Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   144 / 345
(#) Tomi111 válasza zitzaki hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Üdv!

Persze, hogy lehet, semmi baja nem lesz, ha csillagban használod. Csak ahogy kadarist írja, jóval kisebb lesz a teljesítménye. De írod, hogy még úgy is bőven elég! Milyen feladatra kell ekkora nagy motor, ahová 500W-os is elég?
A védelmével lehet hogy lesz gond(hőkioldó), mert csillagban lehet, hogy elég 5-7A, afelett oldjon ki(deltában azt hiszem 15A körül van a névleges felvétele egy 7,5kW 2900 fordulatúnak), viszont índításkor felvehet akár 25A-t is. Bár ha hamar felpörög, akkor nem lesz gond.
(#) Szirty válasza proli007 hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Helló proli007!

Idézet:
„Azt tedd hozzá, hogy ha ugyan azt a teljesítményt szeretné elérni, mint 380-ról deltába.”


Ő hozzátette, hogy 400V 3 fázisról akarja használni csillagban a 380/660-as motort?

A 308 javítva 380 ra.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
(#) zitzaki válasza Szirty hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Egyszerű csillagban akarom azért használni mert kevesebbet fogyaszt meg indításkor biztos nem vágja le a biztosítékot. A teljesítmény meg nem baj ha kisebb lesz mivel ekkora motor nagy és robusztus csapágyazás miatt kell mivel ez egy marógép lesz ékpályákhoz stb. oda meg nem kell abszolút nagy teljesítmény hogy egy 8-as vagy 10-es marófejet elhajtson. A teljesítmény ellenében viszont a csapágyazás meg a tengelyvastagság fontos. Nem akarok különálló csapágházat meg ékszíjas megoldásokat mivel elég kicsi a hely így a leg-helytakarékosabb ha a motor csapágyazását használom.
(#) erbe válasza Andras46 hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Off
Idézet:
„El tudod képzelni a Váci úti hajógyárban”

El. Az Angyalföldi Hajó és Darugyárban kezdtem tanulni, Óbudán folytattam és a szerencse úgy hozta, hogy majdnem minden helyen megfordultam legalább pár napra, ahol villanyszerelő dolgozhatott. Még Vácon és Balatonfüreden is jártam.
Igaz, mindezt '67-ben kezdtem.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
(#) granpa válasza erbe hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Vácon miért? Ha publikus.
(#) Lalle válasza Orbán József hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Hát igen a rajz így nem korrekt, a kondit csak rásegítőnek kötöttem be a nyomógombbal
És nincs üzemi kondi ez lehet a baj? De fixre kötve viszont zúg a motor.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2013
(#) erbe válasza granpa hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Off
Meglátogattuk az aluminium konténer és motorcsónak hegesztő részleget tanulmányútként. Hegesztő karbantartóként dolgoztam akkor.
(#) granpa válasza erbe hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Volt ott egy gombgyár is, pár haverom oda volt beutalva.
(#) Orbán József válasza Lalle hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Ki kell keresni hozzá a jó kondenzátor értéket, így bármikor leállhat, ha használod!
(#) Lalle válasza Orbán József hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Állandóra kössem be? Van egy 25 uf kondim is , de azzal nem indul.
(#) Orbán József válasza Lalle hozzászólására (») Feb 19, 2013 /
 
Csakis állandóra, meg kell keresni azt az értéket, amivel megy, elképzelhető, hogy 100u is kellhet. Raktak ide valahova fel egy tabellát, nézd meg, mi az ajánlás.
(#) lopici hozzászólása Feb 20, 2013 /
 
Üdvözlöm a hozzáértőket .
A képen látható módon köttötem be a mosógép motort. Lassú fordulaton megy de erőtlen. Mi lehet a hiba ? Előre is köszönöm .
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
(#) zolika60 válasza lopici hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
A homályos képből nem látom a bekötést, de így kell bekötni.
(#) lopici válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Köszönöm , lehetséges hogy ez a motor ilyen gyenge, mosógépben volt
(#) Orbán József válasza lopici hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Ezek a motorok - 2-ő az egyben, nem nagyon fényeskednek erőben, csalóka a külső megjelenésük, nagyságuk.
(#) Andras46 válasza erbe hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Én meg Óbudán 1960-63 ip.tan. 1967-ig. Váci úti 1976-1995. TMK.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
(#) zolika60 válasza lopici hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
A dob forgatáshoz nem kell nagy erő.
(#) Andras46 válasza erbe hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Akkor lehet, hogy az én helyemre vettek fel. Mert a hegesztőgép javító csoportból mentem el. Menj fel a facebook " Hajógyár " oldalra és lehet, hogy sok ismerőst találsz.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2013
(#) zitzaki hozzászólása Feb 20, 2013 /
 
Sziasztok!
Olyan problémám van (mindig történik valami váratlan) hogy egy 4 Kw-os 380 deltás motoromat csillagban elindítottam néhányszor egyszer csak nem akart beindulni csak búgott meg állt egy helyben illetve nagyon lassan próbált pörögni. Arra gyanakodtam hogy leégett de semmi szaga sem jött meg mind a 3 tekercsnek 3,6 ohm a dc ellenállása mint azelőtt. Valakinek valami ötlete van hogy miért lehet ez.
(#) Tomi111 válasza zitzaki hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Üdv!

Lehet hülye kérdés, de megvan mindhárom fázis? A kapcsoló jó, mindhárom tekercset összeköti(a csillagpontban)?
(#) zitzaki válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Persze természetesen ugyan avval a kapcsolóval indítottam egy 7,5 Kw-ost is megvan mind 3 fázis. Azért fordultam segítségért mert valamennyire azért tisztába vagyok a dolgokkal de ez számomra már felfoghatatlan.
(#) Orbán József válasza zitzaki hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Próbálj rá egy fázist, nullát tenni, L -> U N -> V, majd N -> W.
Így ki is tudod mérni, hogy szimmetrikus-e az áramfelvétel.
(#) zitzaki hozzászólása Feb 20, 2013 /
 
Köszi mindenkinek de megvan a probléma az első páncél elrepedt és hozzáért a forgórész az állórészhez azért búgott. Azt nem tudja valaki hogy ilyen pácélt lehet-e venni valahol?l
Meg még egy kérdés haveromék egy 6 Kw-os motort használtak szalagfűrészen csillagba (mert nem tudták hogy miért 3 állású a csillag delta kapcsoló) és a második kosár ágfánál leégett a motor a tekercselő azt mondta azért mert nem lett átváltva deltába. Na most itt mondták pár hogy nyugodtan használhatom csillagba kis teljesítményed de most nem tudom mit hogy merjem e csillagba használni. mert nem szeretném hogy leégjen.
(#) Orbán József válasza zitzaki hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Ha üresen el tud indulni az automatáid bírják, használd deltába.
Szerezz be egy csillag/delta kapcsolót és megoldva...
A pajzsot - "páncél" - azt olyan hegesztővel kell javíttatni, aki tud öntvényt hegeszteni.
(#) erbe válasza zitzaki hozzászólására (») Feb 20, 2013 /
 
Idézet:
„nyugodtan használhatom csillagba kis teljesítményen”

Persze. Csak nem szabad terhelni. !!!
(#) bulgesz válasza erbe hozzászólására (») Feb 22, 2013 /
 
Holnap szétszedem a motort, aztán okosabbak leszünk.
(#) e-chipmunk hozzászólása Feb 23, 2013 /
 
Üdv!
A mellékelt mórickarajzon látható, mit követtem el. Van egy 400V-os motorom, eddig direktben ment, csak a dugalj kihúzásával lehetett leállítani. Nem sűrűn használom, azért volt így.
Most egyik barátomtól kaptam egy 3f kapcsolót.
na most én úgy kötöttem be, ahogy a képen van, csak a fázisokat lehet lekapcsolni (ilyen a kapcsolo). Az utcso vezeték, ami kimaradt a sárga-zöld, ezt meg odakötöttem a motor falához, ahogy eddig volt, aztán kész.
Megy.
A kérdés az, hogy ez jó-e így, vagy nem? Szabályos, vagy nem?
Még egy hülye kérdés a végére, hogy jól aludjatok. A 4 vezeték.
Fekete: Fázis
Piros: Fázis
Kék: Fázis
Sárgazöld: 0 vagy földelés???? A motor falához van erősítve.
Tudom, nem szabad hinni a színeknek, ezért kérdem.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2013
(#) granpa válasza e-chipmunk hozzászólására (») Feb 23, 2013 /
 
A rajz nagyon gyengén látszik. a színeknek tényleg ne higgy, ha ilyen színeid vannak, akkor így jó (amúgy sem szabványos már a piros, mint földelés; a '0' szokott kék lenni, ha szükségből nem szabályos színnel szerelek, akkor fekete szig.szalaggal megjelölöm elejét-végét legalább; hosszabb drótnál közben is). Az nem baj, hogy a földelés mindig rajt van.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2013
(#) e-chipmunk válasza granpa hozzászólására (») Feb 23, 2013 /
 
Köszönöm a választ!
(#) villanyipi hozzászólása Feb 24, 2013 /
 
Üdvözletem!
Ezer bocsánat ha rossz helyen kérdezek, de irtózatosan sürgős kb 10 perc mulva kész kell legyek!
Szóval adott egy dekopírfürész aminek valamiért az lett a joszokása hogy amint bedugjuk biztosíték off azonnal mellékelek egy rajzot ami a kapcsolón volt/van, kérdésem az lenne hogy 1-4 Páros a hálózati kábel, 3-5 a motorba megy , de amit nem értek az a kondi az a 2-3 párosra menne?
Előre is köszönöm a gyors segítséget!!

Motor.jpg
    
Következő: »»   144 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem