Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   80 / 157
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza Busz-os hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Nézd meg az ampermérőre szoritott vezeték nem lötyög-e ,üzem közbe fogd meg a csavarokat, ha meleg vagy forro akkor rossz a kontaktus ilyennel is találkoztam.biztos kontakthibának tünik , osztom a többi véleményt is , kefeprobléma is lehet.A sokérintkezős oldható csavaros csatlakozón is átfolyik a tőltőáram , ott is beéghet az érintkeőpár (1).
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2013
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Nincs benne kefe.
(#) Busz-os válasza potyo hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
Üdv köszönöm a választ és a tippet
(#) Busz-os válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Feb 27, 2013 /
 
üdv. köszönöm a választ utána nézek novemberi leálláskor nem volt semmi gond .Csak most beüzemeléskor hétvégén rendetlenkedett .
(#) alcsaba hozzászólása Feb 27, 2013 /
 
Sziasztok!

Lefüstölt a generátoromban a diódaív. Azt szeretném kérdezni, hogy hogy mi válthatta ki? Tudtommal nem terheltem túl a generátort, nem kötöttem rá semmit. Csináltam fotót róla. Valami szaki árulja már el legyen szíves hogy lehet ezeket az alkatrészeket külön külön letesztelni. Kíváncsi vagyok mit vitt még magával.

Legjobban a feszültségszabályzó és az álló tekercs tesztelése érdekelne.

Előrere is köszönöm!

*Törölve! Látsz a válaszablakban lehetőséget arra, hogy a képet betedd a felületre? Tallózd be a képeket.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2013
(#) zolika60 válasza alcsaba hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Mivel nincs már meg a kép, nem tudom milyen a generátorod. Általánosságban a dióda hidat egyben cserélik, a diódák sajtolva vannak benne és egyenként cserélni macerás meg bizonytalan volna. Nézz szét itt, szerintem minden kérdésedre lesz válasz.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2013
(#) hg6dab válasza djtorok hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Idézet:
„állítólag az a jó az akkunak, ha a töltőáram a kapacitás 0,1-szerese.
ez igaz, csak ezt akkumulátor töltővel való töltésnél alkalmazzák. A régebbi töltők nem szabályoznak feszültséget, a töltőárammal és az eltelt idővel ( C/10 - 10óra ) oldják meg a megfelelő vegyi átalakítást a maximális kapacitás eléréséhez.
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza alcsaba hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Van egy eset tudtommal amikor le lehet füstóltetni a diódákat . Ha leinditózód az aksit és már alig mozog , ilyenkór jön a nagy ötlet hogy ugrasszuk be egy másik aksival , egy inditókábel segitségével , és a nagy igyekezetben forditott polaritással kerűl a kábel a ledöglött aksira , ilyenkór az összes dióda nyitó irányba kapja a feszkót , és a pár száz ampert is egy rövid időre , és a diódák már készen is vannak. vagy melegedés miatt a müanyag szigetelés a kivezetésnél elolvad és testre záródik a kimenet .
(#) StMiklos válasza alcsaba hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Szevasz"
Egy meglazult kötés, pillanatnyi kontakthiba, motortestelés hiba,meghibásodott (nem szabályzó fesz.szabályzó), kopott, ugráló hol érintkező, hol nem szénkefék, kb ugyanezt csinálhatja egy rokkant csapágy... és így tovább.
Üdv: StMiklos
(#) Inhouse válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Egyszer az egyik szerelő a hibás (általa cellazárlatosnak vélt) akkut hibáztatta, hogy az tette tönkre a generátort. Nem értettünk vele egyet, de bizonygatta, hogy simán...
(#) erbe válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Egyszer cellazárlatos lett az akkum. Munkatársam autójáról beindítottuk, az akkuboltig kibírta. Jó forró volt a generátor, de az még azóta is működik, akkut pedig már kettőt megevett az autó (na meg az idő vasfoga, ~12 év).
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Én sem tudom egészen bevenni , hogy a cellazárlat leégetné a gen. álltalában 1 cella lesz zárlatos , de 5 még jó , legföljebb állandóan 10-20 amperrel tőlt , de ennyit birnia kellene . evvel dilemmában vagyok???. lehet.
(#) zolika60 válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Feb 28, 2013 /
 
Jártam úgy a saját autómmal, hogy egy kieső alkatrész menet közben rövidre zárta az akku mindkét saruját, az akku felrobbant, de a generátor akkor sem ment tönkre.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2013
(#) Inhouse válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Én is erre gondoltam, hogy nem lehetett az akku az oka a generátor hibájának, fordítva viszont igen. Nem tudtunk megegyezni...
(#) alcsaba válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
bocsi tegnap melóztam aztán csak most vettem észre, hogy a bejegyzésemet áthelyezték és ráadásul kép nélkül. Feltöltöttem 3 képet, hogy lássátok mi is történt. Azóta vettem egy zsír új diódaívet, de nem merem még beszerelni még meg nem győződök róla, hogy a többi alkatrész hibátlan.

Segítséget szeretnék kérni az álló tekercs kimérésében. Egyszerűen fogalmam sincs mit és hogyan mérjek rajta. Az én elgondolásom az az lenne, hogy a közösített tekercseket szét kell választani és a a köztük mérni kell egy ellenállást. Sajnos elég kezdő vok az elektronika terén viszont nagyon lelkes

A másik tesztelésre szánt darab a feszültségszabályzó lenne. Azon is van annyi bemenet, kimenet hogy fogalmam sincs hogy mérhetném ki.

Aki tud nagyon kérem segítsen!

Előre is köszönöm!
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
az állórész is meg van égve??? Mintha a szigetelés látszana lepattogni , akkor pedig már nem kell mérni semmit. Van -e égett szaga ???
(#) alcsaba válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
nincs égett szaga, csak a csatlakozásnál van lepattogva a lakk gondolom a nagy hő miatt ami a dióda leégésénél keletkezett. Akkor tudsz segíteni kimérni a tekercset?
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Sajnos csak annyi mérést tudok , hogy nincs-e kapcsolatban a vasmaggal a tekercs (testzárlat ) egy ellenállásmérővel mérj a test és a vezetékvégek között , szakadást kell mutatni ha nincs testzárlat . Ha mutat valami ellenállást vagy nullát akkor testzárlatos az egész.A tekercseket nem tudom megmérni Pl. ellenállását mert vastag huzal és aránylag rövid a hossza is , hogy szinte nulla az ellenállása , nekem nincs több ötletem a méréssel kapcsolatba. van valami indukciós módszer a vizsgálatra , de azt házilag nem lehet.
(#) alcsaba válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
a vasmag és a kivezetések között szerencsére nincs kapcsolat ezt már kimértem. Viszont a kivezetések között van kapcsolat és az ellenállás is kb 4,5 ohm

Ez az hogy fogalmam sincs hogy van tekercselve. Hogy eleve is kapcsolat kell legyen a tekercsek között vagy eu a három fázis ami kijön belőle ez 3 különálló vezeték és még véletlenül se szabadna egymással kapcsolatot alkotniuk.

A másik dolog: látsz a képen egy fehér színű feszültségszabályzót. Meg tudnád mondani, hogy hogy és mivel lehetne ezt letesztelni. Úgy gondolom hogy egy meghibásodott feszültségszabályzó is el tudja durrantani a diódákat. vagy ezt rosszul gondolom?
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Nézd meg a fesszabályzó tipusát , valahol rá van írva , és a neten rá kell keresni , abbol sok mindent meg lehet tudni
(#) alcsaba válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
rendben
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
a három tekercs egyik vége közösitve van (csillagpont) úgy hogy jó értéket mértél , de mind a három kivezetést meg kell mérni egymással szemben , tök azonos értéket kell mutatnia , amit mértél az két sorbakötött tekercs ellenállása
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Ird meg a szabályzó tipusát
(#) alcsaba válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
szabályzó típusa: VR-D674 L5000551 ENGLAND ez van ráírva

Ez a mind a három kivezetést meg kell mérni egymással szemben nem értem. Légyszi magyarázd már el nekem szájbarágósan vagy az lenne a legjobb ha lerajzolnád
(#) potyo válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Három tekercsvég legyen A, B és C. Ellenállást mérj először A és B között úgy hogy a C szabadon marad. Majd A és C között úgy, hogy B szabadon marad. Majd B és C között úgy, hogy A szabadon marad. Mindhárom esetben azonos értékeket kell kapnod.
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
az egész állórész 3 tekercsből áll , elektromos szempontból. Avval ne törödj hogy ott több tekercset látsz , mert egy tekercs drótjából több kis tekercs van csinálva a vasmagon . Képzelj el 3 db tekercset egymás mellett, mind a háromnak az egyik végét csavard egybe , kösd össze, ,( ez az állórészben valahól össze van forrasztva). és a tekercsek szabadon levő végei (3db) az van kivezetve a diódákra , itt látom hogy egy saru van rájuk forrasztva ,talán az egyik le is van törve , Méréskór ezeken mértél ellenállást , elöszőr mérsz a középsőn és a balszélső között , aztán a középső és a jobb szélső között , aztán a két szélsö között , Rajzold le amit írtam egy papirra, akkor rögtön megérted , ne gondolj az állorészre , csak rajzolj egymás mellé 3 tekercset , stb
(#) alcsaba válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
így gondoltad? ha igen nekem csak ezzel még az a bajom, hogy a kimenetnél két száll jön ki ami egy saruval össze van közösítve akkor nem is 3 hanem 6 különálló tekercs van benne?

am rámértem ahogy tanácsoltad és mindig 0,6ohm jött ki

tekercs.jpg
    
(#) alcsaba válasza potyo hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
megmértem és 0,6 ohm az ellenállása mind a 3 tekercsnek
(#) alcsaba válasza potyo hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
feszültségszabályzó bemérésében tudnál segíteni? találtam róla egy ábrát. csak nem értem mi mit jelent

feszszab.JPG
    
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
sajnos nem ismerem ezt a tipust , és nem akarok baromságokat mondani , bocsi
Következő: »»   80 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem