Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Értem. Tehát akkor a nyomó ágon mehet a vastag cső. Vágom, az idő relatív hiszen ha a motor megbírja akkor az se mindegy milyen áttétellel van forgatva. Te milyen fordulatszámmal forgatod a kompresszort?
Ezt most nem tudom pontosan, de ha kell kiszámolom neked. Ha jól emlékszem a motor 2800 körül forog és nagyjából 1:1-es áttétel van, tehát a kompresszor is annyit. Annak idején úgy készült, hogy volt a kompresszor, egy öreg barátomtól kaptam. Kimentem a MÉH telepre ott találtam a motort. Azt mondták ha rossz kereshetek másikat helyette. Jó volt. amíg fázishiány miatt le nem égett. Azóta szereztem egy másik hasonlót. A kompresszoron volt egy jó nagy ékszíjtárcsa kerestem egy hasonló méretű darabot, amit megcsináltattam a motor tengelyéhez egy esztergályossal. A tartály tetejére felhegesztettem a tartó szerkezetet, az aljára kerekeket és vettem egy megfelelő ékszíjat. Ezeket összeépítettem, ebből lett a masina. Mivel a céljaimnak mindjárt megfelel, azóta is így van. Minél nagyobb csőkeresztmetszetet használsz, annál könnyebben tölti a tartályt. Lehet, hogy 3/4-es jobb lett volna, de ez is megfelelt nekem. Ha fényezni akarsz vele, lehet, hogy az jobb lesz.
Nem akarok fényezni. Szakaszos üzemben, akár, de egy kasztnit kellene letakarítani. Idő nem lényeg, bár azért 200L tartály lehet össze lesz rakva a cél érdekében. 380V az van, motor is több Kw. Szóval az alapok azok jók szerintem. 220V-al nem kezdenék neki.
Szerintem akkor egy az enyémhez hasonló masina jó lehet neked.
Mutatsz róla képeket? Amit mi csinálunk az fix lenne a falon. A pisztoly max 12 bar-t tud, azért örülnék ha tartaná a nyomást rendesen. Unimax oldalán láttam egy képletet, hogy kell egy adott melóra kompresszort választani, majd holnap kiszámolom, lassan körvonalazódnak az adatok. Szerintem a homokfúvás miatt, a második képemen lévő hűtőt csak ráépítem, biztos ami biztos alapon.
Szia!
Ha a letakarítás alatt homokszórást értesz, akkor rossz hírem van, mert az még több levegőt igényel mint a fényezés. Homokszórós tapasztalt barát nyilatkozott úgy, hogy 1000 l/min szállított levegőmennyiség alatt nem igazán érdemes nekiállni. Hátha segítség valakinek Kw, áttétel ügyben. Folyamatban van egy kompresszor építés. 3 Kw 1440 fordulatú motor 1:1-ben vígan hajt egy Rába és egy Ifa kompresszort. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2013
1000L/perc.... Hm...
Fentebb zolika60 írta hogy 50-60L tartályt 1 perc alatt tölt fel neki 10 bar-ra ha jól emlékszem. Akkor az nála 500L/perc ugye? Ha kevés lesz a levegő, akkor két kompresszort fogok használni. Láttam a szerszampiacon valaki olyat csinált hogy 2db V2-es töltött egy tartályt. Igaz az nem 50L volt.
Olyan V2-sel én is szemezek.
Keresem a legolcsóbbat.
Úgy értettem 2db V2-est láttam egy tartályon. Ha van ami meghajtja őket akkor szerintem motor középen 3 pályás tárcsa rajta, a két oldalán meg a két kompresszor, ennek lehet létjogosultsága.
Megpróbálok, szerezni technikát rá, hogy lefényképezzem. Nekem nincs ilyen masinám és a telefonommal is csak telefonálni lehet.
Az szerintem is jó lesz.
Lehet, hogy nagyobb fordulat is elég lenne. Ez nem az a fergeteg. Bár ahhoz biztosan kéne jobb hűtés.
Nos:
Ma délután megvolt a nagy próba. Deszkamodell, szó szerint. 3 fázisú motorral hajtva 24->25cm tárcsával, kb 1200as fordulattal a 24L-es tartályt 8 bar-ra 49s alatt töltötte fel. Ez igy 230L/perc, ami nagyon kevés. Ekkor jött a meglepi. 8 bar-on a kompresszor az olajat elkezdte felbüfögni. Nézzük mi van. Szétszedtük. A gyűrűket leszedve, az üres hengerbe betéve 2mm gyűrűhézagot mértünk (piston ring gap). 0.5mm helyett. Véleményem szerint nagyon alul teljesített, és hát egyébként is nem hajtottuk nagyon. Ezzel a teljesítménnyel egy takarítós pisztolyon állva a nyomást folyamatosan tartotta. 24L tartályt töltöttünk vele, de majd ha már minden ok lesz átszereljük az 50L-esre. Szomszédom beszerzi a gyűrűket, jó kérdés viszont hogy a szelepfedél és hengerfej tömítéseket honnan szerzek a ZIL-130 kompresszorához. Ötletek?
Vágd ki egy darab tömítés anyagból. Vagy keress tömítés készítőt a környékeden.
Egy kollega az R-142 radioallomas kompresszoranak kiteritett 0.5L-es sorosdobozbol csinalt hengerfej tomitest.
Az is jó lehet, bár én még sosem szedtem szét az enyémet, így nem tudom milyen van benne. Gyakorlatilag új volt amikor kaptam, valami katonai M-zárolt raktárkészletből.
Ez kulonosen "jol" hangzik nekem katonatiszt letemre. Most turom a netet a tomitesek miatt auto-teherauto alkatresz boltokban. Ahhoz kepest hogy csak a Zil-bol 1 milliot csinaltak es katonai cuccokban is van ez a kompresszor alkatresz utanpotlasa kb nulla. Eddig. Az mar tiszta lett a szomszeddal hogy ketto kompresszor fog menni egy motorrol. Ipari áram megbirja.
Üdv
Le lehet venni úgy a hengert hogy a hengerfejhez hozzá sem kell nyúlni, vele együtt.
Tudom. De ugy vagyunk vele ha mar gyűrűsort kap akkor tömítéseket is. Szóval keresünk de nagyon.
Kb 5 éve vettem gyűrű garnitúrát az enyémbe, elég veszett ára volt üzletben. Valam 5-6 ezeret kértek, és egy hét volt mire megjött. Én nem bántottam a hengerfejet mert ha jó akkor ne bolygassuk. Persze ha fúratod és túlméretes cuccal rakod össze akkor igen, le kell venni. Amúgy elég jó cucc. Az enyém van hogy fél napot megy folyamatosan és 5-6 bárra dolgozik. Csak párologtató a hűtése semmi radiátor de nem forrt fel a víz sosem, tehát nem melegedett 100 fok főlé. A kartergáz az tényleg probléma ezeknél ki ki más és más megoldással próbálkozik, én most át állok liaz kompresszorra az lesz a megoldás reményeim szerint.
Mitől jobb a liaz hogy arra csetélsz?
Több helyen gyártanak is gyűrűt. Nem találtam hozzád közelebbit, de ez nem jelenti, hogy nincs is. Például itt: Goodwill - Trade Kft.
4220 Hajdúböszörmény, Bíró Péter utca 14. Telefon: 06 (52) 560 540 Fax: 06 (52) 560 541 E-mail: goodwill.trade@t-online.hu Szolgáltatások: Szivattyú- és kompesszorgyártás. Gép- és alkatrészgyártás, vákuumtechnika. Biztosan tudnak segíteni. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
Nagyobb, kultúráltabb kívül tehát belül is és zsír új. Amúgy marad a zil is tartaléknak de egy két dolgot még múdosítok. Többek közt nem a főtengely olajforatán fogom elvezetni a kartergázt hanem a forgattyúsház tetejébe a henger aká csinálok valami furatot, bízván abban hogy az olajat nem fogja kinyomni magából annyira.
ZIL MAZ KRAZ egyforma kompresszort használ csak a szíjtárcsa és a felfogatás más. Szerintem orosz teherautó alkatrészesnél kapsz gyárit, igazi orosz zsírpapirost még ma is.
Én is most vettem egy zil kompresszort, amit most rakok összefele. Tömítések helyett saratoga motortömítőt használok, ami +350 fokig bírja. Hengerfejtömítést lehetne csinálni vékony alu lemezből, de szerintem én a régi tömítést bekenem a pasztával és mehet vissza. Nyomaték kulcsal szépen egyformára húzom és megnézem majd gázszivárgásjelzővel, hogy kifúj e. Remélem 40 évet megint kibír, mert 73-as gyártmányú.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
Szia!
A saját kompresszoromhoz 0,3mm vastag klingerit lemezből vágtam ki. Egyéb tömítőanyag nélkül, szárazon raktam össze. Üdv.: István A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2013
Nagyon köszönöm! Hétfőn rájuk nézek!
Tiszteletem uraim.Van egy 24l-es száraz kompresszorom,ami egyre később tölt fel.A 8-bart tudja de szerintem kopott a dugatyúja.Tudtok-e erre megoldást?Esetleg alkatrész beszerzési lehetőséget?Megköszöném.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |