Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Azt hiszem itt az áram a lényeg, nem a béta (681-é 15x jobb), feszültségre megfelelne. Néztem a disszipáció mértékét, de elég lehet.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2012
Ha jól értettem a kérdésed akkor te 7W-ot szeretnél kapcsolni 12V mellett. Bőven elég a BD437.
Igen így van 7Watt max. Ha jól értelmezem akkor a testet szakítom meg. És a 12V on van a plus. Meg néztem és a test a közös az SMD LED nél. Vagyis a plus a kapcsoló szál. Egy kapcsolási rajzot Kérhetnék? A tranyóhoz, mert nem találom a láb ki osztását. Rég nem foglalkoztam ezekkel. És most jövök csak vissza bele.
Sziasztok.
Mikrovezérlőkkel kapcsolatos kérdésem van, remélem azért kapok majd valakitől választ. A bennük levő EEPROM memória arra szolgál, hogy adatokat mentsek el, ami pl. kikapcsolás után is megmarad? Miket tárolhatok bennük, milyen formában? Úgy értem, hogy számokat, betűket akár szavakat.Vagy, hogy is van ez? Köszönöm a válaszokat a primitív kérdéseimre.
A nevében benne van. Elektromosan törölhető, és elektromosan programozható ROM. Tehát a beleírt adatok megmaradnak, míg nem törlöd.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2012
Tehát ha adott egy 4kilobajtos EEPROM.
Ha példaul azt szeretném tárolni benne, hogy hello world. Akkor minden egyes betűt hexában kell beleírnom? Majd kiolvasáskor ezt karakterekké alakítani?
Karaktereknek ASCII kódja van, ezt kell eltárolnod, és kiolvasnod. A HEX az csak egy ábrázolási forma, az EEPROM -ba csak bináris számokat írhatsz, és ezt is olvashatod ki. A mikrovezérlő is így tölti fel. A karakterekhez tartozó ASCII kódokat egy táblázatból nézheted ki, és az EEPROM szervezésétől függ, hogy egy címen hány bájtot tudsz tárolni. De nézd meg az adott eszköz adatlapját is.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2012
Köszi. A házifeladatos témában leírtam a konkrét problémát konkrét eszközre vonatkoztatva. Nemkaptam még semmilyen választ ezért azthittem rosszul gondoltam a dolgot.
Hello!
Meg próbálod. Mert az adatlap 500mA kollektoráram mellett, kb 85-ös bétát garantál, vagy is kb. 6mA, vagy annál több bázisáram kell. Kérdés, hogy a Led-re mekkora áram megy, el lehet-e abból "szipkázni" 6mA-t. (A bázisellenállásból ekkor kb, 220..330ohm közötti értékű kell) Ha nem akkor egy kistranyóval darlingtont kell belőle csinálni. Annak kiseb lesz a bázisáram igénye, de nagyobb a kollektor-emitter vesztesége. (Mint ahogy a BD681-nek is.) Vagy is melegedni fognak cseppet. üdv! proli007
Valakinek van valami jó eljárása arra, hogy az itt kapott hasznos infókat elraktározza? A sokadik esetben járok úgy, hogy nem tudom elővadászni azt a hozzászólásomat, amire kaptam a hasznos infót/linket.
Tudom én vagyok a hülye, miért nem másoltam ki, stb... De hátha valakinek van valami jó módszere? Pl ki lehet listázni az összes hozzászólásomat, vagy amit nekem válaszoltak?
Az egyes emberek hozzászólását ki tudod keresni. Pl: Bővebben: Link
Hello!
Nem egészen értem. Ha a T5 NPN, akkor annak a kollektora van a +tápon. Emittere megy az R25-re. Bázisa a két diódához. - Most akkor úgy kötötted be, ahogy az utolsó szimulátoros rajzon van, vagy sem? - Ha jó a fény, miért kell változtatni? "Most ugyan úgy villog mint többi (erősen)" - Ha nagyobbra cseréled az R25-öt csökkenni fog a fénye. Amúgy ha fehér Led-ek vannak benne, nem működhet 3V-ról. Mert annak nyitófeszültsége 3,2V, a 47ohm-on 20mA mellett U=I*R=20mA*47ohm=0,94V esik. Vagy is a Led feszültségén kívül a meghajtó tranyó veszteségét is számolva minimum 1V többlet feszültség kell. Vagy is ez kb. 3,2V+1V=4,2V. Tehát a minimális tápfesz 4,5V körül van. Egyébként a meghajtó tranyók is éppen csak megfelelnek. Hiszen 4db Led-et hajtanak, avagy 80mA-t. Nem tudom milyen tranyók vannak benne, de bétának egy BC556-nál (ami max 100mA-es) kb. 80-ra lehet számítani. Így minimum 1mA bázisáram szükséges. 4.7kohm bázisellenállással, 4,5V táp mellett 0,8mA bázisáramra lehet maximum számítani. Vagy is ez necces. Adatlap szerint 100mA terhelés mellett, és 5mA bázisáramot adva, a kollektor-emitter vesztesége 900mV Vagy is a 4,5V-mellett, még plusz 1V feszültség kellene a tranyónak. Vagy is itt igazán akkor lehetne kikeveredni, ha növelnénk a 47-ohm-okat, és a tápfeszültséget. Mert ha a 47ohm-on 1V feszültség esik, a két dióda és a tranyó bázis-emitter feszültségének összege, pedig 0,7V+0,65V=1,35V, akkor megint nem jut feszültség az R25-re, és nem világít rendesen a D19. (Ugye, hogy egy ilyen nokedli áramkörnél is menyi "bonyodalom" lehet?) üdv! proli007
Hello!
Az EEPROM egy-egy memória cellájában, nyolc bitet tárol. pld. 11000110 De hogy Te, ezt minek nézed, bináris számnak, nyolc Led kapcsoló jelének, ASCII kódnak, az teljes mértékben tőled függ. A proci, pedig ezzel a nyolc bittel egyszerre képes logikai aritmetikai műveleteket végezni, adattárolóból kivenni-betenni. Ez, ennyi és nem több. üdv! proli007
A hozzászólásokat elmentheted a kedvencek közé, a hsz jobb felső sarkában van a kis lefele nyíl ikon, föléviszed az egeret és a legördülő menüben klikk a kedvencek közé teszemre.
Tisztel fórumtársak!
A következő a problémám: Ipari környezetben festék kádak szintkijelzését LED-el oldjuk meg (gyárilag 24V-os) a probléma az hogy a ledek halványan világítanak. Valami féle zavart szednek össze. (a környéket több 5kW-os és 2db 15kW-os motor is van plusz a kapcsoló szekrényben egy rakás mágnes kapcsoló, relé stb... Hogyan tudom kiküszöbölni a problémát? Zener diódát sorba kötök záró irányba irányba mondjuk egy 20V-osat? Így elméletileg nem világítana a led. Jól gondolom?
Hello!
Ezt aztán jól "megaszontad..". - Mi köze a fényerőnek a zavarokhoz? Ha kevés a fényerő, akkor jobb Led-et kell alkalmazni. - Vagy az a gond, hogy akkor is égnek, ha nem kellene? Azt érted "halványan világítanak" alatt.. Mert akkor esetleg a Led előtét ellenállását, tedd a Led mellé, a bejövő vonalra, meg egy sönt ellenállást és tegyél a Led-re vagy a vonalra kondit. - De azt sem írtad, egyen vagy váltó ami a Led-eket táplálja. Ha 20V-os zénert teszel sorba a Leddel, miből fog világítani? Vagy is lehet zénert sorba elé tenni de nem ekkorát. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2012
Elnézést a pontatlanságért.
Igen a probléma az hogy akkor világít halványan amikor nem kéne. Kipróbáltam egy ilyen ledet és már 2V-on világít. A led DC 24V-os. Máskor nem jelentkezett a probléma csak akkor amikor messze volt a kapcsoló szekrénytől a led, vagyis hosszú volt a vezeték. Előtét ellenállás jobb megoldás lenne mint egy zener?
Hello!
Mind kettő kell. Próbáld meg úgy, hogy előtét ellenállás (jelenlegi fele), kondi, utána a 12V-os zéner, és a Led. Ha még így is világítana akkor tegyél terhelő ellenállást az egész bemenetére. Mert míg az egész cucc el nem éri a Led+zéner nyitófeszültségét, addig kapacitíven összeszedhet bármit. Lehet a háromból egy vagy két eszköz alkalmazása is megfelelő, de ki kel próbálni. Most olvasom csak, hogy a Led 24V-os, vagy is benne van az előtét ellenállás? Akor kicsit kevesebb lehetőséged van. Kezd fordítva. Terhelő ellenállás a vonalra, kisértékű előtété ellenállás, mögé kondi, végül a zéner.. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2012
ÁÁÁÁ de köszi! ezt próbáltam, csak User: nélkül.
Köszönöm!
össze raktam működik is csak az a gond vele, hogy amikor eszibe jut akkor ha nincs is bemeneten jel akkor fel kapcsolódik magától majd rögtön ki(a késleltetést le vettem kb 5s ra.) Ezt mért csinálja?
Az érzékenységén lehetne még állítani hogy kisebb hangerőn is kapcsoljon?
Szia!
Köszönöm a választ. Úgy kötöttem be ahogyan írtad most is. T5 (BC547-NPN)-el próbálva.; kollektora + tápon ,emittere R25-re. Bázis a két diódához. És nem ment. Ezek után tettem azt hogy tranzisztor ki,és gondoltam a D 19-csak simán fog világítani ,a negatívot kapja egyenesbe és hogy a pozitívról (a gyári rajzon T5 E ről átkötök az R25-re.vagyis T5 C-ra.És ekkor volt az amit írtam hogy nemcsak hogy erősebben világít mint a többi még pislog is. 4,31 V-ről hajtva(mert ennyit mutatott a műszer a 3Db ceruza elemnél) mértem egy olyat hogy D19(katód)-és R25 másik vége között 2.89-3.18 V ugrálva. Nos ezért gondoltam vagyis írtam hogy nem e kellene az R25 -47 ohmot kicserélni nagyobbra ha így hagyom a bekötést? Tettem oda egy 150 ohmosat a 47-es helyett. (remélem jól csináltam). Na de itt a kép is amiket csináltam róla. Van olyan kép hogy 2 db elemről megy,(amúgy sötétbe ez is látszik jól) meg 3db-ról is. csak most világosra raktam hogy legyen jó a kép. Üdv!
Hello!
Az 5sec biztos nem lesz megfelelő, de Te tudod. Ha véletlenszerűen bekapcsol, akkor valahonnan zavarjelet szed össze. Ezt legjobban akkor tudja, ha hosszú vezeték van a két készülék között. (Mert ugye fogalmam sincs hol, és mire használod.) Az érzékenységet két módon lehet növelni. Vagy az első erősítő fokozat érzékenységével, vagy a második komparátor fokozat szint eltolásának csökkentésével. Az első megoldás nem biztos hogy jó, mert már így is 101-szeres, a másodikat csökkented R6 értékét. De ha így is zavarérzékeny, akkor nem biztos hogy ez jó irány. Amúgy én a C2 kondi negatív pontját áttenném az R12 elé. Mert az ellenállás azért lenne benne, hogy nehogy földáramok folyjanak a két fokozat között. De így nem jó, mert ha még is lenne, azt az első fokozat felerősítené. Szerintem az ellenállás szükségtelen, (próbáld meg rövidre zárni) ha ez a fokozat mondjuk egy kis trafós adapterről jár. De hát ne én terveztem, így jótállni sincs módomban érte.. üdv! proli007
Hello!
Akkor már értem. Így a "csúcs Led" fixen a tápon van. De pislogni, vélhetően azért pislog, mert az elemek ekkora terhelésre "összefossák magukat". Gondolj bele, hány Led ég itt egyszerre. Annyiszor 20mA. (mondjuk mert pislognak, átlagban a fele.) De meddig fog tartani az elem? Még háromig számolok.. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2012
Tetszik az üvegfestékes LED színezős móka
Hali. Lenne egy érintésre működő triakos lámpakapcsoló. Ideadták, mert nem ment. Kicseréltem a triakot, kipróbálnám, de nem tudom bekötni. Mi a 3 kontakt, mit hová kell kötnöm? Kösz.
Szia!
A biztosítékra kötött csatlakozás a kimenet, a triakra menő a bemenet és a harmadik a nulla.
Sziasztok!
Nem foglalkoztam eddig ilyennel, de össze szeretnék rakni egy időzítőt a fényképezőgépem távirányítójához. Azt kéne tudja, hogy meghatározott időnként (kb. 1 másodperc és néhány perc között állítható kéne legyen) bekapcsol. Arra gondoltam, hogy a bekapcsoló gombot rövidre zárom és a tápot kéne ki-be kapcsolgatni. Van ötletetek, hogy mivel kéne megvalósítani? Köszönöm, Zs.
Szia! Hát igen,igaz én annyira nem értek hozzá,de a kapcsolási rajzon az van feltüntetve hogy működése 2 db 1,5V elemről. (hát azt nem írták oda hogy ha bekapcsolod akkor "nemsokára összefossák magukat az elemek". Na de kíváncsi leszek mert ma bekapcsolom és majd jelzem hogy meddig bírták .(az a 3 db).
Úgy elgondolkodtam,hogy ott a Wifi meg a Modem van rajta 10-10 led(igaz csak zöldek) azok is villognak órba szájba, ezt is kitehettem volna az ablakba és nem kellett volna megépíteni ezt a cuccost na jó ez csak vicc volt. Üdv.
Ezt itt kellene Bővebben: Link folytatni.
Helo!
Nem írtad, hogy milyen fényképező, és hogy milyen a távirányító, de szerintem egy 555-ös IC pont megfelelne erre a célra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |