Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Nagyon szívok egy acer t230h-val. Állapot jelző led sincs táp elindul feszültségek rendben odáig jutottam hogy ami a main bord-on van fesz stab a bemenetére csak 1,99V érkezik de elvileg 5V menne rá.
Szia!
Gondolom az elkókat már kicserélted.
táp elkókra gondolsz? Tápfeszek rendben és stabilak terhelve is kondik mérve jók (tudom akkor is cserélni kellene. még annyi hogy az elején a kép is bevillant egy időre.
Helyesbítek elnéztem odáig elmegy az 5,2V de a fesz stab-ból már csak 2,1V jön ki.
3,3V most keresgélek de nem is találok olyat Aic1084 adatlap szerint ez állítható de ami a panelon van az fix...megpróbálok rajzot linkelni mert lassan elvesztem a fonalat...
http://support.acer.com/acerpanam/Manuals/acer/2009/ServiceGuides/S...OK.pdf
itt a doksija... A led-en ott a 3,3V a led nem világít de ráakasztottam kínomban egy másik ledet az világít. Már tényleg nem értem
Szia.
Egy kérdés: Ezek a színes vezetékek magából a tápkábelből származnak? Ez van megbontva és ráakasztva az izzó? Jobban jártál volna ha a PCB -n keresel egy átkötést amit megbontva rákötöd az izzót sorba kötve. A vezeték, hogy melyik színen jön a nafta azt meg a legegyszerűbb módszerrel letudod követni, ha van műszered. Az 1000Ft -os is jó erre. Nem nem a TFT panelra értettem, a TFT nem CCFL cső ! A CCFL csőből kettő is be van építve az LCD kijelző keretébe, azoknak csatlakozva kell lenniük üzem közben a tápegységbe ( 2x2db fehér csatlakozó)!
Nagytakarítás közben már több mint kettő éve javításra váró LCD monitort sikerült megtalálnom (ezért koszos erősen mindenütt).
Sajnos felébreszteni azóta sem sikerült, aztán mégis lett hozzá kedvem. A siker nem maradt el, a DUAL FET egyik fele halott volt ami vitte a hozzá tartozó SMD biztosítékot és párját is(?). Az SMD tokozású FET -et cserélve még mindig, nem indult el a monitor, aztán eszembe jutott, hogy ha a FET zárlatos, akkor a Drain ellenállás megszakad. Ezt cseréltem, még mindig semmi. Ekkor vissza a biztosítékokhoz, minden nem volt jó, mert a biztosíték hibádzott, csere után még mindig nem jó, ekkor rámérek a tesójára is az is rossz. Ezt cserélve röffent a monitor és működik, aztán gyorsan ki is kapcsol! Ez most mi volt?! Folyamatosan ezt eljátszotta, ekkor lekaptam a scaler panelt, mert eszembe jutott, hogy egy aranyos Foto ellenállás figyeli a CCFL fényáramát is! Persze, hogy a helytelen tárolás miatt, teljesen elszennyeződött, ezt kitakarítva, azonnal indul újonan és megjelenik a "No Signal! Cehck input Cable". A Legelső amit észre vettem, hogy a fényerő nagyon kevés, de nem zavart, mert gondoltam, majd menüből beállítom, aztán rákötöttem a gépre. A kép nagyon fura, mert a kép úgy jelenik meg rajta, mintha földhurkos lenne a szinkronjel (világos terület fut a képen), mind ez változik is ha a függőleges frissítést változtatom (60-75Hz). Arra gondoltam, mi lenne ha adnék a monitornak több feszültséget, hátha csak a CCFL inverternek kevés a feszültség? Most 12V -ot adtam neki, hideg indításkor 1,62A -t fölkapott, majd ahogy a CCFL cső bemelegedett egyre jobban csökkent a felvett áram nagysága is, így itt sem feltételezek semmilyen gondot. Az eredeti tápegység nincsen meg, ott az impulzus transzformátor összeégett, illetve a PWM IC felrobbant, kapcsoló FET zárlatos lett Drain ellenállás elszakadt, a PCB is felhegesztette magát. A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
Legy szives, ird le a monitor tipusat es azt, hogy hova csatlakozik az a fotoellenallas. Ilyenrol en meg nem hallottam, de sohasem keso tanulni. Ketto van belole (alul-felul)? Vagy csak siman a panel illuminaciojat meri? A panelon mi a jele a csatlakozonak?
Az eredeti tap BIZTOS, hogy 12V-os volt? Mert ezek inkabb 15V korul szoktak lenni. Nezd meg az elektrolitkondikat, hany voltosak.
Ha majd a menu bejon, probald meg a fenyerot novelni/csokkenteni es ezzel valtozik-e a feher terulet remegese? Mert szerintem az inverter szinkronban megy a jellel, az lehet az ok, hogy aramfelvetel-csucsokkal bezavar.
A Fotoellenállás a PC alján van csak, védőszivaccsal körbevéve, hogy fényszennyezés ne érje.
Engem nagyon megtréfált kétszer is, egyszer a foto elem szennyeződése miatt, másrészt azért mert a PCB nem volt beszerelve, ezután egyből beindult és nem kapcsolt ki. Eléggé jól látható a Fotoelem mert eléggé feltűnő helyen van. Méri az illuminációt és annak mértékét is (A legkisebb természetes fényszennyezés is elég a kikapcsoláshoz).
Nem tudom, mert összeéget, a barátom kikukázta, hazahozta, 5V -ról megjáratta direktben a monitort, ami persze, hogy nem volt jó lépés. Akkor is csak a PWR_LED villódzott, aztán az is elhallgatott. Megkaptam, hogy javítsam meg, nem sikerült, feladtam.
A napokban nagytakarítás során előkerültek a darabjai, ma hozzáfogtam a javításához ismételten, és siker lett a vége. A tápegység nála maradt ő meg kidobta, pedig mondtam neki, hogy ne tegye, így a megérzésemre hagyatkozva 12V -ot adtam neki amire feléledt. Ezért is kérdeztem, hogy esetleg nem kevés az a feszültség amit felvesz a monitor. A világos sáv fut a képen. Az iránya a sebessége, a függőleges frissítési frekvencia módosításával változik, de még a felbontásváltozásra is. Ettől hiszem azt, hogy a kapcsoló üzem "szüneteket hagy" mert nem kap elegendő feszültséget. Oszcilloszkóppal nem tudok jelalakot nézni, mert egy egyszerű orosz 10KHz -es tartományban működő verzióm van, normális mérőkábel nélkül. Feltételezem, hogy az a négyszögjel letört végű lesz. Bocsánat a típus lemaradt: EIZO FlexScan L565 Megjegyzem imádom ezt a márkát. A mai napig ilyen színhelyes monitort nem láttam még. A Fekete nem szürke a színek és a válaszidő is nagyon jó. A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
15-ot nyugodtan adhatsz neki. A kondi hany voltos az inverteren?
25V ezért gyanítom, hogy 18V -al fog megbarátkozni igazán.
A többi az 6-10V -os de az már szekunder-kör.
Üdv.
Igen a tápkábelre kötöttem be az izzót számomra az volt az egyszerűbb megoldás, azon a szálon amelyiken a fázis megy. A Idézet: „2x2 db fehér csatlakózó” így már megvan amire gondoltál, de nem mertem rádugni nehogy "esetleges" zárlat hazavágja. A forrasztási oldalon vannak ezek a "törpe" méretü ellenállások. Ha repedt, eltört és a rajtuk szereplő írás nem olvasható ki egyértelműen hogyan tudnám kimérni, hogy mekkora teljesítményű ellenállásra van szükség a cseréhez? A mellékelt képen bekereteztem, hogy melyekről lenne szó.
Az a baj, hogy sehogy, vissza kéne rajzolni a táprészt, majd az IC adatlapjával össze kell vetni. Általában mindig szokott példakapcsolás lenni PWM -IC -hez az segíthet talán.
Jobb esetben megkérsz valakit akinek ilyen monitora van, hogy írja fel neked pozíciószám alapján az ellenállás értékeket. CCFL vezérlés esetében akkor jársz a legrosszabbul , ha a csöveket nem kötöd be! Átüt a nagyfeszültségű transzformátor a tekercsei között és akkor tényleg jobban jársz, ha az egész táppanelt kicseréled mert kapni nem fogsz másikat! A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2013
Akkor elsősorban rákeresek az IC adatlapjára hátha abból kiderülhetnek az értékek főleg ha az táppanel áramútja is "kedvezően" alakul az IC környezetében pláne ha szerencsémre az IC esetleg szomszédos lábai között lennének elhelyezve egyfajta "kitérő" megoldással, hogy zárt lehessen az áramkör.
A nagyfesz trafónál úgy vettem észre, kop-kop nincs gond. Tudod mi kerül/het/te el eddig végig a figyelmemet: Bizti: T2A 250V D.híd: 600V 2A nFET: 600V 2,5A - nem kaptam 2A -ost!!! Na most a visszatérő áramúton a d.híd - lábára az nFET -en keresztül megy vissza a feszültség és ha csak 0,1A -rel is 2A felett teljesít az nFET már ott a baj ugyanis a d.hidat szakadásra vagy zárlatra vágja haza a bizti meg értelemszerűen vagy kiold vagy szétdurran még az üveg is rajta. Ha ....va szerencsém van akkor nem a trafó az ami nem bírja a 2A feletti áramot hanem a diódahíd és akkor erre az nFET-hez igazítva már az elején a diódahidat és a biztosítékot is 2,5A -st kellett volna betennem és sok bosszúságtól megkímélhetem volna magamat
A FET annyi áramot fog tudni felvenni, amennyit a vezérlése megenged neki így nem hiszem, hogy ez lesz a probléma. Amikor FET -t méred ( zárlatot keresve) akkor a (D) Drén és a (S) Szördzs között mérsz? Akármi is van azzal a táppal, úgy kellett volna kezdeni, hogy a táprészt szétválasztod a primer oldali vezérlést a dióda hídról és a kondenzátorról.
Ekkor rá kellett volna kapcsolni a hálózatra és megmérni, hogy 325V -ig megvan e a feszültség ezzel a diófa és a kondenzátor is letudva egyútta, szüréssel együtt. Ha ezzel megvagy, akkor már tudod, ezek mind jók, és mehetsz tovább, itt jön szóba a vezérlés, ezt kiforrasztod megméred, hogy ott van e probléma. Javaslom kezd elölről ebben az ütemben. Még a pukk előtt írtam. HA viszont a FET jó akkor próbáld meg Optokapu nélkül elindítani tápegységet. Ekkor el sem szabadna indulni de zárlatnak sem szabadnak lennie, mert ilyenkor le kell zárnia primeroldalnak, ha viszont mégis akkor a PWM IC nem jó. Ehhez a teszthez érdemes korlátozni 250-300mA -re a biztosítékot, mert most nem üzemi terhelés fogja érni, de a táp passzív alkatrészeit is jó lenne megvédeni a további károsodásoktól. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2013
A táp rész leválasztva nem mértem külön, de egy biztos a 400V nagy elkón a primeren és a d.hídon a + felé a minimum +/- 300V megvan, de egyszer sikerült elkapnom 320V környékén. Viszont nem tudom számít-e visszafelé a - és a trafóra menő váltó között csak 117-120V között mértem a diódahídon úgy, hogy az IC a helyén van.
Az nFET hogy zárlatos-e ahhoz ki kell forrasztanom, mert az egyik sérült illetve már eltávolított "törpe méretü"ellenállásról megy vissza az áramút az nFET "S" lábára az opto 3-as lábáról. Tehát így már tudom, hogy az egyik sérült ellenállás az opto 3-as lába és az nFET "S" lába között közvetít. Az IC nevét amíg nem sikerül nagyítót szereznem sajnos addig nem tudom meg mert szabad szemmel nem tudom kivenni (2x4 lábú). Viszont az 1-es lábbal szemközti láb kapcsolatban van a másik sérült eltávolított ellenállással., melyről megy a mellette lévő diódára arról pedig az nFET "D" lábára az áramút. Szerintem amíg ezek az ellenállások nincsenek meg addig az IC-t nincs értelme bolygatni /maximum mérni ha meglesz a neve is/ mert kopogjam le "szerencsémre" az IC nem zárlatos, de úgy néz ki más sem mivel amikor nem az izzóval szerelt tápkábelt dugtam rá nem vágta ki a biztosítékot. Kérdés: Mielött észrevettem a sérült ellenállásokat akkor még az nFET "D" lába nem volt beforrasztva és úgy helyeztem áram alá a szerelőkábellel /izzó/. Közben a "D" lábat fáziskeresővel kontaktoltam /finom nyomást gyakorolva/ a forrasztási pontjával és akkor halk berregésre emlékeztető hangot hallottam, mint a mobiltelefon rezgése csak lassabb ütemü és halkabb. Ez jót jelent? Az érdekes illetve megfigyelésem az volt, hogy ha volt kontakt beforrasztás nélkül a "D" lábon akkor a sérült ellenállások elvétve, de ha szabadon kontakt nélkül akkor szinte egyfolytában szikráztak és a halk /talán motorhang/ is abbamaradt. De amióta beforrasztottam és kivettem a sérült ellenállásokat az elöbb említett hang nem hallható és az optotól kezdve a secunder oldalon nincs jele kimutatható feszültségnek.
Üdv!
Tudja esetleg valaki, hogy a samsung syncmaster 710n típusú monitorba miféle cső való? Köszönöm
Szia!
Szerintem ez: http://szamitastechnika.vatera.hu/monitor/lcd/samsung/lcd_monitor_k...4.html Üdv!
Elkészült az EIZO. Már csak a talpát kéne megtalálnom.
A színek teljesen jók a fényképező nem volt beállítva a színhőmérséklet. A vezetékek rossz SCSI kábelbontásból való. A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2013
Nagyon szépen köszönöm!
Sziasztok
Van egy lg flatron monitor ami elég érdekes dolgot produkál.A pc bekapcsolása után kb 2 másodpercig megy aztán elfeketedik a képernyő.A monitor e közben nem kapcsol ki és a pc sem vertyog utána.Ha kikapcsolom és vissza akkor 2 másodpercig ismét van kép majd megint fekete képernyő.Mi lehet vele a gond?Javítható otthon?
Kerlek, olvass vissza. A forum 90%-a errol szol. Tap, inverter vagy csohiba. Az elso es az utolso a valoszinu.
Köszönöm.Valószínű nem állok neki itthon.Annyira nem értek azért a témához.Teljesen leamortizálni meg nem akarom.Kerítek valakit aki meg tudja csinálni.
Hello!
Az előző hozzászólásomra válaszolok, így nem kell újra leírnom. Az ott említett tranzisztorokat kicseréltem, továbbá kicseréltem mindent, amit ott leírtak. 2 x 16v 470uf electrolytic capacitors 2 x 16v 1000uf electrolytic capacitors 2 x 25v 150uf electrolytic capacitors 1 x 50v 4.7uf electrolytic capacitors 2 x c5706 transistor Annyi változás történt csak, hogy amikor a 50v 4,7uf-eset kicseréltem, akkor 2 percig működött jól, de utána ismét csak 1-2 másodperc és kialszik. Ez után hiába cserélgettem, nem működött ilyen sokáig. A nagy kondenzátort nem tudom jelenleg kicserélni. 400v 100uf-es van benne, nekem meg csak olyan van kéznél, ami 85uf-es. Itt egy jobb kép róla. Nincs ötletem sem már, és műszerem sem. TV szerelő nem foglalkozik vele.
Ezt próbáld:
1: lehúzod a táppanelról a scalerpanelt. 2: A tápegység feszültség kimeneteit egy autóizzóval terheld be (indexizzó vagy hasonló teljesítményű) Ha terhelésre a monitor tápja nem kapcsol ki, akkor a táp jó. Ezután az inverter vagy a fénycsöved lesz rossz. Írj ha megnézted és írom tovább. Ha nem bírsz vele írj privit és megbeszéljük vagy vegyél fel skype-ra. Üdv! A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |