Fórum témák
» Több friss téma |
1,5mm primernek, 2,4 mm szekundernek, a segédszekundernek meg elég a 0.3-as is. Legalábbis szerintem.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
miért szükséges a légrés a két tekercs köze, nem értem a zárojelben irt mondatot!
Köszi a választ! De lenne még egy kérdsem mi a véleményed(tek) erről a diódáról (csatolt fájl)
elég lenne nekem egyenirányításnak 4db ilyen? (sztem igen) csak kiváncsi vagyok a véleményetekre.
De ez természetesen így nem működik. Egy 2.4mm-es átmérőjű rézdrót 50-100kHz-en használhatatlan, a nagy részében nem folyik áram. Igazából 0.5-ösnél vastagabb drótot nem kéne használni ilyen helyekre, a szükséges keresztmetszetet több párhuzamos vezetőszállal kell elérni.
Milyen magod illetve huzalod van? Legutóbb 6 szál 0,45-öst tekertem bele primernek az E55-be (szekunder nyilván arányaiban vastagabb), de közel sem lett tele, még fért volna bele. Lehetőleg ne használj 0,6-osnál vastagabb huzalt, és persze csak annyit tudsz, amennyi belefér az ablakba a szigeteléssel együtt. Ezt nehéz kiszámolni, kísérletezni kell.
Közben eszembe jutott egy megoldás a rövidzár védelemre is ami talán tutibb lehet, de ez csak akkor derül ki, ha ki lesz próbálva. A sönt és az optó helyett kell tekerni egy áramváltót, 4148-akkal egyenirányítani, hogy ennek a feszültsége húzgálja fel a DT lábat. Sokkal gyorsabb lesz, és ha el tud indulni vele a táp (elvileg igen), akkor szerintem a tartós rövidzárat is bírni fogja (vagy nem).
Szia van 2db E55-ös magom illetve már úton van hozzám az EF25-ös maggal még gondba vagyok, a vezetéket és a többi cumót most rendelem meg.
Szerintem jó lesz bár kicsit feleslegesnek tűnik az 1200V, hát majd kiderül. Neked én ezt ajánlanám 4db MBR10200
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
Az 1200V-os olcsóbb volt mint a 200 vagy a 600 Voltos diódák, az MBR10200-ast én is néztem de én keveslem a 10A-ert.
Idézet: „...az EF25-ös maggal még gondba vagyok,” Még meddig abba leszel vele...
Feteket itt az apróban vegyél (ha van még), a bolti árnál jóval kedvezőbben megkapod. EF 25 van a Tali-éknál Vácon, de nem muszáj azt használni.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
Farnell-nál találtam magot csévét minden hozzá valót de lehet hogy megoldom valami hasonló keresztmetszetű maggal.
Na majd ha elkezdted építeni, közvetíts, hogy hol tartasz.
Keressétek meg SPafi-t a terminálon (vagy mailban), szoktak lenni diódái (is). Lett volna E27-es mag tömegével egy fórumtárs jóvoltából, csak sajna légréses, ráadásul mindkét szára rövidebb, így még kettőből sem lehet egyet csinálni.
Múltkor én már kerestem mag és FET végett is nincsen neki semmi..
Rendben, mindenképpen írok, hogy mi a helyzet!
Az 1200V-ossal az a baj, hogy értelmetlenül nagy lesz rajta a feszültségesés, és emiatt a veszteség is. Ráadásul boltban tuti olcsóbban lehet 600V-osat találni, mint 1200V-osat. Pl. az SFAF1608G harmadannyiba kerül a Lomexnél, mint az 1200V-os diódád.
Amúgy elképzelhető, hogy a toroid alkazat végett vannak ilyen túllövések a gate trafómon?
Őszintén megmondom: már nem tudom követni, hogy mit alkottál... ne vedd bántásnak, de az sem világos, hogy az áramköröd most épp hogy is néz ki, és azon mit is mérsz, hol vannak ezek a jelformák. Volt olyan képed, ami egészen úgy néz ki, mint ahogy egy Gate-Source feszültségnek kéne, és van olyan, amiről nem nyilvánvaló, hogy mit mutat.
Szerintem hasznos lenne, ha csinálnál egy "megvalósulási" kapcsolási rajzot (ha már tervet nem csináltál az alkotási folyamat előtt).
Értem, hát megláttam és elhatároztam, hogy elkészítem a saját ízlésem szerint ezt a tápot le is írtam, hogy nekem mik vannak és az alapján építettem fel és idő közbe mindig valami újjabb probléma merült fel és méréseknél, próbálkozásoknál derült ki.
Amúgy meg most ott tartok, hogy többen gyanakodtunk rá valószínüleg az egyel előtti gate trafóm a hibás, akár hogy is tekertem meg. (pedig elvileg jót mutatott a jel) Nos újjabbelhatározás alapján még egy esélyt adtam ennek a v1.0 veriójú tápomnak (már nagyon szana szét van szegény) és így találtam egy autós erősítőben lévő fő trafót azt kiszedve használtam fel a gate trafóhoz. 5 menet megfelelően bifilárisan, szorosan egymás mellett tekerve ebből a középső a primer a két szélső meg 2-2 fetnek a szekunderjei majd ebből még 1-1 fel van cserélve a vége és megfelelően fordítva kapják a jelt. Így most úgy néz ki, hogy ha megszámoznánk akkor a 1-2-3-4 közül a 2-3 fordított polaritásút kap. Tök jó is így, de a gond az az, hogy egy nem oda illő jel is megjelenik ha a gate csatlakozási pontokat nézem. Tehát a szkóp mérőjét a testet és a fejet is 1-1 FET gate-jére csippentem rá. 1-2 között 2xnagyobb trapézjel, 3-4 között is 2x nagyobb trapézjel (így a jó!) viszont 2-3 és 1-4 között nulla azaz semminek kéne lennie. Ehelyett pici 0.15V-os egyenáramot mérek (a gate lábak között) na és itt látható az a pici szabályos négyszögjel alján és sarkain túllövések. (De ez látható ugyan úgy a főtrafó csatlakozásánál a félhíd közepén) De mindezt úgy, hogy a táp semmilyen más tápforrást nem kap csak a vezérlés van elindítva de az is külső +12Vról. Ötlet, javaslat? A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2013
A kérdés, hogy mit szeretnél megmérni.
Én először az egyes FET-ek Gate-Source feszültségét nézném (nem pedig két FET Gate-jei között a feszültséget - az szerintem nem hordoz információt), mégpedig magán a FET lábán. Ha itt "értelmes" jeleket lehet látni, akkor lehet nézni a többi dolgot. Mivel 12V-ról üzemel a rendszer, ezért kényelmesen lehet ellenőrizni az egymásra nyitást úgy, hogy az alsó FET-ek Source lába a referencia, és ehhez képest nézel két sugárral két Gate-et, így látod, hogy egymáshoz képest hogy nyitnak. Hálózati feszültségről megtáplálva azért ez a módszer már nehezebben kiértékelhető.
Szia!
A rövidzár védelmes próbád eredményére kíváncsi vagyok hogy sikerül. Ha lesz eredmény légyszi oszt meg velünk! Előre is köszi!
Szia!
Az alábbi rajz szerint kösd be a gate trafód. Az 1 és 3-as FET source lábát kösd az AGND-re. Csak a vezérlésnek adj tápot. A szkópod GND-jét kösd az AGND-re. A mérőfejjel mérd végig mind a négy gate-et és készíts a jelalakokról képet. Ezután kösd a szkóp GND-jét a 2-es FET gate-re a mérőfejet pedig a 3-as FET gate-re. Ezután a mérőfejet tedd át az 1-es FET gate-re. Szintén csinálj képet mind a két mérésről. Minden méréshez készíts egy képet a mért áramkörről, hogy látszódjon mit hova kötöttél.
Ez egy flyback konverter. A működéséről tömören annyit, hogy a priemr oldalon a FET rákapcsolja a fezsütlséget, és feltölti a trafót mágneses energiával, ami a légrésben tárolódik (többnyire). Ezután a FET kikapcsol, és a tárolt energia a szekunderen a diódán keresztül kiürül. A szabályzás úgy valósul meg, hgoy ksiebb vagy nagyobb energiacsomagokkal tölti fel a trafót.
De ha ezt megkérdezted, akkor ajánlom kicsit olvasgassál még a kapcsolóüzemű topológiákról!
Az a helyzet, hogy az a nyákrajzom amit vissza küldtél ábrázolva az még nincs kész egyenlőre a régivel kínlódom, de küldök mellé egy rajzot is ami mutatja a réginek az alaprajzát ott még egymás alatt vannak a fetek megszámoztam, és köztbe a fényképek is illusztrálják majd.
Sikerült feltölteni íme:
Gate jelalakok
Vagy figyeled az alsó FETek DS feszültségét. Kicsit nehéz, de nem túl bonyolult és én már megcsináltam!
Kell egy segédfet, egy tranyó, egy kondi, pár ellenállás és két 1N4148.
Jó az úgy ahogy van. A 2 aktuális FET gate-je között kétszeres amplitúdójú vezérlőjelet kell mérned, a másik kettőnél meg semmit, ahogy annak idején lerajzoltam. A semmi nem azt jelenti hogy totál semmit, az a 150mV körüli jel az jó, az enyémen 200mV van (lásd kép).
Nem nagyon értem mit lehet ezen még ragozni, a lég szerelt deszkamodellem is remekül működik még a csúnyasága és a hosszú kábelek ellenére is, ezen szoktam kísérletezni, illetve ez volt a hegesztő alapja is. Ezzel a képen látható E55-el hegesztettem először, csak ugye a 494 helyett UCC-s vezérléssel, meg a fetek helyett IGBT-kkel.
Közben rájöttem hogy így ez sem lenne jó (esetleg kiegészítve egy tranyóval), mert az áramváltóról arányos feszt kapna a DT láb, vagyis az áram függvényében csökkentené a kitöltést ami a rezonáns módnak nem jó. Itt ellenben az kell, hogy amíg nem megy ki mondjuk a 2kW addig egyáltalán ne avatkozzon be, ha viszont ezt eléri, akkor drasztikusan vegye vissza a kitöltést annyira, hogy alig legyen áram a kimeneten, illetve a fetek is a biztonságos tartományban maradhassanak. A sönt meg az optó pont ezt csinálja, csak nagyon lassan.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |