Fórum témák
» Több friss téma |
A pontos okot nem firtatnám,de megkérdezném: Miért kínlódsz ezzel a kapcsolással?Az inverteres ára sem több,még ha annak tűnik is,de az,legalábbis nálam,mindig elsőre,biztosan indulva működik és teszi a dolgát,az áramfelvételt már meg sem említem.Kissé fentebb láthatsz róla képeket.
Nem terveztem semmiféle kinlódást,Egyszerűen kevés alkatrészböl áll, és egyszerű. Ez volt a leg főbb mértékadó, hogy miért épp ezt. A kérdésre még várom a választ!
Ellenőrizd le,hogy jó e egyáltalán a BU326.Kösd ki a helyéről és mérj a 15 és 820 ohm (bázispont) feszültséget,"lüktető",fel és lefutó feszt kell látnod az 555 frekvenciájának megfelelően,ha egyáltalán működik az IC. A IC 3. lábán kell látnod változó jelet.A BFY34 tranzisztort mindenképpen,de a BC182 is ellenőrizd.A gyújtótrafó helyére a teszt idejéig beköthetsz egy 12V/5W izzót is,ezen látható,ha megy a készülék,az izzónak ki kell aludnia és fel kell villannia kb. 1mp időközönként,természetesen a beállításoktól is függ ez az érték.
Remélem a bu326 nem ment ki...az ugye a leg drágább alkatrész, és nincs belőle csak 2 db plusszban amit saját célra szeretnék felhasználni, míg a jelenlegi áramkör pedig nővéreméknek készül kutyák helyének udvarban történő behatárolására. Az ic 99%, hogy jó, a többit pedig amint tudom megmérem. Nagyon szépen köszönöm a segítséget, és a válaszokat!
Ismételten sziasztok! Átnéztem már sokadszorra is a kapcsolást, de nem találtam meg a hiba okát...Nincs valakinek egy működő nyomtatható panelrajza véletlenül? Lehetséges, hogy elrajzoltam valamit és az a hiba oka, de már kicsit kezdem unni a rajz fölötti görnyedést és elmélkedést, hogy mit is ronthattam el... Mérések alapján minden alkatrész működőképes, de mégsem végzik a dolgukat....
Helo .Hoztak hozzám egy pásztort javitás céljábol.Egy kicsit fura nekem ,azaz szeretném megosztani veletek.Ez a pásztor tőbb éve ** .Még azt kérdezném meg tőletek ,ha fölismeritek a tirisztort? A keritése tőbb mint 1km.Bővebben: Link
* MŰKÖDIK! A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2013
Köszönöm a rajzot, de esetleg olyan verzi nem lenne amihez nem kell a tervező program? Mondjuk pdf állományú? Egyébként rájöttem hol a hiba az álltzalam rajzolt panelon....valamiért rossz sorrendben rajzoltam meg az 5,6,7,8, lábak kiosztását...teljesen fordítva gondoltam valamiért a poziciójukat.
Huhh... Benzin+gyufa, komolyan, ez egy katasztrófa. Kísérletezni, asztalon összerakni ez a "minőség" még elmegy, de kész cuccba?
Megoldottam a rajz olvasási gondot... Van ehezt a programhoz csak olvasó program is, így nem kell túl nagy dolgot telepítenem oda ahol nyomtatni tudok
Köszönöm a segítséget, jelentkezem ha elkészült a mű
Sziasztok!
Kezembe került egy régi "gyári" villanypásztor, Sasad gyártású, SM-011 típusú. Még nem vizsgáltam feszültség alatt. Csak a rajzát készítettem el a panel fóliázata alapján. Látványosan két ellenállás megégett. Eme két ellenállás eredeti értékét ismerheti-e Valaki? A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2013
R1 kb. párszáz kOHM nagyságrendű lehet, R2 meg párszáz OHM, 1kOHM körüli. Tegyél nagyobb, 1-2W-osakat, meg mérd ki a led-et, D4-et, meg a tirisztort, valószínű, hogy valami zárlatos, azért égtek el az ellenállások.
Cavalier! Köszönöm a válaszod.
Szia.Elnézést a hibáért.Ennek a csodaműnek ez volna a kapcsrajz.Vajon műkődőképes?Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Márc 13, 2013
Szevasztok,
szerintem az ellenálások lehetnek egyformák is, 22-33KOhmosak, akkor a LED árama csúcsban kb.10mA küröli lessz és szépen látszik a villogása, azért is van ottt... Ezeken az ellenálásokon keresztül töltődik a bipoláris kondi, ha csak párszáz Ohmos volna valamelyik közülük, biztossan beragadna a tirisztor és kiégne az ellenálás... Sok sikert a javításhoz...
staci123! Köszönöm a tanácsod!
Szia.
Gratulálok komoly szikrákat látni. Engem érdekelne ha tennél fel rajzot is, azt nagyon megköszönném.
Sziasztok! Csodák csodájára a rendesen megrajzolt panellel működik a kapcsolás Még nagyobb csoda, hogy a figyelmetlenségeimnek köszönhető elrajzolások és az alkatrészek rosszul kötésének nem volt káros eredménye szinte semmire Még az ic sem halta meg magát. Egy olyan kérdésem lenne még, hogy mien módon lehetne nagyobb energiát kicsikarni a gyujtótrafóbol, mert emlékeim szerint igen csak kellemetlen érzést tud kelteni az emberben mikor rossz helyre nyúlunk egy működő, vagy épp indítás alatt lévő motornál. A szikra köz jelenleg talán 1-2mm-nyi, mármint ez a maximum. A feszültség poti max-on van.
Jobb híjján magamon teszteltem a sokk hatást, de ez csak bizsergető hatású...ha a vezetéket a kezemben tartom, akkor sem érzem még csak kellemetlennek sem. Természetesen a megfelelő másik vezeték földelve van. A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2013
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Problémám az lenne, hogy egy 2ha-os legelőt kellene szakaszolhatóan bekerítenem amin lovak és pár birka legel. A vezetékezés 4 soros, alul 3 sor vezeték, felül szalag, a terület 4 szakaszra van osztva. Próbálgattam már 1-2 kapcsolást, de egyik sem vált be igazán, gyengék voltak. Egy 12v-os 55Ah akkuról kell üzemelnie a rendszernek a lehető legnagyobb teljesítmény mellett a legkisebb fogyasztással, napi 10-12 órán keresztül. Lehetőleg egyszerű kapcsolás kellene, könnyen hozzáférhető alkatrészekből. Tudnátok olyan kapcsolást ajánlani ami megfelelne a kritériumoknak? A segítséget előre is köszönöm!
dobozólva
Csak panelrajzot csináltam. A lelke egy tranzisztoros oszcillátor bármilyen teljesítmény tranzisztorral és fazékvasmagos trafóval amit meg kell tekerni. 0.3 rézdrótból 20 majd 40 menet, ezután 200menet körül, vagy ami ráfér a csévére. A 40 menet sorba kötve a tranzisztorral, a 20 pedig egy ellenálláson keresztül a bázisra megy. A 200 egy egyenirányítón keresztül tölti a kondit 250-450 V-ra, a bázisellenállással beállítva, közben a fogyasztást mérve ami 0.2-0.3 A. Ez van rásütve a gy.trafóra optotriak és 555-ös ic segítségével.
Köszönöm a gyors választ.
Sajnos az én tudásomat meghaladja a rajz és adatok nélküli építés. Az itt szokásos inverterest rajz alapján megépítettem két példányban, de nem vagyok vele megelégedve, mert igaz, hogy 8mm-es szikrákat ad kb. 1mp-enként 3µF-os kondival, de ha nagyobb kondit kötök rá (6uF) csökken a szikra. Az Ri Ci párost is próbáltam változtatgatni , az R1 R2 C2 változtatása is csak szikracsökkenést, vagy ritkább szikrákat hozott. Mintha ez volna a tudásának határa. Igaz, hogy nem ökörsütéshez szeretném használni, de az jó lenne, ha többet tudna.
A D8 dioda szerintem forditva van rajzolva!
Kulonben egy szimpatikus kapcsolas.
Meg kéne próbálni 6V-os Trabant trafóval. A töltő áram állandó ezért a nagyobb kondi később töltődik fel, 1 másodperc alatt nem éri el azt a feszültséget ezért később is gyújt.
Én ezt az alapkapcsolást szoktam összeállítani és csak akkor megyek tovább ha sípol és beállítottam a bázisellenállást a fogyasztást és a töltöttséget mérve. 1 másodpercen belül kel feltöltenie 300-400 voltra.
Én szovjet p216 ot használtam mert a rendszerváltás után kilóra adták.
Működnie kel még 2n3055 tel is. Próbálkozom újabb tokozásúval is de ezeket nehezebb működésre bírni. Hűtőborda szükséges. Az hogy npn vagy pnp az mindegy csak a tápot kel megfordítani. Ha nem rezegne be akkor valamelyik tekercs kivezetéseit fel kel cserélni.
Ezzel a kapcsolással ennyire futja a trafótól,ez a vége.Elvileg,kis jóindulattal,ez a kapcsolás egy elektronika által vezérelt gyújtásnak is felfogható,vagy egy gyújtógyertya vizsgálónak,ha így jobban tetszik,nincs tovább,ennyi.Ha 50-100 méternél nem több amit be akarsz keríteni,oda biztosan elég lehet.Én mondtam,hogy melyiket építsd meg,az egy vadállat.Ha most tuningolni szeretnéd a kapcsolásodat,akkor ugyan oda lyukadsz ki,mint amit javasoltam.Persze,lehet próbálkozni más megoldással is,kérdés,hogy megéri e?
Hmmm... Én is épp ebböl a célbol gondoltam építeni egy másikat magamnak...gyujtógyertya vizsgálónak illetve tesztelőnek. Elég gyengécske a kimeneti feszültsége, és nem vagyok tőle hanyatt esve. Remélem a kistermetű kutyusok inkább hanyatt vágják magukat tőle Gondoltam rá, hogy összedobom az inverteres kapcsolás második felét, az elsőt meg kiváltom egy másik trafóval. Ez életképes lenne?
Idézet: „Gondoltam rá, hogy összedobom az inverteres kapcsolás második felét, az elsőt meg kiváltom egy másik trafóval. Ez életképes lenne?” Igen,de csak kizárólag leválasztó trafóval,életvédelmi okok miatt!!! Egy ilyen trafó nem két fillér.
Mint írtam, az első felét helyettesíteni egy másik trafóval...azaz 2 azonos teljesítményű és feszültségű trafót a szekunder oldalukkal összekötni. Így lényegébe egy leválasztó trafót hozunk létre....Vagy tévedek?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |