Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni:
Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel.
Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek.
Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Sziasztok! segítséget szeretnék kérni, kaptam egy trafót, ami egy JVC CA MX338K HI-FI-be volt, a kérdésem, hogy kell a primer részt bekötni 220-240 V-ra, mert a készülék hátlapján látható képen lévő kapcsoló nincs rajta, a trafón. AC 110/127/127/220/240V
A felülnézeti képen sárga műanyaggal jeleztem, hogy gyárilag át van hidalva a túl oldalt. Amúgy a trafót erősítőbe szánom. kár, hogy a hi-fi hez nincs rajzom, mert akkor világos lenne. Annyit tudok, hogy hasonló trafó van a JVC MX-KC4 be is. Előre köszönöm a segítséget! Keszi78
Ez a mag is szalagból tekert, nincs légrés, Előnye a kör keresztmetszet, rövidebb huzal, kisebb belsőellenállás.
Szia igen lehet.
Szia.Ebben az állapotban ahogy van, köss a primerrel sorosan (ahol a bizti van az a primer) egy 60W izzót, ha ez nemizzik fel akkor megvan a jó bekötés.
Üdv újra!
Tudtok olyan fórumozót, aki megbízható és vállal toroid trafó készítést?
Fleta tud neked segíteni.
Helló. Akarok vásárolni használtan 2 darab Ei transzformátort. Csatolom a képeket. Állítólag 250w-os 24vac 10A a szekunder Bővebben: Link1 Bővebben: Link2 Ez kell legyen 240w/db ugye?
Igen szűkön de kivehető a 250 W . A maximumon már szépen fog melegedni.
Sőt, ez szerintem pont olyan trafó, amilyenről az itteni keretek között én is érdeklődtem. Azt hiszem régi írásvetítőkben van ilyen. Nekem nagyon melegedett üresben is, illetve az üresjárati árama igen nagy volt. Február március környékén kérdezgettem róla.
Sziasztok.
Szeretnék segitséget kérni egy transzformátor tekercseléséhez. Egy 1.5KW-os vizpumpához szeretnék egy autotranszformátort késziteni.Mekkora teljesitményű trafó kellene hozzá,hogy ne legyen gond a motor indulásakor?
Vízpumpa indulásához autótrafó kell?
Ha jól látom te nem itt laksz. De ettől függetlenül, bár nem teljesen értem a problémát: - Miért kellene hozzá transzformátor? * Nem lehet bekapcsolni, mert "leveri a biztosítékot?" * Más a hálózati feszültség? * Vagy???
250-400 VA teljesítményű, 230/24 V-os trafót kössél be úgy, hogy a primerre megy a bejövő és azzal sorbakapcsolod a 24 V-os szekundert. Ha szerencséd van, olyan trafóval is találkozhatsz, ahol van 190 V-os megcsapolás. Azt közvetlenül is hasznosíthatod. Nem kell a szekunderrel foglalkozni.
Szabadkán lakok.
Alacsony a hálózati fesz,ráadásul ingadozik.180-190V egy kw ohmos terheléssel,mikor utoljára mértem.Nem a kábel hossza a gond,vagy a keresztmetszet.Ezért kellene egy autotrafot késziteni. Még nem kötöttem be a pumpat,nem lett probálva.Kicsit féltem a motort,elég drága.
Mekkora (teljesítmény, vaskeresztmetszet, feszültségek) az a trafód, amiről írtál a villanymotoros topicban? "Erbe" válasza egy próbára jó!
Így valóban lehet feszültséget emelni.
A teljesítmény ami a trafót terheli, az a különbség mindössze. Különösen motoros fogyasztónál nem lenne szabad a feszültségesésnek működésben komoly gondot okozni (mondom ezt én, innen, ahol mivel a trafóház mellett lakok, az a bajom, hogy túlzottan nagy a hálózati feszültség és pont fordítva "autótranszformátorozok").
Ha igy kötöm be,akkor a transzformált teljesitmény 24V*motor árama?Jól gondolom?
Egyébként a névleges teljesitmény hányszorosával lehet számolni induláskor?
Látom Galfy már adott is választ a kérdésem egyik felére
1. Ja.
2. Nem túl lényeges, mert erősen függ az indulási terheléstől, és rövid idejű. Ez membrán szivattyú?("pumpa") A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2012
Az egy 2.5KW-os transzformátor,6V,12V -os szekunderrel.Ebben az esetben azt már túlzás lenne használni.
A transzformátor teljesitményét mostmár meg tudom határozni. Mi lenne ha tekercseltetnék egy trafót,aminek van mondjuk 170V és 5 db 10V-os tekercse,amiket sorba kapcsolnák.A betáplálást 170+x*10V-ra (hálózati fesznek megfelelően) kapcsolná egy elektronika,a kimenet pedig az össz tekercs feszültsége lenne,ami 220ra jön ki. Igy nincs az a probléma hogy a primer nem névleges feszültséget kap...vagy tévedek?
Nem igazán vagyok otthon a szivattyúkban.A neten néztem néhány membrán szivattyút,de nem igazán hasonlitanak rá.
A szivattyú pedrollo 4sr 6/13-as,150 liter/p képes felnyomni 35m mélységről.
Derék darab! Nem adna elég feszt a két sec. sorban sem.(Amúgy elég lenne, mert benne van a 10%-ban kb.) Kipróbálhatod róla bátran. A léptetős mód jó, nem is kell túl nagy trafó hozzá, meg bonyolult elektronika.
Ha egy egyszerű villanymotorról lenne szó akkor nem sokat gondolkodnák rajta.A forgalmazó megjegyezte hogy okvetlen kell használni IC-s motorvédelmet valamint egy hővédelmet ami lekapcsol ha a szivattyú körül a viz felmelegszik 30-35 fokra.
Állitólag volt akinek beolvadt a kútban a műanyag cső és akkor már nagy a gond.Uj kút,új szivattyú stb.Ez csak abban az esetben ha egy helyben dolgozna valamiért,a viz pedig nem áramlana.
Jóni, jó; ám kissé bonyi.Ha végigolvastad a cikket; anno foglalkoztam ilyenekkel, nem könnyű kenyér. Ekkora teljesítménynél kemény dió.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2012
Van a fórumon motorvédelem, nem bonyolult. Egy jó kis hőérzékelő, kis elektronika, és fő a biztonság.
Bocs,de most nem értem mire mondod hogy "Nem adna elég feszt a két sec. sorban sem"
A ferrorezonans trafora? Akkor maradjak a többtekercses léptetésnél,igaz?
A ferrorezonáns nehéz kenyér. A nagy trafódra írtam, hogy kissé karcsú a feszültség vele, de benne van a 10%-ban, tehát használható, mint autotrafó. A több lépéses sokkal egyszerűbb, és jó.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2012
Világos minden...ha meglesz a komplett projekt védelemmel mindennel,akkor feltöltök pár képet
Köszönet mindenkinek Idézet: „okvetlen kell használni IC-s motorvédelmet valamint egy hővédelmet ami lekapcsol ha a szivattyú körül a viz felmelegszik 30-35 fokra.” Ez elég érdekesen hangzik. A szivattyúba bedolgozzák a kábelt, ami nálad valószinűleg 4 eres. Az indítókondit és a bimetálos túlterhelés elleni védelmet a kábel másik végén kapcsolódobozban szokták elhelyezni. Ehhez te hozz össze magad "IC-s motorvédelmet" (az milyen?) és vízhőmérőt, amit még le is eresztesz 30 m-re a kútba. ??? Ha egy eszköz különleges védelmet igényel, azt a forgalmazó hozzá szokta mellékelni vagy beépíti. Képzeld el, a Náncsi néni megvesz egy ilyen szivattyút és a vízvezetékszerelővel leteteti a kútba. Villanyszerelő nem kell hozzá, hiszen ott a dugó a végén, a doboz oldalán a kapcsoló és mehet.
Ami a hővédelmet illeti,nem a motor hibájából kell tenni.Pl ha a nyomáskapcsoló nem kapcsol ki (pl összeég a kontakt) valami oknál fogva és viz pedig nem áramlik,akkor elképzelhető hogy egy ilyen kapacitású pumpa télleg felmelegiti a vizet,és télleg beolvad a cső vagy valami.
Nem hiszem hogy minden lehetséges problémát meg tudnak oldani egy olyan szivattyúban ami pár 10m mélyen dolgozgat. Lehet hogy nincs is szándékukban ilyen szélsőséges fesz ingadozások ellen küzdeni,meg egyéb lehetséges problémákkal számolni. Az ics motorvédelmet meg lehet venni készen.Itt arra gondolok hogy nem klasszikus ikerfémes vagy nem tudom milyen védelmet kellene rátenni,hanem valamit ami hamarabb reagál ha gond van.Feltételezem hogy van gyárilag ilyen hővédelem is.Hozzáteszem hogy meghatározott a max óránkénti bekapcsolások száma is..Ez is a vizvezetékszerelő feladata,mivel nincs benne számláló ami lekapcsolná. Az megint más ha valaki meg tudja oldani otthoni körülmények között... Egyébként nekem ezt mondták,lehet hogy butaság az egész...de szerintem van valami alapja annak amit itt leirtam.Meg mindig jobb felni,mint furatni egy uj kutat vagy venni uj szivattyút...dolgozhatnák érte vagy fél évet |
Bejelentkezés
Hirdetés |