Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Opel Omega elektromos gondok
Témaindító: geri199440, idő: Jún 15, 2009
Témakörök:
Tiszteletem. Sajnos nagy gondom van a szeretett autómmal. (Opel Omega 2.0 8szelepes) Menet közben sziszegő hangra lettem figyelmes a kesztyűtartó irányából, majd nemsokkal ezután fagyálós hűtőfolyadékot kezdett spriccelni.....Gőzkabint csinálva az utastérből..
![]()
Hogyan kezdjek hozzá a szereléshez? Mit kell szétbontanom ahhoz, hogy hozzáférjek a fűtőradiátorhoz?
A sziszegő hang az egy vákuum cső lesz. Omegában mindent vákuum kapcsolgat. Én szerintem a fűtéscsap ment szét benne. Üdv!
Gondolom valami kilyukadhatott, mert az anyós ülés elé spriccelt kb. 2 liter hűtőfolyadékot...Csak az a furcsa hogy fűtésem még van....
Egy fontos kérdésem lenne még...Álljak neki magam szétbontani mindent, vagy jobban járok, ha szerelőhöz viszem??...Nem vagyok ügyetlen, de úgy értesültem erről a problémáról, hogy szét kell szedni a javításhoz az egész műszerfalat....
![]()
HA tudnál segíteni nekem radiátor szerelésben azt nagyon meghálálnám..Előre is köszönöm
Azt nehezen tudnánk megmondani, hozzá kezdj-e. Egy kevés ilyesmiben való jártasság nem árt hozzá, de ha kellően elszánt vagy és a megfelelő körülményeid megvannak hozzá neki láthatsz magad is. Nem atomfizika ez. A megfelelő körülmények alatt a fűtött garázst és az elegendő szerszámot értem.
A radiátor cseréjéhez ki kell venni a komplett műszerfalat. Ha szerencséd van, csak valami csatlakozó adta meg magát, amihez esetleg hozzáférsz. Kezdd el ott bontani, ahonnan a víz meg a sziszegés jött.
Megbontottam....már kint van a kesztyű tartó, mert a ventilátorom is nagyon hangos volt, valószínűleg az is csere..
![]() ![]() ![]()
Van esetleg valami tanács arra, hogy hol vannak a műszerfal fő tartó/rögzítő csavarjai? feleslegesen nem szeretnék minden kis bigyót lebontani...:v Csak amit nagyon fontos...Előre is köszönöm a válaszokat.
Sajna elakadtam.
![]() ![]() ![]()
Én túl vagyok egy ilyen kijelző javításon, a jó isten mentsen meg tőle még egyszer..Olyan elb***tt megoldással készült az a kijelző hogy szinte javíthatatlan. Fólia szalag rávasalt vezetőcsíkokkal, forrasztani nem lehet mert olvad, szakad. Ha megtörik akkor vége a dalnak, kezdheted előlről. Végül én kínomban levágtam a szalagból, felpucoltam forrasztottam (óvatosan mint a hímes tojást) és hajszálvékony "derótokkal" bekábeleztem a hiányzó szegmenseket..Így ment kb 2 évet de mára már ismét szegmens hibás az egész kijelző. A háttérvilágítást kicseréltem egy 2 db 0,5W os power LED re az tök jó. De ha csak hidegben halvány nem lehett hogy csak a háttérvilágítással van gond? Azt viszonylag egyszerű kicserélni nagyobb LED ekre.
Részemről én lemondtam róla, legfeljebb megjegyzem melyik adón mi van a rádióban, a hőmérsékletet megoldottam egy 1500 Ft os külső belső hőmérővel. A rádió kódját fejből vágom, szóval már nem tud bosszantani a rossz kijelző.. ![]() ![]()
Na újra itt.....az autó végül is szerelőnél végezte....ha esetleg valaki arra vetemedne, hogy önnön maga saját kézzel próbálja meg kicserélni a fűtőradiátort....KÉREM NE TEGYE!!!!!....AMENNYI IDEGESKEDÉS ÉS NYŰG VAN VELE......NEM ÉRI MEG!
A ventilátor motort viszont sikerült fel újítanom. A perselyt kicseréltem csapágyra...jobb mint az eredeti.... ![]()
Márpedig szegény szerelő kénytelen erre vetemedni. :yes: Írtam az elején, hogy csak te tudhatod van-e tudásod és lehetőséged megcsinálni.
![]()
B Omega fűtése? Az nem macera, az maga az agyvérzés...... Egyszer valaki felcserélt a motortérben két vákuum csövet, mire rájöttem, hogy miért nincs fűtés.... Remélem a tervezők görcsben rángadóznak
![]()
Még vissza sírod ezeket az autókat. Amikor már minden számítógépes programozós lesz. Az általunk javított márkán már szinte minden ilyen. Nem tudsz alkatrészt cserélni számítógép és gyári program nélkül. Magam részéről felkötném azt a tervezőt aki a számítógépet beletervezte az autóba.
![]()
Ne is mond, tegnap küldtem el egy C Vectrat mert hozzá sem tudtam szagolni. Bele olvastam ugyan a Can-bus vezérlés című könyvembe, de sokat nem segített....
Sziasztok most járok itt először és valószínűleg nem utoljára . Van egy 1990 es td 2.3 as A Omega kombim.5 éve vettem igazi bontószökevény volt azóta csak költök rá. Folyamatos elektromos bajai vannak egy csomó fölösleget már kiiktattam (központi zár ,riasztó légkondi,el.ablak stb)
most a generátor halt meg de az sem biztos mert a harmadikat tettük bele (igaz bontott)és egyik sem működött. A kábelek rendben vannak a műszerfal alatt az összes biszti jó. Nem tudok rájönni mi a baj. Esetleg valakinek volna ilyen szivattyús generátora ami biztosan működik esetleg cserélnénk más alkatrészre,vagy eladná nem horror áron?
Helló. Nézd meg a kilométer órában jó e a töltés visszajelző lámpa meg elvileg van ott egy ellenállás az szokott el égni , legalább is nekem ez volt a baj bár nálam b omega volt.
sziasztok lenne egy kis gondom van egy 91 omega .a. nem akarja elérni az üzemi hőfokot igy gyenge a fütésem télen nyáron kb 80_82 nem rég cseréltem termosztátot fütőradiátor ok hütő ok köszönöm a segítséget
Az bizony üzemi hőfok. Ha ilyen hőmérsékletű víz kering benne, és a radiátorod nincs elvízkövesedve, annak sütnie kell, ha a szellőzőrostélyhoz nyúlsz.
hello arra gondolsz hogy vizköves a rádiátorom? és szerinted elég a 80 82 fokos viz? gyenge langyosat fúj sajnos, szerintetek mit kellene csinálnom vele hogy jó legyen esetleg rádiátor csere köszi a választ.
Gyenge langyosat a 40 fokos víz csinál. A 80 fokosnak perzselnie kell. Igen, úgy tűnik, hogy vízköves. Tisztítani elég rizikós, ami a vízkövet eltakarítaná, az valószínűleg az alumíniumot is.
Mondjuk cserélni se egyszerű.
Lehet. hogy csak eltömődött a lamellák között és nem tudja átadni a hőt. Legalább is az én autómnál volt ilyen gond. Kiszereltem, kitakarítottam a sokéves maszatból, és azóta is használom.
köszönöm a válaszokat veszek egy radiátort nem nagy összeg.
hello nem tudná valaki meg mondani hogy lehet egy sportos kipufogot átalakitani normál hangra
egyébként savallo vagy valakivel cserélnénk egy gyárira 91 omega a 2000cm
Sziasztok!
Van egy olyan problémám,hogyha bekapcsolom a klímát,egy idő után fölforr a vizem.Ha időben kikapcsolom,vissza megy,és beáll a hőfok.Hűtővizem nem fogy,klíma frissen töltve,a hűtőradiátor viszont nem mindig kapcsol,mert a relé be szokott ragadni.de azt ha megmozdítom működik egy darabig.Bár hideget fúj,de már nem annyira mint 3-4 éve.szóval valami ötletet tudnátok mondani? Előre is köszönöm.
A klímahűtőnek külön ventilátora szokott lenni, ami akkor kapcsol amikor indul a kompresszor. Talán az nem megy.
Szia.Az megy rendesen,a rendes hűtőé szokott rosszalkodni.Esetleg termosztát?
Az is lehetne, de az nem függ össze a klímával.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |