Fórum témák
» Több friss téma |
Ha védelem nélküli Quad-ot akarok akkor az általad belinkelt rajzról a piros bekeretezett részben lévő alkatrészeket kell kihagyni? A -tápnál is persze. A 0,091 ohmok helyére meg rövidzár kell gondolom.
A 0,091 ohm-ot anno benne hagytam a védelem kiiktatása ellenére. Akkor és ott úgy tűnt jobbnak. Bővebben: Link
Üdv:
Érdeklődnék az L1, L2, L3 tekercseken mekkora áram folyik? azaz helyettesíthető-e 6,9 μH (25,5 menet Ø16 mm-es csévetesten Ø1 mm-es CuZn huzalból) 6,8uH 0,47A 0,45R DLA6.8-N Fojtótekercs, axiális l, ill. a 3 μH (16 menet Ø16 mm-es csévetesten Ø1 mm-es CuZn huzalból) 3,3uH 0,575A 0,3R DLA3.3-N Fojtótekercs, axiális. Ha nem akkor lehet-e készen kapni valahol?
Nem helyettesíthető a kiszemeltekkel, mert ezeken a kimeneti áram folyik.
Nem tudom milyen erősítőváltozattal és paneltervvel dolgozol, de ezek az induktivitások elég könnyen létrehozhatóak 1mm-es huzalból. Én is a rádiótechnikás méreteket vettem át, esetleg próbáld meg ezekkel ha a panelodba jobban illik a mérete (mellékeltem a rajzon lévő feliratot).
Sziasztok!
Ha már így a tekercseknél tartunk, ti hogy oldjátok meg hogy ne essen szét a tekercs? Mert sok helyen látom hogy szépen csak maga a tekercs van, és nincs csévetest, vagy szigszalag, stb... Amikor én próbáltam így készíteni, akkor szétesett, pontosabban meglazultak a menetek és az átmérő is változott, meg a menetek között is lett rés. A végén már egy fa rúdra tekertem rá, de nem valami esztétikus... V.alakinek tapasztalata van ezzel kapcsolatban? köszi A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
Üdv! Az induktivitásokon 7-10A-rel számolhatsz. Ilyet keress! Ha van induktivitásmérőd magad is elkészítheted.
Ha egy kicsit meglazul, attól mg nem fog alapvetően más értéket felvenni. Ráadásul a 6,9uH értéke nem is kritikus egyáltalán.
A tekercsek, ebből az átmérőből gyakorlatilag öntartóak. Ha ennek ellenére nagyobb stabilitást akarsz elérni, pl összekötheted cérnával, majd bemárthatod egy higított lakkba -mint azt Én is tettem-. Láttam már zsugorcsővel "összefogott" megoldást is.
Szia!
Én a 3uH-s tekercset 10es fúrószárra szoktam tekerni, és ha beforrasztom a nyákba, akkor már tuti nem rugózik szét. A másikat a képen látható kis segédeszközzel szoktam elkészíteni, ami egy tipliből és két kis MDF korongból áll. Biztos lehetne szebbre is tekerni vele, de ezzel nagyon gyorsan elkészül. (Ha nem kellett volna közben fotóznom, akkor is szebbre sikerül, mert a vezetéket itt is szorosan kell húzni egymásra.)
Sziasztok!
Készülő félben lévő Quad 405 erősítő panelomon hibakeresésben szeretnék segítséget kérni. A panel élesztése sajnos nem sikerült. Az élesztés a trafó primer körében lévő 60W-os izzóval történt. De sajnos az izzó nem aludt el, folyamatosan világított. Többszöri próbálkozás után is folyamatosan világít az izzó, ha tápot adok a panelra. (Izzó nélkül nem adtam tápot a panelnak). Diódavizsgálóval végigmértem a panelban lévő diódákat és tranzisztorokat. Ami hibát tapasztaltam: -D1 (ZPD 15) diódanyitó nem mérhető. -T11 (BC 337) tranzisztoron Bázis-Collektor láb között zárlat mérhető. Segítségeteket szeretném kérni, hogy mi lehet a hiba forrása. A két alkatrészen milyen oknál fogva mérhető hibás érték? Kapcsolási rajzot illetve képeket a panelról mellékelek. Előre is köszi a segítséget.
Kapcsolási rajz, illetve a forrasztási oldalról kép a mellékletben.
Szia! D1 zenernek diódaként is működni kéne, gondolom D2-t is mérted és az rendben volt.
A T11 bázisán és kollektorán is egy-egy 100µF - testre menő - kondi van. Ha a helyén méred - a szakadásvizsgáló becsippanhat, de ha 0 ohm-ot mérsz akkor sajnos cserélni kell a tranzisztort. Lehet a kiforrasztott tranzisztor helyén is a zárlat, ha a panel gonoszul átvezet. Az izzós előtét alkalmazásával meddig kúszik fel a +/- tápfeszültség? A kimeneti egyenfeszültség hogy alakul?
Szia!
Érdemben én csak annyit tudok a gondodhoz hozzátenni, hogy alkatrészeket csak kiforrasztott formában lehet hitelesen mérni! A paneled forrasztási oldalát rendkívüli alapossággal nézd át zárlat stb. dolgokra figyelve. Az alkatrészeket is nézd át, hogy véletlenül nem tettél-e be fordítva illetve rossz helyre dolgokat (ellenállásokat hamar össze lehet cserélni, tranzisztorok lábait felcserélni stb.) Lesznek itt nálam okosabbak is, ők mélyebben bele tudnak majd nézni! Üdv!
Köszi!
Egyébként számít valamit ha kihagyom?
Sajnos nem tudom megmondani. Az áramfigyelés mellett a 0,091 ohm ellenállások egy helyi visszacsatolást is megvalósítanak, ami nekem szimpatikus. Ha átkötést alkalmazol a helyén akkor is működőképes és teljes értékű lesz a kapcsolás.
Köszi.
Építettél már 2 tekercses quad-ot? Pioneer kolléga rajzai között van egy ami szimpatikus.
D1-et, T11-et, C15-t, C23-at és C24-et kiforrasztottam és kiforrasztva mind jónak mérhető. C24, C23 C15, illetve T11 Bázis-Collektor helyén a panelon zárlat mérhtő. Mára ennyi, holnap folytatom a hibakeresést.
Jó, hogy befejeztem a mono quadot. Már az új gazditól jött vissza, mert kezdtem volna az én sztereóm hűtését építeni mire kiderült, hogy a meglévő dobozomba nem fog beférni a 2 panel egymás mellé, pedig csak 1,5 cm kellett volna Na mindegy, szerencsémre a cimborám elég rugalmas, így csak teleportálnom kell a szerkezetét egy másik dobozba.
Gondoltam megosztok pár képet, ezzel is gazdagítva a a topikot.
Üdv mindenkinek!Még egy kérdés felmerült a quad-al kapcsolatban amit épp "felújítok" ,mégpedig az hogy a + - tápellátásnál 2A 250V-os üvegbiztosítékok vannak ,jól gondolom hogy ez kevés? Vagy a bizti feszültség értéke is mérvadó? Ha jól tudom 4A-es kéne bele nem?(Egyébként táp feszültség az + - 50V !)
Hát igen. 4A-es kellene. Veszélyes lehet, ha épp egyik oldali kimegy, és borul az egyensúly.
Mi a véleményed, szerinted érdemes megépíteni?
Maradnék a jól bevált megoldásoknál. Ha a megépítés során bármilyen kellemetlenség adódik bizonytalanságot szül, hogy mi okozhatta.
Hello!
A panelon a zárlat okát megtaláltam 2 összeért vezetősáv okozta. Ezt a hibát orvosoltam, és megszűnt a zárat. Ezután az élesztés során rendben el is aludt az izzó. Kivettem az izzót a primer körből és adtam a panelra bemeneti jelet. Szólt is az erősítő, de halkan és túlzottan melegedett (Egyébként a hangja nagyon szép volt). Konkrétan R30 és R31 a 4db 1 kΩ-os teljesítmény ellenállások közel 100 Celsius fokra felmelegedtek. Majd rá pár pillanatra C26 darabokra szétrobbant. Azonnal lekapcsoltam a tápot. Utánna méregetve T12 zárlatos lett. Ezután kicseréltem a szétrobbant C26 kondenzátort és a zárlatos T12 tranzisztort újakra. Majd következett újra az izzós élesztés. Az izzó felvillant, majd szép lassan elkezdett elaludni, de halványan pislákolt, nem aludt el teljesen. Majd így pislákoló izzóval a primer körben elkezdtem méregetni a panelon. A tápfeszültség +- 44,6 V-ra megy fel. A kimeneti DC feszültség tápföldhöz képest 42,5V, jelföldhöz képest 10,3V. Továbbá végigtapogattam melegedés szempontjából az alkatrészeket. R30 és R31 a 4db 1 kohmos teljesítmény ellenállások pillanatok alatt tűz forróak lesznek ha ráadom a tápot. Jól el is égettem az újamat. Segítségedet szeretném kérni, hogy szerinted milyen írányba folytassam a hiba feltárását? A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2013
Idézet: „Kivettem az izzót a primer körből és adtam a panelra bemeneti jelet.” Ez hiba volt.
Sajnos erre én is rájöttem miután majdnem az arcomba robbant a kondenzátor.
Szia!
Ezzel én is hasonlóképp jártam. Panelzárlat után felrobbant a c26, majd a T12 tranzisztor cseréjénél vettem észre, hogy legalábbis én az alkatrészlista felírásánál T12, és T11-re mindkettőnek BC337-et vettem, és raktam be. Aztán a cserék után nekem indult. Az R30,31 természetesen melegszik, én nem mértem hány fokra, de az ujjam nekem is égeti. Ezért is forrasztjuk be úgy, hogy kb 1 centire van a nyáklap síkjától.
Szia! A tápföld és a jelföld közötti ekkora különbség több mint aggasztó, R2-nek (2,2ohm) nézz utána!
Az 1k-s ellenállások azért izzanak, mert a kimenet a pozitív tápon van, azaz el van billenve az erősítő. Az általad feltárt panelzárlat következtében az IC megengedhetetlenül magas pozitív tápot kapott, melytől halálát lelte. Ez árthatott meg T12-nek is. Javaslom a műveleti erősítő cseréjét. A primerköri izzó meghagyása mellett a 4A biztosítékok helyére tégy 60-100 ohm hideg-ellenállású 230V 60-100W izzókat, lehetőleg egyformát, mert egyelőre elég nagy a baj. Az első feladat a kimeneten a 0VDC elérése.
Az Ic-re én is gondoltam. Probálgam is a dolgot már: Ic nélkül nem világít a primerköri izzó, illetve nincs egyenfeszültség a kimeneten. Másik Ic-vel halványan pislákolt az izzó. Holnap R2-t megnézem, illetve iktatok izzót a biztosíték helyére, illetve kicserélem az Ic-t egy újra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |