Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Akkor annyira vagyunk előrébb, hogy én ezeket a méréseket már megcsináltam a hétvégén.
- Főtengely jeladó (CKP) mérése megfelelő volt, ahogy írtad. 1-2; 1-3 végtelen és 2-3 között ~890Ω volt. - Vezérmű tengely felső holtpont jeladó (CMP) mérése megfelelő volt, 1-3 és 2-3 között 5V-ot mértem, gyújtásnál. ohm-ot nem mértem, de ezt megteszem majd valamikor még a héten. A mérések rendben voltak és nem vágtam haza a gépest, mert ma azzal jöttem melóba. Ki tud itt BP ilyen diagnosztikai vizsgálatot készíteni? Nincs ilyen fórumtárs véletlen? A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2013
Szia! Szerintem a V60 egységet kellene kitisztítani és a benne lévő alapjárati kapcsolót, ami talán átmenetileg enyhítene a problémán. A pillangó szelep erőteljes kormozódása okozhat alapjárati kapcsoló hirtelen lezárást és ez leállással jár együtt. A gyorsításnál pedig nem sikerül a "liffentyűnek" időben felvenni a helyes pozíciót és ezért lomhának és erőtlennek tűnik és a fogyasztás is megnő, mert a gázpedál álláshoz képest nem jó helyen áll a folytószelep elfordulása.
Szia,
köszönöm a gyors választ, hétvégén megyek a szerelőmhöz, ezt mindenképp megnézetem vele. Esetleg valami tanácsod van arra nézve, hogy milyen módon kell ezt a kapcsolót tisztítani? Mit érdemes még átnézni ha már a folytószelep házat le kell szedni?
Az a gond, hogy ezek csak felületes mérések, mert igazából ez a jeladó, impulzus jeleket állít elő az ECU-nak egy bizonyos jelalakkal formálva. Ha ez a jel vagy az alakja több esetben nem érkezik meg a vezérlőbe, vagy alakja értelmezhetetlen a számára, akkor kihagy és erre leállással reagál(na), de mivel hajtásban van a kocsi, így "visszaindul". Csak kiolvasva derülhet ki, hogy hol hibázik a periféria valamelyik tagja. A Simos az amúgy is egy különleges "tejbetök", legalább is az én számomra.
Erre a kérdésedre csak annyit lehetne mondani, hogy a csere utáni javulás akkor lesz eredményes, ha szoftveresen felismertetődik az új alkatrész és installálva lesz. Meg kell kerestetni a programmal az új alkatrészt (pl. :V60) és elfogadtatni vele. Az hőfokérzékelők és kapcsoló jellegű alkatrészeknél nincs ilyen procedúra.
Majd tudni fogja a szerelő hogyan is kell csinálni a tisztítást (leszerelés nélkül is), féktisztító spré és fogkefe. Ha nem volt még tisztítva akkor minden bizonnyal a "liffentyű" lesz a kormos
ami minden probléma forrása.
Sziasztok! 2004-es Octaviam van. 1.4 es . Az volt a gondom,hogy menet közben hiába nyomtam a gázt,egyszerüen nem reagált rá. A motor nem állt le! Ez a jelenség egy pár másodpercig tartott(5-10).Előtte sosem produkálta ezt,és hál'istennek azóta sem! Ez vasárnap történt! Járt már valaki így? Valami tipp??
Köszi a válaszotokat előre is!
Szia! Nem írtad, hogy milyen a motorkód (AXP vagy BCA) de mindkettőben Motronic ME7.5.10 vezérlő van csak az egyik 16V-s (16 szelepes). A kuplung pedál szerkezetén van egy kapcsoló, ami sok hasonló hibát szokott okozni és még a hibatároló sem jegyzi. Ezt érdemes megvizsgálni és ha van esetleges félre kopás vagy deformáció esetleg bizonytalan kontaktus, akkor érdemes kicserélni.
Megkerestem az idevaló jeladó(kat), amit a képek is jól mutatnak és a "rendszáma" is az volna, ehhez a motorkódhoz és vezérlőhöz. Lehet, hogy csak be van rakodva fémforgáccsal és azért téveszt (ha egyáltalán ez a baja). Ha ki tudod venni, akkor látni fogod, hogy van-e mit tenni vele.
... és ha a motor főtengely jeladót cserélem ki, akkor sem kell foglalkozzak a gyújtás beállításával? Meg ne kövezz, csupán csak arról van szó, hogy szeretném kivenni a helyéről, és megnézni, hogy nincs-e forgács vagy bármi más fémes szennyeződés a környékén...
Köszi, szeretném majd ellenőrizni, de nem tudom kivehetem-e büntetlen vagy sem, szikra mester válaszát megvárom.
Kiveheted és visszateheted bátran, nem változtat a gyújtásbeállításon.
Nyugodtan kiveheted mert eggyetlen pozicioja van csak,nem kell tartanod semmitol.Az eggyetlen dolog ha nehezen akarodzik kijonni akkor probald kicsit forgatni valamerre
Zolika60, szikra, köszönöm a választ.
* A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2013
T. Fórumozó Társak.
Érdeklődnék, hogy a motortérben a levegőszűrő előtt van két relé 100 és 429 sz. jelöléssel. Milyen relék ezek? Azért kérdezem mert indításgátló relét szeretnék valahova jó helyre beszerelni. A vas Octavia 1.6i 2004-es BFQ. Köszönettel.
Nem bírtam kivenni, annyira bele volt a csavar gyógyulva, így nem tudtam ellenőrizni.
A lambda szonda csatiját viszont lehúztam, hogy úgy is megnézzem, csinálja-e. Minimálisat javult, de menet közbeni "gyújtásjel kimaradás" miatti szaggatás mindig megvan. Legközelebb akkor jelentkezem, ha egy hibafeltáráson túl vagyok. Addig is köszönöm mindenkinek a sok segítséget.
Szia,
voltam a szerelőnél, és a következő érdekes problémára lettünk figyelmesek a folytószelepház kipucolása után: amikor bemelegedik a motor és alapjáraton jár, a folytószelep bizonyos időközönként beremeg, ami látható és hallható. (gondolom eddig a kormozódás miatt nem hallottam.) Olyan, mintha a szelep szabályozni akarna, de aztán mégsem, és kb fél mp. alatt 10x fel le jár. Az alapjárati kapcsoló részt is megnéztük, ahogy tanácsoltad, de ott egy porszem sem volt. A szerelőm azt javasolta h vigyem el kiolvasásra a gépet. Mi a véleményed erről a jelenségről?
Én úgy tudom, hogy tisztítás után tanítani kell... nem maradt ki ez a lépés ?!
Sziasztok! Ismét hozzátok fordulnék! A szekér 1,6 75le AEE -s octavia ! Hiba még mindig ua. Hidegen csak tolásra indul , öninditoval nem! Akksi uj , önindito szétszedve kitakaritva , elosztofedél rotor cserélve folytoszelep tiszta és pozicionál! Melegen semmi gond , alapjárat fogyasztás rendben! Véleményeteket kérném , mit kellene még megnézni. Kiolvasás megtörtént : hiba semmi! Elöre is köszönöm!
Nekem egy Ford Escortnál volt hasonló problémám, ott melegen nem akart elindulni.
Biztosítéktábla cseréje oldotta meg a gondot. Valószínűleg elöregedett, szétégett, nem tudom. U.i.: 5 évig szívatott, már én is mindent kicseréltem a kocsin előtte...
Üdv,esetleg meg kellene nézni nagyobb akksival,vagy egy indítókábellel még egy autóval.
Indítás közben van gyújtás?Ha nagyon lecsökken az aksi feszültsége,nincs energia a gyújtásra. Testkábelek tisztítása,meghúzása segíthet. De már láttam olyan gyújtáskapcsoló betétet,aminél indításkor eltűnt a gyújtás.
Igen, jobb lenne egy törlés utáni újraindítás amiről már itt írtam egy pár sort. A alapjárati kapcsoló az tiszta helyen van, csak nyugalmi állapotban a zárt helyzete legyen ellenőrizhető, mert ellenkező esetben fordulatot emel, úgy veszi, mintha a gázra léptél volna.
Sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem. I-es Octaviam van, 1.6 8V AKL-es. Menet közben megáll az autó. Főleg melegben, nyáron. Mikor eléri a megfelelő hőmérsékletet, (függőleges állásban van a hőfok mérő mutatója) kinyit a termosztát, ekkor visszaesik a vízhőfok, ami teljesen normális, de mikor tovább melegszik a közeg és megint függülegesen áll a vízhőfok mutatója, kigyullad az olajnyomás lámpa, sípol egyet az autó, és leáll a motor. Hőmérséklet függően 5-10-20 perc múlva, ahogy visszahül , egy fordításra indul. Merre felé induljak a keresésben? Hűtő ventilátor, ventilátor relé, hűtő hőgomba, hal jeladó, trafó modul? Emelett néha tapasztalok olyat, főleg, míg nem üzemmeleg a motor, hogy torpan az autó. Ha találkoztatok hasonlóval, szívesen venném, ha megosztanátok a dolog kimenetelét, és a megoldást. Előre is köszönöm.
Holnapra lettem volna beírva a diagnosztikai céghez, de megcsúszott az illető, így majd csak a jövő héten lesz esedékes.
Addig is egy kérdés, hogyha lehúzom az akkusarut 2-3 órára, akkor azzal nem csinálok komolyabb gondot? Gondolok ezalatt arra, hogy egyes elektromos tárolók, vezérlők, számítógép memória visszaállna alap állapotba, az nem lenne gond? Hátha csak valami megbolondult a vezérlésben... |
Bejelentkezés
Hirdetés |