Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   129 / 206
(#) takacs4444 hozzászólása Márc 17, 2013 /
 
Nekem kapcsolási rajz kell ami alapján megtudom csinálni 1 hengerhez.És olvastam
(#) takacs4444 hozzászólása Márc 17, 2013 /
 
Ha a piros részt kihagyom még akkor se lesz jó mert még ugyan úgy 2 jeladó,led van meg stb.
A lényeg egy 6V-os jeladós gyújtás kell, a korábban linkelt oldalon találtam ezt a gyújtást csak 2 hengereshez volt készítve, elvileg működik ebben a formában.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2013
(#) proli007 válasza takacs4444 hozzászólására (») Márc 18, 2013 /
 
Hello!
Már megbocsáss, de innen nézve, össze-vissza beszélsz. Nem lehet tudni mi van.
"Kompletten így néz ki a 2 hengeres gyújtás nekem ez kellene 1 hengereshez gyárilag akksiról megy a gyújtás" Ebből azt lehet érteni, hogy ilyen gyújtóegységed van. Ha így lenne, akkor csak kihagyod az egyik végfok bekötését.
De ha Te akarod csinálni és csak egy jeladó lesz, akkor nem lesz jó. Mert ennek a kapcsolásnak a működése azon alapul, hogy két jeladó egység van. Egy jeladóról nem lehet működtetni. Mert úgy működik, hogy az egyik jeladó bebillenti a monostabilt, a máik meg jel meg törli. Ekkor képződik a gyújtás. De a két jel el van egymáshoz képest tolva kb. 90fokkal. A monostabil igazából csak azért van, ha leáll a motor, akkor kikapcsolja a trafót, bármilyen állapotban is áll éppen a jeladó.
üdv!
(#) takacs4444 hozzászólása Márc 18, 2013 /
 
Akkor így működne?

00.jpg
    
(#) proli007 válasza takacs4444 hozzászólására (») Márc 18, 2013 /
 
Hello! Így igen.. üdv!
(#) djklein hozzászólása Márc 18, 2013 /
 
Helló! Tudna valaki mutatni egy kivitelezhető, kipróbált akkumulátoros gyújtás rajzot? 12V-ra induktív jeladóval.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2013
(#) zolika60 válasza djklein hozzászólására (») Márc 18, 2013 /
 
Például ez jól bevált. Ráadásul igen olcsó.
(#) djklein válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 18, 2013 /
 
Szia! A linken csak egy fénykép van. Mire gondoltál?
(#) etz250 hozzászólása Márc 22, 2013 /
 
Sziasztok!Kérdésem lenne:mi lehet szerintetek az a beöntött kis valami ezen a képen,ami összeköti a Hall ic 4.-ik lábát azzal a külső ponttal?Ellenállás?Kínlódok egy ilyen gyujtással,kiszedtem belőle az ic-t,vettem másikat ami elvileg jó bele,de nem ugy működik ahogy kellene neki!Néha mint a plazmagyujtás,folyamatosan szikrázik,máskor meg több,vékony szikrát ad egyszerre,még akkor is,amikor már nincs is a közelében a mágnes...Az elektronikája tuti jó,mert egy másik jeladóval próbálva tökéletesem működik!Az ic-t ugyanugy forrasztottam be,mint a képen van,de nem jó!Lehet mégse oda való lenne?Elvileg SAS261S4-es...
Kép:
A hozzászólás módosítva: Márc 22, 2013
(#) pjg válasza etz250 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Szerintem az egy 8 lábú IC.
(#) etz250 válasza pjg hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Nem!Csak simán 4 lába van,a kiszedett is ilyen volt!
(#) pjg válasza etz250 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Jaja! Felfogtam. Az az IC a HALL. 4 lába van. Az a kicsi bigyó ellenállás lehet. Az IC nyitott kollektoros lehet és ez a kollektor ellenállás. A HALL-nak csak +tápfesz, test kell és van a kimenet.

A 3 plecsni:

bal kimenet
középső test
jobb +12V

Szerintem.
(#) etz250 hozzászólása Márc 22, 2013 /
 
Csak jó lenne tudni mekkora!Majd kimérem valahogy a működőről...Bár tegnap 1K ellenállással próbáltam,de a helyzet ugyan az volt!majd ma ha ráérek csinálok neki egy bekötést,ledekkel,és próbálgatom!lehet,hogy nem bipoláris...
(#) pjg válasza etz250 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Milyen IC-t vettél: Típusa?
(#) etz250 hozzászólása Márc 22, 2013 /
 
Nincs ráirva,vaterán vettem!Eladó szerint:SAS261S
Igy megtalálható a neten,elvileg jónak is kéne lennie!Gyakorlatilag azonban mégse...
(#) Peti.Janka válasza etz250 hozzászólására (») Márc 22, 2013 /
 
Üdv! Szerintem unipoláris Hall szenzort raktál bele a Bipoláris helyett. Nekem akkor volt legalábbis ez a tünet.Bővebben: Link Ha jó emlékszem én ilyet raktam annó a TZbe a gyári helyére, és azóta is működik szépen.

Peti
(#) etz250 hozzászólása Márc 22, 2013 /
 
Nekem is van ilyen érzésem!Nem nagy baj,20ft volt darabja,majd jó lehet még valamire!Kísérletezek még vele azért,valamilyen kapcsolásban!Ha nem müködik,akkor majd rendelek olyat,ami bipoláris
(#) etz250 hozzászólása Márc 25, 2013 /
 
Megoldódott a problémám!A gyári ic első két lába volt egybe forrasztva,ugy működött jól!Ennél az ujnál pedig a középső kettőt kellett,és igy már egyből jó lett!Még azt nem tudom,hogy annak a kis ellenállásnak van e jelentősége ott,mert anélkül is rendesen teszi a dolgát...
(#) proli007 válasza etz250 hozzászólására (») Márc 25, 2013 /
 
Hello! Ha valakinek írsz, használd a Válasz gombot a fejlécben!
(#) etz250 válasza proli007 hozzászólására (») Márc 25, 2013 /
 
Rendben köszi!
(#) peter1995 hozzászólása Márc 29, 2013 /
 
Sziasztok. Van egy Ducati Enegria gyújtásom, simson motoromon. Mikor megvettem a jeladó össze volt sülve, nem működött megfelelően a motor, akkor újratekertem. Soronként lakkoztam mindent ahogyan kell. Jó is volt kb 2.000 km-ig. Aztán a napokban ismét kezdett rángatni durrogni a motor de aztán abbahagyta. MA már szenvedés volt a 2x1km. Levettem a lendkereket égésnyom a tekercsen a lakkon, pedig nem ért bele a forgórész. Az ellenállás a tekercsnek is majdnem nulla...

Arra gondoltam, hogy a tekercset kiváltanám valami jeladóval. Hallottam már HALL jeladóról amit használnak motor gyújtásokhoz. Pl a lendkerékre tudnék egy pici mégnest ragasztani (2 komponensű epoxi ragasztóval) és a jeladónak meg valami kis tartót. Ez kivitelezhető lenne? A gyári gerjesztő tekercset megtartanám.

Ha ez kivitelezhető szeretnék kérni egy kapcsolási rajzot ilyen HALL jeladós rendszerhez. Köszönöm a segítséget.

Kép.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2013
(#) kiskakas52 hozzászólása Ápr 7, 2013 /
 
Sziasztok sorstársak.
Nekem is hasonló gondom van mint akimora sorstársnak.
Az ő gondja már megoldódott,nekem meg most van.
Neki a riasztó bekötés volt a probléma,valszeg nekem is.
A probléma a következő:semmi szikra nincs!!!
Tekercs kimérve,azOK.
A jeladó viszont már nem annyira,azon ellenállás mérhető.
Valaki tudna segíteni?
(#) mikol15 hozzászólása Ápr 9, 2013 /
 
Sziasztok!
Sikerült hozzájutnom egy cagiva elephant 125 /2 motorkerékpárhoz.
A motor hiányos állapotban került hozzám, a motor gyújtása is hiányos,
a lendkerék és az alaplap megvannak, viszont az elektronika nincs meg hozzá .
Így hát úgy döntöttem hogy építeni kellene egyet, DE számomra furcsa módon
/vagy csak azért mert ilyennel nem találkoztam ezidáig/ nincs jeladótekercs, hall,
megszakító, semmi.
Csak 3 töltőtekercs sorba fűzve és egy "gerjesztőtekercs",
nem tudom hogy ehhez tudtok-e rajzot,segítséget esetlegesen valaki elmagyarázná nekem az elvet ami szerint gyújt ez a fajta gyújtás!

Segítségetek előre is köszönöm.
(#) GFI hozzászólása Ápr 22, 2013 /
 
Sziasztok!

Valaki meg tudnà mondani, hogy honda cr250 gyújtás tekercse milyen vastag huzalból van eredetileg? esetleg, hogy hàny menet?
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Kör alakú a tekercstest?
(#) GFI válasza mex hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Ez az info valoban lemaradt. Igen köralaku olyan mint 1 mini Co huzal dob. a belsejében van a a vas és egy gyűrűvel van felpréselve a lapra. És még kívülről körbe öleli két lemez amin van 3-3 lamella.
(#) mex válasza GFI hozzászólására (») Ápr 23, 2013 /
 
Jópárat megtekertem...
A huzal csupaszon 0.18mm, dupla zománc bevonatú, minimum 200°C hőosztájú legyen.
A menetszám 780-800 között, (függ a tekercskezdet kialakításától, itt mindenféleképp össze kell sodorni a huzalt, mert az egy szálas kivezetés hamar eltörik a rezgés hatására).
Ügyelni kell a menetirányra is. A tekercs ellenállása hidegen ~77 ohm. Talán mondanom sem kell, hogy menet-menet mellé, szorosan kell tekerni a huzalt, és minden sort külön kell lakkozni! Szétbontani csak óvatosan a rögzítőgyűrűt, (ami tulajdonképp egy palást alkotó mentén felhasított nagyméretű csőszegecs) én egy dremel-be fogott kisméretű ujjmaróval szoktam a peremezés mentén elválasztani a palást többi részétől, így nem sérül a tekercstest. Új "csőszegecset esztergáltam, a felhasítás nagyon fontos, enélkül egy mágneses rövidzárt kapnánk, ami nagyon lerontaná az indukált feszültség nagyságát, és emellett még veszettül melegedne is.
A visszaperemezéskor érdemes 10-12 részre osztani a visszahajlítani kívánt részt, majd 4-5 mm hosszban behasítani, így könnyedén ráhajlítható a csillag alakú státor lemezekre.
Egy segédeszközt is kell készíteni, ez egy esztergált vállas acéldarab, amit a peremezés idejére beledugsz a "csőszegecsbe", így nem tud a szegecs mozogni, görbülni ott ahol nem kellene.
Maga a tekercstest rá van öntve a kör alakú, jóminőségű vasmagra, (ami szintén hasított, az örvényáramok minimalizálása érdekében), és eléggé sérülékeny, könnyen lepattanhat a pereméből egy darab, ha nem vagy eléggé elővigyázatos a szétbontásnál, és a visszaperemezéskor.
Még egy fontos dologra kell odafigyelni: a tekercstest oldalán bordák találhatóak, ezek helyzetelik a négyágú státor csillagokat, ezeknek épségben kell maradniuk az összeszerelés során is, egyébként a járó motor rezgése miatt a lemezek képesek összefordulni, és megszűnik a gerjesztés. Néhány, már előttem javított példány így került hozzám, ezeknél nagyn nehéz megbízhatóan rögzíteni a lemezeket.
(#) accaboj hozzászólása Máj 2, 2013 /
 
Sziasztok!

Kérem erősítsetek meg, hogy ha a babetta 3 világító tekercse sorba van kötve használatom ezt az áramkört az akksi töltésére. Bővebben: Link
(#) fadanika válasza mikol15 hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Szia mikol15
Leírásom ennyi van csak, gyárt egy srác ilyen tipúsú elektronikát
http://mullerelectro.atw.hu/ imd-cdi gyujtás a neve
gugli sok egyszerű rajzot kidob rá ilyet még nem építettem.

Üdv Dani
(#) pjg válasza accaboj hozzászólására (») Máj 2, 2013 /
 
Használhatod, ha a tekercsek "nagyvasmagos"-ak és a világítás legfeljebb 40W-ot terhel.
Kis vasmagossal esélytelen.
Következő: »»   129 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem