Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Nézd meg az ampermérőre szoritott vezeték nem lötyög-e ,üzem közbe fogd meg a csavarokat, ha meleg vagy forro akkor rossz a kontaktus ilyennel is találkoztam.biztos kontakthibának tünik , osztom a többi véleményt is , kefeprobléma is lehet.A sokérintkezős oldható csavaros csatlakozón is átfolyik a tőltőáram , ott is beéghet az érintkeőpár (1).
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2013
üdv. köszönöm a választ utána nézek novemberi leálláskor nem volt semmi gond .Csak most beüzemeléskor hétvégén rendetlenkedett .
Sziasztok!
Lefüstölt a generátoromban a diódaív. Azt szeretném kérdezni, hogy hogy mi válthatta ki? Tudtommal nem terheltem túl a generátort, nem kötöttem rá semmit. Csináltam fotót róla. Valami szaki árulja már el legyen szíves hogy lehet ezeket az alkatrészeket külön külön letesztelni. Kíváncsi vagyok mit vitt még magával. Legjobban a feszültségszabályzó és az álló tekercs tesztelése érdekelne. Előrere is köszönöm! *Törölve! Látsz a válaszablakban lehetőséget arra, hogy a képet betedd a felületre? Tallózd be a képeket. A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2013
Mivel nincs már meg a kép, nem tudom milyen a generátorod. Általánosságban a dióda hidat egyben cserélik, a diódák sajtolva vannak benne és egyenként cserélni macerás meg bizonytalan volna. Nézz szét itt, szerintem minden kérdésedre lesz válasz.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2013
Idézet: ez igaz, csak ezt akkumulátor töltővel való töltésnél alkalmazzák. A régebbi töltők nem szabályoznak feszültséget, a töltőárammal és az eltelt idővel ( C/10 - 10óra ) oldják meg a megfelelő vegyi átalakítást a maximális kapacitás eléréséhez. „állítólag az a jó az akkunak, ha a töltőáram a kapacitás 0,1-szerese. ”
Van egy eset tudtommal amikor le lehet füstóltetni a diódákat . Ha leinditózód az aksit és már alig mozog , ilyenkór jön a nagy ötlet hogy ugrasszuk be egy másik aksival , egy inditókábel segitségével , és a nagy igyekezetben forditott polaritással kerűl a kábel a ledöglött aksira , ilyenkór az összes dióda nyitó irányba kapja a feszkót , és a pár száz ampert is egy rövid időre , és a diódák már készen is vannak. vagy melegedés miatt a müanyag szigetelés a kivezetésnél elolvad és testre záródik a kimenet .
Szevasz"
Egy meglazult kötés, pillanatnyi kontakthiba, motortestelés hiba,meghibásodott (nem szabályzó fesz.szabályzó), kopott, ugráló hol érintkező, hol nem szénkefék, kb ugyanezt csinálhatja egy rokkant csapágy... és így tovább. Üdv: StMiklos
Egyszer az egyik szerelő a hibás (általa cellazárlatosnak vélt) akkut hibáztatta, hogy az tette tönkre a generátort. Nem értettünk vele egyet, de bizonygatta, hogy simán...
Egyszer cellazárlatos lett az akkum. Munkatársam autójáról beindítottuk, az akkuboltig kibírta. Jó forró volt a generátor, de az még azóta is működik, akkut pedig már kettőt megevett az autó (na meg az idő vasfoga, ~12 év).
Én sem tudom egészen bevenni , hogy a cellazárlat leégetné a gen. álltalában 1 cella lesz zárlatos , de 5 még jó , legföljebb állandóan 10-20 amperrel tőlt , de ennyit birnia kellene . evvel dilemmában vagyok???. lehet.
Jártam úgy a saját autómmal, hogy egy kieső alkatrész menet közben rövidre zárta az akku mindkét saruját, az akku felrobbant, de a generátor akkor sem ment tönkre.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2013
Én is erre gondoltam, hogy nem lehetett az akku az oka a generátor hibájának, fordítva viszont igen. Nem tudtunk megegyezni...
bocsi tegnap melóztam aztán csak most vettem észre, hogy a bejegyzésemet áthelyezték és ráadásul kép nélkül. Feltöltöttem 3 képet, hogy lássátok mi is történt. Azóta vettem egy zsír új diódaívet, de nem merem még beszerelni még meg nem győződök róla, hogy a többi alkatrész hibátlan.
Segítséget szeretnék kérni az álló tekercs kimérésében. Egyszerűen fogalmam sincs mit és hogyan mérjek rajta. Az én elgondolásom az az lenne, hogy a közösített tekercseket szét kell választani és a a köztük mérni kell egy ellenállást. Sajnos elég kezdő vok az elektronika terén viszont nagyon lelkes A másik tesztelésre szánt darab a feszültségszabályzó lenne. Azon is van annyi bemenet, kimenet hogy fogalmam sincs hogy mérhetném ki. Aki tud nagyon kérem segítsen! Előre is köszönöm!
az állórész is meg van égve??? Mintha a szigetelés látszana lepattogni , akkor pedig már nem kell mérni semmit. Van -e égett szaga ???
nincs égett szaga, csak a csatlakozásnál van lepattogva a lakk gondolom a nagy hő miatt ami a dióda leégésénél keletkezett. Akkor tudsz segíteni kimérni a tekercset?
Sajnos csak annyi mérést tudok , hogy nincs-e kapcsolatban a vasmaggal a tekercs (testzárlat ) egy ellenállásmérővel mérj a test és a vezetékvégek között , szakadást kell mutatni ha nincs testzárlat . Ha mutat valami ellenállást vagy nullát akkor testzárlatos az egész.A tekercseket nem tudom megmérni Pl. ellenállását mert vastag huzal és aránylag rövid a hossza is , hogy szinte nulla az ellenállása , nekem nincs több ötletem a méréssel kapcsolatba. van valami indukciós módszer a vizsgálatra , de azt házilag nem lehet.
a vasmag és a kivezetések között szerencsére nincs kapcsolat ezt már kimértem. Viszont a kivezetések között van kapcsolat és az ellenállás is kb 4,5 ohm
Ez az hogy fogalmam sincs hogy van tekercselve. Hogy eleve is kapcsolat kell legyen a tekercsek között vagy eu a három fázis ami kijön belőle ez 3 különálló vezeték és még véletlenül se szabadna egymással kapcsolatot alkotniuk. A másik dolog: látsz a képen egy fehér színű feszültségszabályzót. Meg tudnád mondani, hogy hogy és mivel lehetne ezt letesztelni. Úgy gondolom hogy egy meghibásodott feszültségszabályzó is el tudja durrantani a diódákat. vagy ezt rosszul gondolom?
Nézd meg a fesszabályzó tipusát , valahol rá van írva , és a neten rá kell keresni , abbol sok mindent meg lehet tudni
rendben
a három tekercs egyik vége közösitve van (csillagpont) úgy hogy jó értéket mértél , de mind a három kivezetést meg kell mérni egymással szemben , tök azonos értéket kell mutatnia , amit mértél az két sorbakötött tekercs ellenállása
Ird meg a szabályzó tipusát
szabályzó típusa: VR-D674 L5000551 ENGLAND ez van ráírva
Ez a mind a három kivezetést meg kell mérni egymással szemben nem értem. Légyszi magyarázd már el nekem szájbarágósan vagy az lenne a legjobb ha lerajzolnád
Három tekercsvég legyen A, B és C. Ellenállást mérj először A és B között úgy hogy a C szabadon marad. Majd A és C között úgy, hogy B szabadon marad. Majd B és C között úgy, hogy A szabadon marad. Mindhárom esetben azonos értékeket kell kapnod.
az egész állórész 3 tekercsből áll , elektromos szempontból. Avval ne törödj hogy ott több tekercset látsz , mert egy tekercs drótjából több kis tekercs van csinálva a vasmagon . Képzelj el 3 db tekercset egymás mellett, mind a háromnak az egyik végét csavard egybe , kösd össze, ,( ez az állórészben valahól össze van forrasztva). és a tekercsek szabadon levő végei (3db) az van kivezetve a diódákra , itt látom hogy egy saru van rájuk forrasztva ,talán az egyik le is van törve , Méréskór ezeken mértél ellenállást , elöszőr mérsz a középsőn és a balszélső között , aztán a középső és a jobb szélső között , aztán a két szélsö között , Rajzold le amit írtam egy papirra, akkor rögtön megérted , ne gondolj az állorészre , csak rajzolj egymás mellé 3 tekercset , stb
így gondoltad? ha igen nekem csak ezzel még az a bajom, hogy a kimenetnél két száll jön ki ami egy saruval össze van közösítve akkor nem is 3 hanem 6 különálló tekercs van benne?
am rámértem ahogy tanácsoltad és mindig 0,6ohm jött ki
megmértem és 0,6 ohm az ellenállása mind a 3 tekercsnek
feszültségszabályzó bemérésében tudnál segíteni? találtam róla egy ábrát. csak nem értem mi mit jelent
sajnos nem ismerem ezt a tipust , és nem akarok baromságokat mondani , bocsi
|
Bejelentkezés
Hirdetés |