Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
Sziasztok!
Van egy gyári Voltcraft VSP2405HE típusú (kapcsolóüzemű) tápegységünk, ami elég sok induktív terhelést kapott mostanában és észrevettem (sajnos érintés útján), hogy a hálózati védőföld banán aljzata és bármelyik (pozitív és negatív) kimeneti banán aljzat között 68 - 75 V-nyi váltófeszt lehet mérni, amely gondolom nem túl egészséges. A tünetek alapján hol kezdjem el a hibát keresni?
Először is ellenőrizd le, hogy megvan-e a hálózati földdel-védővezetékkel a jó kapcsolat! Ha ez megvan és mégis mérhető, tegyél a mérendő pontok közé ~10 kOhm-os ellenállást, az egyik mérővezetékbe pedig 10-100 nF-os kondenzátort és mérj rá úgy! Ha még mindig ehhez hasonló AC érték mérhető, akkor a táp belsejében van a hiba.
Nem valószinű, hogy az induktív terhelés okozta.
Hétfőn ellenőrzöm a leírtakat. Azért gondolom, hogy az induktív terhelés miatt volt, mert csak arra használtuk és ugrásszerűen kellet a terhelést ráadni és levenni, ezért gondolom jó nagyokat rúgott vissza a tápra...
Sziasztok!
A véleményetekre lennék kíváncsi. Van egy kapcsolóüzemű notebook töltőm, 19 V-os kimenettel. Eddig néha olyat csinált, hogy a visszajelző LED villogott. Tegnap bedugott állapotban elaludt a LED. Kihúztam, visszadugtam, újra üzemelt. Ma már a LED újra villogott és a notebook is jelezte, hogy hol töltőről, hol akkuról megy, persze elég gyors periódusban. Ezt követően szétszedtem a töltőt és tiszta elektrolit folyadék volt a belseje. A 400V-os, 82µF-os pufferre gyanakszok. Púpos volt, de nem lyukas. Lehet a lábainál jött ki a folyadék? A folyadék mennyiségéből következtetve, ez a kondi lehetett a bűnös. Szétszedtem, nem teljesen száraz, nedves még. Elképzelhető, hogy csak ez a hibás alkatrész? Vagy tönkremehetett más is? Válaszotokat előre is köszönöm.
Egyrészt mérd meg a kapacitást és az ESR-jét, ha tudod. Ez rögtön megmondja, hogy csere gyanús -e. Az ESR mérést érdemes a szekunder oldali kondiknál is megtenni,és a kondikat nagy ESR esetén cserélni.
Nekem volt olyan problémám az én töltőttem, hogy a tápcsatlakozója deformálódott (az NTC kispórolása miatt be-ki dugáskor szikra van, ami felmelegítette, és egyre rosszabb lett), így fel kellett ónoznom, hogy mindig jól érintkezzen.
A lényeg lemaradt. Szétszedés előtt mértem terhelten is a tápot (21W izzó). Stabil 19 V jött ki. Terhelés alatt erősebb zúgás volt hallható, terheletlenül alig hallható.
A lényeg lemaradt. Szétszedés előtt mértem terhelten is a tápot (21W izzó). Stabil 19 V jött ki. Terhelés alatt erősebb zúgás volt hallható, terheletlenül alig hallható.
Az elektrolit folyadék jelenléte miatt, mindenképpen kondenzátor cserére van szükség, ha jól gondolom.
A doboz belsejében úgy van a hűtés megoldva, hogy a hűtőborda a doboz szélén végighúzódik, így szétosztja a meleget mindenhova. Emiatt ha az egyik elkónál meleg van, akkor kb. a többinél is meleg lesz. Az elkók a melegtől halnak meg, ezért valószínűtlen, hogy ha az egyiküknek sok volt a melegből, akkor a többi megúszta volna, csak mondjuk még éppen nem folyt ki a belük. De ha összerakod, simán lehet, hogy pár hónap használat után jön a következő.
ESR-t nem tudok mérni. Nem sok kondi van benne, ha a nagy puffer kicserélése után hibátlanul működik, akkor majd a többit is kicserélem. A kérdés az, hogy a puffer kondi szétfolyása, kiszáradása okozhat e a kimeneten ingadozást.
Teljesen igazad van, így van ahogy mondod, ráadásul a puffer teteje, a hűtőbordához volt nyomva szorosan... A kérdés az, hogy a puffer kondi szétfolyása, kiszáradása okozhat e a kimeneten ingadozást.
Okozhat. Amikor jobban megterheli a gép, akkor rövid időre le-leáll a táp.
Akkor bízok benne, hogy más elkatrész egészséges maradt és még ídőben szedtem szét. Köszönöm a segítséged.
Gondolom a 400V-os, 82µF-os kondit cserélhetem nagyobb értékűre, pl 450V 100µF-ra. Ugye?
A "nagy puffer+ gyárilag kicsit púpos.Neked szerintem a szekunder oldali elkókat kellene elsősorben kicserélni.Kivenni mindet,a panelt lemosni az elektrolittól,majd low ESR kondikra kicserélni.
Üdv! István A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2013
Cserélheted. A gyakorlatban azonban az szokott lenni a gond, hogy nem fér el a nagyobb kondi.
Megnéztem a szekunder oldalt is, két 25V-os, 680µF van egymással párhuzamosan a kimeneten. Van a tápban még egy 50V 22µF is. Ez a 3 kondi egészségesnek tűnik, gondolom nem ez okozza a hibát. Holnap kicserélem a puffert, remélem megjavul. Köszönöm a segítséget.
Kicseréltem a puffert 100µF-osra. Szerencsére belefért. Valószínűleg csak ez volt a baja. Biztonság kedvéért cseréltem a mellette lévő 22µF-ot is. A táp Asus töltő, PA-1900-24. Raktam fel egy képet. Köszi a segítségért.
Sziasztok !
Egy számítógép tápból bontottam ezt az alaktrészt. 1-2 Ohm az ellenállása, 17 mH az induktivitása, sima tekercsnek tűnik, 2 kivezetéssel. Viszont van benne egy kondenzátor. A tekercs elejét és a végét köti össze ? Valaki esetleg nem tudja pontosan mi is ez ?
Nem a passzív PCF simító fojtótekercse?
Szerintem is fojtó lehet, csak a kondenzátor zavart meg egy kicsit. Szoktak fojtóra rakni ilyet ?
Lehet szétszedem, aztán akkor majd kiderül.
Valójában nem autóhifihez akarom használni. 12/24V kell nekem, hogy csináljon +-180V
A stab helyet teszek 7808-ast.
A 7808 se jó, mert a feteknek kell a rendes vezérlő jel. Ne tegyél oda semmit.
Idézet: „12/24V kell nekem, hogy csináljon +-180V” Mi? 12-ből kell 24V? Mi van a 180-al?
Szóval a bemenő feszültségem 12V/24V is lehet. 90%-ban 12V lesz de ha véletlenül kell akkor a 24V-ról is jó lenne ha működne. A kimenő feszültségnek kell, hogy legyen +-180VDC
Akkor ezt a tápot felejtsd el.
Neked egy stabilizált táp kell. Ráadásul a táp fetjeim se lennének ahhoz jók, következésképpen a meghajtója sem és innentől semmi sem. Építs meg mást. Mondjuk egy inverter??
Bővebben: Link
Ezzel szemezek most. Bc337-BC327 meghajtó tranzisztorok + IRFZ44N végfoknak, Valójában tényleg inverterhez kell.
Akkor miért nem építesz azt? Komolyan nem értelek.
Üdv mindenkinek!
Egy lcd tévében a táp döglődik szerintem.Ebben kérnék megerősítést. A tünetek:bekapcsolom majd magától pár másodperc múlva lekapcsol,néha eljut addig hogy az inverter is beindul.Inverter lehúzva szintén leáll.Lehúzgáltam egyesével a tápról a csatlakozókat és az egyiknél a táp ment tovább.Ebben a csatiban van egy 6 voltos ág amit kikötve feláll a táp és megy az invertere is.Sőt,még hang is van a tévén de kép nincs.A feszültségeket mérve mindegyiknél hiányoznak 2-3 tized voltok.Ebből tápra gondoltam hogy kondikat kicserélem az összeset.A 6 volt viszont a scaler részébe megy és félek hogy valami nagyobb lesz a gond.Nekem az a meglátásom hogy nincs meg a megfelelő feszültség és ezért tilt le.Terhelés alatt a táp trafója zizeg.Ebből is csak a kondikra tudok gondolni!Válaszokat előre is köszönöm!
Elméletileg azt építek. Dc-dc vel fel emelem a feszültséget +-180Vra azt rá adom egy teljes hidas vègfokra(ha minden jó lesz akkor D osztály)szinusz oszcilatorral meghajtva elő áll az 220v/50Hz szinusz feszültség. Ez a terv
|
Bejelentkezés
Hirdetés |