Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Amit linkeltél, azzal szinte lehetetlen vágni, mert annyira nem fog hajlani a nyáklemez, amennyire az olló vágórész alakja kényszeríti. Vagy már a vágási pont előtt repedni fog. Nagy szögben halad át rajta a két elvágott fél egymáshoz képest, nagyon hajlítja a lemezt. Tehát vágási pont után egyik -elvágott- felét elhajlítja az olló alakja felfelé, másik -elvágott- felét lefelé. A hajlítás mértéke a vágórész alakjától függ. Van olló amelyiknél ez az elhajlítás kismértékű, van amelyiknél nagymértékű. Olyan kell, ahol minél kisebb az elhajlítás, majdnem egymás mellett marad a vágási pont után is a két félrész. Ilyen pld. a "pelikán" olló, csak ez drága. Az alábbi kettő közül lenne jó valamelyik. Legjobb a karos olló lenne, de az nagyon drága.
A legjobb vágási minőséget a következő adja, de ez sem olcsó. Asztali gyémánttárcsás csempevágó nem deformálja a lemezt, precízen lehet méretet tartani, iszonyú porral jár, gázálarc kell hozzá, helyiség nem takarítható ki utána, ezért később is szívjuk a káros port. Én ezt használom de szabadban, és lehetőleg szélben. A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2013
Köszönöm a részletes választ, azt hiszem, maradok a dekopírnál, vagy kölcsönkérem apósom kis multifunkciós rezgős gépét, ami hasonlít a flex-re, de pontosabban lehet vele dolgozni, hátha azzal működne. Amúgy a tapétavágós dolgot próbáltam, szépen el tudtam vágni a lemezt, de kb fél óra volt körbevágni egy NYÁK-ot..
![]()
Köszönöm! Ennek tudatában szerintem hanyagolom a lemezvágó ollót :/
Nyáklap darabolásra ideális egy ilyen karos olló lenne (barkács-kisszériás sorozatgyártáshoz).
De sosem értettem meg, az új generáció miért van ennyire ellustulva, és fémfűrész lappal miért rest egy nyákot levágni. Az rendben hogy nincs mindenkinek 200-as satuja otthon hogy a befogást megkönnyítse. De akár konyhaasztalhoz is könnyen rögzírhető egy gyorsszorítóval, és máris nem mozdul el, nem kell annyira leszorítani kézzel. Sőt nemrég itt valaki linkelt egy ötletes asztalra helyezhető ütköztető sablont, ami szintén hasznos ilyen vágásoknál. Egy fémfűrészlap 200-500 Ft, egy fémfűrész keret 1600, a képen látható karos olló 20000 Ft. Nem ér meg egy kis mozgást az a "kis" különbség? Persze nem árt otthon tartani 1-2 laposreszelőt, ha esetleg kicsit igazítani kell a vágott élet. A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2013
Mint kolléga is írja, vasfűrész príma megoldás. Sőt a keret sem mindig muszáj, rongyba csavarva egyik végét, ott megfogva, csak a lappal is jól lehet vágni. Többféle fűrészlap van, keskenyebb, vékonyabb, de merev legyen. Utána reszelni kell a sorját. Régen én is ezt használtam, csak most sokat kell vágni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2013
Sziasztok
Egy újabb kísérlet eredménye látható a képen. A lötstop rétegre írtam fel a szöveget, majd előhívás és beégetés után fehér ICO Porzellan marker tipusú porcelánfestékkel töltöttem fel a feliratokat. 2-3 perc száradás után izopropilos törlőpapírral óvatosan letöröltem a felesleget és vasalótalpon 20 percig égettem. A tollra 160 celsius fok van írva, nem mértem a vasalót, de max. hőfokon ment. A festéket ha jól emlékszem valami 800Ft körül vettem a körúton a hobbyboltban, úgy tudom több féle színben is kapható.
Na ez már tényleg profi kinézet! Az ötlet is kiváló.
Megfordult a kis agyamban, hogy valami hasonló módszerrel tán még előlap feliratozást is lehetne készíteni. Mondjuk egy vastag réteg P20-al. ![]() Most nézem, hogy más színekben is kapható. A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2013
Szia! Nekem a lemezvágók - az asztali táblaolló kivételével - nem jöttek be. Én flexet, fűrészt és cnc-t használok. Leginkább utóbbit. Nagyoló daraboláshoz flexet a legvékonyabb (papírvékonyságú) koronggal. Igen zajos, porol, büdös, de pár pillanat és le van darabolva a panel, deformitás nélkül. Ha egy derékszöggel és egy filccel előjelölöd - halál pontos tud lenni.
Be kell ismernem - nekem soha nem lesz érzékem ilyen szép panelt gyártani. Elismerésem!
A gyorsasága miatt nekem is ez jönne be. Amúgy ha lakkal lefújam a NYÁK-ot, az mitől van, hogy néhol foltos a rajzolat?
Én 2500ft ért vettem a "kirakodóvásárban" karosollót , annál jobb vágóeszköz nem kell
![]()
Nem egyenletes a festék vastagság, ezért szokták centrifugálni a panelt fújás után , vagy közben .Egy nem túl nagy fordulatú motorra felfogató keretet vagy tapadókorongot tesznek és evvel megpörgetik a nyákot ...
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2013
Nem új keletű dolog ez bár megjegyzem jól néz ki.
Nem rég írtam le eme technika mikéntjét , csak valamiért az enyészeté lett. Annyi különbséggel írtam le , hogy ki kell nyomtatni egy negatív maszkot mondjuk legyen betűről szó , ezt rá vasalni , vagy laminálni az adott felületre , aztán a kapott betűket , vagy amit fehéren , vagy más színnel akarunk , azt átfestjük , vagy lakk filccel átrajzoljuk , de amúgy jobb az égetős festék .Ha ez meg van utána már csak a körülötte lévő negatív toner kör sablont eltávolítjuk , és marad a szép betű vagy rajz , vagy ábra bármi . Én már csináltam azért is írtam le , mert sokan a fehér betűkről kérdeznek mindig hogy , s miként kell csinálni , hát PL így ahogy leírtam , de bármilyen más színt is lehet használni az adott projekt a meghatározó.
Hogy foltos? Mert ha nem tökéletesen tiszta -zsírtalan- helyenként a nyák felülete, akkor onnan elkúszik a lakk, üres foltok maradnak. Nem ilyen? Tökéletes felület esetén könnyű egyenletes lakkvastagságot elérni, száradása alatt ugyanis kiegyenlítődik a kisebb egyenetlenség.
Ez a centrifugálás hogy lehet? Nem is ismerem, csak ha belegondolok, elvileg az összes lakk a centrifugális erő miatt kimenne a szélére. Kis fordulaton is, csak lassabban. Nem cáfolni akarom, csak nem értem.
Ha nem túl nagy a fordulat (ki kell kisérletezni) akkor csak szépen szétterül nem "pörög ki a szélére"
Csak a felső felülete foltos, a réz az tökéletes. Ahol hibás volt a vasalás, ott maratásálló filccel kijavítottam. Lehet, hogy az aceton ezt nem tudta lemosni egyes helyeken?
Milyen lakkra gondolsz? Mert én P20 fotolakkra gondoltam, de most vasalást írsz, akkor itt félreértés van.
Akrilán lakk
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2013
Mivel tisztítod le előtte? És hogyan?
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2013
Lecsiszoltam 600-as csiszolópapírral, lemostam forró vízzel, Ciffel lesúroltam és áttöröltem acetonnal
Akkor tárgytalan amit ehhez írtam, P20 fotolakkra vonatkozott volna. Nekem is foltos száradás után az akrilán lakk, régen nem volt ilyen, nem tudom miért. Pedig a felület tökéletesen tiszta.
![]() ![]()
Az aceton tiszta , vagy körömlakk lemosó? A körömlakk lemosó tartalmaz egy kevés olajat is !
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2013
Sajnos gyógyszertárban nem adtak acetont (azt mondták, hogy vényköteles, de ez baromság, anyósom kórházban kérdezi, és egyetlen orvos sem tudta neki felírni), pedig már műgyantázáshoz is kellett volna korábban, így vettem egyet a DM-ben.
Csak kérdés: Valamiért úgy rémlik - egy illatszerekkel foglalkozó ismerősöm mondtarégebben, nem 100%, de az aceton nem metil-etil keton és isoprphyl alkohol keveréke?
Nem az aceton az csak metil-etil keton és a körömlakk lemosók tartalmaznak néhány százalék olajat (hogy ne száradjon ki a köröm,és a körömágy a zsír elvonástól)
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2013
Mit fújsz le akrillakkal? Beforrasztás előtt, vagy után?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |