Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
Üdv!
Tapasztaltatok olyant, hogy megnövelt stand by feszültségtől jobban melegszik a kistrafó primer köri R-D-C snubbere? (az, amelyik a puffer kondenzátorok + kivezetéséhez van "legközelebb") Ráadásul enyhén büdös szagot áraszt, de még meg sem pörkölődött az ellenállás (most cseréltem nagyobb méretűre az előző, megbarnult ellenállást) Mitől lehet ez?
Na várjál csak, mert engem is nagyon megtréfált ma egy ATX táp, pedig csak a feszültséget akartam felvinni. 16V körül beindult valami eldugott kis tranyós túlfesz védelem, és a dead-time feszültséget felvitte. Aztán azt rövidre zártam (lekötöttem 0V-ra ,hogy ne tudjon beavatkozni a DT láb feszültsége).
A túlfesz. védő áramkör elszállt. Szó szerint kigyulladt a kis tranzisztor(?) ami ezért volt felelős. KItéptem belőle, és már gyönyörűen fel tudtam szabályozni akár 28V-ra is.
Nem lehetséges, hogy nem egyszerű tranzisztor volt, hanem TL431 (vagy klón)? Az ugyanis söntstabilizátor és megnövelt feszültségnél törvényszerű, hogy "az viszi el a balhét".
Nem. Legalábbis a részecskék megvizsgálása során nem láttam olyan írást, ami TL431 hez hasonlított volna
Hali! A pc-t és a környezetét (nyomtató, hangrendszer, külső merevlemezek) egy főkapcsolóval kapcsolom áramilag ki a nap végén. 10-ből egyszer a következő bekapcsoláskor leveri a 10 A-es automatát. Pedig a start gombot még meg se nyomtam. A startra egyébként minden esetben rendesen elindul a gép. A hunyó egyértelműen a pc tápja. Ami egyébként 450 Wattos, ismert márka, a feszeket pontosan adja. Csak szvsz az áram alá helyezési lökés nagyon nagy, ha rossz pillanatban/fázisban kapcsolok be. Van valami tanácsotok ezügyben? Előre is köszi és üdv: buster.
a) tegyél fel nagyobb kismegszakítót (hozzávaló keresztmetszetű vezetékkel)
b) rakjál elé/bele egy lágyindítót c) vegyél másik tápot
Nem kell nagyobb megszakító, elég lenne egy késleltetett leoldású is. Vagy pedig a monitort és a nyomtatót utólag kéne bedugni.
3.3, 5, és 12V van dedikált lábon figyelve. Valamint a negatív feszültségeket szokták egy külön lábra akasztott osztólánc segítségével követni. Ez utóbbit általában elég szabadon hagyni.
A 3.3 és az 5V figyelést az 5 stdby-ra tettem. A 12V pedig egy módosított osztóval van figyelve, hogy beleférjen a megnövekedett tartomány.
És még mindig nem jó... Biztos vagy benne, hogy az összes elágazását feltérképezted a 12V-nak?
Sziasztok! Egy ATX tápot szeretnék átalakítani. Ez egy LC power táp szóval másra nem igazán jó, én pedig egy nagyobb trafót szeretnék vele meghajtani. Pontosabban egy hegesztő lenne a végeredmény. Úgy gondoltam hogy meghagyom egyben a tápot és a primerkörben a tranzisztorotól húzuk egy vezetéket (amin a vezérlő jel jön) egy hűtőbordára felszerelek pár tranzisztort, collectorra ugye az egyenirányított hálózat, a bázisra a jel, az emitterre meg az én mikró trafóm áttekerve. Az lenne a kérdésem hogy mennyire életképes az ötletem, illetve mit kell változtatni rajta?
Ha a mikró trafón a mikrosütő trafóját érted, akkor füstgép lesz belőle, más nem nagyon. Ha mezei hegesztőt építesz arra a mikró trafó önmagában is jó, rövid varratokhoz. Ha meg invertert, ahhoz ferrit mag kell, és teljesen más vezérlés. Hegesztőt egyébként sem jó félhíddal építeni mert nagyon nagy primer árama lesz, másrészt árammódú vezérlő kell hozzá, a 494 nem az.
Az az alap hogy nekem van egy hegesztőnek megtekert mikrosütő trafóm, és én úgy tudom hogy ha nagyobb a freki akkor nagyobb áramot lehet átvinni egy trafón. Vagy ez akkor csak ferrit magosra igaz?
A normál vasmagok -mint a mikrótrafó, alacsony frekvenciára valók. A ferritmagok magas frekvenciára. Ilyen egyszerű.
Üdv srácok
Tudnátok olyan webshopot, helyet mondani, ahol tudok venni olyan csatlakozó-párokat, amikkel egy nem-moduláris tápot át tudnék alakítani modulárissá? Pár helyen már megnéztem, de nem találtam ilyeneket. Magyar beszerzési forrás előny, de nem feltétel szerk.: Sima molex aljzatot találtam, de azt hanyagolnám, arra a fajtára gondolok, ami pl a 20x/24xATX csatlakozó. Köszönöm a választ! A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2012
TME
A "csatlakozók" rovatban van több ezer csatlakozófajta, csak találsz olyat, ami tetszik...
Egyelőre pihen a projekt. Nem akarok ész nélkül tranzisztort cserélni.
A nem használt részeket (pl 3.3V stabilizátorkör) ki szoktam gyomlálni a panelről, így biztosan csak az marad feszültség alatt, amire szükség van.
Üdv
Végre elkészült ! 2-3 hónapos projekt , vagyis 5-10 órás tápegységem , 7.2V- 19V ig és az áram kb 2 A (0.22 Ohm ) ellenállás áramfigyelővel . teszt szerda ma MinDig Tv beszerelés ismerősömnél , majd 0.22 kisebbre cserélve . A sasszín CG-13D jelzés van Codegen xxx W gyors teszt . Akkutöltés -> (7-8V-ra merült GÉL) ventilátor nélkül alkatrész melegedés nincs 1/2 óra . Köszi mindenkinek a segítő hozzászólásokat (nemcsak a nekem címzett-et ) .! Üdv
Sziasztok, van egy ATX-410-212 tápom, sajnos halott. Fel kellene élesztenem, de csak a segédtáp +5V indul el. Van valakinek tapasztalata ezzel? Szeretném átalakítani, de ahhoz el kellene, hogy induljon.
Köszi
Szia!
Ezzel a konkrét típussal nincs tapasztalatom, de talán tudok segíteni. Először ellenőrizni kéne, hogy a vezérlő IC megkapja-e a tápfeszültségét. Ennek 12V fölött kéne lennie, ha jól tudom. Ha ez OK, akkor a primer oldal tranzisztorait is meg kell vizsgálni. Na és persze át kell nézni a szekunder oldal nagyáramú diódáit, hogy nincsenek-e bezárlatosodva (ha túlhevülés vagy túlterhelés következtében ment tönkre a táp, akkor ezek közül 1 biztosan halott lesz). A diódák vizsgálatánál legyél nagyon körültekintő, mert a transzformátor kivezetésein keresztül itt-ott záródik az áramkör. Tehát ki kell őket forrasztani az egyértelmű diagnózishoz. A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2013
Sziasztok!
Van egy laptoptápom, amin a primer kondi (150uf/400v) púpos, folyt belőle elektrolit és rámérve semmi kapacitása nincs. Kicseréltem és átmértem mindent mielőtt bekapcsoltam. Semmi más hibát nem találtam (forrasztásit sem) és a táp most sem megy. (képen a c8 volt rossz) Mellékeltem egy rajzot, ehhez hasonló a táp kapcsolása. Lehetséges hogy a rossz kondi miatt az uc3842 (smd8pin) meghibásodott?? Mit nézzek még meg? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2013
A többi elkót is nyugodtan kicserélheted. Lehet, hogy nem mind rossz, de biztosan van még köztük.
Meg kéne mérni a pufferkondenzátorokon a feszültséget (egyenként), hogy megvan-e a kb 110V DC.
1 db puffer van 150uf/400v . Megvan rajta a feszültség, és ha kihúzom a tápot az új kondival több mint fél óra múlva is elég sok a feszültség. Nagyon lassan sül ki a kondi!!
Ezért gondolom hogy az ic a ludas. A 11n60 és a több mérhető alkatrész rendben. Az ic-t nem tudom mérni sajnos-- szkópom még nincs. Lehetséges szerinted hogy az ic lesz rossz?
Szia, nagyon köszönöm az ötletedet, sajnos csak pénteken tudok rá időt szakítani, és jelentkezem.
Szkóp nélkül nem egyszerű. Csináld azt hogy kibillented a gate ellenállást, és feszültséget mérsz az IC kimenetén (vagy teszel oda egy ellenállás+LED-et). Nagyjából féltápfesznek kell ott lenni, tehát ha az IC tápfesz lábán mondjuk 15V van, akkor a kimenetén 7V körül kell lenni. Mindezt jobb lenne alacsonyabb vagy leválasztott tápról, vagy vigyázva mert ugye galvanikus kapcsolatban van a hálózattal, tehát csíp.
Idézet: „Szkóp nélkül nem egyszerű. Csináld azt hogy kibillented a gate ellenállást, és feszültséget mérsz az IC kimenetén (vagy teszel oda egy ellenállás+LED-et).” Az ic tápfesze megvan 14,9v de a kimeneten nincs semmi. Nem lehet hogy a multim nem méri? Pc tápon a főtrafó bármely részén 22khz körüli négyszögfeszültséget sem tudok mérni vele. Beszerzek hamarosan egy szkópot csak nem tudom milyet (mert drága dolgok a használt meg hagyjuk mien) Hogyan lehetne ezzel a multival mérni nagy frekit?
Egy szkóp szinte nélkülözhetetlen, legtöbb esetben megfelel egy pár ezer Ft-os öreg, használt is.
Nagyfrekit sehogy sem tudsz mérni a multival, hanem kell csinálnod egy csúcsegyenirányítót amivel tudsz mérni DC-t (1db gyors dióda és egy kisebb kondi). Ezt ráteszed az IC kimenetére, és ha az IC működik akkor közel tápfeszre kell töltődni a kondinak. Ha viszont nincs rajta feszültség, akkor az IC tönkrement vagy valami más hibából adódóan letilt. Ahhoz hogy teljes kitöltéssel működjön, a 2-es és 3-as lábakon nem lehet feszültség. |
Bejelentkezés
Hirdetés |