Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Megkapta a kicsike az új CDI-t. A csatlakozó stimmel. Méretben ugyan ez kisebb de az eladó megnyugtatott, hogy jó lesz. (110ccm-hez való)
Most már van szikra. Gyertyahézag beállítva 0,7mm-re de az istenért sem akar beindulni a motor. Sajnos a hengerbe nem látok bele , hogy ott is leadja-e a szikrát. Elképzelhető , hogy nyomás alatt már nincs szikra? A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
Az is elképzelhető, ha beteg a gyertya, de inkább azt kellene megnézni, hogy jókor van-e. Benzint annyit kap amennyi kell? Mert ha sok ha kevés nem szeret indulni.
A képen ugyan nem látszik de ez kb. egy hónapos gyertya. Ami persze nem jelenti azt , hogy jó is. Ezért már beszerzés alatt van egy teljesen új. A CDI meghibásodása előtt remekül muzsikált a motor. Azóta nem volt megbontva a vezérlés. A gyújtást pedig nem lehet állítani. A karburátor esélyes mint hibaforrás. Ahhoz én teljesen láma vagyok. Majd a haver azt megnézi. (újra és újra)
Szia!
Ez annak a rajza, aminek a bekötését szeretnéd? Ha igen, akkor a "K" a vezérlés a testhez képest. Lehet egyszerű megszakító, vagy elektronika is. A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2012
Írtad, a szkóppal megméred a tekercs által leadott feszültséget. Az új CDI csatlakoztatása után a tekercsen mérni kellene, a csúcsérték a lényeges.
CDI csatlakoztatása után ezt mértem. 5V/DIV osztás. 10:1-es mérőkábel. Akkor a mérés szerint ~150 V-os a csúcsfeszültség.
Ez a feszültség már jónak mondható, be kellene, hogy induljon...
Akkor "részemről" rendben a projekt. Majd a többit megoldja a cimbora. Köszönöm a segítséget.
Szia mineral
Két fajta elektronika van forgalomba, az impulzus tekercs vezérlése szerint. Az egyik először negatív majd utána pozitív impulzust kíván . A másik pozitívot majd negatívot . Ezeket összecserélni nem lehet mert előgyújtást állítanak a vezérlő polaritás szerint. Ezért lehet nálad most 35° előgyújtással indít és ezért nem bírod be indítani. A megoldás: ha két kivezetéses (test független) az impulzus tekercsed a kivezetéseit felcserélni. Ha nem akkor sajnos impulzus tekercs vagy elektronika csere. Üdv nyemi
Szia Nyemi! Tudtam én , hogy jó helyen érdeklődök. Mindig tanul valamit az ember fia. Ezt az előgyújtás témát jó tudni... Ha jól tudom akkor a blokk egy Honda koppintás kínai módra. Ilyen tekercs van benne. Az impulzus tekercs egyik fele a tesre van kötve. Tehát nem független. Korábban egy Aspira CDI volt benne. CDI Ami tönkrement és egy utángyártott valamicsoda került bele. Csere CDI Akkor lehet, hogy nem jó hozzá a gyújtás elektronika. Hát ez szomorú. Akkor írok a forgalmazónak. Megkérdezem őket erről az előgyújtás témáról.
Helló srácok. Kellene nekem egy kis segítség. Van egy sachs 50s- blokkom meg egy motoplat gyújtásom és összekéne kötnöm a a kettőt de csak a gyujtáshoz találtam rajzot kellene a motorhoz is. A lényeg hogy egy cross vázon van és nem kell semmi plusz elektronika csak gyújtást adjon és vegyen el a leálláshoz. Ha valaki tud segíteni az tegye meg. Köszönöm
Kósa Gábor e-mail: * A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2012
Üdv mindenkinek!
Mexnek föleg! Egy CDI-t kellene készítenem egy 1983-as Kawasaki KX80-as blokkhoz!Képek mellékelve az eredeti cdi-ről és az alaplapról.Ez tudomásom szerint nagyfeszültséggel működik.A vékonyabb a jeladó gondolom.Várom az ötleteket és a tanácsokat!üdv Ottó
Kicsit hosszú lett de kérlek olvassátok el. Már kezdek beleőrülni.
Sziasztok. Kéne egy kis segítség. Simson motorkámra szereztem egy ducati energia gyújtást. Ilyet. Esztergályos haverral csináltunk is neki közdarabot. Egy alap CDI-t hazsnáltam hozzá először mert az volt itthon. Ez összesen a minimális 3 alkatrészből áll: egy dióda egy tirisztor és egy kondi. A jel közvetlen a bt151 Gate lábára ment stb. Ezzel működött kb egy hétig. Egyik este még hibátlanul használtam, másik nap már nem akart indulni. Valamiért véletlenül világításra raktam akkor elindult de nem volt alajárat és nagyon csúnyán járt. Aztán az nap délután már el sem indult. A gerjesztő dolgozott mert a feltöltött kondi többször is megcsapott. A jeladó is adott feszültséget a CDI-re gondoltam. Építettem egy gyári ducati CDI-t. Ezt. Összekötöttem mindnet de szikra továbbra sem volt. Fértem számszerű feszültséget a jeladón ( a kondi itt is sikeresen megütött) ~ 0,5V-ot mértem egy általános rárúgánál a berugóra. Azt mondták nekem hogy ez kevés mert minimum 1V kell a tirisztornak. A jeladó gyárilag 32 ohm-ra van írva, ekkor nekem 1,2 ohm volt. Gondoltam biztos zárlatos. Szétszedtem valóban meg volt égve a drót rajta. Gyárilag kb 0,15ös drót volt rajta. Ilyen nekem nem volt így 0,19essel tekertem meg ami 7,2 ohm lett. (soronként lakkozás stbstb.) Beforrasztottam mindnet volt szikra. Hurrá. Kitoltam a motort gyújtás rá szivató rá nagy nehezen beindult de iszoynatos hangon járt nagyon erősen kopogott. Mondom biztos nagy a előgyújtás. Próbáltam állítgatni nem javult. Aztán egyszer világításon indítottam és sokkal jobb lett. Alul kicsit kopogósan járt de fent már jó volt. Menet közben 4E alatt rángatott. Világítás nélkül nagyon erősen kpog és nem is pörög. aztán motoros fúromon ajánlottál építsek egy szabályozható CDI-t. Meg is építettem ezt. Összeraktam volt szikra. Kimentem a határba, hogy beállítsam a potit. Világítás nélkül ugyan úgy rossz volt, de világításon érezhetően jobb volt a járása az alapjárat is szebb volt. Aztán elkezdtem tekergetni a potit. Nem sok mindent reagált rá az egyik végpontban leállt és ennyi. Aztán hirtelen elfüstölt a poti és a bemenő jel közötti ellenállás. De nem állt le a motor. Húztam neki egy nagy gázt felpörgött majd leállt és semmi. Hazáig gyalogtúra. Itthon kimértem a jel bemenet és a soros dióda között semmi kapcsolat. Mit tudnátok ajánlani? Már kezd elegem lenni belőle. Még annyit hogy a trafója egy robogó CDI trafó, ilyen kis műanyag házas. előre is köszönöm a segítséget.
Szia peter1995
Szerintem fordítva tekercselted meg az impulzus tekercsedet ezért nem felfutó pozitív éllel vezérled a tirisztort . Fordítsd meg a kivezetéseit. Ami most a testre van kötve az mennyen az elektronikára. Az elektronikára menőt meg testre kösd le. Üdv nyemi
Direkt megjelöltem, hogy hogyan volt tekerve de megpróbálom. Holnap. De tartok tőle hogy nem ez lesz a baj. Még az áttekerés előtt kezdődött a baj. De meglátjuk, bár ilyen egyszerű lenne
linksdrehend=Balra forgó
Mert már eleve meg kellet volna a cserét csinálni. Üdv nyemi.
A nyíl miatt? Mielőtt megvettem többektől is kérdetem azt mondták nem lesz baj. Vagyis ha megcserélem a "polaritást" akkor akár jó is lehet? Mert valóban most a lendkereken a nyíl a forgásiránnyal szembe mutat.
Elméletileg gerjesztőt is meg kéne akkor fordítani, mert sokkal nagyobb terhelésnek lesz akkor kitéve amikor a tirisztor begyújt. De egyenlőre próbáld ki csak megfordított impulzus tekercsel. Vagy ha könnyen megfordítható a gerjesztő (most néztem a képet)akkor fordítsd meg azt is. így akkor teljesen forgás irányt váltottál.
Üdv nyemi. A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2012
Megoldható a gerjesztő is. A vasmaghoz forrasztott lábát felveszem a kivezetését meg letestelem.
akkor hogyan lehet hogy egy pár napig ment jó? Véletlen? Holnap először megfordítom a jeladó irányát ha nem javul a gerjesztőt is. Amúgy a tirisztor hazsnálat után nem nagyon de melegszik. Idézet: „Amúgy a tirisztor hazsnálat után nem nagyon de melegszik.” Fordítsd a gerjesztőt is. Idézet: „Véletlen?” Eddig bírták az alkatrészek , és még örülhetsz mert úgy néz ki a gerjesztő az meg úszta. Majd írj, mire jutottál. Üdv nyemi.
Háát holnap még lesz vele egy kör a buszmegállóig meg haza. Remélem kibírja. Nem szeretnék gerjesztőt is tekerni...
Igaza van nyeminek!Fordítva forog az egész.Nekem egy AM6 blokkom van aminek a bal oldalán van a gyújtás.Vettem egy ugyanolyan aprilia gyújtást csak robogóét.Általában a robogóknál jobb oldalt van a gyújtás.Persze a nyíl is mutatta.Felraktam mert határozottan állította hogy jó lesz az eladó.Össze-vissza durrogott,köpködött de beindult és úgy járt mint egy harckocsi.Ki sem pörgött.Végül visszaraktam a régit és a mai napig azzal használom.A másikat meg eltettem egy simsonhoz.
A cdi megépítésénél milyen alkatrészeket raktál be ahol nincs meg az adat?Szeretnék egy ilyet csinálni.
Szia. Diódának BY299-et használtam, más cdi-kben bevállt. A tirisztor meg BT151
A kis kondi 100V-os a nagyé meg ott a rajzon. A trafó meg egy robogó trafó. Am 6-ot ismerem szereltem egynek az önindítóját. Ha mindne igaz ma lesz időm megfordítani a polaritásokat. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2012
Köszi! Jó ha van az embernél az úton egy tartalék CDI! üdv Ottó
Az biztos Valamelyik nap én is próbálgattam. Kivettem a jelenlegit be egy másikat. Ki a határba hogy beállítsam aztán elszállt. Tolhattam haza a motort... HA ott a másik átdigom a 4 kábelt és csók.
Zsír. Megcseréltem ajeladót a gerjezstőt nem. Volt szikra de elég light. Nem is indult vele. Megcseréltem a gerjesztőt is jó körvér szikra. Rárugok jó nagyot lőtt a kipuffba. Majdnem 180 fokot kellett tekerjek az alaplapon hogy jó legyen az előgyújtás
de most kafa. Világítás nélkül is jó és világítással is. Persze nem tud olyan kis fordulatot mint a mexás de jóez Köszönöm a segítségeteket
Sziasztok!
Robi 55 van és tirisztoros gyújtással megépítettem az alábbi kapcsolást de nem működik nincs szikra. mi lehet a baj?
Pedig ez egy működő elektronika. Sokáig használtam simsonon babettával. A diódát jól kötötted be? A tirisztort? Emlékezetből a 3as láb a jeladó.
Kéne mérni. a gerjesztő vezetékén van-e a feszültség. pár átforgatás után a kondi lábain van-e feszültség,(ezzel óvatosan mert 100V feletti feszültség is lehet akár) Ha ott van feszültség akkor a jeladót kell megmérni. Ohm mérővel a sárga vezeték és a tets között 14 ohm körüli ellenállás kell legyen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |