Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Lemezjátszó beállítása, javítása
Lapozás: OK   12 / 87
(#) janigx hozzászólása Szept 4, 2012 /
 
Sziasztok!
Lenne egy kérésem és abba kérném a segítséget.
Van egy Monacor djp 120-as dj lemezjátszóm és az a baj vele,hogy most vettem bele egy ortofon om pro vadiúj tűt, shellel, pick-up-al együtt és nem ad át egyáltalán semmilyen mély hangot és nagyon halkan szól.
Mi ilyenkor a teendő? Mit tudok vele csinálni?
(Megjegyzés: a régi tűvel is ezt csinálta)

Köszönöm előre is a válaszokat!
(#) Petjaa hozzászólása Szept 4, 2012 /
 
Helló!

A keverőn vagy amire kötötted a phono bemenetre kötötted?

Üdv Petjaa
(#) tiggersoft válasza janigx hozzászólására (») Szept 4, 2012 /
 
RIAA-korrektor van? anélkül ne is várj mély hangokat...
(#) Orbán József hozzászólása Nov 13, 2012 /
 
Üdv!
Ha tud valaki, kérnék segítséget NC440 lemezjátszó ügyben.
Vettem nemrég egy lemezjátszót és az NC440 nyugalomba vonul, azonban anno a HI-FI magazin útmutatása alapján átalakítottam a tranzisztoros vezérlő-meghajtó áramkörét.
Ezt most szeretném visszaalakítani, azonban a nyákon úgy tűnik, lehetnek már/még gyári korrekciós átkötések is, így elbizonytalanodtam.
Ha valakinek meg volna az akkori leírás, rajz, jól jönne, köszönettel!
Orbánjózsi
(#) CT-3 válasza Orbán József hozzászólására (») Nov 16, 2012 /
 
Szia!
Irjál Békának Bővebben: Link weboldalra,ö szedett szét ilyet,lehet,hogy tud neked segiteni.
Üdv
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2012
(#) scooby_ hozzászólása Nov 27, 2012 /
 
Sziasztok!
Ma vettem egy AKAI AP-100C típusú lemezjátszót. Meg tudná valamelyikőtök mondani, hogy a karlift "érzékenységén" / "gyorsaságán" hogyan lehetne állítani? Az a bajom vele, hogy a hangszedőt olyan gyorsan teszi rá a lemezre, hogy gyakorlatilag visszapattan a lemezről. Néztem róla néhány videót, ott pedig nagyon szépen, lassan tette le a kart és a tűt a lemezre.
(#) Massawa válasza scooby_ hozzászólására (») Nov 27, 2012 /
 
Nem ismerem a konkrét lemezjátszot, de a többségben a karlift olajjal van csillapitva, és lehet, hogy az olaj száradt ki (vagy folyott el).
(#) scooby_ válasza Massawa hozzászólására (») Nov 27, 2012 /
 
Igen, ez nagyon valószínű Ennél a készüléknél is. Hol olajozzam meg, kívülről próbálkozzak?
(#) scooby_ válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 27, 2012 /
 
A szétszedés már megvolt, mert a Start/CUT fül sem volt rendben, lassan állt vissza a helyére, beragadt. "Megkötött" alatta a gépzsír. Néztem azt a tengelyt. Nem tudom, hogy hozzáférek-e, mert ez az egész készülék egy fa dobozban van benne, és ha jól néztem, ott ahol ez a tengely van, csak egy pici lyuk van fúrva a tengely kibujtatásához.
(#) Massawa válasza scooby_ hozzászólására (») Nov 28, 2012 1 /
 
"Megkötött" alatta a gépzsír.

Ezért kell kerülni, föleg a modern "biozsirokat". A sima olaj (motorolaj stb.) sokkal megbizhatóbb.
(#) Massawa válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 28, 2012 1 /
 
Mert már sok évtizede is nagyon megszivtam és sokszor a vazelinnel (és a gyárban sem vazelint raktak bele - igaz nem az AKAI-nál.) Az olajjal még ilyen nem fordult elö...
Szinterbronzos csapágy sem szokott lenni ezekben a szerkezetekben.

A mai kotyvalékok meg sajnos egyre rosszabbak (nemcsak egy ilyen primitiv szerkezetben).
A féleszü megzöldült agyuak minden marhaságot kitalálnak - többek között szojábol fözetik a gépolajt meg a vazelint , a világ nagyobb része meg szivja az ötleteik következményeit.

De ez mellékes, lényeg az hogy tompitson.......
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2012
(#) CHZ válasza Massawa hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Olaj nem lehet megoldás, nem csapágyról van szó. Speciális zsír van benne, ami egyenletesen fékezi a lift működését. Magnók kazetta ajtajának fékezését is ilyen anyaggal oldják meg, két fogaskerék között van, (lelőhelynek egy megoldás) Az olaj csak gyorsítaná, kimosná a maradék zsírt is..
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2012
(#) Massawa válasza CHZ hozzászólására (») Nov 28, 2012 1 /
 
Nem magnok kazetta ajtajárol beszélünk (megint más - fogaskerekes csillapitás), hanem egy csöben mozgo (nem forgo) rudrol, aminek a tompitását kell ugy végezni, hogy lassan kerüljön a levegö az egyik térböl a másikba.
(#) CHZ válasza Massawa hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Én sem arról beszélek. Olvass vissza! Csak lehetséges lelőhely miatt említettem. Ott is az a zsír végzi a csillapítást. Kar lift mechanikus kivitelezésében nincs levegő, zsiradék végzi a csillapítást.
(#) sityu válasza scooby_ hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Szia scooby.Neked kell mondani,hogy a tanyán megtalálható a gép komplett szervízelése magyar nyelven!Egyébbként a karlift hidraulikus,azaz olajdugattyus,ahogy Massawa is írta.Igen nagy a valószínüsége,hogy a szilikon olaj elfolyt,esetleg kiszáradt,ezt mindenekelőtt pótolni kell,talán a szimering gyűrü is sérült.Szerencsés esetben, az olaj pótlásával elhárítható a hiba,hacsak nem ,,örökreszerelt"a hidraulikája a többi csúszó-mászó alkatrész újrazsírzása könnyen megoldható.Ügyelj a kar szétszedésénél,mert az a finommechanikai kategóriába tartozik!!!Remélem sikeres lesz a javítás!Üdv.sityu.
(#) scooby_ válasza sityu hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Szia!
A a dugattyú szerencsére nincs örökösre szerelve. Egy rugó van rajta, és egy zégergyűrűvel van leszorítva. Szétszedése - ha jól sejtem - nem nehéz. A kart nem piszkálnám, mert az egyben van, rendben van. Finom mechanikához nem igazán értek, de remélem sikerülni fog valamit kezdeni a karlifttel. Sajnos se a fent említett vazelin nincs Nekem itthon, és egyéb különleges zsiradékaim, olajaim sincsenek. Motorolaj van, de az gondolom nem a legjobb.
(#) promise válasza scooby_ hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Nekem is ilyen lemezjátszóm van,újan vettem.Pár év múlva ugyanez az állapot állt fenn,mint nálad:a tű csillapítatlanul esett rá a lemezre.Akkor sikerült szereznem olyan zsírt,amivel a tengelyt bekenve,a kar ismét csillapítottan mozgott.A zsír állaga mézszerű volt,talán még annál is sűrűbb.
A robbantott rajzon én nem látok olajdugattyút,csak egy sima spirálrugót,de lehetséges,hogy én tévedek.
(#) CHZ válasza scooby_ hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Fentebb leírtam hol találsz megfelelő zsírt a karemelő lift javítására.
Roncs magnókból tudsz kitermelni. Szétszeded a lift szerkezetét, töröld tisztára a fém szárat, majd ezzel átkened, persely belsejébe is próbálj minél többet juttatni. Összerakva érezni fogod , hogy mennyire sikerült. Olajat ne is próbáld, rosszabb lesz ez nem dugattyús.
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2012
(#) scooby_ válasza promise hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Én sem láttam mást, csak spirál rugót. A gondom az, hogy ugyan szétszedtem, de nem néztem meg rendesen azt a karlift tengelyt, így nem is tudom, hogy a zsírt hova kenjem. Csak abban reménykedem, hogy ha szétszedem (leemelem a rugót) kicsit többet látok.
(#) scooby_ válasza CHZ hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Rendben, kukázok egy magnót gyorsan, és megnézem mennyit lehet belőle kitermelni. Szerintem annyira nem sokat.
(#) CHZ válasza scooby_ hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Kétkazettást találsz, az elég lesz. promise jól írta:
Idézet:
„A zsír állaga mézszerű”
(#) scooby_ válasza CHZ hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Amit Én találtam, nem egészen mézszerű, annál sűrűbb és ragad. Viszont nagyon jó lett vele a csillapítás! Szépen lassan emeli és teszi le a kart a lift. Köszönöm szépen a segítséget Neked, és a többieknek is!
(#) CHZ válasza scooby_ hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Már kész is? Az a ragadós a jó, más nem. Gyors vagy, gratulálok!
(#) scooby_ válasza CHZ hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Köszönöm szépen! Igen, gyorsan megcsináltam, így holnap nem kell vele vesződnöm.
(#) sityu válasza scooby_ hozzászólására (») Nov 28, 2012 1 /
 
És ügyes is,gratula.Az ajánlott szervízkönyvben ez áll,,hidraulikus karemelő lift"-ezekután ez elég megtévesztő- ha rigó működteti!Eme nagyképű meghatározáshoz,csak annyit.A gyakorlatban a hidraulika megjelölést alkalmazzák az olyan erőátviteli mechanizmusokra,amelyekben az olaj vagy más folyadék szolgáltatja a mukaközeget.És nem rugó,mert az nem hidraulika!Talán igy az igaz, -mechanikus, rugóval működtetett karemelő lift.Nekem így tanították kb.negyvenöt éve és ez azóta sem változott!Ezekután,lehet,hogy megbontom az én gépemet,mert annak a gépkönyvében is az van,hogy hidraulikus működtetésű!Igaz,figyelmeztetnek,hogy ne fordítsuk fejre,mert az olaj kifolyhat.Még annyit ehhez a kis műszaki szösszenethez,hogy használnak légdugattyus fékezési megoldást is,ami pneumatikus névre hallgat,pl. a kazettás deckem ajtónyitó fékezője,HITACHI D-E95-ös típus.Ennyi műszaki ismertetés alapból jól jön,hogy tudjuk miről is van szó. Üdv sityu.
(#) scooby_ válasza sityu hozzászólására (») Nov 29, 2012 /
 
Szia!
Köszönöm a dicsérő szavakat! Talán mikor a gépkönyvet írták, nem volt náluk szétszedett készülék, és ezért fogták rá a karliftre, hogy hidraulikus. Mert valójában, amíg az ember bele nem néz, meg nem mondaná, hogy mechanikus. Nekem az AKAI CS-F12-es magnó deckem ajtaja volt ilyen légdugattyús (pneumatikus) megoldású. Ott egy zárt hengerbe egy dugattyú mozgott egy gumival a végén. Érdekes megoldások. Ha már így sikerült tegnap összekennem magam, megtudnád Nekem mondani, hogy az a félig megszáradt Teknokol állagú ragacsos "zsír" valójában mi is amit rákentem a karliftre? Az a baj, hogy kevés volt belőle, és még elférne benne egy kevés a karliftre.
(#) sityu válasza scooby_ hozzászólására (») Nov 30, 2012 /
 
Hello. Sajnos lövésem sincs,csak sejtésem,hogy milyen anyag is lehet!Talán a gépiparból vették át,mint olcsón alkalmazható és a célra kitűnően alkalmas anyagot (olcsó,mert nagyon kevés mennyiség kell).Mivel jómagam is ,és most Te is belefutottál ebbe a problémába a többi hobbista barátunkról nem is beszélve, érdemes lenne valami megoldást találni és megosztani másokkal is.Van is egy tervem,csak le kell modelleznem,hogy működik-e?Ha bevállna,lehetne alkalmazni az ilyen módon működő kazettás gépeknél is!De addig is próbálkozz a googlival,hátha szerencsésebb leszel mint én!Keress privátban és megbeszéljük.
(#) Pityu9 válasza sityu hozzászólására (») Dec 1, 2012 /
 
Üdv!
Nekem ez vált be kazettaajtó és lemezjátszó karemelő lassítónak Bővebben: Link Érdemes rákérdezni, hogy van-e nekik ennél nagyobb viszkozitású szilikonolajuk, mert így is egy kicsit gyors a karlift, de jobb mint a szárazon futó. Nekem 5 lemezjátszóban és több magnódeckben is megfelelő volt, végre nem csapódik az ajtó/tű.
Üdv!
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2012
(#) Massawa válasza sityu hozzászólására (») Dec 1, 2012 1 /
 
Egy ilyen karlift valojában fizikailag egy nagyon bonyolult konstrukció. Nem ismerem konkrétan az AKAI liftet, igy csak általánosságban.

A rugo itt a hidraulika egyik lényeges alkotoeleme (a valodi hidrulikus berendezéskben a kompresszornak felel meg).
Amikor leengeded a kart a rugú elkezdi huzni (vagy nyomni) a tengelyt lefelé. Ez azzal jár, hogy összesüriti ott a folyadékot (zsir, olajat). A tengely általában két kamarán megy kereszül (két perselyen) amik nem mindig egyforma átmérüjüek (az also elvileg jobban zár vagy van ott egy gumitömités).
Az összenyomodott olaj vagy zsir elzárja a felsö persely és a tengely közötti hézagot, igy a levegö nem tud kimenni az also kamrából, amitöl lassul a tengely mozgása (az okozza a csillapitást).
Egy bizonyos nyomás egyensulyba hozza a hidraulikus tömitést a kamrában levö levegö nyomásával, és akkor elindul a tengely lassu süllyedése.
Azaz valojában egy hidraulikus pneumatikus rendszerröl van szó, amit egy mechanikus szerkezet a rugó lát el energiával.
Az egyszerübb szerkezetek a folyadék viszkozitását használják csak ki (ilyenkor nincsene kamrák, csak egy pontosra köszörült tengely egy szoros csöben mozog, a tengelyre kent folyadék viszkozitása adja az akadályt, amit a rugónak le kell küzdenie. (ilyenek voltak nagyon régen a higanyos lépcsöházkapcsolok idözitö szerkezetei. Ott is egy nagy viszokzitásu folyadékot kellett átlapátolni az egyik kamarából a másikba, ami idöbe tellett.

Bocs, ha tul tudományos lett, de fel lett adva a feladat.
(#) sityu válasza Pityu9 hozzászólására (») Dec 1, 2012 1 /
 
Szia.Jónak mondható a próbálkozásod,mert nekünk ezekre a helyekre különösen magas viszkozitásu olaj vagy zsírszerű anyagra van szükség.Példaként említhetném a belsőégésű motoroknál alkalmazott motorolaj adalékot.Ez is mézszerű igen sűrü állagu kenőanyag,ami csak hő hatására válik folyékonnyá,szobahőmérsékleten az állaga nem változikVéleményem szerint meg lehetne próbálni!Autósboltokban vagy benzinkutaknál kapható.Kicsit riasztó az ára,mivel nekünk igen kicsi mennyiségre van szükségünk kb.1700 Ft.-tól indul,de ez 3 dl.Vagy még ajánlhatom a grafitos kenőzsírt is,amit motorkerékpárok láncainak a kenésére használnak.Remélem gondolatébresztőnek,avagy végleges megoldásnak is tekinthető az ötletem.Üdv.sityu
Következő: »»   12 / 87
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem