Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia!
Egy Ohm mérővel általában be lehet azonosítani. Pl: 1-2 kivezetés között 15 Ohm. 2-3 között 10 Ohm, 1-3 között 5 Ohm-ot mérsz, akkor az 1-3 közé kötöd a 230 V-t, a kondenzátort a 1-2 közé. Tehát a 3-as kivezetés a közös, 1-3 a főfázis, 2-3 pedig a segédfázis. Az Ohm értékek csak példák, de a nagyságrend a lényeg. Sok sikert!
Köszönöm ! Kipróbálom .
Sziasztok nekem is problémám van egy motor bekötésével az alábbi rajzon látszik a jelenlegi bekötése (az MT kábel kék vezetéke az áthidalásra van kötve). Így működik is, csak sajnos a rossz irányba forog. tudnátok segíteni abban, hogy megtudjam fordítani a forgásirányt.
Jelölések mert annyira nem vehető ki a képről:
Előre is köszi a segítséget.
Szia!
Ez a motor már újra van tekercselve, de ha jól látom a V1-U1 a segédfázis. A rövidre záró lemezt tedd át az U1-K-ról a V1-K-ra és a V1-ről a kondenzátorok vezetékeit tedd át az U1-re, a többi marad. Ja a kék vezeték is a K-n marad.
Először Ohm mérővel azonosítani kellene a tekercseket, mert lehetséges, hogy nem jól látszik a bekötés! V1-U1-el tartozik össze a V2 pedig a K-val. Ha így van akkor OK! Ha nem akkor írjál!
Oké mivel csak délután tudom meglesni így majd szerintem holnap írok, hogy mi lett a vége, köszi
Köszönöm szépen a segítséget, most már jó irányba forog az a fránya motor! Végül a tekercseket kellett megmérnem, mert az első verzió nem nyert: V2-U1, V1-K voltak a tekercsek. De levezetve a te sémádra sikerült megcsinálnom és működik még1x köszi szépen
Sziasztok!
Vettem egy varrógépet ami 380-as sikerült átkötni.0.4Kw-os 16Qf-es állandó kondival de nehezen pörög fel.Gondolom kéne rá egy indító kondi is,azt viszont nem tudom hova kell kötni.Meg azt sem hogy mekkorát.Plusz van még olyan problémám is hogy terhelést nem bírja, ha megkapja a terhelést belassul. Ezen segítene egy nagyobb kondi vagy jó a 16-os, csak kell az indító kondi is?Ebben kérem a segítségetek. Nagyon amatőr vagyok hozzá úgyhogy egyszerűen fogalmazzatok! Előre is köszönöm!
Egy fázisról sajnos sokkal gyengébb lesz. Az indító kondit párhuzamosan kell kötni az üzemivel, de nem biztos, hogy javít a helyzeten.
Üdv!
Én kötöttem át néhányat, de nem volt se indítási, sem teljesítmény probléma. Volt olyan is, hogy kondenzátor nélkül is megindult. Ami probléma lehet: 1. deltába kell kötni a motort- a 3 rövidre záró lemez függőlegesen álljon, (ha csillagba van vízszintesen köti össze a 3 alsó kivezetést) 2. Ami legvalószínűbb, a motor terheléssel indul, ezeken egyben szokott lenni a fék és a kuplung. Valószínű, hogy fogja a fék a motort. Le kell venni a ventilátor burkolatot és ellenőrizni, hogy szabadon fut-e. Persze lehetnek más típusú motorok is, ha tudsz tegyél fel képet róla.
Nem ismerem a konkrét motort, amit írtam csak általánosságban értendő. Ha egy három fázisú motort egy fázisról használunk a teljesítménye lecsökken. Persze nem biztos, hogy ez okozza az indulási nehézséget.
Köszönöm átkötöttem deltába majdnem tökéletes! Roppant lassan indul de ha el indul nincs akadály.Gondolom kéne neki az indító kondi is.
Szia! A bekötési rajzok (több is van) megtalálhatóak itt az oldalon a "Csak képek keresése" címszó alatt jobbra fent, kis nyíl stb. és ITT van is frappáns rajz erről a megoldásról. A kérdés az lesz, hogy elég lesz-e 230W a gép hajtásához (mert, hogy ennyi lesz ha egy fázisról fog menni) és ilyen megoldással, hogy még rá is kell segíteni? A 16mikrofarád lehet, hogy kevés, meg kellene próbálni 18-25mikrofarádot állandóra és indítani ugyan ennyit a rajz szerint bekötni. Ha egy ilyen varrógépre háromfázisú motort raknak, nyilván a nyomatéka miatt is teszik ezt, mert ennek 2.5 arányú az M indulási/M névlegese, szemben az egyfázisú 0.4 arányúval szemben! Biztos, hogy jó lesz így erre a célra?
Tegyél rá nagyobb kondenzátort, 20-25µF-ot.
Igen, ez így van.
Van kéznél egy 6qf-es kondim ha rákötőm azt is az jó lehet?
Sziasztok!
Meg tudja valaki írni,hogy adott motorteljesítményhez / 3 fázis ,csillag/ hány ohmosnak kell lenni az állórész tekercseknek ? Vagy, hogy hogyan lehet kiszámolni. Előre is köszönöm.
Biztos, hogy jobb lesz.
sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy 5kW-os 380V-os villanymotor. 230V-ról szeretném üzemeltetni, ha jól tudom 2 db kondenzátor kell hozzá. Milyen teljesítményű legyen a 2 kondi?
Szia
Ha ipari varrógép motor, akkor valószínűleg fék és kuplung is van rajta. Az egyik elektromos a másik mechanikus, vizsgáld meg esetleg nem fogja-e valamelyik( némelyikbe be van építve a fék egyenirányító is. Valahol a cuccaim között van egy példány, ha sikerül hétvégén elő bányászom és pontosítok. A gyakorlatban általában kW-onként 50-80 mikroF kondenzátor szükséges ( próbával érdemes meghatározni, a motor terhelés nélkül ne morogjon viszont induljon üzembiztosan.) Sok sikert
Ezt nem szokták se mérni, se számolgatni. A menetszám a fontos, utána kiszámolják, milyen vastagságú huzalból tekerhető be. Az ellenállás meg olyan lesz, amit a vezetékhossz és keresztmetszet kiad. Legfeljebb a hatásfok kiszámításánál van jelentősége. Még gyári eredetinél is előfordul, hogy pici eltérés van a fázistekercsek ellenállásai között.
Szerintem ne akard 230 V-ról üzemeltetni. Háztartási hálózatban még 3*16 A-ról is csak csillag-deltában indítva használható. Kisebb túlterhelésre már ezt is leveri. Lehet, hogy 660/380-as a tekercselése, nem is tudod 230 V-ra átkötni.
Üdv. A következő kérdéssel fordulok hozzátok:
Egy 12kW-os motort ( víz szivattyút ) kellene üzemeltetni C25-ös kismegszakítókkal biztosított 3 fázisú hálózatról. Ekkora teljesítményű motor elindulna deltából? Vagy mindenképpen csillag-delta indítás kell? Előre is köszönöm!
Mindenképp kell a csillag-delta inditás.
De de az a megszakitó is kevésnek tünik. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2012
Heló,sziasztok!Van egy 380/220v-os 0,75kW motorom ,csak ennyi látszik az adattábláján,az lenne a kérdésem beköthetem-e 380v deltába vagy ,miből tudom ezt megállapítani?Jelenleg 380v csillagba megy de kicsit gyengének érzem.1450rpm
Szia!
A 400(380)V-hoz a csillag tartozik, deltában leégne a motor.
Azt csak csillagba lehet bekötni valóban. Az más okból lehet gyenge mérjél szimmetriát,áramot pl lakatfogóval.A 3 frázison egyenlő ampereket kéne mérni nagyjából..Nem melegszik?
Megerősítem.Azt csak csillagba lehet elindítani de kevés a 25A
Le kell olvasni az adattáblát először.
Kicsit melegszik.Valójában egy körfürészen próbáltam használn,ráadásul a motoron 17cm-es tárcsa van a tengelyen meg 10,5cm-es, így forog kb 2300-at és valószínü itt is veszít az erőből.Mennyit kellene minimum forogni egy körfütésznek?320-as lap van rajt,olyat is hallottam ,hogy elég az 1700,én kicsit kevesellem
|
Bejelentkezés
Hirdetés |