Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » DCF77 óra Nixie-csövekkel
Nem kellett volna földhöz.... Csak elemet kellett volna cserélni, mert a saját feszültségéhez viszonyítja a mért értékeket. Ha merül az elem akkor ilyenek előfordulhatnak.
Sziasztok
Próbálom beállítani a Mulev2 órát, de sajnos napi 5sec-ot siet! Valami konkrét ötletet tudnátok adni, hol kezdjem az ellenőrzést, mert nem akarom szétb..ni. Köszönöm Üdv: Csupasz ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2012
Szia!
Meg kellene tudni, hogy az RTC ideje vagy a PIC ideje mászik el. Újraolvastatod az időt néhány óránként? - RTC ideje siet: A 32.768kHz kristály melletti trimmer állításával lehet korrigálni. Sajnos nem lehet már kapni 20 - 40 pF kerámia trimmert, több darabból kell összerakni igény szerint. - PIC ideje siet: A 20MHz kristály melletti 10 .. 22pF értékeket kell változtatni, esetleg egy trimmerrel helyettesíteni. A néhány óránkenti RTC újraolvasás is segíthet. A legpontosabb a DCF77 szinkron lenne... A napi 5 mp eltérés 57.87 ppm -nek felel meg, a boltok kínálatában szereplő quartz -ok kb. 30, 50 (esetleg 100) ppm tűrésűek.
Szia
A Pic ideje mászik el, abba 5-30pF kerámia trimmert tettem, és az beállítható.Ha az RTC-t újraolvastatom, akkor bepontosít. A folyamatos DCF szinkront nem tudom megoldani, csak este van megfelelő jelerősség. A 20Mhz melletti kondikat hogy kezdjem cserélni? Mindkettőt egyszerre, pl.10pF-tól felfelé, vagy csak egyiket, de melyik oldalon? Köszönöm Üdv: Csupasz
Szia!
A legjobb az lenne, ha tudnád a quartz -od adatait... A propeller óra cikkben a CLKIN lábhoz menő oldalra tettek trimmert.
A varázsszó: 32768. Tegyél a kvarcra egy párhuzamos 1-10 pF trimmer kondit, és kell mellé egy hiteles frekvenciamérő. Műszer nélkül összehasonlítod egy jó órával, de ez sokkal tovább tart.
![]() Bocs, ha az általad gyártott óra frekije nem annyi, de a módszer ugyanaz. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2012
Szia
Úgy emlékszem, hogy 20pp-s.Sajnos ahol lakom, nem tudok alkatrészt venni, egy trimmert megrendelni meg drága.... Vannak kondijaim, azzal esetleg tudok kísérletezni. De hol kezdjem? Frekimérőm sajnos nincs csak a multiméteren, de azt nem tudom, mennyire hiteles.
Szia!
A trimmer helyére tehetsz kis értékű fix kondenzátor(ok)at. Most tudod, hogy egy nap (86400 sec) helyett 86405 másodpercet lép az óra. Tegyél be egy kondenzátort, nézd meg merre változik a helyzet és mennyivel. Ha tovább nő a sietés, akkor csökkenteni kellene a bent lévő kapacitást, ha csökken a sietés, akkor növeld a hozzáadott kapacitást. Sajnos a mérés ideje egy nap és minden nap pontosan ugyan abban az időben kellene leolvasni az órát. A frekvenciamérő csak akkor lenne jó, ha az etalonja 1 .. 5 ppm -es lenne. .. Mi lenne, ha egy-két óránként olvastatnád ki az RTC -t? Ha egy nap alatt hatszor kiolvastatod, a hiba már 1 mp alá menne (feltéve, hogy az RTC pontosan jár). A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2012
Köszönöm, megpróbálom. Aztán ha elfogy a türelmem,jöhet a PCF kiolvasása.
Sziasztok.
Rég óta olvasom a fórumot és az elhatározás sem mai, hogy építsek magamnak egy nixie-s órát. Nemrég sikerült szereznem 4 db B-5440 csövet. Volt hozzá meghajtó IC is, de valami speciális darabok, így nincs róla információ sehol. A rajz amit kinéztem magamnak az alábbi, plusz az alávilágítás panelja. Fontos számomra, hogy ne legyen PIC benne. (Egyrészt mert nincs mivel felprogramozni, másrészt jobban kedvelem a hagyományos alkatrészeket.) Néhány kérdésem lenne a rajzzal kapcsolatban: 1: Lehet-e a rajz szerinti kapcsolás működőképes. 2: elvileg 4 felé kellene szednem a kapcsolást, amelyből 3 az óra 1 az effektfény vezérlése. Hol érdemes bontani. 3: Próbáltam Eagle-ben megszerkeszteni, de valamilyen okból kifolyólag a mentés után törli a projektet. (Akár demo akár tört(sicc!) verzió). Tud valaki megoldást, esetleg érez hozzá kedvet megtervezni? (Ez most olyan "másra tolom a munkát" nak tűnik de minden segítséget szívesen veszek. ) Köszönöm előre is.
Szia
Valószínüleg butaságot csináltam, de a 22pF kondira párhuzamosan rátettem egy 3,3pF-ot, hogy lássam mi változik, és mennyit. Változott, mert eltűnt a teljes kijelzés.Miért? Mindkét kondit cseréljem pl.10pF-re, és akkor látom a változást, vagy elég az egyiket. Köszönöm válaszod Üdv: Csupasz ![]()
Szia!
Biztos, hogy 3.3pF volt? Ekkora kapacitás változástól még mennie kellene. Vedd ki a 22 pF és próbálj a helyére tenni 15, 18, 27, 33pF-t. A CLKIN lábon próbáld előbb.
Szia!
Ne haragudj, de nem egészen értem a dolgot. Én mint tök kezdő építettem után az Emule órát. Van itt a cikkek között 4 csöves óra több is, inkább azok közt kellene nézelődni. Ha csak a PIC a gond, azt tudok adni felprogramozva. De a kérdésedre válaszolva: 1. elméletileg biztos működőképes, de ez csak akkor lesz tuti ha valaki megépíti. Másrészt elég alkatrész temető, hatalmas lesz a panel hacsak nem használsz smd alkatrészeket, a dobozolás nehézkes lesz ami egy szép óránál elég gáz. 2. Lehet én vagyok nagyon kezdő, mert nem értem mit miért akarsz bontani. 3. Az itteni fórumozók többsége Sprint Layout-ot használ, de aligha fogsz olyan embert találni aki megcsinálja helyetted. Ha magad csinálod és elkadasz inkább számíthatsz segítségre.
szia!
Nem haragszom ![]() ![]() 1: Ehhez a sémához az összes alkatrészem meg van, tartalékokkal. Egytől egyig. (gombhoz a kabát? ![]() ![]() 2: Lehet hogy félreérthetően fogalmaztam: Bontani (ha a rajz alapján működőképes) úgy szeretném, hogy a különböző funkciók külön panelon legyenek, de minél kevesebb csatlakozással egymáshoz. 3: Próbáltam a sprintet, szép és aranyos. Viszont az eagle-t ismerem (jaj ez túlzás) Ismergetem jobban. A hozzászólásom után kedves kaqkk kollegától, innen a fórumról kaptam egy megfelelően működő verziót így a tervezésnek nincs akadálya. Természetesen nem gondoltam, hogy valaki megcsinálja hellyettem és tálcán nyújtja át a kész tervet, csak egy két alkatrészbe vannak bizonytalansági tényezőim. (Pl a cső méretéhez képest 16 lába van és úgy kell elhelyeznem a vezetősávokat hogy az még az általam "sufni" módszerrel is elkészíthető legyen.) De mint említettem, minden segítséget szívesen fogadok. A tiédet is. Köszönöm. További szép napot .
Szia!
Idézet: „Pl a cső méretéhez képest 16 lába van és úgy kell elhelyeznem a vezetősávokat, hogy az még az általam "sufni" módszerrel is elkészíthető legyen.” Érdemes a csövek alatt egy nagyobb furatot elhelyezni, amibe az alávilágító led is elfér. A furat palástján hornyokat kialakítani a cső lábainak. Egy kicsit bővebben, hogy be lehessen állítani őket egy sorba, egy magasságba. A hornyok külső felőletén kialakítami a fémezést. A lényeg, hogy így a lábakat könnyebb forrasztani, a csövet könnyebb cserélni.
Szia!
A csövein b-5440 es típusúak. Elég ritkák. Van hozzájuk egy-egy sk-182 foglalat. A csövek lábai kb 3 mm hosszúak, a kör átmérője 13 mm. A foglalat lábainak a körátmérője 16mm. Rendkívül kicsi helyem van. Az alávilágítást én úgy tervezem, hogy a foglalat alatt van 5mm-em, oda egy led foglalatba csíptetem a ledet és hosszú vezetéken átviszem egy másik panelra. Sajnos a cső lábai között egy behúzott hasú hangya sem fér már el. ![]()
Szia! Ehhez hasonló kialakításra gondoltam. A lábak között nem kell vezetéknek mennie, de még a forrpont is csak kívül van, ahol már nagyobb a hely.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2012
Szia!
A kép jó. De ha jól látom, ott jó sok hely van ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2012
Kérdés: (lehet hogy láma) Ha minden csőnek külön panelt készítek, mennyire célszerű az anódvezetéket ugyanazon szalagkábelen ugyanarra a katódos tüskesorra vinni?
Szia!
Ugyan olyan lábnyoma van, mint a Z573 -nak. A mellékelt kép szerint elég vastag huzallal (2mm) is be lehet kötni. A forrpont 2.6 mm-es, a furat 1.7 mm. A fehér 14.5 mm átmérőjű kör jelképezné a kivágást, bőven belefér az 5mm LED. Ha így nyomtatod még a foglalat kicserélésére is lesz lehetőséged, hiszen egyesével ki tudod forrasztani a lábait.
Tök ugyanolyan mint bármelyik cső. Ha megnézed a cikkekben szereplő nyák terveket világossá válik, hogy miként vannak kialakítva. Én vasalom a nyákot, simán meg lehet csinálni ezzel a módszerrel. A foglalatod középső lyukán át tudod dugni az alávilágító ledet.
Egyébként ezt én is meg akartam venni a vaterán. Legalább 3× volt fent és senki nem licitált rá, aztán gondoltam nyomok rá egyet, de aztán a jelek szerint jöttél te! ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2012
Csak a méreteitől rettentem meg....Szegénykék olyan kis törékenyek és kicsik
![]() ![]()
ÍGY lehet megoldani
Mivel 4 különálló csőpanelre van szükségem, az alábbiak szerint gondolkodom. Ha valami nem jó, csak nyugodtan, ne fogjátok magatokat vissza
![]() Egész jó ez a sprint.....Eddíg miért nem ezt használtam? ![]() A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2012
Én a múltkor próbáltam "volna" úgy megoldani a Z573-at, hogy cserélhetőek legyenek benne a csövek. Vettem DIP hüvelysort (ebbe pont szorosan bele megy a a cső lába), és kinyomtam a tüskéket a műanyagból. Viszont ha az eredeti csőpanelbe tettem a tüskéket, az egymás mellett lévő tüskék felső "karimája" összeért. Ezért ezt elvetettem. Meg lehetne oldani a nyák módosításával, nagyobb körívre tenni a láb furatait, viszont így már minden lábat enyhén kifelé kellene hajlítani. Szerintem ez lenne a legjobb megoldás a csövek cseréjére, persze ha lenne több hely a tüskéknek.
Szia,
az 573-ashoz hasonló drótlábú ITT csővel tervezek egy olyan merényletet, hogy 14 lábú IC tokba dugdosom bele a legalább fele hosszúságúra szabva, majd néhány lábát finoman forrasztással megpöttyintve rögzítem. Ha muszály vékony egyeres ethernet kábelt megblankolok és a látványosan színes szigetelését ráhúzgálom a nixie lábaira szigetelésnek. üdv.
Két dolog:
1: miért is kell minden külön panelra? 2: az anódellenállás ezen terv szerint csak állítva fog elférni. Ha fektetve akarod akkor dupla ekkora hely fog kelleni neki.
Szia!
Két válasz ![]() 1: Mert nem önálló óraként üzemel majd, hanem egy 1920 ban készült Philips rádióban. Bizonyos pozícionálási dolgok miatt így a célszerűbb. 2 Tudom, csak nem találtam álló szimbólumot . Nem ismerem a sprintet, most próbálgatom ![]()
Egyébként jónak tűnik. Azért nem űrtechnológia ez..... Ha tudod melyik láb melyik, nem lehet gond. Szerintem alapból nincs is a Sprintben, de csinálhatsz magadnak olyat amilyet akarsz. Ha tudod, hogy milyen alkatrészt, hogyan akarsz majd beültetni akkor tulajdonképpen mindegy milyen jelet használsz. ITT egy jó leírás a sprinthez.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |