Fórum témák
» Több friss téma |
Elnézést, de erre nem gondoltam. Köszi, hogy figyelmeztettél.
Sziasztok! Megépítettem a Big Muff Pi-t. Saját nyákterv. Egyelőre csak az asztalon van, így elég zajos. BC413B tranzisztorok vannak benn. Torzít, meg a hangszín is jól működik, de mintha kompresszor is lenne rajt, elég kötött, nincs benn dinamika. Ja, meg brutálisan szól, lehet kisebb erősítésű tranyók kellenének bele? Oda se tekertem a sustainnak se rendesen, meg a gitáron sem, aztán úgy szól mint egy MT-2es.
Szia!
Bemenetnek használj árnyékolt kábelt, ha esetleg nem azt használtál, meg a sustain potinak legalább a csúszka- hideg pont legyen árnyékolt, persze nem árt, ha a meleg is azon jön, 2 szál árnyékolt: a poti hideg lábára leteszed az árnyékokat, egy szál a földre innen, aztán egy árnyékolt spagóca a melegre, onnan a nyákra, egy spagóca a csúszkára , onnan a nyákra, azon az oldalon az árnyékoló harisnyát meg ki kell csípni. Persze fordítva is lehet, a nyákra is csatlakozhat az árnyék a földre, akkor a potinál illik kicsípni, illetve egyiket lehetne használni a poti hideg pontjának is. Persze ez csak akkor áll, ha a potik nem a nyákon vannak! Mert ha nyákos verzió, akkor tárgytalan amit írtam. Jó még, ha fém házas a tekerő, nem ez az ócska méregdrága fekete műanyagházas, a fémházat is célszerű földelni. A tápja sem mindegy milyen, ha elemről megy, akkor semmi gond, ha valami dugasztápról, akkor tegyél az ÁRAMKÖRHÖZ (ne az adapterbe) egy 7809-et vagy 7808-at, a dugasztápok úgyis nagyobb feszültséget adnak le ilyen kis terhelésre, működni fog az. Amúgy elég "brummosak" ezek a hitvány dugasztápok, spórolva van belőlük minden, kicsi a puffer, trafó is, már pár mA terhelés is jelentős brummot okoz rajta. A bemenetét rövidre zárva meggyőződhetsz a saját zajáról is, akkor tekerd fel a sustaint, aztán hallod, hogy ő maga mennyi zajt kelt a működésével. Az ujjaddal, ha közelítesz az alkatrészek felé, meg is találhatod, ami esetlegesen érzékeny a zajokra, azzal is lehet kezdeni valamit. Aztán kábelt a bemenetre, a szabadon fityegő részét rövidre zárni pl egy fogóval, ha nőtt a zaj a "rövidre zárt bemenet" teszthez képest, akkor kábelt szervízel vagy kihajít, be a gitárba, vol leteker, kb ugyanazt kell hallani, mint rövidre zárt kábelnél, ami eztán jön az a gitár sara, valamilyen szinten ekkora gain-nél már természetes, hogy zajos, ezt én "gain zaj" -nak szoktam hívni. Ha az erősítésed indokolatlanul sok és tényleg nem akarod "kitekerni", akkor át kell ugrani a sorba kötött diódás vágó fokozatból egyet, így csökkenthető az össz gén. Legegyszerűbbnek az tűnik ilyenkor, hogy a poti csúszkájával soros 1µF-8,2k kombóból kivenni/kibillenteni a 8,2k-t, így lesz egy pont az 1µF-hez, a második fokozat utáni 1µF-8,2k kombóból meg az 1µF et kivenni, így lesz egy pont a 8,2k-hoz és ezt a két pontot egy vezetékkel összekötni, végülis pár perces kísérlet, így drasztikusan csökkenthető az össz gén. Ha így olyan érzés van, hogy nem klippel annyira, akkor -bár nem tudom milyen diódát tettél be- de pl schottky diódát is érdemes bepróbálni, vagy éppen germániumot, ha van és akkor nyerhető egy kis többlet torzítás is...A lehetőségek határtalanok! Zs.
Szia!
Kondinak inkább fóliát használj mindenből, ami a jelútban van, lehetőleg mkp-t vagy akár mkt-t. Persze gondolom a tonepados nyákot szeretnéd használni, abba nem biztos, hogy belemegy, de kis bűvészkedéssel bele lehet tenni (levágott ellenálláslábat hozzáforraszt a kondihoz és szépen behajtogat, nem túl elegáns, de ha egy kész nyákot szeretnél használni csak így oldható meg a más "lábtávú" alkatrész beszerelése, de a hang meghálálja). A kondi értékek ilyen kicsi eltérése nem fog ártatlan pingvin fiókák életébe kerülni, nyugodtan mehet bele, a poti is jó lesz. A szimmetrikus aszimmetrikus meg azt jelenti, ha megnézed, egyik irányba 2 dióda van sorba kötve az IC1a visszacsatoló ágában, a másik irányban 1. Ez azt eredményezi, hogy a jeled egyik félperiódusában 2x akkora feszültségen fog vágni, mint a másikon. Egyik félperiódus torzabb lesz, mint a másik. Ha azonban a 2 sorba kötött diódából az egyiket rövidzárrla helyettesíted, akkor mindkét irányba egy dióda, mindkét irányba ugyanolyan szinten lesz a klipp. A harmóinikus tartalom lesz más. Érdemes kipróbálni. HA érzel elég kreativitást, akkor keverheted is a diódákat, germánium, schottky, si dióda, led...Mindenféle kombinációban ki lehet próbálni. A ge és schottky pl kisebb nyitófeszültségű,mint a szilícium, így durvább torzítást produkál, a relatív hangerő is csökkenni fog, a led meg nagyobb nyitófeszültségű, így több lesz a "tiszta boost", kisebb a torzítás max génen. Lehet ezzel játszani... Szép napot! Zs. A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2012
Szia Zsozsóó!
Ha megkérlek, adnál tanácsokat a pár napja feltett kérdéseimre? Tudom, hogy amatőr kérdések, de valahonnan el kell indulni.
Ha kicsit feljebb görgeteg a képet, épp a hozzászólásod előtt írtam! Ha tudok még segíteni, nagyon szívesen! Zs.
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2012
Elképzelni se tudom, hogy kerülte el a válaszod a figyelmemet.
Nagyon köszönöm a részletes segítséget! Még csak annyit légy szíves, hogy az 1 µF / NP helyett mit használhatok? Köszönöm!
Az nem polarizált kondenzátor valóban, én oda is fóliát tennék, csak mondom, bűvészkedni kell a beültetésnél, de elkó is elmegy oda, szerintem a pozitív fegyverzettel a műveleti erősítő felé mindkettő teljesen jó. Igazából a másodiknak annyira nem is fontos, ott mindkét oldalon kb ugyanakkora a DC, az elsőnél viszont a műveleti erősítő felé a pozitívabb szerintem, ott a 10k-n keresztül áram nem folyik be, ott féltáp van, viszont a másik oldalon a tranzisztor felől, a bázison van féltáp (mínusz ami esik a bázisáram miatt az ellenálláson), mínusz a BE feszültség 5-600mV, tehát az negatívabb lesz a másik oldalnál. De komolyan, ha jó hangot szeretnél, akkor én mkp vagy mkt kondit javaslok oda is... Zs.
2X1µF MKT ment a rendelések közé.
Nagyon szépen köszönöm, elnézést az értetlenkedésem miatt.
Köszönöm a kimerítő választ! A potik a nyákon vannak, nem vagyok híve a vezetékezésnek ilyen áramkörök esetén. Na meg sokkal kompaktabb is.
A tápot jelenleg a labortápomról kapja, de lehet kiszedem a gityóból az elemet egy próba erejére. Ezt a zaj tesztet el fogom végezni. Egyelőre nincs fém dobozban, ez is okozhatja a zúgást. Több effekt lesz egy dobozban, külön azért nem dobozolom. Van egy 4 kapcsolós lábkapcsolóm, csak az lesz lent, az áramkörök így a potik is az erősítőn lesznek. Legalább sokkal kevesebb kábel kell, a gitárból megy az effekt fejbe, onnan meg a gitárerősítőbe.
"Fém doboz" teszt nálam úgy szokott kinézni, hogy fogok pl egy A4es nyáklapot, rá egy vezetéket, amit leteszek a legnegatívabb pontra és alá teszem a "dobozolandó" áramkörnek. Ha ez a baja, akkor ez megmutatja, tényleg segít. Esetleg ,ha a tenyered teszed az áramkör fölé és halkul a dolog az is árulkodó jel. Én mindig vezetékelem a kezelő szerveket, így van egy kicsit nagyobb "mozgástér", nem mintha kellene, van bevált módszerem, működni szokott. Zs.
Sziasztok!
Találtam egy kapcsolást. Mi a véleményetek róla?
Az az átkapcsoló plexi résznél mit kapcsol, megvan a táp kapcsolási rajza is?
Csak ennyi van. Nem tudok róla semmit, illetve kiváncsi lennék, mi a különbség a JMP párhuzamos, és a JCM soros kapcsolása között. Mármint hangzásban. Így lenne két erősítő egyszerre. Ha működőképes lehet hogy megéítem. Van 3 6n2p csövem. Végnek meg 3 APX-em.
Működőképes, persze. A plexi párhuzamosa egy érdekes jószág. A rajzon a felső a bright csatorna, annak jó kis gitárhoz való ordítós, agresszív hangja van, míg az alsónak (normal) egy elmosott, mélyben dús valami.Feltekered a bright potiját kb felesig, akkor van egy jó kis génes tisztád kellő fénnyel, de hiányzik belőle a "hús", akkor tekersz még a normal-on és jön az alja is. Persze úgy is lehet használni, hogy mindig az ellenkező potit letekered minimumra és akkor csak az adott poti játszik, szóval lehet individuálisan használni, meg mintegy "keverőként". Érdekes dolog, a lehetőségek korlátlanok benne. Valami ilyesmi van az én fejemben is, annyit tennék hozzá, ami nagyon fontos és semmiképpen nem hagynám ki, az az, hogy a V3a rácsára tennék egy 2,2M-4,7M ellenállást a föld felé, mert így arra az időre, mikor "lendül" a kapcsoló egyik állásból a másikra, rácsellenállás nélkül marad a trióda. Nem tragédia, de ha csak egy ellenálláson múlik a dolog, akkor miért ne. Meg a plexiben potenciálisan benne van a "one wire" mod lehetősége, ahogy a neve mutatja, egy vezeték átkapcsolásáról van szó és a párhuzamos előerősítőből soros lesz. A Randy Rhoads erősítő is csak enny. A 2204 meg már egy nagyobb génű dolog, végfokozattól függően a 470pF ekre lehet nem lesz szükség. Mindent rendszerben kell kezelni, az ilyen "magas" emelésekkel az akkoriban "hitványabb" kimenőket kompenzálták kicsit, ha nagyon csicseregne érdemes kisebbre venni, ha azt akarod, hogy csak kompenzált legyen az osztó, szóval jelentősebb magas ne vesszen rajta (rács ellenállás komplexum + miller kapacitás) akkor 100pF már kielégítő. Ha kicsit több gént kívánnál a 2204, akkor a 2ik fokozat (cold clipper) katód ellenállását lehet lejjebb hozni 5,6k, 6,8k ilyesmi értékekre (esetleg párhuzamba a 10k-val egy másik 10k),de lejjebb ne nagyon ,mert úgy túl sok lehet. V3a-nál levenném a 680nF -et is, mert sokat nem csinál a plexi részél, ámde a 2204 résznél épp eleget ahhoz, hogy még jobban csicseregjen adott esetben. Más észrevételem nem lenne..Nekem is van egy ilyen fejem, abban is van plexi ,bár az csak a brájt csatorna, 2204, egy plussz cső boost az elejére, így van egy randy rhoads féle, meg a 2204 elé is egy fokozat...4 az egyben, mókás. Zs.
Üdv, egy egyszerű Fetes compressor-t keresek. Valaki tud-e segíteni?
Sziasztok!
Tud valaki segíteni abban, hogy egy Marshal pedálom (torzító) alja fogta magát és dirib darabra tört. Felpúposodott az odacsavart alsó fém (vagy ötvözet) anyag és amikor kicsavartam a csavarokat szétesett, mint a Terminátor ... Ez miért lehet, illetve van ötlet honnan lehetne ilyet beszerezni, vagy egyszerűen készítsem el valami vasból? Nincs 5letem... Esetleg elromlott pedál alját megvenném (már, ha van elromlott ilyen pedál, amit nem tud megcsinálni bárki...). Kösz. Mr_Bebe
Még valami. Egy piezo hangszedőm van egy Fender CG 4E, ami nylon húros, klasszikus gitárban, ricseg-recseg, és úgy tűnik nem ez elektronika. Hogy tudnám megállapítani, hogy végül is a kábel piezo a rossz, avagy az elektronika?
Van ötletetek? Üdv. d.
Vagy rossz ötvözet volt, vagy megfagyott valamikor. Ilyenkor a cinkötvözetet megtámadja az un. cinkpestis, és porrá válik.
Aluminiumból stb . valoszinü a legegyszerübb ha megcsinálod magad vagy megcsináltatod.
Ha ki tudod épiteni aránylag egyszerü megállapitani mi recseg.
Szia!
És, ha pl. megfagyott, akkor van rá mód, hogy a többi része is szépen szétesik? Az is cinkötvözet, vagy azért valami kevésbé bajos anyag? Az az alsó rész kell, hogy fém legyen? Árnyékolás miatt? Üdv. d.
Azt igy nem fogod tudni megállapitani, mert függ a konkrét ötvözettöl. Az sem biztos, hogy az alja ugyanolyan anyag mint a felsö része, vagy ugyanakkor készült (elég egy nagyon kicsi szennyezés az ötvözetben és máris nagyon érzékeny a pestisre.
Az egésznek fémböl kell lennie, mert különben bugni meg rádiózni fog.
Lefogod az asztalra egy erös csipesszel és vastag gumik közé a pic-upot. (Vigyázva, hogy ne sérüljön).
Ha most bekapcsolod az erösitöbe egy csavarhuzoval elkezded ütögetni a kábelt meghallod, hogy recseg-e vagy nem. Ha recseg, akkor a kábellel van a baj. Ha ütögetés nélkül is recseg, akkor a pickup vagy az erösitö a ludas. Ehhez már szét kell szedni, és leforrasztani a kábelt az elöerösitöböl. (ha igy van kivitelezve). A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2012
Szevasztok. Találtam egy varrógép pedált, 600 ohmos bél van benne, mit érdemes belőle építeni?
Varrógépet
Bocs!
Wah-Wah vagy valami hasonló nem lehetséges?
A legtöbb piezó egy 2,5mm-es jack-el csatlakozik az elektronikába. Ha ezt közvetlenül ráköti az erősítőre, nem túl hosszú kábellel, akkor is meg lehet állapítani, hogy mi a rossz. Le sem kell húrozni a gitárt. Egyszerűen kicsavarozza az elektronikát, kihúzza a piezó csatalakozóját, és mondjuk krokodilcsipeszes mérőzsinórokkal átköti egy 6,3-as gitár kábelre (nem hinném, hogy tart otthon akárki is 2,5-es jack aljzatot, nem valami sűrűn használt példány). Ha így is recseg, a piezó a rossz, ha nem, jobb esetben egy kontakthibával- csatlakozó cserével megúszta. De nem tudjuk azt sem, hogy hogyan recseg..
compaqamp, szedd szét a varrógép pedált és akármilyen potit belerakhatsz.. Csak rajtad múlik, mit építesz bele. Hangerő, wah pedál.. Sokan egybe rakják, de én személy szerint utálom. Kicsit jobban rálépsz már hangerő lesz belőle, és fordítva. A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2012
AX84 féle Hi Octane erősítővel van valakinek bármiféle tapasztalata?
Rendbe akkor az kicsit bonyolultabb. Mechanikát nem szeretem már sajnos.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |