Fórum témák
» Több friss téma |
Erre nekem az a taktikám, hogy keresek egy hangzásra megfelelő pedált (youtube segít) és utána hozzá kapcsolási rajzot. Itt van pár egyszerűbb, ez a kedvencem egyszerű és nagyszerű, továbbá ezt is sokan szeretik, de vannan egyszerűbbek is, mint ez vagy akár ez.
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
Na igen a wah az tényleg nem lenne rossz, csak annak a mechanikáját lenne nehéz megoldani Fuzz pedálokat én is nézegettem hogy nem túl nehéz az építésük, csak az meg nem igazán az amit keresek. Esetleg nem tudnál olyasmit mint egy Boss ML2, vagy esetleg TC-electronic booster?
Wah? Szerintem nem linkeltem waht (a sajátom amúgy most készül és az induktivitás vasmagját fogom húzkodni).
A bosshoz van is rajz, de egy picit bonyolult. A fuzz és a distortion között nincs sok különbség, inkább a kivezérlés határozza meg, hogy mi jön ki a pedálból. Vannak jó oldalak, tele kapcsolási rajzzal és néha hangmintákkal is, pl. ez vagy ez vagy itt akár rögtön hangminta alapján keresgélhetsz magadnak megfelelő rajzot.
Tube Screamer?
Bocsi meg volt nyitva és azt hittem azt is te küldted
Egyébként az ML2 tényleg brutál bonyolult Esetleg volt már amelyiket megépítetted, és metálra jónak találtad? Én itt hallgatom a hangminták és egy-kettőt egész jónak találtam
Na a tube screamer jó lenne, tudnál róla kapcsolási rajzot küldeni?
Másik: megcsinálása kb mennyibe fájan? A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2013
Leginkább nem metált játszom (bár a The Wizard is tervben van), ezért írtam, hogy inkább keresgess, mert nem biztos, hogy érdemlegesen tudok segíteni. Kapcsolási rajzot borzasztó egyszerű keresni: beütöd google képkeresőbe, a pedál nevét(számát) és utána, hogy "schematic". pl. Tube Screamer schematic. Egyébként itt a ts-9 és a ts-808 rajza. Az ár attól függ, hogy honnan szerzed be az alkatrészeket. Az ár legalább fele, ha nem a 4/5-e általában a dobozolás és ha profin akarod akkor a "vandálbiztos" kapcsoló.
Bővebben: Link
Pár ezer forint, a doboz a legdrágább szerintem ,meg a lábkapcsoló. Itt megtalálod és van itt még egy rahedli.
Amúgy az az MT2 rajza volt, nem az ML2-é. Az ML2- egy digitális cucc, dsp van a belsejében, az felejtős. A tonepad -on konkrét pdf, nyákrajzzal eygyütt a tube screamerről. Karcolni , boostolni ez is teljesen jó, egyszerbűbb is. Nem kell annyi tone- még a boostban is azt tekergetni...Én inkább az utóbbit javaslom, de döntsd el Te. Szívesen segítünk, kérdezz bátran! Zs.
A distorsion+ tényleg nem tűnik túlságosan nehéznek
Köszi szépen a linkeket!! Véleményed szerinte melyik lenne jobb az MXR vagy a DOD féle? Másik kérdés, hogy építetted már meg valamelyiket? A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2013
Pontosan 10 éve lehetett, ezzel kezdtem a gitár elektronikában, én a DOD félével...De ganz egál, akkora orbitális különbség nincs. Ugyan nem ezen a nyákon építettem, de ez megbízható oldal, menni fog. Tegyél bele DIP8 foglalatot, szerezz be több műveleti erősítőt, uA741-et (ha még lehet kapni), TL071-et, NE5534-et, LF356-ot, hogy ismertebbeket említsek és cserélgesd, melyik tetszik majd. A diódák helyett is be lehet tenni ledet, schottky diódát, pl BAT85, akár olyat is lehet, hogy egyik irányba ilyet, a másikba olyat...azt is meg lehet "foglalatolni" egy gyors csere érdekében. Ellenállásnak jó a 0,6W-os fémréteg, kondikra érzékeny ez a kapcsolás a C2, C4, C6-ra; C2 helyére lehetőleg minimum MKT kondit, de egy jó MKP, FKP mégjobb,MKS a tapasztalataim szerint csatolónak nem mindig az igazi ,persze lehet a hangzás része is. Sajnos a C6 (1-10uF) nagyon nagy kapacitású ahhoz, hogy fóliát tegyen be az ember (lehet, de az akkora kb ,mint maga a nyák, ha gondolod, ártani nem árt, abból is egy MKT vagy MKP, utoljára betenni, a nyák alá fordítani és bevezetékezni a helyére). Ha nem fóliát teszel bele, akkor legyen inkább tantál, mint elkó! C4 helyére MKT teljesen jó optimum, 47nF teljesen jó az 50nF helyett! Ilyenen nem kell fennakadni. Ha nem szeretnéd, hogy kapcsoláskor csattanjon, akkor C3-al párhuzamban (pl a forrasztási oldalról) tegyél be egy 1-2,2M ellenállást. Úgy kb ennyi a véleményem első blikkre, szerintem teljesen kultúrált dolgot lehet belőle összehozni. A műveleti erősítőkre ne sajnálj pár száz forintot, tényleg jó móka cserélgetni! Zs.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2013
Ez aztán kielégítő válasz ! Bár bevallom felét ha megértettem És az is biztos hogy jó néhány értetlenkedésem lesz még ezzel kapcsolatban
Kezdjük is: - Vettem egy 10x16cm es egyoldalú nyákot. Ha csinálok belőle egy 10x8cm es-t akkor az elég lesz a pedálnak? - A nyáktervet hogy nyomtassam ki műnyomóra? (egy dekor boltban nyomtatnak 150g-s műnyomóra jó minőségben csak a nyákterv legyen frankó felbontású) - A maratáshoz jó a 5-15%os sósav (az van itthon) vagy vegyek mellé valamit? Egyelőre ennyi a kérdésem most megpróbálom a rendelést összeállítani a hestore oldalon, és majd ha sikerül egy teljes árulistát összeállítani akkor azt majd átnéznéd nekem hogy jók e azok amit meg akarok rendelni?
A pdf teljesen jó, ha azt kinyomtattatod, majd kivágod belőle a nyák tervet (persze ráhagyással ,de gondolom a technológiát ismered), akkor sínen vagy. Mikor kivágtad, leméred, akkora nyákot levágsz neki, kicsit én mindig nagyobbat szoktam pár mm-el ,aztán leköszörülöm. A tervet ahogy van, úgy lehet nyomtatni! A "vasalás" majd megfordítja, így az alkatrész oldal pont passzolni fog! A maratáshoz én veszek mindig gyorsmarató oldatot,próbáltam már mindenféle vízben oldható porokat, de az eredmény kiábrándító lett, vagy én nem csináltam valamit jól (ez a valószínűbb). Ebben nem tudok segíteni, én gyorsmaratózok. Egy jó fluxos védő lakk sem árt, segít a forrasztásnál is! Nyugodtan kérdezz csak ,ha tudok, segítek szívesen! Ha leírod mi az amit nem értesz, szívesen "lefordítom" !Zs.
Tehát akkor úgy ahogy van a pdf azt nyomtassam ki műnyomóra?
Másik kérdés: mik azok az: MKT MKP FKP MKS? Ill a lábkapcsolót hogy jelzi a rajz?
Ezeket a jelöléseket hol találtad? A lábkapcsoló a bemenetnél is a kimenetnél az a nyíl, ide tandem, vagyis duális és persze kétállású kapcsoló kell.
Idézet: „Ellenállásnak jó a 0,6W-os fémréteg, kondikra érzékeny ez a kapcsolás a C2, C4, C6-ra; C2 helyére lehetőleg minimum MKT kondit, de egy jó MKP, FKP mégjobb,MKS a tapasztalataim szerint csatolónak nem mindig az igazi ,persze lehet a hangzás része is.” Itt találtam a jelöléseket És a kapcsolót is be lehet szerezni hestore-on?
A terv jó így, igen!
Az mkt, mkp,fkp, mks a "kondenzátor anyaga", a dielektrikumra és a kialakításra utal. Az mks lehetőleg kerülendő, de a Hestore- ban ha körbenézel, általában jelölik, hogy az adott kondi milyen. A gyártó változó, a Wima kondikat használom, nagy megelégedéssel. Jó ár/érték viszony jellemzi őket. Nyilván arra is figyelj, hogy a nyákon milyen lábtávval vannak az adott alkatrészek, az a baj, hogy én bespájzoltam megfelelő kondikból és ahhoz tervezem mindig a nyákokat. Szóval ha nem akarsz "gányolni" akkor inkább a lábtáv legyen mérvadó! Semmi tragédia nincs az mks kondiból sem... A lábkapcsoló ott van a rajzon, a bemeneten és a kimeneten van, egy "nyíl és 2 pötty". Ez egy 2 állású, 2 áramkörös váltó kapcsoló! DPDT -nek is hívják, így ismertebb... Zs. A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2013
Na így már tisztulnak a dolgok!
tehát ilyet kell beszereznem? Vandálbiztos nyomógomb A másik: maratót nem lehet rendelni. Esetleg valakinek ötlet hogy jó e a 5-15%-os sósav?
Inkább ez tetszik nekem, megmondom mi a bajom azzal ,amit te linkeltél, a száma 8642A5X933, az adatlapban található a típusszám képzés, az első a sorozat, a második, hogy forrszemes, a harmadik, hogy 2 áramkörös, a negyedik pedig a lényeg: pillanat kapcsolós vagy sima kapcsoló, tehát nyomógomb vagy kapcsoló! Amit te linkeltél, annak a negyedik száma 2, ami az adatlap szerint az ON-MOM (momentary, pillanat). Amit meg én, azt ha megnézed, a szám ugyanez, csak a negyedik számjegy 6-os, ami a lap szerint ON-ON. Na, most vagy én értem félre, vagy az oldalon van rosszul kicsit, vagy nem teljesen egyértelmű nekem, hogy mit is jelent az ON-(ON) jelölés a "vandálbiztosnál". Szerintem kérdezz rá, nehogy rosszat válassz! Hívd fel őket, vagy írj mélt! Az a biztos, nem 2 filléres tétel! Zs.
Rendben, küldök nekik egy e-mail-t. Hát igen úgylátom messzemenőleg ez a legdrágább tétel :S
És ellenállások azok milyenek legyenek? Kerámia, vagy van egy csomó ilyen SMD-s cucc ami között megint nem tudom mi a különbség :S
0,6W-os fémréteg ellenállás. Ezek közül mazsolázz! Zs.
Köszi!
És miért ezek között? Csak hogy ne ész nélkül csináljam, hanem tanuljak is vele
A 0,6W-os fémréteg ellenállás egy standard szerintem. Persze használhatsz negyed wattos szénréteget is. Felesleges egy bizonyos szint alatt miniatürizálni, meg a disszipáción törni a fejünket, a 0,6W-os szerintem minden körülmények között jó. Az okosok szerint a zaja a szén ellenállásnak nagyobb ,ami egy nagy erősítésű pedálban probléma lehet...nem tudom, ennyire nem misztifizálnám túl, szerintem az elektroszmog, "gain zaj", táp stb irányából "felvett" zajok ennél nagyobb volumenűek, szóval ez a misztikus ellenállás zaj belesüllyed ebbe a nagyobb nívójú zaj tengerbe, nem hinném, hogy ez olyan nagyon számít. Ismerek olyat, aki vintage csövest csak öreg szén ellenállással csinál, mondván óborhoz a lopó...nem tűnik rosszabbnak a modern alkatrészekkel épített készülék sem. Használhatsz bármit nyugodtan ,csak smd-t ne, az nem fog "belemenni" a paneledbe, az nem kompatibilis ezzel, azok felületszerelt alkatrészek, amik pl.: egy tipikus számítógép, összetett mai modern elektronikai nyákon vannak...Kis mütyür akármik! Zs.
Hohó Ezzel megint bővült az ismeretem
Közben keresgettem az e-bay-en és erre akadtam : Lábkapcsoló Úgylátom ezt se Hestore-ról fogom megrendelni
Segítenél a kondenzátorok kiválasztásában? :S
Még mindig nem tiszta hogy akkor milyenből kéne venni és hogy hány Voltos legyen. Eddig amit gondoltam hogy rendelni kellene azokat a csatolt txt-be összeírtam, ha valamit elrontottam légyszives írj már. Előre is köszi + a potméterek se világos hogy melyik kéne mert egy csomó féle van a Hestore-on A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2013
Belekevertelek ebbe a kondenzátor témába, úgy látom! Semmi gond, átfutunk rajta.
A DIP8 tétel az a foglalat akar lenni? Mert nekem OP07 műveleti erősítőt dob fel.DIP8_foglalat A TL071CD sem az igazi, az smd alkatrész! Nézdd meg, a lábai olyan kicsik, felületre szereléshez! TL071CN A többi jónak tűnik! Nem tudom szilícium diódád, leded van-e, de akkor szilíciumból ajánlom az 1N4148, elég elterjedt, elég olcsó. Ledből meg ami olcsó pl az 5mm-esből piros. Lehetne olyannal is játszani, hogy milyen színű, de egyelőre ha annyira merülsz csak bele, hogy megnézed milyen különböző diódákkal ,akkor már meghallod a dolog lényegét. Általánosan elmondható a dologról, hogy a LED nyitófesze lesz a legnagyobb ezek közül, aztán az SI dióda, majd a schottky. Tehát ha lágyabb/kevesebb torzítást szeretnél, akkor LED, ha durvát akkor schottky, a kettő között meg az SI. Aztán keverheted úgy, hogy D1 pl LED, D2 meg SI. Ilyenkor az történik, hogy a jel két félperiódusában másképpen vágnak a diódák, egyik irányban magasabb feszültségen klippelnek, a másikban alacsonyabban. Ezt hívják aszimmetrikus klipp-nek, így megváltozik a jel felharmónikus tartalma, a szimmetrikusra jellemző páratlan harmónikusok mellett feljönnek a páros harmónikusok. "Érdekesebb", zeneibb lehet a hangzás. Ha veszel egy ilyet, ez tördelhető, és a diódák helyére beforrasztasz 1-1-et, akkor ebbe forrasztás nélkül tudod cserélgetni a diódákat, mintegy foglalat! Aztán mikor megtaláltad a neked tetszőt, akkor be is forraszthatod véglegesen! Amit nem láttam a listában, az ellenállás ,amit javasoltam a C3-al párhuzamban, hogy ne pattanjon kapcsoláskor. 1M is jó lesz oda, de akkor úgy rendelj darabszámra, meg persze nem ám midnenből 1 darabot veszel 3 forintért...Vegyél minden ellenállás tételből legalább 10-et, ezek úgyis jellemző értékek, jó lesz az majd a következőbe is! És akkor egy tétel nem 3 forintba, hanem 30-ba kerül...nem ez lesz a drámai a költségvetésben. A rajzot megnézve a potis kérdésre is választ kapunk. 500k rev. log és 100k log. A rev log az egy olyan logaritmikus poti, ami "fordítva" szabályoz, mint egy sima logos, gyakorlatilag nem lehet kapni egykönnyen ,semmi drámai nem lesz, ha sima logost teszel oda. Vagy fordítva kötjük majd be és a szabályzás kicsit eltérő lesz tendenciában, vagy ugyanúgy szabályzol és elviseled azt, hogy a torzítás potin a torzítás minimum az "jobb" oldalon lesz, tehát az óramutató járásával ellentétes irányban nő. Egyik sem dráma szerintem. Nézzük akkor, 100k_log hangerőnek és 500k_log gain-nek. Ezek a 100 forintos potik amúgy zseniálisak. Ennyi pénzért verhetetlen. Nyilván egy alpha azért más kategória, de a maga nemében tökéletes ez is. Kb ennyi, a kondenzátornak meg meg kell nézni a tervet, hogy milyen lábtávok vannak. Hát ezért nem szeretem én a kész terveket, itt ahogy nézem a sima RM5 kondi nem lesz jó, nekem RM7,5-nek tűnik. Erre felelősséget nem vállalok. 1nF 10nF 47nF 10uF_tantál 10pF 1uF ezeknek jó hosszú lábuk van, így tuti be lehet tenni. MKT-nak tűnnek, jók lesznek. Válogasd össze miből mennyi kell a rajz alapján, meg attól függően, melyik verziót szeretnéd. Mondjuk teljesen mindegy, ha a diódákkal úgyis játszol! Nem cél a klón gyártás gondolom, inkább egy jó harapós pedál építése. A kondik nem azért 100V-osak, mert akkora kell, hanem azért, mert abban a kapacitás értékben és kivitelben ilyet lehet kapni. Gyakori még a 63V-os is. Ha a tápfeszültséged 9V, ennél nagyobb az áramkörben nem nagyon fordul elő...Hát ennyi egyelőre, ha van még kérdés, akkor nyugodtan! Zs. A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2013
Kell még majd neked a potikra forgatógomb, 6,3-as jack aljzatok, elem foglalat/táp dugó aljzat, millió dolog, gondold végig alaposan majd! Szép napot mindenkinek! Zs.
Te jó ég.. Minél több infóhoz jutok, annál hülyébbnek érzem magam. Én eddig a gitár elektronikájának bekötésével PU csere aktívra meg egyebekkel büszke voltam magamra hogy semmi előképzettség nélkül megtudom csinálni, Mostmeg Hát lesz mit tanulnom az tuti
De amúgy köszi nagyon hogy kínlódsz velem
Nem kínlódás egyáltalán, segített az infó? Mindenki elkezdi valahol! Zs.
Mibe biztos vagyok hogy led helyett biztos hogy schottky-t fogok rendelni
Amúgy a lábkapcsoló amit linkeltem az jó? |
Bejelentkezés
Hirdetés |