Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Üdv!
Persze, hogy lehet, semmi baja nem lesz, ha csillagban használod. Csak ahogy kadarist írja, jóval kisebb lesz a teljesítménye. De írod, hogy még úgy is bőven elég! Milyen feladatra kell ekkora nagy motor, ahová 500W-os is elég? A védelmével lehet hogy lesz gond(hőkioldó), mert csillagban lehet, hogy elég 5-7A, afelett oldjon ki(deltában azt hiszem 15A körül van a névleges felvétele egy 7,5kW 2900 fordulatúnak), viszont índításkor felvehet akár 25A-t is. Bár ha hamar felpörög, akkor nem lesz gond.
Helló proli007!
Idézet: „Azt tedd hozzá, hogy ha ugyan azt a teljesítményt szeretné elérni, mint 380-ról deltába.” Ő hozzátette, hogy 400V 3 fázisról akarja használni csillagban a 380/660-as motort? A 308 javítva 380 ra. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Egyszerű csillagban akarom azért használni mert kevesebbet fogyaszt meg indításkor biztos nem vágja le a biztosítékot. A teljesítmény meg nem baj ha kisebb lesz mivel ekkora motor nagy és robusztus csapágyazás miatt kell mivel ez egy marógép lesz ékpályákhoz stb. oda meg nem kell abszolút nagy teljesítmény hogy egy 8-as vagy 10-es marófejet elhajtson. A teljesítmény ellenében viszont a csapágyazás meg a tengelyvastagság fontos. Nem akarok különálló csapágházat meg ékszíjas megoldásokat mivel elég kicsi a hely így a leg-helytakarékosabb ha a motor csapágyazását használom.
Off
Idézet: „El tudod képzelni a Váci úti hajógyárban” El. Az Angyalföldi Hajó és Darugyárban kezdtem tanulni, Óbudán folytattam és a szerencse úgy hozta, hogy majdnem minden helyen megfordultam legalább pár napra, ahol villanyszerelő dolgozhatott. Még Vácon és Balatonfüreden is jártam. Igaz, mindezt '67-ben kezdtem. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Hát igen a rajz így nem korrekt, a kondit csak rásegítőnek kötöttem be a nyomógombbal
És nincs üzemi kondi ez lehet a baj? De fixre kötve viszont zúg a motor. A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
Off
Meglátogattuk az aluminium konténer és motorcsónak hegesztő részleget tanulmányútként. Hegesztő karbantartóként dolgoztam akkor.
Volt ott egy gombgyár is, pár haverom oda volt beutalva.
Ki kell keresni hozzá a jó kondenzátor értéket, így bármikor leállhat, ha használod!
Állandóra kössem be? Van egy 25 uf kondim is , de azzal nem indul.
Csakis állandóra, meg kell keresni azt az értéket, amivel megy, elképzelhető, hogy 100u is kellhet. Raktak ide valahova fel egy tabellát, nézd meg, mi az ajánlás.
Üdvözlöm a hozzáértőket .
A képen látható módon köttötem be a mosógép motort. Lassú fordulaton megy de erőtlen. Mi lehet a hiba ? Előre is köszönöm . A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
A homályos képből nem látom a bekötést, de így kell bekötni.
Köszönöm , lehetséges hogy ez a motor ilyen gyenge, mosógépben volt
Ezek a motorok - 2-ő az egyben, nem nagyon fényeskednek erőben, csalóka a külső megjelenésük, nagyságuk.
Én meg Óbudán 1960-63 ip.tan. 1967-ig. Váci úti 1976-1995. TMK.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
Akkor lehet, hogy az én helyemre vettek fel. Mert a hegesztőgép javító csoportból mentem el. Menj fel a facebook " Hajógyár " oldalra és lehet, hogy sok ismerőst találsz.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
Sziasztok!
Olyan problémám van (mindig történik valami váratlan) hogy egy 4 Kw-os 380 deltás motoromat csillagban elindítottam néhányszor egyszer csak nem akart beindulni csak búgott meg állt egy helyben illetve nagyon lassan próbált pörögni. Arra gyanakodtam hogy leégett de semmi szaga sem jött meg mind a 3 tekercsnek 3,6 ohm a dc ellenállása mint azelőtt. Valakinek valami ötlete van hogy miért lehet ez.
Üdv!
Lehet hülye kérdés, de megvan mindhárom fázis? A kapcsoló jó, mindhárom tekercset összeköti(a csillagpontban)?
Persze természetesen ugyan avval a kapcsolóval indítottam egy 7,5 Kw-ost is megvan mind 3 fázis. Azért fordultam segítségért mert valamennyire azért tisztába vagyok a dolgokkal de ez számomra már felfoghatatlan.
Próbálj rá egy fázist, nullát tenni, L -> U N -> V, majd N -> W.
Így ki is tudod mérni, hogy szimmetrikus-e az áramfelvétel.
Köszi mindenkinek de megvan a probléma az első páncél elrepedt és hozzáért a forgórész az állórészhez azért búgott. Azt nem tudja valaki hogy ilyen pácélt lehet-e venni valahol?l
Meg még egy kérdés haveromék egy 6 Kw-os motort használtak szalagfűrészen csillagba (mert nem tudták hogy miért 3 állású a csillag delta kapcsoló) és a második kosár ágfánál leégett a motor a tekercselő azt mondta azért mert nem lett átváltva deltába. Na most itt mondták pár hogy nyugodtan használhatom csillagba kis teljesítményed de most nem tudom mit hogy merjem e csillagba használni. mert nem szeretném hogy leégjen.
Ha üresen el tud indulni az automatáid bírják, használd deltába.
Szerezz be egy csillag/delta kapcsolót és megoldva... A pajzsot - "páncél" - azt olyan hegesztővel kell javíttatni, aki tud öntvényt hegeszteni. Idézet: „nyugodtan használhatom csillagba kis teljesítményen” Persze. Csak nem szabad terhelni. !!!
Holnap szétszedem a motort, aztán okosabbak leszünk.
Üdv!
A mellékelt mórickarajzon látható, mit követtem el. Van egy 400V-os motorom, eddig direktben ment, csak a dugalj kihúzásával lehetett leállítani. Nem sűrűn használom, azért volt így. Most egyik barátomtól kaptam egy 3f kapcsolót. na most én úgy kötöttem be, ahogy a képen van, csak a fázisokat lehet lekapcsolni (ilyen a kapcsolo). Az utcso vezeték, ami kimaradt a sárga-zöld, ezt meg odakötöttem a motor falához, ahogy eddig volt, aztán kész. Megy. A kérdés az, hogy ez jó-e így, vagy nem? Szabályos, vagy nem? Még egy hülye kérdés a végére, hogy jól aludjatok. A 4 vezeték. Fekete: Fázis Piros: Fázis Kék: Fázis Sárgazöld: 0 vagy földelés???? A motor falához van erősítve. Tudom, nem szabad hinni a színeknek, ezért kérdem. A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2013
A rajz nagyon gyengén látszik. a színeknek tényleg ne higgy, ha ilyen színeid vannak, akkor így jó (amúgy sem szabványos már a piros, mint földelés; a '0' szokott kék lenni, ha szükségből nem szabályos színnel szerelek, akkor fekete szig.szalaggal megjelölöm elejét-végét legalább; hosszabb drótnál közben is). Az nem baj, hogy a földelés mindig rajt van.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2013
Köszönöm a választ!
Üdvözletem!
Ezer bocsánat ha rossz helyen kérdezek, de irtózatosan sürgős kb 10 perc mulva kész kell legyek! Szóval adott egy dekopírfürész aminek valamiért az lett a joszokása hogy amint bedugjuk biztosíték off azonnal mellékelek egy rajzot ami a kapcsolón volt/van, kérdésem az lenne hogy 1-4 Páros a hálózati kábel, 3-5 a motorba megy , de amit nem értek az a kondi az a 2-3 párosra menne? Előre is köszönöm a gyors segítséget!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |