Fórum témák
» Több friss téma |
Mint írtam, ezek a LED-es izék saccolók, mindegy, hogy áramot, vagy feszt mérnek. De amiket leírtál cellazárlatos akkura engednek következtetni.
Azért megy fel 12V-ra, mert a többi cella feszültsége túlmegy a megengedetten és kipótolja a hiányzó cellát. Amikor leveszed a töltőről, akkor szépen visszaállnak és már csak 10V. Töltés közben bugyognak a cellák... Üdv Inhouse
Hello! Arra lennék kíváncsi hogy ez rendeben volna-e így?
Hát a lényeg hogy az akkumulátorom 12 voltos és 75 Ah-s . A "terhelés" egy elektromotor lenne 12 V-al 13 A áramfelvétellel. Szóval "mindenre" kíváncsi lennék. Nem-e lenne túl megterhelő az aksinak ez az iram? Mármint nem e tenne kárt az akkuban? Hogyan merülne le az akkum? ..... Hogyan esne a feszültség az akkun időről időre? Olyan 10-30 C-ban lenne üzemeltetve. De ha tudtok mást is akkor írjátok kérlek! Segítségeteket előre is köszönöm!
Ja és meddig bírna az aksi?
Tudom (12*75)/(12*13). De azt hallottam hogy ez nem teljesen igaz a fezsültségcsökkenés miatt.
Nem lesz jó szerintem...C/5-el akarod kisütni, az sok. Az autó indítóakkuk amúgy semm erre vannak. Munkaakku kellene neked, de olyan 120Ah-s.
Üdv Inhouse
Hát én nemtudom 120 Ah kicsit sok lenne.
Maximálisan 2 órát kellene mennie. Volt olyan érzésem hogy nem lesz jó! Na de mennyire nem jó csak mert tudod ilyenhez sikerült hozzájutnom Vennék de nincs rá lehetőségem de ha nembaj ezt nem részletezném.
C/10-nél jobban nem illik meríteni. C/10-el a 13A, az 130Ah, de olyan nem igazán van, csak 120-as. Az autóakkut már kitárgyaltuk a napelemes topicban, hogy nem ideális ilyen célra, hamar kinyiffan. Az indítóakku beindítja az autót (rövid ideig nagy áram), majd egyből töltődik, és 13,8-14,4V-on van tartva. Így bír 3-4évet, van akinek kevesebbet, van akinek többet. Az autóakku nem hálálja meg, ha 12,4-12,5V alá kerül a feszültsége és tartósan ott marad, károsodik, csökken a kapacitása.
Gondolom nem lenne mindig töltve, olyan helyre kell, ahol nincs áram... Üdv Inhouse
Hát hogy őszinte legyek tudom elején kellett volna mondanom de egy bármilyen motorizált járművőn gondolkodom csak azért nem írtam ki mert félek a "letámadásoktól"(mire az neked,el tesz lábalól meg ilyenek).
Jelenleg két variáción gondolkodom egyik a bicikli a másik egy régi babakocsi alapja kerekekkel meg kosárral.De a bicikli a főcél! Na de nem is térek el a témától ..... mondjuk jól jönne az aksi tulajdonsága az indulásnál mivel olyankor úgyis felmegy a motor áramfelvétele az egekbe. De ennek a projektenk tényleg nem kell minőséginek lennie csak guruljon és kész (szinte). És csak olyan heti 3 órát menne 1 hónapig. (építés öröme meg mi). Na de én mentem jóét!
Én jobban szeretem, ha előre lehet tudni az összes infót és nem napokig kell kunyerálni apránként, mert persze a félinfókra adott lehetséges válaszok nem jók a kérdezőnek...
Meg kell próbálni, akár jó is lehet. Nem tudom milyen babakocsi és milyen terhelést szeretnél rátenni, de már az akku és motor eléggé le fogja terhelni azt a vázat... Egyébként van elektromos járműves topic. Üdv Inhouse A hozzászólás módosítva: Szept 10, 2012
Üdv!
Igen tudom de én most az akkumulátorra voltam csak kíváncsi! Köszönöm a segítségedet!
Sziasztok.
150V-os akkupakkhoz kellene töltőt csinálni. Van valami ötletetek hogy lehetne 3-5A közötti áramot beállítani? Hálózatról lenne töltve van is hozzá egy megfelelő trafó csak áramkorlátot kellene beiktatni az elektronikába eddig csak egy graetz van meg egy pufferkondi.
Hello!
Esetleg egy ajánlat. Ez már elkészült 48V-os változatban, de semmi akadályát nem látom a feszültség növelésének. A kondit meg megtartod más célra, mert egy töltőben az szükségtelen. (A vezeték bekötési rajzokban van némi hiba, de összevadászható a megfelelő verzió. Vagy ha az elvi rajzokat nézed,nem lehet hibát ejteni..) Egyébként rossz helyen tetted fel a kérést, kérd meg a Modikat tegyék át a helyére. üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Szept 16, 2012
Egyébként nagyobb feszültséggel is működne pl. 300-400V? Illetve LIPO akkukhoz is jó?
Hello!
Nem tudom elolvastad-e, amit belinkeltem, ha van időd, olvasd el Rozsda és köztem történt"párbeszédet". Egyébként írtam, hogy a feszültség és áram nem az áramkör függvénye, hanem az alkalmazott teljesítmény félvezetőké. Rozsda 48V-ra elkészítette, azon működött. A LiPo aksi nem tudom hogy jön ide. Már írtam, hogy már maga ez a téma is itt OFF! Egyébként LiPo aksim még nem volt, így inkább nem nyilatkoznák a témában.. üdv! proli007
Sziasztok!
Egy ismerősömnek az autójában egy 80Ah-ás Banner aksi van, 1 éves. Olyat csinál, hogy második-harmadik indításra alig akarja tekerni az önindítót (VW Passat). Bevizsgáltatta az aksit a szervízben, de ott azt mondták neki hogy nincs feltöltve az aksi rendesen mert a 700A indító áram helyett csak 400 körül adott.Az aksiban 12,3v körüli feszültség van. Kölcsön adtam neki a töltőmet (proli007 tette fel a rajzot egy másik topicban), amivel 2A-es árammal is pillanatok alatt fel töltöttséget jelez a töltő. Megjegyzem én 80Ah-ás Banner csónak akkumulátort szoktam vele tölteni órákig. Elmondása szerint a feszültség az akksiban gyorsan vissza esik 12,3-ra és ott is marad.Az autót ilyenkor viszont már nem akarja índítani.Szerintetek ilyenkor mi a probléma?
Hello!
"Szerintetek ilyenkor mi a probléma?" Hogy pénz kell az új aksi vásárlásához.. Ha egy aksi pillanatok alatt 2A-al fel van töltve, akkor az vagy feltöltött állapotban van, vagy annyi neki. De meg kell mérni a kocsit, hogy nem tölt-e alá, vagy fölé. Valamint az aksiban a savszintet. Ha túltöltötte a kocsi, akkor hiányozni fog belőle. A szervizben azért slamposak. Talán fel kellett volna tölteniük az aksit, és úgy véleményt mondani. Valamint megmérni a kocsit. Visszamenni, és cseréltetni velük az aksit, garanciába! (Valaha a szervizben azt mondta a jóember a műszaki vizsgán, hogy ki kell cserélni a lengéscsillapítót, mert már nem jó. Közben hozzá tette, hogy lehet puha volt a gumi. Én majdnem csövön szúrtam magam. Ha befolyásolja a mérést a guminyomás, akkor nem azzal kellene kezdeni, hogy azt ellenőrzik mérés előtt? Szólni persze nem szóltam, mert az ember ki van szolgáltatva az ilyen félművelt "hatóságoknak". Minden esetre azóta eltelt 8 év, több műszaki, és még egyszer sem kifogásolták a lengéscsillapító működését. Szóval anya nélkül nehezen tudom megfogalmazni a véleményemet az ilyen "mesterekről"..) üdv! proli007 A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2012
Szia!
Hát igen,így elég ostoba kérdés volt. A töltést mérték, 14,2 volt. A sav szintet azt nem tudom, mert gondozás mentes akksi. A szervízben pár napra benn akarták fogni az akkut, de nem járható út mivel napi szinten használja a kocsit. Akkor nincs más,kölcsön adom a saját akksimat neki pár napra a bevizsgálás erejéig.(úgy sem hajókázom mostanában:jump.Köszönöm Idézet: „Bevizsgáltatta az aksit a szervízben, de ott azt mondták neki hogy nincs feltöltve az aksi rendesen mert a 700A indító áram helyett csak 400 körül adott.” A töltöttség miatt (ha nincs nagyon lemerülve) nem fog közel felére esni az akku indítóárama. Érdemes teljesen feltöltve mérni, de a töltöttség nem egyenesen arányos az akku "erejével". A mért 400A már lehet kevés, egy nagyobb dízel megeszik 350A körül, ez hidegben növekedhet, az akku meg tovább gyengülhet. Üdv Inhouse
Szerintem az az akku halott. Persze a passatban meg kell mérni a töltést, hogy rendesen megy-e, mert különben odalesz a csere akku is. Mivel valószínűleg még garanciális az akku nem javaslom, az elektrolitszint ellenőrzését, de más esetben igen. Hiába gondozásmentes az elektrolit azokból is párolog.
Rendesen kellene diagnosztizálni az akkumulátort, sajnos a szervizekben nem elég felkészültek a témában. A 12.3V az üzemi, vagy nyugalmi feszültség? Amúgy az akku belső ellenállását kellene kiszámolnod, és abból az értékből egyből kiderül az igazság.
Szerintem abból már egy cella hiányzik. Zárlatos. Lehet töltögetni, majd a többi is tönkremegy.
Sajnos nem csak az akkumulátor témában nem felkészültek,de néha másban sem. Tudnák említeni 1-2 szervízt,pedig elvileg márkaszervizek. A 12,3v-ot nyugalmi állapotban mérték,de azt stabilan tartja( szerintük). Mindegy, visszaviszi pár napra alaposabb megfigyelésre,van csere akku.
Valószínű hogy igazad van,de én nem tudom mérni,annyira nem vagyok jártas a témában,no meg megfelelő mérőeszközeim sincsenek hozzá. De érdekes, nekem a Suzukiban már vagy öt éves az aksi, egy párszor rajta felejtettem a világítást úgy 5 percre és nem akart indulni.De egy pár óra múlva összeszedte magát és indult a kocsi. Még a legnagyobb mínuszban is,pedig kint aludt.Ki érti ezt? De igaz hogy a Suzuki nem Passat
Ha cellazárlat lenne akkor a nyugalmi sem lenne 12,3V.
Aztán az is lehet, hogy a megfejtés egy testkábel lazulás.
Ha 5 cella csúcsra fel van töltve, akkor az mennyi is? Hellyel közzel pont a feltöltött cella feszültsége hiányzik a sorból Számolj csak utána. Amúgy az indítóáram csökkenése is erre utal. Ki tudja milyen behatás érte az akkudat a Passátban, no meg a Suzuki pici motorját könnyebb is forgatni, gondolom nem 400 A -t vesz fel indításkor.
Ha a testkábel lazulás lenne, akkor üresen mérhetnéd a 13,8 - 14,1 V feszültséget. és minden jónak látszana. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2012
Mérjél már meg egy teljesen feltöltött akkut pár óra pihentetés után légyszives.
(12,6 voltnál nem mérsz többet)
Kár kínlódni ez az akku rossz. Nem csak cella zárlat, de szakadás is van. Ekkor rövid idő alatt úgy tűnik feltöltődött ha csak a feszültséget mérjük, de nem terhelhető, mivel rossz cella van köztük.
Ifjú koromban kínlódtam eleget az akumlátorokkal, cipeltem a harmadikra, szidott az asszony, a szétmart törülközőkért. De már jóideje kinőttem belőle, és rájöttem ha az ember biztonságosan akarja használni az autóját, az első jelre kicseréli az akkut. Persze ennek ára van, de döntsd el, játszogatsz, vagy használod az autót. Ráadásul, ha lemerül az akksid, a mai autókat még jószerivel ki sem tudod nyitni.
A cellazárlatos akku nem igazán éri el a 11V-ot, jellemzően 10,5V körül van.
Üdv Inhouse
Volt 1-2 érdekesség mostanában. Az egyik, hogy (nehogy elkiabáljam!) eddig a kétszeri -tizenfok ellenére elenyésző garanciális problémával jelentkeztek. Más kérdés, hogy még várható, nem beszélve a megnövekedett eladási darabszámok mellett tippelek egy 30-40 óvatos százalékot, akinek nem akku baja volt...majd néhány hét múlva fognak jelentkezni, hogy ez az akku is sz.r!
Jönnek egy ezeréves (26) benzines Ford Escort-al, hogy nem, vagy csak nehezen indul. Akku új, ennek megfelelően rendben is van. Indítózás több mint 10s! Ez nem akku probléma... Most csináltatták meg a generátort, az is elég gyenge. Már voltak annyi szerelőnél, de mindenki csak leveszi őket... Minden éjjel beviszik az akkut a lakásba, reggel berakják, de nem indul... Nehezen értették meg, hogy nem az akku miatt, hanem a motorral van valami. A következő is egy Ford, pár évvel fiatalabb csak, 1.9D. Már tavaly is volt gondja télen, vidéki boltból jött be, az autót nem láttuk, de bizonygatták, hogy az jó. Az akku akkor is rendben volt, most is. Meg lett beszélve egy találka hétfő reggelre, egész hétvégén állt az autó. Feszmérés, 12,1V! Ez le van merülve. Állófogyasztás 0A, persze a riasztó már ki volt kapcsolva. Bekapcsoláskor 10A körül vesz fel a kp zár miatt, aztán lement 0,6A-re, majd 0A. Indítózás, persze nem indul, de 340A, az még rendben is lenne. Bikázás, 6-8s indítózás, nagyon nehezen indul, majd krahácsol és nehezen, de kisimul. Hát ez sem indul túl jól és csak +2fok van. Hogyan is indulna ez be -10-ben? A töltés is elég gyengusz, 13,9V alapjárat terhelés nélkül, lámpa és ventilátorral 13,6V, fordulatra nem javul. Ez valószínűleg ilyen, ennyi. Ami miatt foglalkozunk az üggyel, hogy állítólag amikor csere akku van benne, akkor hidegben is beindul (persze a hosszú indítózással, mert a motor elég rossz). A lemerülésre kevés jó tippem van, persze a hosszú indítózás sokat kivesz, ehhez jön a nem világszám töltés. Nekem még gyanús lehet a levegős kp zár, hátha ereszt és be-beindulgat a kompresszor... Üdv Inhouse
Sziasztok!
Van egy kis gondom az akkumulátorokkal, bár ezek nem autóban vannak, hanem egy 3 kerekű mopedbe (Nejemé. 2db 12V 56Ah indító sorba kötve). Idáig mindig elmentek 5-6 évet probléma nélkül, heti 1-3 töltéssel, függően attól, hogy mennyit használta a párom. Viszont. 2010 ben vettem 2db ZAP akkumulátort. 1 évig nem volt gond, majd a garancia előtt az egyik tönkrement. Vissza is vittem, ki is cserélték probléma nélkül. Majd az újhoz vettem még egyet, nehogy a használt hazavágja az újat. Egy évig megint jó volt minden... Aztán azt vettem észre, hogy az egyik akksi pár hét alatt elmászik, lényegesen gyengébb lesz a másikhoz képest. Viszont, szerintem nem rossz, legalább is nem cellazárlatos, mert ha feltöltöm, akkor órákig tartja a feszültséget (12,8V-12,2V (3,5 A-el szoktam terhelni)) Van valakinek tapasztalata a sorba kapcsolt akkumulátorokat illetően? Esetleg ha újat veszek, akkor ezeket is illene párba válogatni?? Vagy egyszerűen csak én voltam a balfék, hogy olcsó akksikat vettem és most ez miatt szopok. |
Bejelentkezés
Hirdetés |