Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Az sk10 "forrasztólakk" gátolja a réz oxidációját és elvileg segíti a forrasztást. Én egyszer fújtam le egy nyákot de majdnem ki kellett dobnom annyira "megkönnyítette" a forrasztást , azóta nem használom . A forrmaszk fólia teljesen más , az a forrszemeket teljesen tisztán fedetlenül hagyja.Én most kísérletezek a szelektív tüziónozással a forrszemek megvédése végett
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2013
Az SK10 ugyanaz mint az AKRILÁN SPRAY.
Nekem is, de Békéscsabán évek óta nem kapható.
Ma mondták az alkatrészesben, hogy ezentúl trimmer kondi sem lesz, mert nincs egyik nagykerben sem. ? ? ?
Ha rá is tapad, nem hiszem, hogy tartósan ott is marad. Hő hatására biztosan elválik.
Akkor már inkább lötstoppozzad, majd a szabadon maradó szemeket ecseteld be alkoholban oldott gyantával.
Elektroart BT
Üdv Mindenkinek.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Az alkatrészeknek a furatot maratás előtt vagy után célszerű kifúrni? Köszi előre is!
Szerintem maratás után fúrj.Hacsak nem furatgalvánt is csinálsz.
Rendben, köszi szépen.
Ha kézzel fúrsz, akkor csak az utólagos fúrásnak van igazán értelme (a kimaratott rajzolathoz képest tudsz fúrni). Ha CNC-vel fúrsz, akkor van létjogosultsága annak is, hogy előre kifúrni.
Jó a tűzi ónozás én csak így ónozok , ha ere lenne igényem.
Egyébként én tudom neked arra a szelektív ónozásra a választ.
sziasztok! Mi a különbség az SK10 spray és a AKRILÁN-lakk spray közt ?
Én színtelen AKRILÁN spray-t használtam évtizedekkel ezelőtt, és ezen panel gyönyörű a mai napig mind esztétikailag mind elektromosan, semmi oxidáció stb. Akkoriban forrasztani is ezzel volt a legoptimálisabb, semmi nehezen forraszthatóság nem merült fel, pákahő hatására azonnal elpárolgott, alatta a fémtiszta rézre azonnal ráfolyt a forrasztóón. (igaz én 50-50% vagy 60% ón -ólom ötvözetet használok, de ezt mintha már betiltotta volna az EU) Szóval a kérdés: az SK10 spray is olyan szép esztétikus mint a lakk? (pl. átlátszó dobozba szivesen látná valaki?) vagy ronda ragacsos mintha begyantáztam volna a nyákot ??? ahogy néztem mindkettő kapható, az akrilán lakk olcsóbb is, csak jobban utána kell menni..
Nem nem! Nem egyformák. Az Akrilán az acryr anyagú szigetelő lakk.
Az SK10 az kimondottan forrasztást segítő gyantás lakk. Matt, ragacsos. Én forrasztás és bemérés után a nyákot lemosom alkohollal és utána fújom az Akrilánt.
én maratás után tisztítottam mindig alkohollal. még jóval forrasztás előtt fújtam be akrilán spray-el pár percen belül (mert utána a forrasztásig napok-hetek telhettek el). így könnyebb tisztítani is.
akkor inkább maradok az akrilan-nál. nem vágyok ragacsos porgyűjtőre. főleg ha olcsóbb és jobb is.
A TN 160 általában mennyi NYÁK-ra elegendő? Érdemes Akrilan-lakk helyett használni?
Bagatell kérdések valószínű a flakon oldalán rá van írva , hogy hány kb négyzetcentiméterre elég.
Mivel még nem vettem, nem tudom megnézni, így a nálam tapasztaltabb kollégák tapasztalataira lennék kíváncsi
Miért ne .
A lényeg az , hogy a tűzi ónozás kb +100 C fokon már megtörténik, amikor kezd forrni a víz , akkor már az ón, ami a tűzi ónozáshoz való már megolvad. Csinálni kell egy forr maszkot , tehát ahol forrpontok lesznek , csak azt kinyomtatni , és rávasalni , vagy laminálni a kimaratott rajzolatra. Nagyon lényeges a pontosság , hogy minden oda kerüljön ahová kell . Ha ez meg van mehet a tűzi ónozóba , arra vigyázni kellene , hogy ne menjen a hőfok 100 - 120 C fok fölé , hogy elkerüld a forrpontokon lévő nyomat megolvadását.Ez úgy fog történni , hogy a nyomat taszítani fogja az ón magáról , mint amikor a maratás történik , és csak ott tud megtapadni, ahol a rézfelületen nincs nyomat.Az idő lényeges nem kell sokáig sem benne tartani .Én úgy szoktam , hogy előkészítem a nyákot előtte azért átszoktam forrasztás elősegítő folyadékkal törölni vékonyan , így sokkal könnyebben , és hamarabb befut rajta az ón.A nyákot félre teszem , és előkészítem az ón fürdőt , amikor láthatóan és a kevergetés közben látszik , hogy elolvadt az ón , akkor bele teszem a nyákot fejjel lefelé egy pillanatra , aztán megfordítom , és elkezdem óvatosan egy fa pálca végére tekert rongy darabkával elteríteni az ónt a felületen .Néha azért kiszoktam emelni megnézni stb .A kiemeléssel lehet kicsit szabályozni , hogy ne szaladjon túl a hőfok , és ha még valahol hiányos újra forrasztás elősegítő folyadék , és mehet vissza , de általában elsőre jó szokott lenni.Ha kész megvárni amíg kihűl , és a toner leszedése után kész.
Szerintem az hasznos lenne, ha azt is elárulnád, hogy milyen anyagot használsz erre a célra, és azt hol lehet egyszerűen beszerezni.
Ahhoz ugyanis, hogy az ón 100 fok körül olvadjon, a normál forrasztásra szánt óntól jelentősen el kell térni összetételben. A sima forrasztóónok ezt nem tudják.
Ki tárgyaltuk ezt régebben itt a fórumon elég rendesen had ne keljen még 1*.
Egyébként nem rég raktam fel képet, ami pont ezzel az eljárással csináltam , amit leírtam kb 2 - 3 oldallal visszább. A hozzászólás módosítva: Ápr 14, 2013
Nem a vízi ónozásról van véletlenül szó? A tüzesnél egy picit magasabb hőmérsékletek vannak.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem ,hogy ezt a PNG képet ,hogyan tudom kinyomtatni úgy ,hogy ne A4-es hanem normál méretű legyen?Bővebben: Link
Én ezt ismerem tűzi ónozásnak függetlenül attól , hogy víz is kell hozzá.
Milyen legyen az a normál méret ?
Mekkora az eredeti nyák méret x*x ?
Eredetileg 49,25*78mm
Ha esetleg van corel a gépeden, akkor abban egyszerűen meg tudod adni a méreteket, és pdf-ben menteni, vagy nyomtatni
|
Bejelentkezés
Hirdetés |