Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   130 / 344
(#) ha9pi.feri válasza laszlo100 hozzászólására (») Nov 5, 2012 /
 
Szia!
Egy Ohm mérővel általában be lehet azonosítani. Pl: 1-2 kivezetés között 15 Ohm. 2-3 között 10 Ohm, 1-3 között 5 Ohm-ot mérsz, akkor az 1-3 közé kötöd a 230 V-t, a kondenzátort a 1-2 közé. Tehát a 3-as kivezetés a közös, 1-3 a főfázis, 2-3 pedig a segédfázis. Az Ohm értékek csak példák, de a nagyságrend a lényeg. Sok sikert!
(#) laszlo100 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Nov 5, 2012 /
 
Köszönöm ! Kipróbálom .
(#) uvbull hozzászólása Nov 7, 2012 /
 
Sziasztok nekem is problémám van egy motor bekötésével az alábbi rajzon látszik a jelenlegi bekötése (az MT kábel kék vezetéke az áthidalásra van kötve). Így működik is, csak sajnos a rossz irányba forog. tudnátok segíteni abban, hogy megtudjam fordítani a forgásirányt.

Jelölések mert annyira nem vehető ki a képről:
  1. ______Z2
  2. ___W2____U1
  3. U2____V1____K
  4. ___V2____W1
  5. ______Z1


Előre is köszi a segítséget.
(#) ha9pi.feri válasza uvbull hozzászólására (») Nov 7, 2012 /
 
Szia!
Ez a motor már újra van tekercselve, de ha jól látom a V1-U1 a segédfázis. A rövidre záró lemezt tedd át az U1-K-ról a V1-K-ra és a V1-ről a kondenzátorok vezetékeit tedd át az U1-re, a többi marad. Ja a kék vezeték is a K-n marad.
(#) ha9pi.feri válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Nov 7, 2012 /
 
Először Ohm mérővel azonosítani kellene a tekercseket, mert lehetséges, hogy nem jól látszik a bekötés! V1-U1-el tartozik össze a V2 pedig a K-val. Ha így van akkor OK! Ha nem akkor írjál!
(#) uvbull válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Nov 7, 2012 /
 
Oké mivel csak délután tudom meglesni így majd szerintem holnap írok, hogy mi lett a vége, köszi
(#) uvbull válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Köszönöm szépen a segítséget, most már jó irányba forog az a fránya motor! Végül a tekercseket kellett megmérnem, mert az első verzió nem nyert: V2-U1, V1-K voltak a tekercsek. De levezetve a te sémádra sikerült megcsinálnom és működik még1x köszi szépen
(#) Korikaba hozzászólása Nov 8, 2012 /
 
Sziasztok!

Vettem egy varrógépet ami 380-as sikerült átkötni.0.4Kw-os 16Qf-es állandó kondival de nehezen pörög fel.Gondolom kéne rá egy indító kondi is,azt viszont nem tudom hova kell kötni.Meg azt sem hogy mekkorát.Plusz van még olyan problémám is hogy terhelést nem bírja, ha megkapja a terhelést belassul. Ezen segítene egy nagyobb kondi vagy jó a 16-os, csak kell az indító kondi is?Ebben kérem a segítségetek. Nagyon amatőr vagyok hozzá úgyhogy egyszerűen fogalmazzatok! Előre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza Korikaba hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Egy fázisról sajnos sokkal gyengébb lesz. Az indító kondit párhuzamosan kell kötni az üzemivel, de nem biztos, hogy javít a helyzeten.
(#) ha9pi.feri válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Üdv!
Én kötöttem át néhányat, de nem volt se indítási, sem teljesítmény probléma. Volt olyan is, hogy kondenzátor nélkül is megindult. Ami probléma lehet:
1. deltába kell kötni a motort- a 3 rövidre záró lemez függőlegesen álljon, (ha csillagba van vízszintesen köti össze a 3 alsó kivezetést)
2. Ami legvalószínűbb, a motor terheléssel indul, ezeken egyben szokott lenni a fék és a kuplung. Valószínű, hogy fogja a fék a motort. Le kell venni a ventilátor burkolatot és ellenőrizni, hogy szabadon fut-e.
Persze lehetnek más típusú motorok is, ha tudsz tegyél fel képet róla.
(#) zolika60 válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Nem ismerem a konkrét motort, amit írtam csak általánosságban értendő. Ha egy három fázisú motort egy fázisról használunk a teljesítménye lecsökken. Persze nem biztos, hogy ez okozza az indulási nehézséget.
(#) Korikaba válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Köszönöm átkötöttem deltába majdnem tökéletes! Roppant lassan indul de ha el indul nincs akadály.Gondolom kéne neki az indító kondi is.
(#) VIM válasza Korikaba hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Szia! A bekötési rajzok (több is van) megtalálhatóak itt az oldalon a "Csak képek keresése" címszó alatt jobbra fent, kis nyíl stb. és ITT van is frappáns rajz erről a megoldásról. A kérdés az lesz, hogy elég lesz-e 230W a gép hajtásához (mert, hogy ennyi lesz ha egy fázisról fog menni) és ilyen megoldással, hogy még rá is kell segíteni? A 16mikrofarád lehet, hogy kevés, meg kellene próbálni 18-25mikrofarádot állandóra és indítani ugyan ennyit a rajz szerint bekötni. Ha egy ilyen varrógépre háromfázisú motort raknak, nyilván a nyomatéka miatt is teszik ezt, mert ennek 2.5 arányú az M indulási/M névlegese, szemben az egyfázisú 0.4 arányúval szemben! Biztos, hogy jó lesz így erre a célra?
(#) ha9pi.feri válasza Korikaba hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Tegyél rá nagyobb kondenzátort, 20-25µF-ot.
(#) ha9pi.feri válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Igen, ez így van.
(#) Korikaba válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Van kéznél egy 6qf-es kondim ha rákötőm azt is az jó lehet?
(#) child in time hozzászólása Nov 8, 2012 /
 
Sziasztok!

Meg tudja valaki írni,hogy adott motorteljesítményhez / 3 fázis ,csillag/ hány ohmosnak kell lenni az állórész tekercseknek ? Vagy, hogy hogyan lehet kiszámolni.
Előre is köszönöm.
(#) ha9pi.feri válasza Korikaba hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Biztos, hogy jobb lesz.

(#) kemenygolya hozzászólása Nov 8, 2012 /
 
sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy 5kW-os 380V-os villanymotor.
230V-ról szeretném üzemeltetni, ha jól tudom 2 db kondenzátor kell hozzá.
Milyen teljesítményű legyen a 2 kondi?
(#) ha8bs válasza Korikaba hozzászólására (») Nov 8, 2012 /
 
Szia
Ha ipari varrógép motor, akkor valószínűleg fék és kuplung is van rajta.
Az egyik elektromos a másik mechanikus, vizsgáld meg esetleg nem fogja-e valamelyik( némelyikbe be van építve a fék egyenirányító is. Valahol a cuccaim között van egy példány, ha sikerül hétvégén elő bányászom és pontosítok.
A gyakorlatban általában kW-onként 50-80 mikroF kondenzátor szükséges ( próbával érdemes meghatározni, a motor terhelés nélkül ne morogjon viszont induljon üzembiztosan.)
Sok sikert
(#) erbe válasza child in time hozzászólására (») Nov 9, 2012 /
 
Ezt nem szokták se mérni, se számolgatni. A menetszám a fontos, utána kiszámolják, milyen vastagságú huzalból tekerhető be. Az ellenállás meg olyan lesz, amit a vezetékhossz és keresztmetszet kiad. Legfeljebb a hatásfok kiszámításánál van jelentősége. Még gyári eredetinél is előfordul, hogy pici eltérés van a fázistekercsek ellenállásai között.
(#) erbe válasza kemenygolya hozzászólására (») Nov 9, 2012 /
 
Szerintem ne akard 230 V-ról üzemeltetni. Háztartási hálózatban még 3*16 A-ról is csak csillag-deltában indítva használható. Kisebb túlterhelésre már ezt is leveri. Lehet, hogy 660/380-as a tekercselése, nem is tudod 230 V-ra átkötni.
(#) csikosgabi hozzászólása Nov 9, 2012 /
 
Üdv. A következő kérdéssel fordulok hozzátok:
Egy 12kW-os motort ( víz szivattyút ) kellene üzemeltetni C25-ös kismegszakítókkal biztosított 3 fázisú hálózatról. Ekkora teljesítményű motor elindulna deltából? Vagy mindenképpen csillag-delta indítás kell? Előre is köszönöm!
(#) palcsika26 válasza csikosgabi hozzászólására (») Nov 9, 2012 /
 
Mindenképp kell a csillag-delta inditás.
De de az a megszakitó is kevésnek tünik.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2012
(#) bojtorlaszlo hozzászólása Nov 9, 2012 /
 
Heló,sziasztok!Van egy 380/220v-os 0,75kW motorom ,csak ennyi látszik az adattábláján,az lenne a kérdésem beköthetem-e 380v deltába vagy ,miből tudom ezt megállapítani?Jelenleg 380v csillagba megy de kicsit gyengének érzem.1450rpm
(#) kadarist válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Nov 9, 2012 /
 
Szia!
A 400(380)V-hoz a csillag tartozik, deltában leégne a motor.
(#) attrax válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Nov 9, 2012 /
 
Azt csak csillagba lehet bekötni valóban. Az más okból lehet gyenge mérjél szimmetriát,áramot pl lakatfogóval.A 3 frázison egyenlő ampereket kéne mérni nagyjából..Nem melegszik?
(#) attrax válasza csikosgabi hozzászólására (») Nov 9, 2012 /
 
Megerősítem.Azt csak csillagba lehet elindítani de kevés a 25A
(#) attrax válasza kemenygolya hozzászólására (») Nov 9, 2012 /
 
Le kell olvasni az adattáblát először.
(#) bojtorlaszlo válasza attrax hozzászólására (») Nov 9, 2012 /
 
Kicsit melegszik.Valójában egy körfürészen próbáltam használn,ráadásul a motoron 17cm-es tárcsa van a tengelyen meg 10,5cm-es, így forog kb 2300-at és valószínü itt is veszít az erőből.Mennyit kellene minimum forogni egy körfütésznek?320-as lap van rajt,olyat is hallottam ,hogy elég az 1700,én kicsit kevesellem
Következő: »»   130 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem