Fórum témák
» Több friss téma |
Apropó! Egy dologról még nem hallottam itt a kollégáktól. Van a hangszóróban egy kondi ugye a külső fémház belső oldalán. Ennek a minőségében nem igazán vagyok biztos. Elég kínaisnak néz ki. "Innen nem fújhat a szél?"
Helló
Nemtudom milyen a hangszóró hátul, de ha 2 utas akkor elképzelhető hogy a csévetest(nemtudom pontosan a nevét) és a fém közti helyre por kerülhetett és ezért kicsit szorul a hangszóró? Nemtudom ez okozhat e recsegést?
Csak a levegőbe beszélsz! Mi lenne, ha megnéznéd mi a valós baja annak a hangszórónak?
Találgat itt mindenki, mikor csak meg kéne vizsgálnod!
A ferroluid szinte semmit nem számít indukcióban, csak mechanikai R és hűtés. A szögletes huzalt meg a ragasztás miatt szeretik használni, nagyobb felületen kötődik, és hűtésben jobb picit.
Egyébként egyáltalán nem kell nagy méretű mágnes, ahhoz a 60/100W-os 25mm-es csévéhez, csak legalább Y30 osztályúnak kell lenni, nem 20-25-nek mint az autós hangszórk többségén, ahol csak a mágnes méretére mennek rá, mint optikai tuningra.
A kondi miatt nem kéne recsegni, de pl. a magashsz is meghalhatott. Meg kell nézni, mi is a gond, aztán ha a hiba megvan, meg kell szüntetni az okát.
Szóval teszteld mindkét hangszórót. Kiszerelve. Aztán ha okosabbak lettünk, folytassuk.
Szerintem is ki kell venni a hangszórót és letesztelni egy másik erősítővel. De! Olyan helyzetben ahogy a kocsiban van. Még azt is meg nézném hogy a mágnes nem csúszott-e el, mert akkor is szól csak torzan, és aztán leég.....(kézzel mozgatva a membránt nem szabad hogy súroljon)
Még egy dolog, azt is megnézném hogy csak járó motorral torzít vagy állóval is, mert ha csak járóval akkor lehet zavar is a motor felől. Idézet: „a mágnes nem csúszott-e el, mert akkor is szól csak torzan, és aztán leég” Önmagában csak a mágnes nem csúszik el, csak vassal együtt, akkor pedig beáll a cséve, és nem mozdul se ki, se be.
Álló és járó motornál ugyanaz a helyzet. Tehát a zavart nem hinném. Egyébként is az előző párnál a másik oldalon kezdte a recsegést, aztán szép lassan mindkettő recsegett. Én elhiszem Nektek, hogy ilyen, meg olyan hibák lehetnek (nagyon sokféle), de könyörgöm, EGYHÓNAP UTÁN, már a MÁSODIK GARNITÚRA? Egyébként hétfőn viszem szakszervízbe, kivizsgálják. Ugyanis még garanciális, és már a második garnitúra egymás után. Kíváncsi leszek a megállapításukra. Addig nem akarok hozzányúlni. Megírom majd, hogy mire jutottak a szervízesek.
Micsoda emlékek... Bizsereg a hátam...
pont Blaupunkt rádió amit bónuszba adtak az utóhoz. Adtak hozzá 40W-os kétutas SAL hangszórókat. Fél év múlva recsegés meg minden és vége. Leégett. Pedig az a rádió se nagy dolog. Utána pedig a másik hangszóró adta meg magát, aminek szétesett teljesen a mágnesköre a rázkódástól. Ezt követte ugyan így még két Pioneer hangszóró. Hiába terepjáró és meg is van hajtva a határban. Még egy hangszóró se bírta egy évnél tovább.
Ilyen is van? Ilyenkor mindig megfordul a fejemben, h. csak úgy kíváncsiságból készítenék én egy hangszórót, és megnéznénk az meddig bírja.
Az enyém is terepjáró, én sem kímélem (határokon belül), még Off Road versenyeken, túrákon is járok vele, de olyan, hogy ettől elmozdulna, vagy leesne (szétesne) a mágnese Akkor nagyon gegyi összeszerelésnek kell hogy legyen.
Megvan már a megoldás?
Itt már lassan hangszórómeghajtású űrsikló fog épülni a sok szagértőtől, de az eredeti probléma még nincs megoldva. Dobd ki azt a két retket hátulról, előre tegyél egy normális első szettet , hátra mehet egy kicsi láda,meg egy 4csat erőlködő és kész.
Azért nagy különbség van egy normálisan működő hsz utáni vágy és az űrbesiklós megoldás közt. Sztem.
Másrészt ez is járható út, amit írsz főleg akkor, ha a rádiókból fogható agyonkezelt jel megmaradt szetereó részeit is élvezni akarja. Azt úgyis csak zavarja a két hátsó hsz előreszivárgó magas és középtartománya.
Nos. A szakszervíz kiszerelte a hangszórókat. Megállapításuk: leszakadt lengőtekercs. Azon, hogyan történhetett meg, hogy ugyanabból a típusból egy pár félévig, egy pár pedig csak egy hónapig bírta egymás után, azon ők is csodálkoznak. Sokat beépítenek a típusból, és erre még nem volt példa. Pedig mindent rendben találtak (fejegység, kábelezés, beépítés). Most biztos ami biztos alapon egy mérettel nagyobbat tetettem bele (bár a szakszervíz szerint ezek is elegendőek lennének), 40/80 W-os helyett 50/100 W-osakat. Eddig DCX-130-asok voltak, most ECX-130-asok kerültek be. Ezek már másabb konstrukciók, így hátha...(Árban egy ötössel lett hosszabb így.) Majd beszámolok a tapasztalatokról.
Ragasztási gond. Gondolom valami műanyag membrán, ahhoz nehezen tapadnak a ragacsok.
Idézet: Ha hallottál gyári szériahibáról akkor ne csodálkozz.„hogyan történhetett meg, hogy...” Biztos másnapos volt az a kínai munkás, aki ezeket ragasztgatta.
Szerintem ennek a műanyag membránhoz semmi köze.
A cséve nem a membránról szokott leszakadni, hanem a tekercs menetei csúsznak le a csévetestről. A csévetest pedig vagy papír, vagy alumínium.
Namost a lengőcséve mint alkatrész az a feltekert huzalt+csévetestet együtt jelöli, ha ez szakad le, akkor a membrántól vált el. Egyértelmű.
Azt amire te gondolsz mondjuk úgy lehet nevezni, h. szétesett a tekercselés, lecsúszott pár menet, stb. Ha mégis erről van szó, akkor a szervizes fogalmazott hülyén. (és a hangszóró meg nem ér 3 forintot ) Idézet: sem. „és a hangszóró meg nem ér 3 forintot”
Nos, ismét itt vagyok. Nincs ám vége!
Most szépen kinyírta a nagyobb teljesítményű 50/100 W-os hátsó Hertzeket is. A HARMADIK, ERŐSEBB GARNITÚRÁT! Sőt, mostmár az egyik első Pioneert is, amik eddig kitartottak. A fejegységet elküldtem Kecskemétre a szakszervizbe. A szerviztechnikus már másnap felhívott a következő magyarázattal (hozzáteszem normálisan, korrekten, jóindulatúan beszélt): A fejegység tökéletesen működik a műszeres vizsgálatok szerint, de ő kicsinek tartja még az 50/100 W-os hangszórókat is. Ugyanis a gépkönyvében is benne van, hogy 4x26 W a teljesítménye, de ez 12 V mellett. 14,4 V-nál viszont már 4x50 W a teljesítménye. Na most ugyebár járó motornál a töltőfeszültség 14,4 V. A szervíztechnikus ezért RMS 100 W-os hangszórókat javasolt. Főleg, ha a basszus beállításokat nagyon ráadom, akkor bizony kisebb teljesítmény mellet is megölheti a hangszórókat. Mindent összevetve, a fejegység szakszervize szerint alulméretezettek a hangszórók. Ezt én mind elhiszem, de! 1. Akkor miért van az, hogy a régi kis 35 W-os első hangszórók addig bírták, mint a három garnitúra hátsó, erősebb, új? 2. Akkor hogyan lehetséges, hogy a 2x50 W-os asztali hifi erősítőre tettünk két kis 10 W-os ócska hangfalat a műhelyben, és 10 év óta minden gond nélkül mennek kis hangerőn? Nem hajtuk túl, és akkor nem ég le. Nem? Mert ez gyakorlati tapasztalat. Akkor ez meg miért? 3. Menjetek be egy boltba! A jelenleg kapható fejegységek mind itt körül vannak (4x45, 50, 53 W). Akkor ezek, mind leégetik, az összes 130-as, 165-ös hangszórókat az autókban? Na neeeeee....Gyári, ezeknél sokkal kisebb hangszórókhoz beszerelik ezeket a kereskedelmi forgalomban kapható, ilyen teljesítményű fejegységeket, aztán szép csendesen hallgatgatva, az enyémeknél sokkal zordabb körülmények között is, minden gond nélkül működnek. Most például ott tartok, hogy az Opel Astra F-nél, az első ajtóban rendelkezésre álló tér (beépítési mélység, mágnes átmérő) kiemelő kerettel együtt sem elegendő ahhoz, hogy egy RMS 80 W-os, 165-ös hangszórót beszuszmákoljak bele. 165-ös hangszóróban egyszerűen nem találok olyat, ami RMS 80 W, és fizikálisan befér az ajtóba. Nemhogy 100 W-os! Nos, ez az, amit például, engedtessék meg nekem, de nehezen hiszek, hogy erre van szükség egy ilyen, úgymond közönséges fejegységhez, minden erősítő nélkül? Mindenki ezt csinálja? Ugyehogy nem így van ez azért. Ezen okok miatt van az, hogy arra gondolok, itt valami olyan, rejtett probléma van a fejegységnél (pl. oszcilláció), amit itt lehet, hogy rendesen nem is tudnak kimérni. De ezt hogyan bizonyítom be?
A leégetésnek egy tikta van, el kell érni, hogy torzításba vezéreljük az erősítőt, és ez a 12V-os tápfsznél igen könnyen sikerül is. Szóval a szervizes véleményével ellentében inkább fordított a helyzet. A végfok kevés, ezért kell búcsút venni a hszektől.
Heló,nekem is hasonló gondom van,tudnál segíteni,hogy még honnan lehet szerezni bevezető szálat? Mert boltban is próbáltam,és vasalóm viszont nincs :/ Előre is köszi!
Sziasztok! van egy olyan problémám, hogy az autómban van 4 hangszóró, a két hátsón csak a magas hangok jönnek ki, azok is halkan. 2 rádióval is próbáltam, ugyanaz a probléma. a hangszórók mehettek tönkre? vagy mi lehet a gond? a két hangszóró kábelezésben független egymástól.
Szia.
Valószínű,ha kétutas hangszóróról beszélünk a mélyközép tekercse leégett,vagy megszakadt,így a magasat a kondi még üzemben tartja,vagy a másik variáció hogy a terhelés miatt beált a hangszóró, már nem tud megmozdulni, és még nem teljesen szakadt ,égett meg a tekercs ezért hallat magából valamit..javítás vagy csere..
Szia.
Egy jó tanács,a fejegységek legtöbbjének a végfoka tud ugyan 4*x wattokat,de nem stabilak,és sok ebből is kamu.. Amikor a torzítást elérik a végfokozaton átfolyó feszültség teszi tönkre a hangszórókat,számtalanszor tapasztaltam..Egy erősítőről való meghajtás rendbetenné a problémáidat,röviden és megérthetően,annyi történik ebben az esetben hogy kitoljuk a torzítás határait,tehát mivel nagyobb hangérzetet produkál az erősítő miatt,sokkal későbbre lehet tenni a torzitást,amikor is már a hangerő neked bőven elég.. 16,5cm -ben elég sok nagyteljesítményű hangszóró van,nekem pl mac cfx16.5 van évek óta és nagyon beváltak,persze majd csak 60e volt anno..Ezeket és mikor melyik mélyet kergeti egy Phase rs4es szerkezet...
Ne aggodj, letezik sokkal nagyobb teljesitmenyu is 165-os autohangszoroban (az elso amit talaltam is 300W RMS). Ha erdekel, kuldok linket maganban, mert gondolom a linket ide beillesztve hirdetesnek minosulne. (Felreertes ne essek, nem sajat oldal/arucikk!)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |