Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
A tintasugaras nyomtatóval készült rajzolat nem alkalmas vasalásos technikához (mert a lézernyomtató pora műanyag és korom keveréke elllenben a tinta sugarasé víz/alkohol bázisú festék)
Az olcsó húsnak híg a leve. Ez egy régi mondás, és nagyon igaz sok mindenre.
Az olcsó nyomtató azért olcsó, mert pl. tonert "szinte" nem adnak hozzá. Van benne valami, tonernak látszó tárgy, de az nagyon hamar ki fog fogyni. Meglepő lehet a felismerés, hogy az olcsóbb nyomtatóhoz is ugyanúgy drága, vagy még talán drágább a toner! Szóval tessék utánanézni, hogy mennyi lesz hozzá egy toner (színesnél tonerkészlet a több szín miatt), mert kiderülhet, hogy a drágább nyomtató lesz igazából az olcsóbb.
Szia! Lehet nem jól értettem amit írtál, de a tinta patron az a tintasugaras nyomtatóban van. A színes 10000-es ár is inkább tintásra utal. Az viszont nem lesz jó vasaláshoz!
Az Eagl ben hol lehet váltani a mértékegységet mil röl mm re?
Uraim!
Egyszer ezt a kakasviadalt már lejátszottátok, és annak is az lett az eredménye, hogy mindenki mindenkire össze-vissza megorrolt, ment a duzzogás, és hasonlók! Akkor is moderátori közbelépés kellett, hogy ne legyen belőle virtuális pofozkodás, ne adj' Isten "anyázás". Kezd elegem lenni belőle, hogy: a.) Folyamatosan mindenki elbeszél egymás mellett b.) Ezt a témát kiemelten és állandóan olvasni kell, mert néhányan nem férnek a bőrükbe! Ha az a cél, hogy kiosszunk néhány figyelmeztetést/szájzárat/kitiltást, akkor a legjobb úton haladtok e felé! Ha viszont nem ez a célotok, akkor javaslom és kérem, hogy ezt a vitát azonnali hatállyal, és végérvényesen fejezzétek be, mert legközelebb figyelmeztetés nélkül ki fogom tiltani, aki újra kezdi, legyen az akár frissen regisztrált, akár "őstag"! Akinek nem inge, ne vegye magára, akinek viszont igen, az sürgősen öltözzön fel belőle! Ui.: Néhány, ide nem tartozó hozzászólást eltávolítottam, senki ne keresse a vitaelemeit! A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2013
A Grid nél csak a raszter méretét lehet állítani , persze be lehet állítani más , és más mértékegység szerint , de a vezetősáv /ok/ méreteit , és más beállításokat a DRC menüpont alatt érhetők el.
A mil-mm váltás volt a cél ...
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2013
Ez utóbbi igen , de amit azelőtt kérdezett , hogy én hol állítom be a 0,012 mm vezetősáv szélességek az a DRC ben van , csak az a kérdése már köddé vált közben.
2 hete vettem egy Lamináló gépet, előtte vasalgattam, sokkal régebben P20-al játszottam
Szóval ma volt időm szétkapni a laminálót A3-as Egyszerű belső felépítés, hőfokszabályzásnak 110 és 120 fokos klixon volt benne, gyorsan vettem 170-180 fokosat (hála a topiknak be tudtam határolni mekkora kell) Nem hagyott nyugodni a dolog ezért gyorsan csináltam is pár NYÁK-ot (elfekvő TDA végfokokhoz), hát össze se lehet hasonlítani 3 módszert P20 hosszadalmas pepecselős volt, vasalás sose sikerült igazán jól, de a laminálóval 1.-re tökéletes NYÁK-ot kaptam(mint mikor P20-al kínlódtam) nem is értem mért nem ezzel kezdtem ? Aki esetleg gondolkodna mit használjon---->LAMINÁLÓ 170-180 fok jó az olcsó SAMSUNG lézernyomtatókhoz! Köszönöm a segítséget és az infókat Kérdés Kicsit ráuntam a Vasklorid utáni takarítgatásra Más vegyszerhez kell fordulnom, régebben halottam a sósav-as módszerről Ki használja, és pontosan hogyan is kell? Most vettem Vasklorid-hoz akváriumpumpát és porlasztó követ is, de megfelelő méretű edény az kimaradt, ezért ma nem tudtam kipróbálni Ti milyen bevált módszerrel marattok?
A nátriumperszulfát az ember barátibb , mint a másik kettő.
Idézet: .Jó az mind talán csak annyi , hogy viszonylag gyorsan lehet jó eredményt kapni így.Persze A3 as méret az már igen nagy , de ha ilyen sikerült az sem baj. „hát össze se lehet hasonlítani 3 módszert” A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2013
Szia! Le tudnád írni, hogy hol, milyen laminálót vettél, s mennyiért? Az alkatrész amely kellett bele olcsó volt, egyszerű beépíteni?
Vegyszerben -méregben nincs emberbaráti-emberbarátibb...
Én is a nátrium-perszulfát ra esküszöm lehet is kapni ezen alapú maratószert
por formában. Sokkal szebb az eredmény szerintem mint a vasklorid csak egy a baja ha bekeverted el kell használni mert záros időn belűl elveszti a hatását.Meg szerintem gyorsabban fárad mint a vasklorid.Van olyan vasklorid alapú maratóm ami nem tudom már hány éves és hányszor martam vele de még mindig működik. Viszont a perszulfát alapú 1-2 hónap után már használhatatlan. Mondjuk hozzá kell tennem hogy én csak az előregyártott port használtam eddig nem álltam még le kotyvasztani.
Sziasztok!
Kezdő vagyok nyák készítésben, és hát gondolom mindenki ismeri az érzést, amikor elkészül a darab és az első vagy az első pár furat elkészítése után derül ki, hogy a két oldal nem teljesen van a helyén egymáshoz képest. Szóval én jobb nem lévén úgy csinálom, hogy a két oldalt kinyomtatom két műnyomó papírra arccal egymás felé fordítom őket és valamilyen fényforrás segítségével átvilágítva addig ügyeskedek amíg látszólag minden furat fedi egymást. Ez természetesen ritka, hogy tökéletesre sikerüljön és hát gondolom van ennél célravezetőbb eljárás is. Szeretném kikérni a véleményeteket, hogy ezt a kényes részét a dolognak ki hogyan csinálja, mit ajánlanátok az én módszerem alternatívájaként, ami ennél jobb eredményt képes produkálni. Köszönettel: Ádám
Szia
Véletlen találtam vaterán Ednet LA36 4000-ért, vettem bele 2 klixont 2300-ért (ez kicsit drága hely volt) A klixonokat egyszerűen egy sínbe kellett csúsztatni
Ilyen dolgokra vártam, ezt nem tudtam hogy 2 hónap után kuka lesz a lötyi
Köszi
Használd azt a maratószert, ami a P20 flakonon van / volt régen. Korábban beszélgettünk erről itt, talán egy éve is volt, valaki beszkennelte az eredeti (német nyelvű) leírást. Megtalálod ha rákeresel.
Egyébként 770ml víz + 200ml sósav (30%) + 30ml hidrogén peroxid (30%) ad ki 1l marató szert. Víz általában van otthon, sósavat majd' minden boltban lehet kapni, hidrogén peroxidot pedig fodrászkellékesnél (is) lehet venni. Vagy festék boltban, tavaly pl. ott vettem. Vagy fodrásztól kunyizni, (női) fodrász ismerőse szinte mindenkinek van, hajszőkítéshez használják, 30ml nem mennyiség. Ahogy kaqkk topictárs is írta, nincs emberbaráti megoldás, ha vegyszerhez nyúlsz. Ebben az összetételben ez a marató szer jól használható, nem "füstöl", fortyog stb. Meginni, belélegezni pedig semmilyen vegyszert, vagy gőzét nem szokás. Az nem hátrány, ha szabadban tudod használni, de ez általában minden vegyszerre igaz lehet.
Hát én ezt vettem a preciziós maratón észre.
De most már csak annyi lötyöt csinálok mindig amit fel is használok. A por meg szépen légmentesen zárva.(mert káros szerintem az eltarthatóságra az is amit a levegőből vesz fel vizet) Valószinűleg a vegyboltban kapható perszulfát (vagy diszulfát vagy mindegy nekem hogy hivják) tovább tart. Ebben a porban a fő alkotóelemen kivűl más nem nagyon van írva hogy mi lehet benne azon kivűl is csak annyi hogy liter vizzel elkeverve használandó 40 fokon. Lehet ez kicsit olyan pazarló dolognak tűnik a vas-kloriddal szemben. De az az egy biztos ég és föld külömbség van a kimaratott két panel között. Én vasalós technikát használok és bizony nagyobb felületeken látszik még a teljesen fedett részeken is hogy "foltot" hagy a vasklorid míg a szulfát-os por (ami zacskón úgy szerepel hogy preciziós marató) napokig rohadhatna akár a lötyben szerintem akkor sem lenne ez a jelenség.Az élek is sokkal kontúrosabbak maradnak. Tanulság a Vas-klorid tovább tart de nem lesz annyira szép az eredmény mint a preciziós marató. (Azt még akkor is hozzá kell tegyem hogy kotyvasztani még sosem próbáltam blanchpor-ból vagy egyéb vásárolható vegyi dolgokból tehát arról sejtelmem sincs hogy az a technika ténylegesen milyen.)
Szia! Egy egy képpel tudnád szemléltetni a különbséget?
Én vas-kloridot használok de nyitott vagyok e kérdést illetően.
Sziasztok !
Én már régi motoros vagyok , még csőtollal és kárminpiros tussal kezdtem. Nekem a vaskloriddal nem volt gondom , a hőmérsékletre és az időre kell odafigyelni , akkor nem mar alá. Ehhez türelem kell. A vasklorid azoknak javasolt , akik ritkán veszik elő 1-1 panelért . Nekem évek óta rohad a szekrényben az előkevert anyag de még mindig működik. Segítséget , tanácsot kérek ! Vettem a lézerembe tonert , no mondom kipróbálom a nyomtatást ... A műnyomó papírt már régen megvettem hozzá. Hát az eredmény elkeserítő ! A nyomat leszakadt már a gépben a papírról . Szerintem nem ragadt rá és az égetésnél lejött. Hozzá kell tenni ez egy ipari nyomtató .Baromi gyors . Lehet , hogy ez a baj ? A papírnak nem láttam különbséget a két oldala között. Valaki javasolta a matrica hordozólapját , próbálta már valaki?
Szia!
Nekem akkor szokott "leszakadni" a nyomat, ha elfelejtem átállítani a nyomtatót sima papírról "karton, 120-200g,...." papírra. A műnyomó vastagabb mint a normál lap, és ezt nem mindegyik nyomtató szereti.
Ne haragudj nem tudom hogy ezek mikoriak az biztos hogy nagyon régiek.
Jó ideje nem martam már nem vagyok teljesen biztos abban hogy a bal oldali preciziós meg le van ónozva mindkettő de kb a dolog látszik. Jobb oldalon az tuti vas-klorid. A bal oldalra csak azért merem mondani hogy szerintem preciziós lehet mert egyenletesebbek az élek meg nincs rajta bemaródás. (Azt sem tudom már hogy ezek a panelek mi célt szolgálnak)
Ismerős ez a csőtoll/zöld vagy bordó lakkfilc megoldás. Igaz akkor még nem kellett smd méretekben hajszálvékony rajzolat, ment minden kézből.
A nyomat szerintem is a rossz hordozó megválasztás miatt lehet, mert volt hogy a pauszhoz átlátszó fóliát jelöltem be, na akkor hámlott nekem is a fekete nyál lefelé. Valószínű ilyenkor kisebb hőmérséklettel igyekszik a célt elérni az égetőmű, és nem marad a helyén a rajzolat. Ma viszont ismét megbizonyosodtam a LabelOff címkeeltávolító fontosságáról. Amikor levilágításhoz pauszra nyomtatok, ott már bevált, említettem is - a fényáteresztést teljesen kizárja a fekete felületeken. A múlt héten lamináltam a nyákot, és a műnyomó papírra került rajzolatot is lefújtam . Ugyanúgy segített a fedésben, mert tegnap viszont elfelejtettem lefújni, egyből lamináltam. Meg is lett az eredménye . A tonerpor nyomat ugyan tökéletesnek tűnt, de a kicsit öreg vasklorid rendesen bediffundált a szivacsos állagú fedőrétegen, és csúnya ragyásra marta a fedett felületeket is . A címkelemosóval lefújva ellenben mint a tükör, ahogyan lecsiszoltam laminálás előtt. Ennek az ammonium- vagy nátrium perszulfátnak a beszerzési forrása engem is érdekelne, lehet-e valahol kapni manapság (mert Hestoreban azt írják épp nincs).
Értem , szóval mire kell állítani a nyomtatót ? Nem teszi tönkre a nyomtatót?
A cimkeeltávolítónak mi lenne a szerepe ? Visszaoldja a festéket és homogenizálja ? Végül is mivel lenne érdemes foglalkozni a szendvics sütős vagy a laminálós megoldással? Megoszlanak a vélemények. Laminálóm van , csak meg kellene hackelni . Most fogok lebontani néhány kis digitális szabályozót , a többi eladó lesz .
Nálam most a normál papír beállítással megfelelő a minőség, de mivel én is 130g/m2 vastagabb műnyomót használok, lehet hogy kipróbálom a "vastag papír" opciót.
A címkeeltávolítót vékonyan ráfújva nem folyik szét a nyomat, viszont magába szívva az oldószert kissé feloldja a port és homogénebbé és szemmel láthatóan vastagabbá válik a tonerpor rajzolata. Nem mondom hogy ez az egyedüli anyag ami működik , de nekem ez mondhatom nyugodtan: bevált. A szendvicssütős módszert nem ismerem. Nekem a laminálómban speciel klixont sem kellett cserélni, úgy tűnik szinkronban van a nyomtatóm porának olvadáspontja és a lamináló hőmérséklete. De azt is megfigyeltem, hogy nem árt a nyáklemezt előmelegíteni 1-2 átküldéssel, azután feltenni a papírt és préselni melegen legalább 5-6 alkalommal.
Szia !(asztok )
Beszámolnék a ma esti tapasztalataimról a szakma további épülésére . Megtetszett a módszer , hát próbálgattam. Nos a műnyomó papírral is működik , nehéz " re kell a nyomtatót állítani . A vonalak -nálam most betűk " között valóban marad fehér maradék. Ezt foszfáttartalmú vízkőoldóval és ecsettel el lehet tüntetni . Viszont ! kipróbáltam egy fényes INKJET GLOSSY papírral és nem a fényes felületére kell nyomtatni , hanem a fonákjára ! Emiatt a panelról mindenféle áztatás nélkül le lehet húzni a papírt. Tökéletes nyomat , a por teljesen eltűnik a papírról. Még egy javaslat , továbbfejlesztve a cimkeoldót , nekem mezei nitrohigítóval is jó . Egy kiürült kis szunyogriasztós pumpás flakonba öntöttem és abból permeteztem . Tapasztalatom szerint érdemes a papíron is bepermetezni a rajzot mielőtt lamináljuk, szépen összekapja a port és kicsit ki is emelkedik a papírból. Ezzel óvatosan kell bánni , mert elfolyik a tinta . Többször keveset kell permetezni , lehetőleg vizszintes legyen a papír. És érdemes azonnal fújással szárítani .A permet finom kell hogy legyen. A lamináló egy gyári cucc , nem változtattam semmit. A 125 micron állásban csináltam , igaz 1 mm es nyákkal. Legalább 3 x átküldtem a panelt. A toner utángyártott HP. Egyelőre ennyi , most még lemaratom , megnézzük a fedését. Remélem tudtam hasznosat mondani. |
Bejelentkezés
Hirdetés |