Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Továbbra is Skoda Octavia rángatás a problémám.
Sok mindent megcsináltattam, cseréltettem, beállíttattam a kocsin, de egyféle rángatásom továbbra is megmaradt, mégpedig a vizes, párás, esős, havas időben. Márc. 14-én mentünk haza a nagy hóvihar közepette vidékre, M3 pálya, és egy idő után 3-henger érzéssel rángatott a kocsi. Hazaérve belenéztem a motortérbe, és megdöbbenve láttam, hogy a motor teteje tele van hóval!!! Hogy került oda, miért nem olvadt el csak sokadlagos kérdés. Ma reggel folyamatosan rángat menet közben, délután óta esik a hó és minden csupa kása, víz, latyak és hó. Motortérbe belenézve, megint vizes a motor teteje... Nagy valószínűséggel valami vizesedés okozhatja a problémámat. Ha ez a hiba, akkor hol kereshetem a forrását? Alkatrészben (elektromos kábelek, trafó, átütés, ellenálláshiba, stb...)? Vezérlésben? A víz/hó be tud kerülni a motortér tetejéhez vagy sem? T.
Szedjél szét minden oldható elektromos kapcsolatot a motortérben, és mielőtt összerakod fújd be valami kontakt spray-vel. Szerintem orvoslódni fog a dolog...
A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2013
Üdv Neked itt a Fórumon!
Alsó motorburkolatod meg van? Milyen motorkód? A régebbieknél (AEE) előfordulhat a megszakító környéki párásodás, vizesedés. Gyertyapipákon van fém "kupak". Én ledobáltam róla. De nagy segítség lehet "delta1" társunk tanácsa.
Most, hogy mondod. Az alsó középső motorvédő műanyag lemez letört tavaly, nincs rajta. Gyertyapipákon nincs fém, ha jól emlékszem.
Motorkódom AKL (2000.05 havi). A megszakító az hol helyezkedik el fizikailag? Hogy néz az ki? A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2013
A megszakítóra gondoltam, hogy az hol van. Gyújtáselosztón lévő trafó lenne az?
Ezen a robbantott ábrán a 12-es "gyújtótekercs teljesítmény fokozattal"-ra gondolok, hogy ez lenne a megszakító?
VIM fórumtárs, már egyszer kisegítettél termosztát mérés ügyben, most is szeretném megkérdezni Tőled, hogy tudsz-e/van-e gyújtástrafóhoz valamiféle mérési adat, hogy a tekercseket/modult ellenőrizhessem jók-e?
Elbeszélgetek én itt magammal... De hátha valaki erre téved, és tud válaszolni erre is:
Ennél az Octavia típusnál (2000.05/1595ccm/74kW/AKL/1U5/Kombi) a gyújtás jeladó az ugyanaz, mint az elektronikus modul a gyújtótekercsen?
A teljesítmény végfokozat a gyújtó trafót meghajtó elektronika. Ez gondolom az elektronikus modul a gyújtótekercsen. Nem ismerem ezt a gépet, VIM ha erre jár majd pontosít, de szerintem a gyújtás elektronika részére a jelet a hal jeladó adja a gyújtás jeladó pedig a főtengely forgásszenzora. Megszakító pedig nincs benne.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2013
Gyújtótrafót lecseréltem elektromos modullal együtt, de még nem tudom mi az eredmény, estére kiderül. Csatolt képeken létszik, hogy kissé szét van repedve a burkolat pár helyen. Még az eredeti VW volt benne TEMIC gyártmány, VW jellel.
Köszi az infót, tehát az már biztos, hogyha nem is a trafó volt a gond, akkor tovább kell mennem, és következő lehet a gyújtás/hall jeladó és vagy a fordulatszám jeladó... Gondolom. De remélem jön a VIM és tud segíteni...
Szia! Igen ugyan az volna, a teljesítmény modul rajta van a trafón, de az a baj, hogy kettős érintkezősorral van megoldva, fokozva ezzel a kontaktusok hibalehetőségét. Szét kellene szedni és megvizsgálni az érintkező felületeket, biztosan van közöttük oxidált. A motorvédő lemez hiánya nagyban elősegíti az efféle korróziók és kontaktushibák előfordulását, ha van rá módod mielőbb szerezd be és rakd fel a helyére.
kilóméter óra problémával kapcsolatban mindenkinek köszönöm a segítő hozzászólását. Különösen annak, aki végül is a helyes tippet adta.
HIBAJELENSÉG: 2003-as Skoda octavia kilóméter óra időnként nem mutat semmit. Kezdetben rendszertelenűl a nullába zuhan, később gázadáskor már soha semmit nem mutat. A megtett kilóméter számláló kevesebbet mutat a valóban megtett távolságnál. Minden más műszer helyesen működik, bár az üzemanyag szint jelző gyanús. A sebesség jeladónál a tápfeszültség rendben van. MEGOLDÁS: Ahol a sebesség jeladó 3 vezetéke az akkumlátor alatt belefut a nagy kábelkötegbe, el volt törve az egyik vezeték. A szigetelése ép volt, de belül mégis törött a réz. Kivülről csak az látszott, hogy furcsán törik meg a vezeték, nincs tartása. Most, a vezeték tökéletesen működik a kilóméteróra. Még egyszer kösz mindenkinek a segítséget!!! (Az üzemanyag szint jelző azért mutatott az általam vártnál kevesebbet, mert mint utólag rájöttem, a megtett út számláló sem mért, amikor a sebességmérő sem mutatott semmit. Én a napi számlálót mindig tankoláskor nullázom, de a hiba miatt a számláló és az üzemanyag szint jelző általam megszokott korrelációja megszűnt.) Üdv, Laci
Ebben a hsz.-ben már egyszer volt szó a hallos vezérlő egységről és annak hibáiról. Ha az oldalon ügyesen kattintgatsz, sok mindenre fény derül, még arra is, hogy az egyik tag egy Szamara (2109) jeladóját építette be a Bosch alaplapba és működik a kocsija. Persze ez nem olyan egyszerű, hogy azt lehessen mondani, hogy ez a megoldás, mert az egészet látni kellene közelről, hogy esetleg nem-e kopott is ráadásul a felső persely és okozott-e károkat a jeladóban stb. ...
Szia! Ha tudsz feltenni képet a hiba pontos helyének előfordulásáról és a rehabilitációról, azt mindenki örömmel venné. Köszönettel.
Szia VIM! Köszi a választ, a motorvédő lemez beszerzése jövő hónapban lesz aktuális anyagiak miatt. Nem olcsó, de ha kell akkor kell. Szét fogom szedni a trafót ha lesz egy kis jó idő erre felé is.
Nos a HALL jeladó és a motor fordulatszám jeladó csatijait leszedtem, és megmértem multiméterrel az értékeket tegnap.
HALL jeladónál 4,5-5,5V-ot kellett mérni 2-2 pólus között, ez meg is volt. Fordulatszám jeladónál 450-1000Ohm ellenállást kellett mérnem 2 pont között, ez is megvolt. Kérdéseim, hogy ettől még lehetnek a jeladók hibásak? A HALL jeladó értéke, amit ad ilyen hideg és párás időben, kevés/kicsi/nem olyan, amit a trafó fel tudna erősíteni? Máris átlapozom a linkjeidet és a fordított orosz oldalt is.
Szia! Nekem van most ugyanilyen problémám, AKL 1.6-os Octaviaval. Hidegen, melegen, mindenhogy rángat, alapjárat ingadozik. Ha esetleg jutottál már valamire ezzel, VIM és a többiek infóit felhasználva, megköszönném én is a segítséged.
Sajnos a javitás alatt nem csináltam képeket, de most, kérésedre lementem, és csináltam egyet. Feliratoztam, mellékeletem, remélem érthető lesz és segit másoknak.
A sebesség jeladó vezeték hiba javitásához ki kellett vennem az akkut és ki kellett szerelni az akkutartót (4 db. 6os csavar) másként nem fértem rendesen hozzá. A kábelszakadás az akutartó alatt vot. A mellékelt kép a hiba helyét javitás után mutatja. (Piros szigetelőszalaggal betekert rész.) Mivel a vezetékek rövidek vagy össze kell a végüket forrasztani, vagy valami sarut szerelni rá. Nekem áram állt rendelkezésre a forrasztáshoz, igy egy kisebb sorkapocs (csoki) egy darabjáról levágtam a müanyagot csipöfogóval, kiszedtem a fém részt, és azzal kötöttem össze a vezetékeket, majd jó vastagon és gondosan betekertem szigetelöszalaggal. Laci
Nekem áram NEM állt rendelkezésemre a forrasztáshoz.
Bocsánat, elirtam.
OK! Ez így nagyon pöpec és látszik is, hogy a vezeték melyik szakaszán fordul ez elő. Minden esetre elég érdekes helyen volt a probléma.
Nézegettem a HALL jeladókat. Felmerült egy kérdés bennem, hogyha kicserélem, akkor nem kell a gyújtást újra beállíttatni? Vagy az én kocsim automatikusan beállítja a gyújtást magának?
Nem!A motorszamitogep adja a gyujtasnak a jelet,a motorszamitogep pedig a fotengely jeladotol (crankshaft senzor).A kepeken pirossal jelzett....
Értem, köszönöm! A csatolt ábrádon a HALL sensor az 1-es számmal jelzett alkatrész lenne ugye?
Az a butykos tengely jelado.Egyes modeleknel a gyujtas jelado bele van integralva a gyujtotrtafoba ha a trafo a butykostengely vegen van .Ebben az esetben gyujtas alitas is lehetseges.Jo volna feltegyel egy kepet hogy hogyan is nez ki a tied
Szóval ha jól értelmezem:
1. A motor fordulatszám jeladó az a főtengely jeladó. 2. Ha a bütykös tengely a vezérműtengely, akkor ott van az én autómnál a HALL jeladó (bütykös tengely jeladó) a fogasszíj takaró műanyag lemez alatt, és ha minden igaz akkor a csatolt kép szerint néz ki a hall jeladóm. A bütykös tengely jeladója hogy jön képbe a gyújtásnál? Mert most már nem tudom, hogy ezt vagy a főtengely jeladót kell cserélnem?
Sziasztok!
nemrég vásároltam egy '97-es Octaviát, 1.6 AEE motorkód, és a következő problémám van vele: üzemmeleg motornál hogy ha huzamosabb ideig alapjáraton megy a motor (pl piros lámpa) elkezd akadozni az alapjárat, valamint elindulás után a motor nagyon legyengül és nagyon nagy lesz a fogyasztása. Ha leállítom az autót és újraindítom helyreáll, de csak a következő alapjáratos megállásig. Ezt általában úgy szoktam megkerülni, hogy pl. lámpánál folyamatos gázfröccsökkel állok, gurulásnál pedig nem veszem ki sebességből. Ha valakinek lenne valami ötlete, hogy merre induljak a hibakereséssel, azért hálás lennék.
Azt elfelejtettem mondani, hogy ez a motorvezérlő típus (Simos2) nem elosztós megoldású, ezért nincs is neki az AEE kódúhoz hasonló hallos elosztója. Amiről "szikra" próbál említést tenni az szerintem a főtengely jeladó volna (CKP), ami a fordulat jelet szolgáltatná. Ennek a hibája (jel kimaradása) okoz rángatásra hasonlító jelenséget. Ez az érzékelő az "önindítós házban"van valahol elöl jobb oldalon. Ha három kivezetése van az érzékelőnek, akkor az 1-2 és 1-3 között végtelen, 2-3 között pedig 450-1000Ohm-ig megfelelő értékel kellene mérni. Amit a képen mutatsz az a vezérmű tengely (CMP) felső holtpont jeladó volna. Ennél a jeladónál a 3. és a test között "0" Ohm-t kell tudni mérni és gyújtásnál 1. és a test között 5V-t. DE! Legjobb volna egy diagnosztikai vizsgálat, mert a mérés során esetlegesen bekövetkező hiba (zárlat), végzetes is lehet és az többe fog kerülni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |