Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   127 / 344
(#) pucuka válasza SAS159 hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Pár hozzászólással visszaolvasol, ott a képen látható a bekötés, azzal a különbséggel, hogy neked csak három köröd van, a felső sor kört (kapcsot) törlöd.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1291068.html#1291068
(#) SAS159 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Most akkor kell nekem egy kondenzátor
(#) pucuka válasza SAS159 hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Igen, és erre nézve is találsz megoldást a topikban, hogy milyet, és mekkorát kell rátenned. A feszültsége 250 V~ vagy nagyobb legyem, és kifejezetten motor indító kondi.
(#) SAS159 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
még egy olyan kérdésem lenne hogy akkor most az érintésvédelmet hova kell majd kötni??
(#) pucuka válasza SAS159 hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
A motor házára. De gyanítom, ilyen csatlakozás nincs, a szovjeteknél ez anno nem volt szokásban. Ezért is volt náluk amerikaiakhoz hasonlóan 220/117 V 3f~. (az amerikaiaknál 190/110 V)
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2012
(#) SAS159 válasza pucuka hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Olyan motor létezik amibe bele van építve a kondenzátor??
(#) pucuka válasza SAS159 hozzászólására (») Szept 6, 2012 /
 
Olyan ugyan nincs, (nem is férne bele), de létezik olyan motor ahol másképp állítják elő a segédfázis fázistolását. Ilyen, amikor a segédfázist az segédfázis tekercsét nagyobb
ellenállású huzalból, pl sárgaréz huzalból tekercselik. Mivel a segédfázisra csak az elinduláskor van szükség, ezt lekapcsolhatóra készítik.
De ez már nagyon nem a háromfázisú motorok témája.
(#) Peugeotos hozzászólása Szept 7, 2012 /
 
Sziasztok.
Van egy IMI OZ90C-4N tipusú motorom ,és az adattáblán nem látszik ,hogy mekkora KW-os motor.
valaki esetleg tudna segíteni ,mert adatot nem igazán találtam hozzá.
(#) kadarist válasza Peugeotos hozzászólására (») Szept 7, 2012 /
 
(#) tvo hozzászólása Szept 7, 2012 /
 
sziasztok
kaptam egy 110Wos villanymocit

u1,u2
w1,w2
v1,v2
z1,z2
és 0
bekötési pontokkal
ezt hogy kéne beköznöm?
egyeltalán erről mit tudni? milyen motor lehet?

még annyit hogy ezt a motort be tudnám kötni
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_256056.html#256056

így? generátornak?
és ha igen mekkora kondikat kéne keresnem?
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2012
(#) erbe válasza tvo hozzászólására (») Szept 7, 2012 / 1
 
Gyanítom, hogy ez egy régi, 110/220 V-os mosógépmotor. Nem ártana fénykép a kapcsokról. Adattábla is szokott rajtuk lenni, mindenféle bekötéssel. 110-220, jobbra-balra. Továbbiakat a részletesebb információk után.
(#) caliberaf hozzászólása Szept 8, 2012 /
 
Üdvözlök mindenkit. Vettem egy oszlopos fúrót, és 380V-ra volt bekötve. Olvasgattam a itt fórumon a bekötést illetően. 220V-ra szeretném bekötni. Ha az ábrán való módon kötöm be akkor így jó lesz? És mekkora kondenzátor tegyek rá? Köszönöm a segítséget!
(#) Sanyika1981 hozzászólása Szept 8, 2012 /
 
Hello Urak!
Lenne egy 220V rol üzemeltetett motor, egy inditó meg egy állandó kondival. A kérdésem annyi lenne, hogy forgásirányit szeretnék rajta váltani. Melyik ér párt cseréljem meg hozzá? A fénykép mellékelve. Köszönöm!
(#) kadarist válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Szept 8, 2012 /
 
Szia!
A kapocsléc fedelének belső oldalán szokott lenni egy rajz a bekötésről. Nézd meg.
(#) kadarist válasza caliberaf hozzászólására (») Szept 8, 2012 /
 
Szia!
Igen, jó lesz a bekötés próbáld ki egy 16 µF-os típussal.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2012
(#) Sanyika1981 hozzászólása Szept 8, 2012 /
 
Szia! Néztem már, de csak sajna a "helye" van már ott!
(#) kadarist válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Szept 8, 2012 /
 
Mi a típusa a motornak?
(#) caliberaf válasza kadarist hozzászólására (») Szept 8, 2012 /
 
És a kondenzátort mindegy hogy melyik módon kötöm be? olvastam hogy kb. 70 qF kell 1 kW hoz. ugyebár ez 0.37 kW, és ha kiszámolom akkor 25,9 re jön amennyi qF kell neki. Szerinted egy 25ös kondi az már sok lenne neki? Köszi szépen
(#) kadarist válasza caliberaf hozzászólására (») Szept 8, 2012 /
 
Próbáld ki 16-ossal, ha nem jó, akkor duplázd meg.
(#) Sanyika1981 hozzászólása Szept 9, 2012 /
 
Sajna nincs adat tábla... Valaki tud segiteni?
(#) Sanyika1981 hozzászólása Szept 14, 2012 /
 
Hello Urak!
Lenne egy 220V rol üzemeltetett motor, egy inditó meg egy állandó kondival. A kérdésem annyi lenne, hogy forgásirányit szeretnék rajta váltani. Melyik ér párt cseréljem meg hozzá? A fénykép mellékelve. Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2012
(#) VIM válasza Sanyika1981 hozzászólására (») Szept 14, 2012 / 1
 
Szia! A mellékelt képen piros nyíllal jelöltem meg a két alsó vezetéket amit fel kellene cserélni. A kusza vezetékek miatt nehezen kivehető a kivezetések hovatartozása. Ha minden igaz akkor így a segédfázis tekercsben fogod az áramirányt megváltoztatni.
(#) luluzulu hozzászólása Szept 17, 2012 /
 
Sziasztok!

Van egy BlackDecker cirkula fűrészem aminek az a problémája hogy a gyárban el rontoták a bekötését és rossz irányba forog, és mindig le esik a lap. Meg kellene fordítani a forgás irányt. Hogyan tehetem meg? Egyébként szénkefés motorja van.
(#) granpa válasza luluzulu hozzászólására (») Szept 17, 2012 /
 
Kefés (kommutátoros) motornál megfordítod a rotor kötéseit.
(#) zolika60 válasza granpa hozzászólására (») Szept 17, 2012 /
 
A tekercseknél.
(#) Mályi László válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 17, 2012 /
 
A két kefére menő vezetéket.
(#) pucuka válasza Mályi László hozzászólására (») Szept 17, 2012 /
 
Mindegy. A soros motornál ugyanaz az áram folyik az állórész tekercsén, és a forgórész tekercsén (a keféken keresztül) A forgásirány megváltoztatása a két összetevő egyikének kivezetéseinek felcserélésével lehetséges. Ilyenformán mindegy melyiket cseréled fel, nyilván azt, amelyiket könnyebb felcserélni.
(#) steve25 hozzászólása Szept 17, 2012 /
 
Sziasztok. Tudom hogy nem témába vág a kérdésem de másik fórumban nem veszik észre. igazábol témaba vág, kötöző dobozra lenne szükségem egy villanymotorra. anélkül életveszélyes!
Ugye?
a jobb oldali motorhoz kellene kapcsolódoboz
a bal oldalihoz pedig ventilátor
Budapest előnyben valami üzlet stb.
Köszönöm a segitséget
(#) Orbán József válasza steve25 hozzászólására (») Szept 17, 2012 /
 
Vannak ún. nehéz kötődobozok műanyagból. Azt ügyesen rá lehet rögzíteni a motortestre, kivágni alul a kapocsléc számára és tömszelencével ellátva a vezetékek is megfelelően rögzíthetők. Kis barkácsolás, FBS-el tömíthető a motor és a doboz közti tér, örökös lesz, mint a vakság...
(#) steve25 válasza Orbán József hozzászólására (») Szept 18, 2012 /
 
Az OBO dobozra gondolsz? olyanból már csináltam csak nekem attol valami erősebb cucc kellene, elég lágy.
Felhívtam az Oláh-Vill céget ami kifejezetten motor alkatrészekkel foglalkozik, nem volt ventilátor sem és kötöződobozsem, azmondta csináljak lemezből ventilátort.
Következő: »»   127 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem