Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   81 / 157
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
ha mindhárom kivezetés dupla akkor valószinű 6 tekercs van benne, , de a leszakadt is két véggel rendelkezett???. akkor ok. van itt egy másik jelölésű rajz a szabályzóról , hátha valaki tud a vizsgálatban segiteni , ez ugyan az mint a tied, nem tudom mit jelent ezen a senze hely , nem ismerem sorri
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2013
(#) alcsaba válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
reménykedek benne, hogy valaki tud segíteni. Azért nagyon köszönöm az eddigi segítséged. Még annyi lenne, hogy el tudnád nekem magyarázni ennek az egész generátornak a működési elvét.

Honnan tudja, hogy épp mennyi áramot kell termeljen. Pl a felkapcsolom a fényszórókat érezhetően leterhelem vele a generátort. Szóval honnan "érzi" hogy neki most több áramot kell termelni mint pl fogyasztók nélküli üresjáratban
(#) alcsaba válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Amúgy a D+ és az FLD jelölésre tudsz valamit mondani hogy az mit takar?
(#) akos70 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Ha az állórész mindhárom kivezetése dupla, akkor deltába van tekerve. Ebben az esetben is 3 tekercs van benne (könnyű kiszámolni, 3 tekercsnek 6 vége van )
Ha nem testzárlatos nem szakadt, nem látsz rajta mechanikai sérülést, égést, akkor az szinte biztosan jó. Én a szabályzót se méregetném, megvan az egyértelmű hiba, ha az ki lesz javítva jó eséllyel nem lesz vele gond. Ha mégis, Opelről könnyen lejön a generátor.
Fellazult az egyik anya a diódahídon, emiatt melegedett, majd szétégett az a csatlakozás. Az állórészre az égett saru helyére forrassz egy újat, és össze is rakhatod.
(#) zolika60 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Azt, hogy mennyi áram kell, a generátor nem "tudja". Csak a feszültség változásra reagál a szabályzó. Ha a feszültség a kimeneten alacsonyabb minta beállított érték (jellemzően 14,4V) van gerjesztés, ha nagyobb nincs. Persze ez összefügg a terheléssel is, mert ha nagyobb a terhelés az aktuális fordulatszámhoz tartozó teljesítménynél, akkor a feszültség lejjebb esik.
(#) potyo válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Idézet:
„Szóval honnan "érzi" hogy neki most több áramot kell termelni mint pl fogyasztók nélküli üresjáratban”


Nem érez semmit. Mindig annyi áramot termel, hogy a feszültség 14V legyen.
(#) alcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
az lesz majd hétvégén összerakom és majd minden kiderül. A delta tekercselésről tudnál valami infót vgay képet adni?
(#) alcsaba válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
köszönöm a válaszod így már van valami kis fogalmam a működésről!
(#) akos70 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
A nevéből kiderül: képzelj el egy háromszöget, a háromszög 1-1 oldala 1-1 tekercs. Így van kötve. A csillag kapcsolás a másik, ami használatos, ott is 3 tekercs van, de mindhárom egyik vége egybe van kötve (csillagpont), a másik végek mennek az egyenirányítóhoz.
(#) alcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
én elképzeltem, de ha ez dáltába van kötve akkor miért van a kimenetek között 0,6 ohm ellenállás? Ha valami deltába van kötve az 3 külön álló tekercs amik között nincs kapcsolat. Vagy ezt nagyon rosszul gondolom?
(#) akos70 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Eléggé rosszul. Mondom, háromszöget képzelj el. Az oldalak összeérnek mindhárom sarokban. A tekercsek végei is egybe vannak kötve, ezért vannak dupla szálak 1-1 kivezetésben.
(#) Fülöp Ferenc 49 válasza alcsaba hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
Egy rövid generátor tanfolyam. tudod ha mágnest forgatnak egy tekercs elött akkor abban áram keletkezik , na itt is ugyanaz történik. csak a mágnest itt a forgorész tekercs állitja elö.ez azért van hogy annak az erejét szabályozni lehessen, mert igy lehet a kimeneti feszültséget kézben tartani , akárhogy pörög a forgorész.ez a dolga a szabályzónak. eygik érzékelőjén figyeli a feszültséget ami max 14,xx volt . és ha ezt csökkenni látja azonnal küld több áramot a forgorészbe és erösebb lesz a mágnes és ujra felmegy a feszko a beállitott értékre , ha pedig ezt tul akarja lépni a kimenet akkor elvesz, vagy teljesen elveszi a forgorész áramát. ez másodpercenként több ezerszer történik , ugy hogy a termelt áram símának mondható.Nem érdekli a sok fogyasztás , töltés stb , csak azt figyeli hogy mindig a megadott (14,xx V) legyen a kimeneti feszkó.Természetesen ha nő a fogyasztás akkór elgyőzi e generátór , akkorára van a teljesitménye tervezve , és mivel erőteljesebb a forgorész mágnesessége akkor több áramot tud termelni , de a feszkót figyeli a szabályzó , az szerint szabályoz automatikusan.és az a lényeg. A forgorész tekercsvégei a csúszógyürükre vannak forrasztva és a csúszó szénkeféken keresztűl lehet áramot vezetni bele forgás közben is
(#) alcsaba válasza akos70 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
na most fogtam fel nagyon köszi, hogy ilyen türelmesen számba rágtok mindent. Tényleg nagyon hálás vagyok érte.
(#) alcsaba válasza Fülöp Ferenc 49 hozzászólására (») Márc 1, 2013 /
 
na most értettem csak meg igazán hogy is működik a generátor. Nagyon hálás vagyok neked és tényleg nagyon köszönöm a felvilágosítást!
(#) Doncso hozzászólása Márc 9, 2013 /
 
Sziasztok, egy kis problémám lenne. Van egy KIA BESTA teherautóm, és tegnap hipp hopp elment a töltése, gyujtáskor nem világít a töltés visszajelző. Ha egy izzón keresztül a testre kötöm a generátornál lévő vezetéket, ami megy a töltés lámpához, akkor halványan világít mind a kettő. Így gondolom a generátortól a töltés jelző lámpáig jó a dolog. Van ott még egy vékony vezeték ezt nem tudom beazonosítani mire való, és persze van még a vastag piros, ez a töltés szál. Ha közvetlen a generátor töltéslámpa száljára kötök egy izzót és az akku pluszra, akkor az világít, beinditás után kis gázadásra kialszik, de a műszerfalon nem világít a töltés visszajelző, nem értem ezt. A kérdésem az lenne mire való a másik vékony szál, és mi lehet ez a jelenség?
(#) Doncso válasza Doncso hozzászólására (») Márc 9, 2013 /
 
Utánnakavartam a dolgoknak, szóval két szál megy a generátorra, egyik a töltés lámpa, másik az akku 12v, a töltéslámpa szálját a testre kötöm, akkor rendesen világít, a másik szálon pedig jön a 12v, izzólval , multival és pillanatnyi szikráztatással is ellenőriztem, ezek után visszatettem a csatit, és kocogtatni kezdtem a generátort, és néha fél teljesítménnyel, világított a töltés jelző, a következő ütésre kialudt, ez lehetséges hogy csak szénkefe lenne?
(#) akos70 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 9, 2013 /
 
Ha egyértelmű, hogy a generátornál a gond, akkor szét kell szedni, és kiderül. Lehet kefe is. Milyen tipus van rajta?
(#) Doncso válasza akos70 hozzászólására (») Márc 9, 2013 /
 
Szerintem egyértelmű, az egyik vezetéken erősen jön az akku fesz, a másik pedig határozottan csatlakozik a töltés jelző izzóhoz, ha testre teszem, tökéletesen működteti a töltés jelző lámpát. Korábban már volt gondom a töltéssel, ha csak a lámpát használtam, akkor 12.7 körül ment a töltés, fűtéssel már leesett 11.6 ra a fesz, most pedig ez a jelenség. Ez a tipus van benne. Bővebben: Link Holnap nekiállok, akkor szétszedem.
A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2013
(#) akos70 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 9, 2013 /
 
Szedd szét, ha nem egyértelmű a kefekopás, akkor mérd ki a diódákat, tekercseket.
(#) Doncso válasza akos70 hozzászólására (») Márc 9, 2013 /
 
Rendben. Holnap délelőtt kihorgászom.
(#) Doncso válasza akos70 hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Nos, szétszedtem, már amennyire tudtam, a gerjesztő diódákat kimértem, ezek a kis multimon 450-et mutatnaki egyik irányba, másikban semmit, ezeket jónak nézem. A gerjesztő diódákról jön egy rövid de vastag vezeték a szénkeféhez, ez kicsit meg volt égve, a szigetelése, vagy inkább csak megolvadva, ahogy mozgattam a szénkefe tartót, mindjárt le is tört a szénkefe tartó csatlakozójáról, a szénkefék jó állapotban vannak, nem ez lesz a probléma. A szénkefékre rámértem, a két sarun 2-3 ohm körüli értéket mérek, ez sejtésem szerint a tekercs ellenállása. A tekercsek között nem látok sérülést, égésnyomot, ezek jó állapotban vannak. A fesz szabályzón két csatit látok, egy L és egy F nevűt, valamint gondolom a háza a test. Most kicsit megakadtam, lényegébe nem igazán látok problémát.
(#) akos70 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Minden diódát mérj ki, de előtte válaszd le az állórésztekercsről. Hasonló értékeket kell mérned, mint a gerjesztődiódáknál.
Ezen túl mérd a tekercseket szakadásra és testzárlatra.
(#) Doncso válasza akos70 hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Megyek, megnézem őket.
(#) Doncso válasza akos70 hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Megpróbáltam szétszedni, de nem tudom, a homlokpalást lejött, az állórészt is meg tudtam emelni annyira, hogy beférjek a műszerrel alá mérni, de tovább nem bírom szétszedni, így a mérés sem megy. A seggén van egy vákumpumpa, a fék szervónak, ezt leflexelni tudnám, nem akar lejönni, szét ütni nem akarom. A forgórész se akar kijönni. Még próbáltam megmérni mégegyszer a szénkeféknél, ha levettem a fesz szabályzót, és simán a szén kefék csatijait mérem, akkor most 20 és 40 ohm körüli értéket mutat, attól függően hogy mozdítom a tengelyt, lényegébe a forgórész tekercsét mérem a szénkefékkel együtt, lehet mégis a kefe lenne a rossz? Most összeraktam, halványan ég a töltésjelző lámpa, ha ütögetem kalapáccsal a generátort, van hogy kialszik, úgy döntöttem nem szívok vele, tovább nem bírom szétszedni, megnézem milyen áron van egy bontott, esetleg mennyibe kerül egy felújítás.
Szerk: Találtam egy helyet, ahol azt írják, hogy generátor betétdíj 9500Ft, ez azt jelentené, hogy odaadom az enyémet és 9500-ért kapok egy felújítottat? Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2013
(#) akos70 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Rosszul kezdtél a szereléshez. Nem az elejét kell levenni. Rakd vissza, ékszíjtárcsát is, csavart is. Ezután kezdd a pumpával, 3 csavar, olyan nincs, hogy nem jön ki. Ha kell, kicsit megütögeted, még mindig meglazult. (Ha ki tudtad volna venni a forgórészt, nem is tudnád másképp visszatenni, mert a pumpa alatt van egy furat, egy drótot bedugva lehet a keféket kitámasztani az összeszereléshez.)
Ezután ha már kivetted az összefogató csavarokat, 2 csavarhúzóval óvatosan, nem túl mélyen benyúlsz az állórész vasmagja és az első pajzs közé, óvatosan szétfeszíted őket egymástól. Csak a csapágy illesztése és esetleg a rozsda fogja. Tehát a forgórész az elejében marad, az állórész a hátuljával egybe.
Ezután léphetsz tovább.
A bontott drága lesz, nem egy gyakori tipus. Felújításkor meg mindent cserélnek, így az még drágább.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2013
(#) Doncso válasza akos70 hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Bosszant, mert nem lehet nagy baja, a pumpát kellene levennem, utánna szerintem szét tudnám húzni, a pumpa csavarjai kijöttek, ez nem gond, de nem akar lejönni a tengelyről, próbáltam feszegetni két oldalról és kocogtatni, megpróbálom mégegyszer. A homlokot akkor teljesen visszaszerelem.
(#) akos70 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Biztosan a rögzítőcsavarjait vetted ki? Mert vannak ott a pumpát összeszorító csavarok is, azt ki ne vedd. Ha a rögzítőcsavarok kint vannak, semmi más nem fogja, esetleg a rozsda, meg ha valami tömítőanyagot nyomtak alá.
Nyúlj alá két csavarhúzóval, vagy fordítsd a tengelye körül akár egy kisebb kalapáccsal.
Széthúzni éppen így is szét tudod, csak összerakni nem , a korábban leírtak miatt.
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2013
(#) Doncso válasza akos70 hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Olyan a sztori, hogy három csavarja van,ez a összeszorító és a generátorhoz fogató is egyben, és van még egy, ami csak összefogja, mindent kivettem, szét is jött, de a generátor tengelyről nem akar lejönni, oda van rohadva, undorító az egész. A vákumpumpa egyébként sem egy használható darab, én reszeltem bele lamellákat, mert az eredetivel semmit nem szívott, olyan nehéz volt a fék, hogy tiporni kellett, most is nehéz, de használható, én szerintem ezt itt abbahagytam, egyszerűen nem engedi magát, már szétvertem az egészet, nincs értelme.... legyen akármennyi, én veszek inkább egy másikat, ezt nem éri meg tupekolni, a pumpa is rossz rajta, dolgozni járok vele, ennek tökéletesnek kell lenni. Szerettem volna megcsinálni, de nem megy....
A hozzászólás módosítva: Márc 10, 2013
(#) zolika60 válasza Doncso hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Itt megjavítják, vagy vehetsz másikat garanciával. Ha egy dobozban darabokban viszed oda akkor is segítenek.
(#) Doncso válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 10, 2013 /
 
Írtam üzenetet, köszönöm.
Következő: »»   81 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem