Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elhalványuló utastér világítás autóba
Lapozás: OK   6 / 12
(#) Bonanza02 válasza kistee hozzászólására (») Jan 15, 2013 /
 
Ez a kapcsolás valóban mintha egy "picit" eltérne az általam korábban közreadott kapcsolástól.
Az enyém így működik: ajtó nyit, a tranzisztor vezet, közben a kondi az ajtónyitással feltöltött állapotba kerül. Ajtó becsuk, és a kondi szabályozott kisüléséig az áteresztő tranzisztor szépen lassan szabályozza lefelé a kimenő feszültséget. Egy bizonyos szintet (beállított érték) elérve teljesen lekapcsolja a kimenetet. 2 db tranzisztor. Majd visszakeresem, ha lesz időm. Több tucat lett beépítve a baráti körben, és azok baráti körében. Mindenhol azóta is tökéletes.
(#) Laslie válasza kistee hozzászólására (») Jan 15, 2013 /
 
Szia!
Gondolom a középső lámpához tetted be. Nem kellett + vezetéket behúzni az elektronikának?
Nekem is ilyen autóm van, és gondolkodom egy ilyen beépítésén, de nem szeretnék a + vezeték(ek) miatt tetőkárpitot bontani.
Üdv
Laslie
(#) Hp41C válasza Zsola89 hozzászólására (») Jan 15, 2013 / 1
 
Szia!
A meglévő áramkör paramétereinek (ellenállások értékének) változtatása nem oldja meg a problémát, legfeljebb az izzó halványabban fog világítani, esetleg már nem is látszik, de áram fog folyni, azaz az akkukulátort állandóan terhelni fogja. Ki kellene egészíteni egy billenő áramkörrel, ami biztosan lezárja a BC212 -t, ha a C kondenzátoron nagyobb a feszültség, mint az akkumulátor feszültségének 80% -a. Ekkor megszűnik a 2N3055 bázis és kollektor árama. Ugyan az izzó biztosan kikapcsol, de a billenő áramkör táplálása okozna állandó fogyasztást.
Még egy észrevétel: Ha a kocsiban van riasztó, ablakemelő stb, ami az ajtónyitást érzékelő (erről a) kapcsolóról veszi a jelet, annak működését megzavarhatja a lassú feszültség változás.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2013
(#) proli007 válasza bancsi15 hozzászólására (») Jan 15, 2013 /
 
Hello!
Pontosan így van, láthatóan a BD244 kollektora a GND-n (kasznin) van. Ha trimmerpotit használsz (bár szerintem felesleges) akkor tegyél vele sorba ellenállást, mert ha nullára tekered, esetleg a 100µF töltő-kisütő árama tönkreteheti a trimmert.
A 4,7kohm nem ott van, mint jelenleg az 1kohm. (Ez segít lezárni a végtranyót, hogy kikapcsolt állapotban ne legyen áramfolyás, mint Zsola89 esetében.)
üdv! proli007
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2013
(#) kistee válasza Laslie hozzászólására (») Jan 15, 2013 /
 
Szia,

Igen, oda tettem be, de nem húztam be plusz vezetéket, igaz, így nem használom ki az elektronika teljes tudását... a lámpatestet egy-az-egyben ki lehet szerelni és bevinni a szobába, ahol kényelmesen végrehajtható a beépítés. Valahol talán megvan még a vázlatom, hogyan kell bekötni a lámpába, ha meglesz, elküldöm. De nem túl bonyolult, kis gondolkodással kitalálható.

Potyo-féle kapcsolás "Motor jár" bemenetére én a gyújtáskapcsolót kötném még be, de ehhez kellene plusz vezetéket behúzni. Így is többet tud, mint a régi halványító, mert ha nyitva felejtem az ajtót, akkor is lekapcsolja a villanyt 15 perc múlva.
(#) Laslie válasza kistee hozzászólására (») Jan 15, 2013 /
 
Köszönöm.
A bekötéssel nincs bajom, mert azt meg tudom oldani. Csak a + vezeték behúzást érzem problémásnak, ezért is kérdeztem, hogy te hogy oldottad meg.
A "Motor jár" funkciót egyébként meg lehetne oldani + vezeték nélkül is, ha a PIC-el mérnénk a + feszt is. Amikor a motor jár, akkor jó generátor esetén a töltés miatt ez megemelkedik 14V fölötti értékre. Amikor nem jár, akkor ez alatt van. Így el lehetne dönteni, hogy jár-e a motor. Ennek a megvalósításához az én tudásom nagyon kevés, így nem is vállalkozom rá.
(#) jonyibandi hozzászólása Feb 13, 2013 /
 
Hali!
Nekem pont ennek az ellenkezőjére lenne szükségem, tehát kapcsolom a kapcsolót és fokozatosan kapcsol be a világítás ("beúszik").
Lehet, hogy nagyon egyszerű a kapcsolás és meglesz a facepalm élmény,de akkor is tanulok belőle

Köszönöm a segítségeteket!
(#) Hogi hozzászólása Feb 13, 2013 /
 
Sziasztok!

Kezdő vagyok, engem is érdekel a elhalványuló világítás.

Én egy ilyenre gondoltam vélemény?
(#) kistee válasza Hogi hozzászólására (») Feb 13, 2013 /
 
Ez annyira egyszerű kapcsolás (3 alkatrész + egy égő), hogy semeddig sem tart összedrótozni és kipróbálni.
(#) bleroo hozzászólása Feb 21, 2013 /
 
sziasztok
Egy internetes oldalról leszedett kapcsolási rajz alapján csináltam elhalványodó belsőtér világítást.Én még egy kicsit megkombináltam egy relével,hogy gyújtáskor rögtön kialudjon (elveszi a testet),ezzel csak az a gondom ,hogy ha jár az autó akkor nem reagál ajtónyitásra mivel a gyújtás és a relé segítségével elvettem a testet.Ezt mivel tudnám helyettesíteni,hogy gyújtásra kialudjon,de járó motornál reagáljon ajtó nyitásra.
Előre is köszönöm

vilagitas.gif
    
(#) proli007 válasza bleroo hozzászólására (») Feb 21, 2013 /
 
Hello!
Első kapcsolásnál pld. megoldható, ha gyújtás ráadásakor egy tranyóval kisütöd a kondit, aminek bázisát, egy másik kondival egy pillanatra "bekapcsolod. Ekkor a bázisáram megszűnése után már hatástalan a kisütő.
üdv!
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2013

Kisütő.png
    
(#) czibo hozzászólása Feb 23, 2013 /
 
Hali!
Suzuki ignis belső világítás átalakítása SMD ledesre, ha valakit érdekel. Egy szofita izzó két végét a nyákra forrasztva megvan a csatlakozás.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2013
(#) horvathdani hozzászólása Dec 20, 2013 /
 
Sziasztok! A segítségeteket kérem ebben a témában. Én is megépítettem az egyik panelt, de sajnos semennyire sem értek az elektronikához. Kis segítséggel sikerült, viszont csak annyira működik, hogy amikor rákötöm az izzót (10watt) világít, amikor megszakítom a kapcsolatot, azonnal elalszik. Mintha nem is lenne semmilyen áramkör. Teljesen új alkatrészeket használtam, és tegnap csináltam. Egy dologban nem voltam csak biztos: van egy 820-as kondi, de mivel nem tudtam a mértékegységét, hogy ohm, vagy kilo ohm, ezért mindkettőből vettem, de egyikkel sem változik a szituáció. Valami ötlet? Előre is köszönöm!
(#) kadarist válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Szia!
A trimmerpotmétert miért spóroltad ki?
(#) efraim válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Az a 820-as az nem kondi, hanem ellenállás, 820 ohm.
(#) orcika70 válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Az alkatrész beültetési fényképet nézve mintha a kondenzátor nem polaritás helyesen lenne beültetve.
(#) orcika70 válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Nos még annyit hogy ezt meg ezt az adatlapot áttanulmányozva, összekapcsolni az alkatrész kivezetéseit.
(#) horvathdani hozzászólása Dec 20, 2013 /
 
Köszönöm a segítséget! Akkor ezek szerint két hibát vétettem: a kondit fordítva raktam be, és egy 22K-s ellenállást raktam be a 22K-s trimmerpotméter helyett. Ezeket cserélem. A többi jól van bekötve? és ugye a panelt nem a pozitív feszültségre kell kötni?
(#) orcika70 válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Ezek még a kisebb problémák, mert a fényképek alapján a BD249 és a BC212 tranzisztor páros nemigazán fog ebben a helyzetben működni. A rajz alapján pirossal a jelenlegi beforrasztott állapot.
A hozzászólás módosítva: Dec 20, 2013
(#) horvathdani válasza orcika70 hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Hmm. Értem én, hogy valami nem stimmel (és főleg tapasztalom), csak azt nem tudom, hogyan forrasszam be, hogy jó legyen. Amit pirossal rajzoltál, abból nekem az jön le, hogy a BD-t teljesen fordítva raktam be. Az imént megcseréltem a kondit, nem történt változás. A célom az, hogy a táp megszűnése után kb 5-10 másodperccel később aludjon el az izzó. Megfordítsam a BD-t?
(#) horvathdani válasza orcika70 hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
A többit én jónak értékelem!
(#) kadarist válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Fordítsd meg! Ugye te is a száddal eszel.
(#) orcika70 válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 20, 2013 /
 
Akkor haladjunk sorjában. A vezeték színei szerint a piros az izzóhoz csatlakozik ami a tápforrás pozitív pólusára. A kék legyen test negatív. A BD245 tranzisztort a megfordított állapotában a D1 R1 a középső collector lábba a BC212 bal oldali emitter lába az izzóhoz kötendő piros színű vezetékkel legyen forrasztási kapcsolatban, mert most jelenleg D1 R1 a BD245 emitter lábbal és a kék negatív vezetékkel van forrasztva. A BC212 tranzisztor jobb szélső collector lába és a már megfordított BD245 bal szélső bázis lábával összeforrasztani. A tápforrást nem megszüntetni kell, hanem csak az ajtó kapcsolóval vesszük el a testet az izzótól, és ekkor lép működésbe az elektronikus kikapcsolás.
(#) horvathdani hozzászólása Dec 21, 2013 /
 
Akkor leírom, hogy jól értelmeztem-e: a BC212 emitter lába a D1R1-hez, a collector lába a BD245-höz, és a bázis lába az R2-höz megy. A BD245 collector lába a D'R1-hez, bázis lába a BC212 collector lábához, és emitter lába az R2-höz megy?
(#) horvathdani válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
A kondenzátor pedig maradjon megfordítva, hogy a negatív fele az R2, pozitív pedig a piros vezeték fele néz.
(#) horvathdani válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Közben összeraktam, és rájöttem, hogy rosszul írhattam, végül így raktam össze: A BD245 bázisa a BC212 collectorával van összekötva. A BC212 emitter lába a D1R1-hez, bázis lába az R2-höz megy. A BD245 emittere a piros vezeték-kondi, a collectora pedig a D1R1.
(#) horvathdani válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Kipróbáltam... Még mindíg nem jó. Visszafekszem aludni.
(#) proli007 válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Hello! Valahogy így próbáld összehozni.. (Felülnézeti a kép.) üdv!

Utastér.png
    
(#) orcika70 válasza horvathdani hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
A kondenzátoron a negatív (-) jelölésnél a kivezetése egyértelmű testre a kék vezetékhez. T1 T2 az ábra szerint.
(#) efraim válasza proli007 hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Itt csak az a baj proli007, hogy az autóknál az ajtó kapcsolója a negatív testet szakítja meg.
Következő: »»   6 / 12
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem