Fórum témák
» Több friss téma |
Szia
Ha letőmited a kábelt csak azt éred el hogy az egész kapcsoló nyomás alatt lesz. Ha letőmited azt is akkor vehetsz fedelet mert eltőri a nyomás. Nézd meg, a le eresztő szelepet. Ha koszos, tisztítás. Ha elhasználódott, akkor csere. De az is lehet hogy beállítás. Folyamatossan nyomja a kapcsolóra szerelt összekötő drót. A szelepet ha megnyomja a drot akkor nyít ki. Tehát alapvetően zárva kell lennie. Ha nem lehet javítani akkor mágne szelep olyan ami feszültség nélkül nyitva van. Mágnes szelepet meg a motorra rákötni. Ha a motor leáll, kinyit. Ha megy, elzár. Ha mágnes szelep mellet döntesz, figyelj rá, hogy a nyomás nagyobb legyen, mint a kompresszorba, és a levegő olajos lehet, olyat válasz ami birja az olajat. üdv.
Sziasztok!
Én is be akarok lépni a hobby kompresszorosok népes táborába. Sikerült mentenem egy fagyasztó kompresszorát, amelyik nagyon szépen dolgozik, viszont ez már "újabb" fajta hőrelés kivitel. Van arra egyszerű mód, hogy nyomáskapcsolóval tetszőleges gyakorisággal indítsam? (Feltételezem kellene egy régi "áram"relé, és akkor menne, de ez idáig nem sikerült beszerezni ilyet ). Előre is kösz!
Mi az, hogy
Idézet: ? A nagyon régiektől az általam ismert legújabbakig volt bennük indításrásegítő áramrelé, ami a segédfázist kapcsolta és hővédelem. Bimetálra bízni a segédfázist a biztos leégéssel lenne egyenlő. „hőrelés kivitel.”
Köszönöm, a válaszod, lehet hogy rosszul fogalmaztam, vagy félreértetted a kérdésem.
Most úgy működik a motor, ha beindítom kb. 20 mp-re akkor kb 3-4 per múlva lehet újra indtani. Nos nekem az kellene, hogy bármikor instant indítható legyen. Én eddig úgy tudtam, hogy van egy védelem, ami nem engedi egymás után újraindítani a kompresszort a hűtőben. Erre kellene megoldás. Előre is köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2013
Idézet: „ha beindítom kb. 20 mp-re akkor kb 3-4 per múlva lehet újra indtani.” Én meg még ilyenről nem hallottam. Nem rossz megoldás, mert védi a hűtőt az áramszünet-visszakapcsolás okozta rángatózástól, de ilyent inkább elektronikába szokás tenni. Nem tudom a motorban hogyan oldották meg. Talán hasonló lehet, mint a mosógépek ajtózára. Biztos hozzáférhető és ki lehet iktatni. A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2013
Az általad említett bimetálos megoldás van benne (már szétszedtem az indító részt - ohne elektronika). Csak abban nem vagyok biztos, hogy párhuzamosan nem ez kapcsolja-e a segédfázist indításkor.
Akkor tovább kutatok. Köszönöm
Szia
A segédtekercset indukáskor egy áram relé kapcsolja, ami, figyeli a fő tekercs, áramát. "Semmi elekronika" Azért van egy ellenállás, ami a motorra van méretezve. Ha nagy áram folyik, melegszik, és a bimetál megszakitja a főáramkört ( főtekercs + segéd tekercs ) ez azért van, hogy nyomás nélkül, tudjon a kompresszor indulni, kb. rövid idő amig a hütőgépbe lévő szükűleten kiegyenlitődik a nyomás igy márt könnyeben el tud indulni. Ez pl.: akkor érdekes amikor a hűtőgép megy a feszültség kimarad, majd 10....30sec után visszajön. Ekkor nyomás alatt van a kompresszor, és nem tud ujra indulni. Ha kompresszort csinálsz akkor törekegy arra, hogy a kopresszor irdulásakor, ne legyen a nyomó oldalon nyomás. Söt az még jobb, ha amig a segédtekercs üzembe van, addig csak szabadra termeljen. Itt láthatod a bekötést üdv. A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2013
Köszönöm a segítséged, de továbbra sem látom a megoldást.
A nyomáskapcsolón van lefúvató ág, tehát nem lesz gond (remélem) az indulással. A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2013
Szia!
Jól látod a helyzetet. Valóban csak a segédfázisrelé cseréjével tudod megoldani. A tieden valószínűleg PTC pogácsás sgdfázis"relé" van. Ez míg le nem hűl, addig képtelen újra indítani a motort, tudniillik meleg állapotában, nem ad elég áramot a segédfázis tekercsre. Mindenképpen szerezned kell egy régi tekercselt kivitelű relét hozzá.
Szia
Csak üressen megy a kompresszor? (ne termeljen a tartályba. ) Később olvastam az előző HSZt ott azt irod hogy 20mpercet megy majd leáll. Ha ezt, szabadra termelés közben is csinálja, akkor, kevés olaj és nagyon le van fogva a motor. ( esetleg olaj utántöltés ) Vagy, márt egyszer egy kicsit, túlmelegedett. ( A motort szétszedni, újra tekerni. De jobb, ha keresel egy másik, kompresszort. ) Lehet, nem olvastam eléggé vissza, de ha te választottál hozzá, áramrelét/ bimetált akkor alulméretezted. De az is lehet hogy márt ez a kompresszor kidolgozta magát. ( ez is cserével javítható. ) üdv.
Nincs veletlen egy elfekvo darabod?
Sajnos nincs.
Én kerékpumpálásra használok hűtőgép kompresszorokat.
Hidegben egyik sem indul,5-10 perc mire bemelegszenek annyira,hogy üzemben maradjanak. Nyáron indulnak egyből.
Szevasz!
A segédfázis relé erősen típusfüggő, még azonos hűtőteljesítményű kompresszoroké sem biztos, hogy felcserélhetők egymást közt. Szorosan hozzátartoznak a fő és segédfázistekercs adatai, ellenállása. Lehet azért más típuséval kísérletezni (meg is tettem, ha nincs egyéb lehetőségem), de tisztában vagyok a kockázattal és a lehetséges nem kívánt következményekkel. Arról nem is szólva, hogy a Danfoss kompresszoroknak (általában) még a lábelrendezése is más. Sok-sok hozzászólás óta még mindig "nem hangzott el" a kompresszor típusa (vagy elkerülte figyelmemet?). Így nehéz bármit is adni.... Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2013
Itt vannak a kért "adatok"!
http://www.the-acc-group.com/ACCDocs/600.pdf
Körülnézek... De nagyon nem célszerű "erőltetni" a néhány percen belüli újraindulást. Minél hamarabb akarod újraindítani, annál kisebb a nyomatéka, amely egyébként is igen szerény. Szinte csak tehermentesen van rá esélyed. Üdv: StMiklos
Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy 1db hűtőgép kompresszor képes lenne-e ellátni egy 100-150 literes tartályt úgy h 8bar-os nyomást produkáljon?
Szevasz!
Igen, bármekkora tartályt képes 8 barra feltölteni, ha van rá idő. 100 literes tartályt kb. 1 óra alatt tölt fel. Kérdés, hány liter 8baros levegőt akarsz belőle percenként "elvenni".... Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2013
Sziasztok én is épìtettem egy kompresszort ami 7bàrnàl kikapcs 5bárnàl bárnàl bekapcsol .
De ha a levegő gyorsan kifogyasztom nem indúl rögtön be csak késöbb . Erre tud valaki válasszolni,előre is köszönöm.
Mert a hűtőgépkompresszorok kialakítása és indítási rendszere olyan, hogy nem teszi lehetővé a leállás után a rövid időn belül történő újraindítást. Mindez kicsit összefügg az energiatakarékos voltával is, hiszen naponta sok órán át üzemel, így az nem közömbös. Hűtőszekrény esetén nincs szükség perceken belüli újraindulásra, de a felépítésükben is van, ami ezt biztosítja.
A későbbi indulásnál megszólalt a védelem, de nem arra tervezték, hogy ezt rendszeresen tegye. Előbb utóbb "elhalálozik"... És biztonsággal a hosszabb élet reményében, csak a tehermentes (ellennyomás nélküli) indítás javasolt. Üdv: StMiklos
Tisztelt StMiklos.Köszönöm vàlaszát.A kompresszor nyomócsövén láthatò egy fekete könyök,ennek az illesztése laza.
Erre gondoltam,hogy itt elmegy a nyomás mikor leállt a motor mert itt szelel egy picit . De akkor ez egy elektromos késleltetés.
Szevasz!
Akkor pontosítok: nem, nem elektromos késleltetés, hanem egy beépített túlterhelés védelem. Nincs időzítő funkciója, hogy mikor kísérli meg a kompresszor az újraindulást az az elemek hőmérsékletének alakulásától függ. Lehet hosszabb és rövidebb is. És mégegyszer: ez a védelem nem rendszeres "használatra" készült, inkább néhány másodperces, max 1 perces áramszünetek után "szólal meg", de ez azért ritka. Ugyanez történik, ha nyomás ellenében kéne a kompresszornak újraindulnia. Nem tud! Hűtőszekrénynél ez az állapot csak akkor fordul elő, ha a gazda ki-be kapcsolgatja, és megállapítja, hogy nem indul a kompresszor. Ha ezt gyakran kell tennie rövidesen TÖNKREMEGY! Üdv: StMiklos
És akkor már, ha ilyesmire akartok használni egy hűtőkompresszort, akkor célszerű valahogy biztosítani azt, amire szüksége van. Én is csináltam ilyen kompresszorból "levegőelőállítót".
Én a következőképpen: a nyomóoldalra beépítettem egy olajleválasztót. Ez tulajdonképpen egy darab 28-as vörösrézcső, belső járatokkal, aljába egy kapillárcső van beépítve. A nyomott levegő innen egy visszacsapó szelepen keresztül kerül a kompresszorba. A kapillárcső mérete úgy van "kitalálva", hogy ha lezárom a tartály felé menő csövet, akkor a kompresszor max. 16 bart produkál, a nyomás nem megy feljebb, igaz ez veszteség. (Ez akkor is jó, ha nem kapcsolna le a presszosztát). Ez a kapillárcső bele van dugva a szívócsőbe, visszavezeti a leválasztott olajat. Működése: amikor nyom a kompresszor, először bejut a levegő az olajleválasztóba (azért marad még továbbhordott olaj), onnan a visszacsapón keresztül a tartályba. Amikor a nyomáskapcsoló leállítja a kompresszort, ezen a kapillárcsövön leürül az olajleválasztó és a csövek a visszacsapószelepig. Így van az ismételt induláshoz egy nyomásmentes pufferterem. Mire ez megtelne, addigra már forog a kompresszor. Kb. ugyanezt és így valósítják meg ipari, akár 3 fázisú kompresszoroknál is, a nyomáskapcsoló az elektromos kapcsoláson túl, nyit egy szelepet, azon keresztül egy szusszanással ürül a puffertér is a visszacsapószelepig bezárólag. Ott persze nincs kapillárcső. "Adjuk meg a királynak, ami a királyé és a császárnak, ami császáré." Kevesebb gondunk lesz, és nem állunk értetlenül a történések előtt. Üdv: StMiklos
Üdv.Én a kompresszort szétvágtam és a henger szívócsövét lezártam ami a tekercsek felől szívott,és meglékelve a hengert szívó felét egy pipa bele olajálló tömlővel tovább és rézcső a szabadba egy szűrővel.Ezálltal a levegő olajmentes lett.A motorban pedig marad az olaj.A dugó hátúlról kap kenést.
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2013
Üdv!
Itt van egy leírás képekkel. Én is szétvágtam az enyémet, igaz ablakot nem tettem a tetejére, csak a szívócsövet vezettem ki. http://5mp.eu/web.php?a=fabrikalo&o=gE63zefqd_ Üdv!
Sziasztok.Én nem készítettem a vágott motorról képeket,de a neten pontossan meg van mind a két lehetőség.
Két féle motor van eggyik a tekercsek felől szív itt le kell szerelni a hengert szívót dugózni és a hengerre csonkot rakni , a másikon van szìvó csonk csak kötni kell kifele. |
Bejelentkezés
Hirdetés |