megpróbálnám feléleszteni!
Előre is kösz a segítséget!
(#) kondorzs válasza Laci66 hozzászólására (») Júl 24, 2012 /
 
Szia.
Konkrétan ehhez a típushoz még nincs rajzom, de ha megnézed az 6-al ezelőtti hozzászólást "jpocok" akkor látszik a képeken, hogy a táp rész megegyezik, a másik óráéval.

Ha leírod a hibajelenséget, lehet, hogy rajz nélkül is tudunk segíteni.

üdv.
(#) Laci66 válasza kondorzs hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
A táp valóban hasonló. Amit az én tápomon mértem:
AC 3V és 6,3V, valamint DC 25,9V. Attól tartok hogy a
26V kicsit sok a vekkernek. A VFD-n semmi sem látszik,
még a fűtőszál sem izzik. Lehet hogy az IC-knek kampec.
Érdemes még ezzel foglalkozni?
(#) kondorzs válasza Laci66 hozzászólására (») Júl 25, 2012 / 1
 
Szia!

A 26V az ok neki 27-30V is fekszik.

A kijelző két szélső lábát szakadásvizsgálóval nézd meg, kiforrasztás után.

Vagy:

A 6.3V arra utal, hogy a fűtés szakadt, szemmel nem biztos hogy látszik ,de 5V nak kellene lennie a kijelző két szélső lábán. Ha ott 6.3V körül van akkor nem is muszáj kiforrasztani szinte biztos a szakadás.

Ha ép lenne a fűtés akkor terhelné a tápot és 5V lenne a 6.3V -ból.

Ha tudsz szerezni kijelzőt akkor érdemes vele foglalkozni.

üdv.
(#) Laci66 válasza kondorzs hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Szia!
A fűtőszál szakadt, és nem hiszem hogy ilyen kijelzőt be tudnék szerezni. Viszont van 20db pénztárgép VFD-m.
(A mellékelt képen balra.) Bele lehetne azt tenni az órába? A VFD, meg a multiplex vezérlés nekem kínai.
Audióban vagyok otthon.
Kösz a segítséget!
(#) kondorzs válasza Laci66 hozzászólására (») Aug 7, 2012 /
 
Szia!

Nem valószínű, hogy a feszültség és az áram paraméterek megegyeznek, esetleg ha lenne a pénztárgép vfd- nek adatlapja akkor össze lehetne hasonlítani.

üdv.
(#) rockersrac hozzászólása Szept 13, 2012 /
 
Sziasztok! Elég érdekes jelenségbe botlottam: van a sárga dobozos kivitelű órám, a doboz sajnos elég ramaty állapotú, emellé még az egyik panelrögzítő csavar helye is eltört a dobozban. Ez a kisebb gond. A gond az, hogy az eredeti kijelző sajnos szakadt volt fűtésileg, és az óra ,,nyekergett" (a csipogója elég fura hangot adott ki). A kijelzőt cseréltem, mivel volt itthon, a kijelző csere után a következőket tapasztaltam: digitek jobbról balra ,,futkostak", közben nyekergett az óra továbbra is, és (szerintem) rendellenesen magas volt a fényerő, így kihúztam, átnéztem nem-e valahol rövidzár van, de nincs. Újra bedugtam, de ekkor már csak a fűtőszálak izzottak, azonnal kihúztam, kiforrasztottam a kijelző jobb lábát(ez esett épp kézre) és mértem ellenállást, de hála égnek épek a fűtőszálak. Feszültséget még nem mértem, este, vagy holnap napközben fogok tudni feszt mérni csak, mert mindjárt megyek el itthonról. Egyébként a topikban felbukkant pár kép: egy papírdoboz, benne a kijelzővel, két kép ami a kapcsolási rajz scannelve, meg egy nyáklemez szintén scannelve. Azok a képek az enyémek, és örülök hogy felkerültek ide, és hogy segítségére lehetett valakinek! Az én órám panelén a jobb alsó sarokban ez áll: 7.102.704-9 Egyébként azt a kijelzőt, dobozostól, mindenestől TALÁLTAM itt nem messze tőlünk a szelektív hulladékgyűjtőnél... A kijelző VADI ÚJ, én forrasztottam be első alkalommal. És most milyen jól jött az a kijelző! (=
(#) webinas válasza rockersrac hozzászólására (») Szept 13, 2012 /
 
Szia!
Ha nyekereg, vagy villognak, hiányosak a számok, akkor cseréld ki a puffer elkót.
Az lesz a baja. (470uF)
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2012
(#) rockersrac válasza webinas hozzászólására (») Szept 13, 2012 /
 
Oké, kicserélem, bár itt ezen a táppanelen gyárilag egy 63V 100µF-es elko van, ami 96,8µF kapacitású a multim szerint. A fűtőszál izzásra valami tipp esetleg van? Egy elko volt még az áramkörben, azt is már cseréltem, ez még a bekapcsolás előtt volt.
(#) webinas válasza rockersrac hozzászólására (») Szept 14, 2012 /
 
Hát, az izzásra hirtlen nem jut eszembe semmi, elég ritka meghibásodás lehetett.
A pufferhez minden esetben 470µF/63V tettünk. 100 esetből 90-ben a táp meghibásodása volt a gond, pontosabban ez az elkó. Az orosz kondik meglehetősen szarok voltak, legalább is abban az időben.
(#) rockersrac válasza webinas hozzászólására (») Szept 14, 2012 /
 
Rendben, akkor tápelko cserét végrehajtok majd, és azt fogom csinálni, hogy leforrasztva hagyom a fűtőszál egyik lábát, a másikat pedig kiforrasztva hagyom, és mérek feszültséget úgy is hogy nincs fűtés ráadva, meg úgy is hogy rányomom a kiforrasztott lábat, és ha megint izzani kezd a fűtőszál akkor azonnal látom, és le tudom venni a fűtést róla...
(#) kissi válasza rockersrac hozzászólására (») Szept 14, 2012 /
 
Szia!

A digit futkosásra nekem volt olyan hibám, hogy a kvarc nem volt jó, cserével a hiba megoldódott!

Steve
(#) fecameca hozzászólása Szept 14, 2012 /
 
Sziasztok Nekem van egy Elektronika G9.02 orosz kvarcórám. 25 évet húztam le azon a munkahelyen, ahol egy valamikori elődömtől örököltem. Nem szeretnék belemászni, mert teljesen tökéletesen működik. Attól féltem csak, hogy a benne levő Nixie csövek biztosan sokat fogyasztanak. Nagyon meglepődtem, mikor a mérés eredménye az lett, hogy nem fogyaszt többet e mostani LED kijelzős óráknál, (2-3 Watt között van). Életemben egyszer javítottam ilyet, de az nagyon fura jelenséget produkált. Fényérzékenyek voltak benne az IC-k.
(#) rockersrac válasza kissi hozzászólására (») Szept 14, 2012 /
 
Milyen kvarc való bele, nem tudod véletlenül? (mekkora frekvenciájú)
(#) rockersrac válasza fecameca hozzászólására (») Szept 14, 2012 /
 
Szia! Egy képet kérhetek róla?
(#) fecameca válasza rockersrac hozzászólására (») Szept 14, 2012 /
 
32768 kHz minden órakvarc. Próbáld ki zsebszámolóval: a 2-es számot addig emeled négyzetre, amíg ötjegyű lesz, ezt kapod: 32768. Frekimérővel erre kell pontosan beállítani a trimmert, és ha a frekvenciamérő hiteles, pontos lesz, mint egy kronométer. Az én orosz csodámat soha nem kell utánaállítani, csak átálláskor, mielőtt hazahoztam úgy sikerült kalibrálni.
(#) fecameca válasza rockersrac hozzászólására (») Szept 14, 2012 /
 
Íme: A potenciométert én tettem bele, hogy hová kötöttem, ne kérdezd, nem emlékszem, de folyamatosan állítja a fényerőt, viszont az áramfelvételét nem befolyásolja, hol áll. éjszakára le kellett sötétíteni a gyerekeknek (Feleségem óhaja).
Ja, hogy még elmondjam, ebben minden számjegy egy külön nixie cső.
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2012
Következő: »»   6 / 27
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem