Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Okés. Akkor elvileg 1db 35 amperes diódahíd elég lesz nekem hozzá.
Ez Bővebben: Link megteszi
csak a megfelelő hűtéséről gondoskodni kell. A hűtőbordára felfogatni, de a szilikon hővezető paszta használata fontos.
T.proli007.
Bocsi de túl meggondolatlan volt a kérdésem. Azt tudom,hogy a táp a kimenetén beállított U.-I.-t stabilan tartja, túlterheléskor a kimenetet 0-ra szabályozza. A töltőnél más a helyzet . Az U.folyamatosan emelkedik a beállított 14,4 V-ig, az I.pedig a potenciálkülönbség csökkenése miatt folyamatosan csökken. Nekem a problémát az okozza, hogy a tápot táp-ként használva egy áramkört megtáplálok, töltő-ként viszont az akkuban van feszültség. Ha jól gondolom a kimenő biztosíték elé kell egy dióda, valamint kell egy fordított polaritás elleni védelem. De még mindig gond az áramhatárolás. Egy kisütött akku áramigénye nagyobb lehet a megengedhető (esetemben) 5A-nél, így a kimenet leszabályoz 0-ra. Tehát az akku nem kap töltést. Jól gondolom? Kíváncsi vagyok a véleményedre, természetesen ha nem fárasztalak vele.
Csak rövidzárnál szabályoznak a labortápok közel nullára vissza. Egyébként csak éppen annyira, hogy beálljon az áramkorálotként beállított érték.
Lehet labortápról is aksit tölteni, csak ez nem egy ideális állapot (főleg a labortápnak nem, mert melegszik). Ha adsz neki mondjuk 14-15V-ot, akkor ha az aksi jobban le van merülve, akkor az elején nagyobb áram folyik, majd mikor közelít a töltött állapothoz, akkor meg már sokkal kiseb. A töltők nagy része így működik, csak nincs hozzájuk stabilizátor. A "direkt" aksitöltőnek készült kapcsolások, egy bizonyos karakterisztikát igyekeznek megvalósítani. Ez nem árt, de nem is feltétlenül indokolt, mert az aksi magától tudja mit szeretne. A primer megcsapolásokkal szabályozott trafók használata is azért volt divatos régebben, mert egyszerűen lehetett különböző méretű akkumulátorokhoz igazítani a töltőáramot. Másik elterjedt megoldás (amit labortápnál is használhatsz), egy nagyáramú soros izzó használata (általában fényszóró izzó szokott lenni 12V/60W), de ekkor magasabb feszültségre lesz szükség. Ez is képes nagyon barátságos töltési viszonyokat produkálni. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2013
Alkotó köszi a véleményed.
Egy kicsit több információ a tápegységről:a trafó szekunder oldala több kivezetéses a disszipáció miatt. Az áramkört egy LM324 ic köré építettem és az egyik műveleti erősítője a főáramkörben lévő áramkorlátozó ellenállást figyelve és a potin beállított értéket összehasonlítva a kimenete az áteresztő darlington kapcsolású tranzisztorokat nyitásban hagyja, vagy túlterheléskor a bázis pontját lehúzza nullára. Az áteresztő tranzisztorok ekkor lezárnak.( Ez akkor még jó szolgálatot tett amikor kísérleteztem mert pl. beállítottam 100mA értékre a kimenetet és a kísérleti panelon ha csináltam egy zárlatot akkor az alkatrészek nem károsodtak.) Most úgy szeretném átalakítani, hogy a limitált áramértéket ha meghaladja a kimeneten lévő terhelés, menjen át áramkorlátba. Ezen még gondolkodnom kell. Sajnos technikai problémák miatt az áramköri rajzot nem tudom megmutatni. Kaptam ígéretet segítségre, úgy hogy nem reménytelen a dolog.
Üdv!
Látom írtátok az 1 db graetz hídat. Megteszi az is, de akkor ne használd a start funkciót, mert azt nem fogja bírni! Ha csak töltéshez kell, akkor jó.
Akkor mit ajánlasz? Ez pont arra kellene néha.
Ha valakit érdekel a rajz itt megtekinthető. A panel a valóságban jobban néz ki. A kütyü működik.
Ez egy nagyon megbízható kapcsolás, nekem is meg van. Én szoktam akku töltésre is használni, előfordult az is, hogy rajta felejtettem kikapcsolt állapotban (ezt nem szeretik a tápok), de nem károsodott. Én az akkutöltést olyan átalakított gyári töltővel szoktam végezni, ahol a kezdeti töltésnél nincs áramszabályozás, itt a feledathoz méretezett trafó adja az áramkorlátozást. 14,4V-nál az elektronika relével átkapcsolja a maximális töltést. Itt két lehetőség is van, ha a trafó átkapcsolható fokozatokkal rendelkezik, akkor meg kell keresni melyik kapcsolóállásnál állandósul 14V környékén a feltöltött akksi feszültsége, akkor a relé váltóérintkezője ide kapcsol. Ha ez a módszer nem alkalmazható, akkor egy kissebb stabkocka, pl. LM317 segítségével kialakított kis táp végzi a szintentartást, csepptöltést. Hogy ki milyen töltőt használjon, azt alapvetően a feladat határozza meg, ha nincs szükség gyorstöltésre, akkor az általam vázolt módszerek is használhatók. Speciális igényekre célszerű karakterisztika töltőt építeni, amikről itt a fórumon is találhatsz példákat. Nézd át a képeket. Polarításvédelemmel minden töltőt célszerű ellátni. Nem sok munka, de nagy károktól véd meg.
Ennek visszahajló az áramszabályzó karakterisztikája.
Éppen ezt a kapcsolást alakította át Pioneer, amit a labortápos témában megtalálsz, v2.7.4 verziószámon.
Köszöntelek Alkotó.
Megtaláltam az ajánlott terveket. Hát ez egy profi munka. Sajnos az én kb. 30 éves panelkészítő (alfasettes) technikámmal és az éles szememmel nem vállalkozhatom egy ilyen panel készítésére. Azért az áramkörrel kapcsolatban,számomra nem teljesen világos az R7/1 és R7/2 közé tett kapcsoló szerepe. Ha írnál egy keveset róla, megköszönném.
Bocsi az előbb kifelejtettem, a rajz leírását nem találtam meg. Kérem a segítségedet. Köszi.
Üdv!
Én ilyet tennék bele vagy hasonlót: http://www.flexfeny.hu/hu/hegesztestechnika/hegesztotartozekok/besa...0.html Hegesztőkben használják, de ilyenek vannak az autó generátorokban is. Ezeket vastagabb alu lemezbe vagy hűtőbordába sajtolva jól lehet hűteni. Utána kell nézni, van olcsóbban is biztos. (akár a vaterán is) Kétféle bekötéssel készül, van ahol az anód a tok, van ahol a katód. Viszont az egyoldali diódákat jó lenne összeválogatni nyitófeszültségre, de legalábbis azonos típusúak legyenek. Üdv! Tomi
Sziasztok! Látom sokan kérdezősködtök itt akksitöltéssel kapcsolatban! Ajánlok egy olcsó, minimális alkatrész igényű, könnyen használható automata töltőt, ami egészen 15AH kapacitásig képes kezelni a 12V akksikat! PB137 az ic neve, és minden alkatrésszel együtt(nyáklemezt nem beleszámolva) kb 200ft! Mellékeltem két nyáktervet, a graetz hidas kapcsolásnál(ac tápos verzió) lehetőleg 12-13VAC fesznél ne legyen több a trafó secundere terhelve, mert a többit csak feleslegesen elfűti az ic, a graetz nélküli verziónál meg olyan 15-16V a maximum feszültség amit javaslok! Annyi a kérésem, hogy a nyáktervet ha lehet ne módosítsátok, hanem változatlan formában használjátok fel!(szánt szándékkal áll így az ic, a könnyebb hűthetőség kedvéért) A nyákterv sprint layout 5.0-val készült.
Szia!
Esetleg nekem nem tudnál ajánlani valamilyen kapcsolást? Pár hozzászólással fentebb leírtam a helyzetet! Köszi
Szia !
Ha be tudod szerezni a fenti ic.-t 1,5 A-s töltőt tudsz készíteni 13,7 V automata lekapcsolással Ezen a Bővebben: Link linken megtalálod a kapcsolást és a NYÁK tervet is megfelelő hűtőbordára tervezve. Az ic adatlapja alul. A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2013
Szia!
Értem, köszönöm. Én olyan kapcsolásra gondoltam, amivel ki tudom használni a trafóm max. 10A-es képességét és automatán lekapcsolna.
Ez egy 6 A automata 12 v-os savas akku töltő, 55 Ah akkuig kiváló.
szia!
Köszönöm szépen! Lenne egy-két kérdésem: 1. Az baj, ha úgy lesz a trafó egyenirányítva, hogy a középkivezetés a GND és két diódával (SY171/1G) a tekercs két kivezetéséről jön a pozitív (tehát végül is kétutasan, két diódával)? 2.A DVAM-ra menő 78L09-es részt nem kell feltétlenül megépíteni, hogy működjön, ugye? (Egyáltalán, mi az a DVAM? ) 3. A relét vezérlő BC337 helyett lehet esetleg más tranzisztort használni, hogy a kisebb tekercs ellenállású relét is kapcsolni tudja? (Mondjuk TIP122-t, aminek nagyobb a bétája) 4. Ha nem kapnék CA3140-est mivel lehetne helyettesíteni? 5. A kapcsolás "felső" részében lévő potikkal (P2 és P3) mit lehet állítani? Bocsánat a sok kérdésért, de jobb tisztában lenni vele. Köszönöm a türelmed előre is!
Középkivezetésű szekunder tekercs két diódával megfelel ha két tekercsfél azonos menetszámu és huzalátmérőjű.
A DVAM rövídités digitális volt amper mérő műszert jelent, természetesen elhagyhatod, de analóg voltmérő és analóg ampermérőt érdemes beépíteni mert nem tudod kontrollálni a a feszültséget és a töltőáramot. A két potméter a 14,4 V töltési végfeszültség és 12,5 V alsó bekapcsolási határérték beállítására szolgál. A kettő egymásra kölcsönös hatással van. A beállításhoz szükség lesz egy szabályozható kisteljesítményű tápegységre. A reléhez lehet nagyobb áramú tranzisztort használni pl BC301. A teljesítmény mosfet-ek is helyettesíthetők az áram és a csatornaellenállás viszont nem lehet kevesebb. CA3140 helyett a TL sorozatból lehet választani.
Üdv!
Gerenk megelőzött. Ezt a töltőt megépítettem én is még jó pár éve, azóta is tökéletes! Én a két FET (BUZ11) drain kivezetéseivel kötöttem sorba egy-egy pár ohmos ellenállást, mert egy idő után kimúltak. Azóta nem volt gond. Meg a FET-ekre kell jó nagy hűtőborda, mert eléggé melegszik, főleg ha kicsit nagyobb feszültségű a trafó.
Valóban a Tl nem felel meg kettős tápot igényel, az LM358 sem igazán jó 0-80 fok C hőértékével. Talán az LM158.
Hello! Hol lesz itt kevesebb nulla foknál, vagy több 80-nál? Sivatagban fog tölteni? Mert akkor az elkókat is megette a fene.. üdv!
Nekem például fűtetlen garázsom van vasajtóval és sokszor belül ráfagy az ajtóra a pára....Valamiért úgy gondolta a szerző hogy oda egy 1,5 Tohm bemeneti ellenállású -55-+125 hőtűrésű bimosfet OPA-ra van szükség vajon miért ?...
A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2013
.. Valamint trópusi kondikat használsz. Akkor is fagy van, mikor töltesz? Hidd el, nem kell oda a drága Fet-es erősítő. (A terraohm bemeneti ellenállás meg teljesen szükségtelen..) Élek a gyanúval, hogy a szerző fiókjában ilyen OPA volt, és nem vette hozzá.. üdv!
Sziasztok!
Van egy régi, talán orosz akkutöltőm(trafó+egyenirányító) az autóhoz. Azt vettem észre, hogy mostanában megugrott a töltő feszültsége. Mi lehet az oka? Eddig normálisan töltött. A mostani töltő fesz. 15 V felett van. Mi fáradhatott el? Válaszokat előre is köszönöm.
Hello! "Mi fáradhatott el?" Lehet, hogy az aksid. Egyébként manapság 230V a feszültség, amikor gyártották, akkor meg 220V-olt. De mérd meg a hálózati feszültséget is.. üdv!
Sziasztok olyan kérdessem lenne hogy az egyik ismerősöm csinált egy akkum rátol töltőt / a trafó adatai 24Volt , 630VA / az áram erősség korlátozását úgy ,oldta meg hogy 2A , 4A, 6A, 10A, 16A, rest kismegszakítókkal oldta meg . Megkérdeztem tőle hogy mert így erre azt a választ kaptam hogy /pl a trafó tud 20Ampert akkor ha bekapcsolja a 6AMPERES kismegszakítót akkor 6Ampernél nem tölti nagyobb áram érőségél az akkumulátort. Nektek mi a véleményetek ez a megoldás így égéseges vagy felejtős .
Hello! Jól hangzik, csak éppen akkor lenne igaz, ha a kismegszakítók mögött valami áramkorlátozó eszköz lenne. De ha nem, akkor csak áprilisi tréfa... üdv!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |