Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Halott ötlet,ahogy írtam, nem lehet ilyen szabályzóval pótolni az eredetit, mert ez a csillagpontról (MP), vagyis váltóáramról és a névleges feszültség kb. feléről gerjed.
Ennek a forgórésznek kb. 10A az áramfelvétele 12 voltról, ellentétben az újabb tipussal, aminek kb. 2A. Egyébként méretre azonosak, elő is fordult hogy nem a megfelelő alkatrész került bele. Tehát ha meg akarod tartani ezt a generátort, akkor szerezz bele egy hozzávaló szabályzót, ami nem lehetetlen, létezik még. Google a barátod, pl: 1., 2., 3., 4., 5.. De faluhelyen az se kizárt, hogy ilyennel dobálják a pulyák a macskát.
ÜDV. Köszönöm a választ .
És ha forgórészt a 6 voltosat kicserélem 12 voltosra ezeket lehet cserélni egyformák méretre vagy különböznek ? Akkor a csillagpontot fel lehet használni a kontroll lámpának relével . és egy sima 12 voltos szabályzót kell rátenni pozitív gerjesztésűt . Mert ilyenem új elektronikus van. Azt hiszem régi Ladára való 15,67 és 31 -es kivezetése van . Mert akkor D- testelve a generátoron DF a 67-re 15-ös szabályzón 12+ , a 31 testelve feltéve ha forgórészeket lehet e cserélgetni ? Mert nem akarom a generátort másra cserélni nagy átalakítás lenne ez felfogatás úgy van ki alakítva utólag . a választ előre is köszönöm Üdv.
Ha van olyan forgórészed, azzal be lehet így kötni. Méretre ugyanaz, bemegy a helyére, csak abban vékonyabb a drót. Bár akkor már érdemesebb beépített szabályzósra, segéddiódásra megcsinálni, ahogy ezek a későbbiek gyárilag is voltak, ezzel a visszajelző is megoldódik.
Köszönöm a választ ! Ez az egész egy Rába Steigeren van .Forgórész cserét fogom tenni és csillag ponttal vezérelt relével a kontroll lámpát. 2 db eredeti 5 kivezetéses szabályzó van régi forgórészeshez (D-,DF,MP,61,30) Az egyikkel a töltés 12,77Volt a másikkal 16,6Volt sajnos.
Volna egy másik kérdésem egy újabb MTZ -ről van szó (GYÁRILAG így van) az indítása az önindító 24 voltos a többi fogyasztó 12 voltos és nem soros-párhuzam kapcsolóval van megoldva az indítás. A generátor 12 voltos a generátor + kivezetése(12 volt) arra az aksira megy aminek . /A két aksi sorba van kötve állandóan / a - sarka állandóan le van testelve . A másik aksi + kivezetése egy dobozba megy amin 24 volt jön és ez a doboz össze van kötve a generátorral . A[b]Kérdés a következő Ez úgy van megoldva két fázis tekercset vezetnek ki és ezt feltranszformálják 12voltról 24 voltra és egyen irányítják ? Ez a 24+ megy a Annak a aksinak a + kivezetésére és az önindítóra aminek mínusz vége a másik aksi + kivezetésére .Ez lehetséges nem zavarja e meg a generátort az hogy a meglévő diódákon kívül 2 fázist kivezetnek és azt transzformálják és graetz hídban egyen irányítják? /Ezek a oroszok miket ki nem találnak/. ?Vagy rosszul gondolom ? képet is küldök az átalakító egységről . A választ előre is köszönöm .
Üdv!
Nem ismerem a bekötést, de nem lehet, hogy a generátor normál módon tölti az egyik akksit, amiről a 12V-os fogyasztók is mennek. A másik akksi sorba van vele állandóan, ahogy írod és az az átalakító csak a másik akksi töltését szolgálja? Ennek az akksinak csak indításkor van szerepe? A generátornak van még plusz kivezetése a szokásosokon kívűl? Most nézem a rajzot. A két akksi között az (O53 ??) az az áramtalanító főkapcsoló? Szerintem az egy egyszerű 14V-ról 28V-ra átalakító, ami csak az másik akksit tölti a 12V-ról. (menet közben a generátorról, álláskor az akkuból) Egy egyszerű transzverter lehet, ami 14V-ból 28-at állít elő 8A terhelhetőség mellett. A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2013
A Wartburg szabályzó (az eredeti kocka aluházas) állítható, ha leveszed a fedelét. Két oszlopot láthatsz belül, mindkettő állítócsavarral. Egyikkel a visszajelzés, másikkal a feszültség állítható. Kézzel megmozgatva rájössz, melyik-melyik, a rúgóerőt növelve nő a töltőfesz.
Az az MTZ megoldás valami borzadály. Az összes fogyasztó az egyik aksit terheli, a másiknak csak indításkor van szerepe. A töltőfesz hibátlan generátornál gyakran 1-2 volttal is eltér a 2 aksin, emiatt aztán az egyik üzem közben lemerül. Ennél a párhuzamkapcsoló is százszor jobb megoldás. Vagy csinálták volna 24 voltosra az egészet.
Üdv. Az állítással még megpróbálom ha nem lesz jó akkor forgórész csere.
Az MTZ megoldást én se ismerem azért érdeklődtem itt. Van egy komplett MTZ 820-as Kapcsolási rajzom azon van így .Amit képen is elküldtem átalakítót .Akkor ez rendszer nem legjobb? Működése érdekelt volna. Mindenesetre köszönök minden segítséget ! üdv.
Üdv!
A bekötés szerint a generátor töltés kivezetése +12 Volt (M6-os csavar) ahogy írod normál módon tölti az egyik aksit amiről 12 voltos fogyasztók is mennek [i]ez az aksi - kivezetése állandóan testelve van [/i] a generátorból Mind három fázis kivan vezetve ebből 1 fordulatszámérőhöz megy 2 pedig a képen látható dobozba biztosíték alatti 2-es csatlakozóra .De dobozba be van vezetve 12 volt is a generátortól. A dobozból 24 volt a másik aksi + kivezetésére/innen megy az önindító nagy vastag kivezetésére/ aminek a - kivezetése másik aksi + kivezetésére megy a közbe iktatott áramtalanítón keresztül (O53) .Az indítást 1 12 voltos relével van megoldva tekercse 85 testelve 86 indítókulcs 50 kivezetésére megy az érintkező 30-as kivezetése önindító vastag csavar +24 volt relé 87-es kivezetése önindító kis csavaros kivezetés (50) 24 volt. A generátor D kivezetése (M8 csavar) 12 volt a segéd diódáktól jön és 1 relét működtett ami a fűtő motorokat működtetti csak járó motornál működnek ha tölt a generátor .Rendes 12 voltos segéd diódás MTZ generátor csak mind három fázis ki van vezetve. Köszönöm . ÜDV.
Üdv:Igaz hogy ezt a kérdést már feltettem a kezdő kérdések oldalán de sürgős lenne.A kérdésem mindenkihez aki jártas az autó elektronikában.A barátomnak van egy 1,7tdi isuzu motoros Opelje,és kipurcant a generátorra.És tegnap vet rá egy másik felújított generátort.Csak az a baj hogy az eredetin egy koralakú 4villás ajzatu csatlakozás volt,ezen viszont négyszögletes 2-es a csatlakozás.Az lenne a kérdésem hogy hogyan lehetne ezt bekötni mivel este menne vissza Német országba és már nincs idő másikat keresni.Valaki tudna e ebben segíteni,vagy valami rajzot feltenni.Szerintem be lehet kötni mivel a gerjesztő árom a lényeg,szerintem a többi ajzat a műszerekhez megy.Pl:fordulatszám mérő.töltő relé.A válaszokat előre is köszönöm.
üdv:Gyula
Bővebben: Link
http://www.as-auto.ru/as_catalogue_ogl.htm Innen valószínűleg ki tudod keresni, hogy mi micsoda.
Megtisztogattam, és kontaktspray-el kezeltem a csatlakozásokat, így javult némileg a töltés.
Terhelés nélkül:14.1V Terhelve: 13.7-13.8V körül mozog. Ez így már elmegy?
Igen, ez már nem olyan rossz!
![]() A Jász akkuk garpapírja szerint megfelelő töltésed van.
Van fejlemény Punto ügyben...
Hívott a szerelő, hogy csak akku baj lesz szerinte, mert a visszaadott garis lemerült náluk 2 nap alatt, reggel nem indult. Állítólag 11,xV volt, szerintem ez nem akku hiba, ez lemerült...sajnos ő sem talált méréskor hibát. Du eljött, hogy kipróbáljuk, mert a visszaadott csereakku (ami nála 10,5V-os volt és cellazárlatosnak ítélt) feltöltés után tartja a 12,6V-ot és 82%-os, terhelővillával is jó és nem esik a feszültsége. Belepróbáltuk, be is indította, nem értette... Aztán elkezdte mondani, hogy azért rossz a garis akku, mert indítózáskor 10V alá megy a fesz, megmértük, 10,4V. Ez nem hiba, új akkuval is ennyi, nem hitte el. Kihoztam egy újat, dettó, ezt sem értette... Aztán ott volt az önindító árammérés, lakatfogóval: - A pozitívra rakd, ne a negatívra! - szerelő - ??? Miért? -én - Mert ott pontos a mérés... - ??? Ugyanannyi, mivel sorban van a 2 ág...nem lehet más... - Nem, mert nem véletlenül vastagabb a pozitív vezetéke, mint a test! ....ööö itt most pont nem, de egyébként... - ??? Pusztán azért szoktam inkább a testet mérni, mert ott gyakrabban átfogható az összes ág, legtöbbször egy-két testkábel szokott lenni, ráadásul nem mennek szerteszét, hogy ne érje át a lakatfogó... Ezen valahogy túlléptünk...de eszembe jutott az az eset, amikor elszállt egy mélynyomóm és gari intézéskor a forgalmazó srác (szakértő) rákérdezett, hogy nem kötöttem-e fordítva a mélynyomót az erősítőre, mert lehet, hogy azért ment tönkre...mondtam neki, hogy mindegy, csak ellentétes fázisban fog szólni, szoktak is ezzel játszani...nem, mert kifelé nagyobbat mozdul a membrán... ![]() 200A-es állásban kiakadt a műszer, nono! Átraktam 600A-re, 193A, újra, 223A...hmmm....aztán volt 186A és 232A is... A töltés is jó... Nem tetszett neki, hogy gyújtás ráadásával, ahogy indul az üzemanyagszivattyú, esik a feszültség, 12,3-4V-ra. Nekem sem tetszik, de ez van, ilyen ez másik autóban is, másik akkuval is sajnos. Természetesen ez az új akkus próbánál is így lett. A 223A-es áramfelvételre: - Azért lett több, mert lejjebb ment a feszültség és P=U*I - Szerintem nem, kisebb feszültségnél itt nem fog nőni az áram, nem lesz akkora teljesítmény, ezért nem indítja be... Ha fogsz 50W-os egy izzót és 12V után 10V-ra kötöd, attól nem fog 50W-ot enni, tehát nagyobb áramot felvenni... - De, mert kisebb feszültség, nagyobb áram... - Igen adott teljesítményt így lehet elérni, de ahhoz változnia kell a terhelésnek, a motor meg meg van tekerve és kész... Ezen sem egyeztünk...továbbra sem tudni mi a baja a cuccnak, de egy szerelő megint elgondolkoztatott, hogy hogy is van ez... A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2013
Szevasz!
Olvasom itt a (rém) történetet.. A P=U*I képlet persze jó, de nem ebben az összefüggésben és egy szerelő szájából. Komolyan, ez nálam a hét vicce. Amúgy: ha mentél és leálltál az autóval és nincs fogyasztás, akkor 1-2-3 nap múlva reggel (mert akkor megyek el) 12,4-12,6 volt. Nálam be van dugva a szivargyújtóba egy V mérő, erre csinálták, látok mindent. Gyújtás be, persze indul a benzinpumpa, esik rögtön 1-2 tizedet. nekem ez normális. Motor indul, magas alap(melegítő) járat: 14,1 (igazából később se lesz több). Az más kérdés, hogy ablakfűtés, ventilátor, fényszórók ráadva 13,5-ot mutat, de a műszerfal és környékének testelése valahol "sántít", mert azt akkun megvan a 13,9V. Ezt én tudom.. Aztán persze meleg motor, normális alapjáratnál az akkun 13,5-13,7.. Így használom a kocsit (akkut) 3. éve, sose kell tölteni. 40 éve autózom, talán 3* kellett töltenem. (Persze, mert rajta hagytam a világítást, 1* meg laza volt az ékszíj) Volt időszakosan cellazárlatos akkum. Indítok.. klatty, mégegyszer.. klatty.. aztán 3.ra indult. 2-3nap egy hét múlva megint. Egyszer aztán tolni kellett. Vettem akkut nagy áruházba, lusta voltam berakni (megmértem, töltött volt), ott volt 3 hétig az ülés alatt. Mindig indult, egyszer nem, na akkor akku csere. Mondanám egyszerű a megoldás a problémára: kocsi otthon megáll, akkusaru le... Indulás előtt vissza. Be lehet úgy állítani a sarut, hogy nem kell hozzányúlni a csavarhoz, de legyen: egy kulcs mozdulattal meg lehet húzni, fűlesanyáról nem is beszélve. Nem tudom, de arra fogadnék, hogy nem lenne indítási gondja. Nehéz úgy kideríteni valamit, hogy távol van és azt mondanak, amit GONDOLNAK.. Nem biztos, hogy az a valóság. És még a rosszhiszeműséget sem kell feltételezni, csak a laikusságot tényként kezelni. (Mit csinál rádiókód meg egyebek?) Számíthat, de tizedvoltokon nincs értelme lovagolni, nem azon múlik a dolog, legfeljebb határhelyzetben, de akkor már valami nincs rendben. Jártam úgy: látszólag rendben volt a dolog, de csak-csak "elfogyott" néhány nap után Pesten az akku. Igen, mert a 3 segéddiódából 2 megszakadt. Ha mentek volt ott normális töltés, de alapjáraton és kicsit felette még nem. Hamarabb is rájöhettem volna, de figyelmetlen voltam és mindig este mentem "menteni", nem én jártam az autóval. Üdv: StMiklos
Szia!
Köszönöm a választ. Most leveszi az önindítót, és kipucolja...mondjuk azt nem értem, hogyan fogja megoldani a merülés gondját, de legalább könnyebben fog indulni és nem lesz 40A különbség 2 indítás között talán...
Van fejlemény Nissan ügyben is...
Eljött megmutatta a Bosch BAT121 által nyomtatott papírt, 14,04V és hullámosság rendben. Megmértük újra a mi csereakkunkkal először, majd a saját, szintén jó akkujával, ugyanazt mértük, mint a múltkor. 13,4-5V a max terhelés nélkül, terheléssel (fényszóró+ventilátor) 12,6-7V, ez utóbbi a múltkor 2perc után már csak 11,6V. A generátoron mérve 13,5V, kb. 0.1V esik terhelés nélkül az akkuig, és 0,5V terheléssel, de ez már részletkérdés, hiszen a generátorból 13,5V jön max... Felírta az ember a lakatfogónk típusát, bizalmatlan volt, megmértem neki egy másik multiméterrel is, azzal is ugyanannyi volt. Vajon, hogyan mértek neki 14,04V-ot? Ráadásul terhelve is tartotta állítólag...
Adott egy kis koreai Daewoo, amivel már előző télen is jött az ügyfél, hogy gond van vele. Az akku töltés után tökéletes állapotú volt. A gond az, hogy az autóban sem találtunk hibát, üzemeltetésre gyanakodtunk, nem használják sűrűn, de ez azért furcsa... Aztán elmúlt a tél, és nem jött vissza. Most télen újra jött, hogy nem indul az autó hidegben. Akku újra ki, csere akku be, feltöltöttük, megmértük, semmi hibát nem találtunk, az akku 95%-os. Az autót is megmértük újra, semmi hiba. Nem tudtunk mit kezdeni vele, visszaküldtük a gyártónak, hogy nézze át, hátha találnak valamit. Visszakaptuk egy mérési jegyzőkönyvvel, ami ugyanazt tartalmazta, amit mi is tudtunk, hibátlan. Nincs mit tenni, szóltunk a gazdának, kb. 3 hete a csereakkuval járt (vadi új), és azóta nem volt baja...mondjuk erős mínuszok sem voltak. Sajátja vissza, és rámértük a cserénkre, 12,38V és 80%! Hopp...jeleztük neki, hogy valami mégis lesz ezzel az autóval, időszakos merítő alkatrész, vagy töltéskimaradás, vagy az üzemeltetés körülményei nagyon mostohák (sok terhelés, kevés töltés)...de vajon mi lehet? Ebben az évben már 3 ilyen megfejthetetlen esetünk volt, kicsit sok, évi 1 körül szokott lenni...
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
Szevasz!
És azt a Bosch jegyzőkönyvet hogyan vették fel? Mert régen ugyan, de voltam tervezője egy autóvillamossági próbapadnak. Volt azon minden, dinamó, generátor, önindító, gyujtáselosztó ellenőrzés. Generátor mérve: fordulatszám, leadott feszültség, terhelő áramerősség, ebből jött a görbe.... Fordulatszám 15000-ig, terhelés 160A-ig volt állítható. Még anno Zsiguli generátor: forog 10000-et, terhelés emelve, (42A volt a névleges max.), 45A-nél, minden zuhan, feszültség 0, terhelés mi lehetne más 0, legerjed... Egyébként ha terhelés nélkül felpörgettem 2000-re előgerjesztés nélkül is (magától) felgerjedt. Volt autó, mondták nem tölt, pedig jelzi, állítsam be a feszszabályzót, ez még persze a régi fajta volt. Hajlítotttam én kifele a rugótámasztót, de semmi... Aztán kiszúrtam, hogy fényes az ékszíjtárcsa alja. Aha! Elfogyott az "ék", a szíj meg kevés. A feszültség mindig feljött az akkuig, persze elalszik a töltésjelző (dehát tölt!, mondák), de terhelni már nem lehetett. Ha padon vették fel azt a jegyzőkönyvet, ott minden steril, de az nem autó. Üdv: StMiklos
Szia! Elvileg Bosch BAT121 kézi műszer, mérés az autóban, krokodilcsipesszel csatlakoztatva. Nem láttam, de így szokott menni.
Húúú, azt a próbapadot megnéztem volna! ![]() A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
Én a saját autómon is éreztem, amikor 3-4 hétig nem voltam vele a városon kívül, hogy nem úgy indul, ahogy egyébként. Mértem alapjáraton amit csak lehetett bekapcsolva, de rendben volt a töltés. Aztán az első hosszabb út után megint indult rendesen. Az egyetlen magyarázat, hogy a rövid utak (2-3km/indítás, és ez úgy, hogy majdnem konstans 50-el végig, tehát a lehető legrövidebb ideig is tartott) miatt nem érkezett a generátor visszatölteni az indítások energiaszükségletét+a készenléti fogyasztást, és valamennyire lemerült az akku. Mondjuk mérhettem volna kapocsfeszültséget hosszabb állás után, de az nem jutott eszembe, a töltés volt a lényeg, hogy rendben van-e...
Üdv!
Egy generátor hány amperrel tud tölteni egy akkut, ha mondjuk a lehető legkevesebb fogyasztó megy?
Pont annyival, mint amit az akku felvesz, de nem többel, mint amit a generátor képes leadni.
![]()
Idáig már én is eljutottam
![]() Csak azért érdekelne, mert állítólag az a jó az akkunak, ha a töltőáram a kapacitás 0,1-szerese. Vajon ezt a generátor mennyire figyeli?
Ez nagyon sokmindentől fűgg, elöször ia jónak kell lenni mindennek(generátór , fesszabályzó ,ékszíj , szijtárcsa , akkumlátor. ezután az akku töltöttségi állapota , kapacitása ) és még a fordulatszám. Vegyünk alapűl egy közepes fordulatot PL 1800/m. ha jól le van inditózva az akku , akkor képes rövidebb ideig 20-30 A-rel is tölteni , ahogy emelkedik az aksi feszültsége , úgy lassan megy vissza a töltőáram is , és szinte teljesen megszünik amikor "tele " lesz az aksi.Aztán csak kis árammal töltöget . de ha bekapcsolod a fényszórókat és egyéb fogyasztót utánna ujra megemelkedik a töltöáram , de nem az aksiba megy hanem a fogyasztást fedezi, talán az inteligensebb szabályzók már tudják az áramot limitálni is az aksikapacitásnak megfelelően
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2013
Semennyire nem figyeli*. Az autóban a töltés azon alapul, hogy az akku sosem merül le jelentős mértékben, mindig a maximális töltöttség környékén lesz, ezért az állandó feszültségű töltés mellett sem vesz fel nagy áramot. Ha egyszer-kétszer rajtamarad a világítás és jobban lemerül, majd a generátor egy rövid ideig nagyobb árammal tölti (egykettőre felszalad az akku feszültsége 14V-ra, nem tart sokáig), attól nem fog tönkremenni. Más lenne a helyzet, ha az akku rendszeresen le lenne merítve jelentősebb mértékben, akkor valóban illene limitálni a töltőáramot.
* legalábbis a közelmúltig. Manapság vannak mindenféle agyalások ezen a téren is, de igazából senki sem tudta bizonyítani, hogy az akku hosszabb életű lenne ezeknek köszönhetően, mint egy rendesen karbantartott hagyományos rendszerű töltésnél - de legalább drágábban javítható, hacsak ki nem dobja az egészet az ember és alakítja vissza a hagyományos rendszerűre. Esetleg határhelyzetekben, mint pl. csak kizárólag rövid utakra használt autóknál, ahol nem érkezik az állandó feszültségű töltés visszatölteni az indítások miatt kivett energiát, ott lehet haszna ezeknek az intelligensebb töltésrendszereknek. A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2013
Helló! Segítséget kérnék egy t4 es transporter sima szívó diesel folyamatosan izzít. Izzítórelére gondolok, vagy lehet más probléma is?
Jól gondolod, de mi köze ennek a generátorhoz?
![]()
Üdvözlet Érdeklődnék ,hogy MTZ generátorral olyan gond van (G464) az ampermérő járó motornál
a 0 és a 30 osztás közt össze vissza ugrál alap járaton és fordulaton is . A generátor kontroll lámpája alapjáraton halványan villog és alapjáraton olyan mintha az alapjárat váltakozna ? Téli leállítás után most lett be üzemelve a gép ilyen hiba jelent kezet egész télen csillag garázsban volt a gép . |
Bejelentkezés
Hirdetés |