Fórum témák
» Több friss téma |
Működik az, csak jobban melegszik, előbb-utóbb meg majd leég.
Nem tudom honnan szedted ezt az IR2153-at, de az csak egy félhíd meghajtó.
Nálad a két félhídnak szinkronban kell mennie ellenütemben. Tehát két független R-C oszcillátor a híd kimenetén csak zavarjelet fog termelni.
Azèrt mert jelenleg ez az egyetlen ic-m aimi szerintem alkalmas e cèlra
Úgy gondoltam hogy a kèt átlós FET kapja ugyanazt a vezèrèst. Roszul gondolom?
Rosszul. Bár nem írtam semmit még az 555-s rajzra amin össze vannak kötve az átlós fetek, az viszont már végképp nem fog működni.
Azt tudom hogy az semmire sem jó, aztán kezdtem el gondolkodni miután közzé tettem. Átlós fet össze köttéssel mi a gond.MIlyen vezérlesel lehetne leg egyszerűbben megoldani?
Ha már forgásban van a motor lehet hogy megy a négyszögről. De a forgó mágneses mező megindításhoz nem kellene a "fázistolás"?!? Egy méretezett L-C -taggal nem lehetetlen, szerintem. Én most tekertem egy hasonló trafót E-I lemezest (100-150W körüli lehet), mit mondjak: a hiperszilt jobban kedvelem. Fetek megérkeztek, nyugalmi áram 12v-os aksiról 1,3A. Terhelve 100W-os izzón 204V-ot mértem, de leesik az akufeszem 10,4v ra és 8,9A . Lehet nem riasztóaksival kellene próbálni?
Nem tudom. Lehet le tekerem a trafót és meg csapolom hogy félhiddal is hajthassam.
De jó lenne tudnom hogy az IR2153 képes lenn-e valamilyen oknál fogva meghajtani a FEt-jeimet. Biztos jól méri a műszered a négyszög jelet? A hozzászólás módosítva: Ápr 23, 2013
Tuti hogy nem pontos a mérés. De az biztos, hogy ez az aksi kevés neki. Majd valamikor megnézem az autóaksinak mit szól. Miért ragaszkodsz annyira ehhez az ic-hez? Valahogy biztos meg lehet kérni MÚKÖDJ
12,5V 1,6A a nyugalmi árama normál aksiról. A kisflexnek nem örül, leesik 130V környékére a kimenő, és az áramot sem tudom megmérní a 12v-os ágban mert 20A feletti. 100W-os izzóval terhelve 225v-környékén van a kimenet, 12,4v-os akufesznél 9,8A a felvett áram. Természetessen milliós nagyságrendű műszerekkel rendelkezem és mindegyik hitelesítve van. Síma multival mérve.
Azon a hajszálvékony bekötő madzagokon megy a 12 V ~20 A? ???
"Fénykép034... Fénykép035...jpg? Vannak egy db (1 db !!!) 12 V 7 Ah-s akkuról működő 500 VA-s szünetmentesek. Igaz, csupán néhány percig, de viszik a gépet. Nagyobb teljesítményű szünetmentest, invertert nem illik 12 V-ról üzemeltetni. Túl sok a veszteség. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2013
Fénykép0351-en látszanak a 12v-ról bemenő kábelek(az egeret ráviszed a fénykép nevére és kiírja a teljes nevét). A panelről készült képek 341-342-es képek. A fetek nem ezen a panelon vannak hanem közvetlenül a ventillátor után egy réz hűtőlapon. Oda vastag vezetékek mennek. A 352-es képen egy másik vezérlés van a dobozon, az a következő lessz, ugyan az a panelterv csak a meghajtó tranzisztorok BD139-esek. Amit leírtál:
Idézet: ezzel teljesen egyetértek. Csak a próba miatt (kíváncsiság hogy bírja-é)terheltem be ennyire. Amúgy 4db energiatakarékost fog maximum vinní 65Ah-s autóakuról időnként. „Vannak egy db (1 db !!!) 12 V 7 Ah-s akkuról működő 500 VA-s szünetmentesek. Igaz, csupán néhány percig, de viszik a gépet. Nagyobb teljesítményű szünetmentest, invertert nem illik 12 V-ról üzemeltetni. Túl sok a veszteség.”
Ha az "energiatakarékos" alatt kompaktfénycsövet értesz, azok simán elmennek 300V DCről is. 12V-ról 100...200W meg jóval 90% feletti hatásfokkal és egyúttal hűtőborda nélkül is megy, kicsi méretben pl:
Bővebben: Link
Szép napot uraim!
Egy kb. 200VA toroid trafóhoz szeretnék jó hatásfokú 24-48V-ról 220-200V körüli feszültségű kapcsolást, mely már 5-10W terhelés esetén is jó hatásfokú. (A gyári Belkin inverterem üresjáratban 0,4A-t vesz fel, a 36V-os szünetmentes több mint 1A-t...sokallom). Segítségük előre is köszönöm.
Nem fogod tudni megcsinálni mivel csak 5-10W az állandó hiszterézises vesztesége a trafónak.
Tehát 5-10W-on fog indulni a hatásfokod 0%-ról.
A 230V-ról táplálva 1-2VA-t fogyaszt a toroidom. Épp ezért akarok toroidot a hiperszil vagy EI trafó helyett.
Négyszöggel hajtva többet fog zabálni. a felharmónikusok miatt
Köszönöm válaszod.
Ezek szerint jobban járok a feltöltött akkuk sorbakötésével 144-200V-ra, kisebb a veszteség.
Én már készítettem hagyományos trafós invertereket, próbálkoztam szinuszossal is, elég jó lett, de 5W-nál alacsonyabb teljesítményt üresjárásban egyikkel sem tudtam elérni, a legtöbb 12V-ról ment, az 1A az biztos, hogy sok, valami nagyon nem jó, menetfeszültség, frekvencia... Egy kicsit csalni a négyszög kitöltésével is lehet, sokat javul a helyzet.
Az 1A-t egy gyári, trafós 36V 1000VA inverteren mértem terhelés nélkül. Ettől eltekintve hasznos szerkezet.
Sok vezeték van a trafóján különböző színekben. Ha egyszerűbb lenne, már lecseréltem volna a trafóját egy toroidra, hátha csökken az üresjárati teljesítményfelvétele. A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
találtam a netten egy 500w inverter egész jónak tünik mitszoltok hozzá
www.universalelectronicblockspot.com
Egy transzformátor üresjárási vesztesége csak minimális mértékben függ a mechanikai kiviteltől. Sokkal inkább attól, hogy mekkora gerjesztése van, ebből eredően mekkora a mágnesezőárama és, hogy ez mekkora veszteséget okoz a tekercselésben, valamint a vasanyagban. Toroidot lehet csinálni bilianyagból is, meg amorph vasból is. De ugyanez igaz a lemezelt trafókra is. A másik, hogy mennyi felharmónikus áram folyik a trafón, mert az igen komoly veszteségeket tud okozni. Egy sima négyszöginverter ebből a szempontból a legrosszabb. A valódi szinuszos meg a legjobb.
A hozzászólás módosítva: Máj 2, 2013
Akkor úgy fogalmazok, hogy eddigi tapasztalataim alapján üresjáratban a toroidok kérték a legkevesebbet, utána az UU, az EI pedig a legtöbbet.
Szerbusztok.
Szeretnék egy invertert építeni. De nem azon célra hogy 12 voltból csináljak 220-at hanem egy meglévő 24V 2.5A egyenáramból 24V 2.5A váltóáramot szeretnék csinálni. Látok itt sok kapcsolási rajzot viszont szeretnék biztosra menni, ezért ha valaki lenne szíves és egy kipróbált kapcsolást belinkelne azt megköszönném. Nyitott vagyok több kapcsolásra is, nem riaszt vissza a bonyolultabb kapcsolás de az egyszerűbbnek jobban örülök. Üdv.
Helló egy kérdésem lenne hozzátok volna egy kapcsolás és az volna vele a problémám, hogy 70-80w -nál nem akar feljebb menni a teljesítmény! erről lenne szó .
és még annyi, hogy a feteket megdupláztam! előre is köszönöm.
Helló! Néhány dolgot meg kellene mérned. Feltételezem, hogy nagyobb terhelésen lecsökken a kimenő feszültség, azért nem tudsz nagyobb teljesítményt kivenni az inverterből. Egy ilyen túlterhelt állapotban le kellene mérni a tápláló egyenfeszültséget, hogy az mennyit változik. Ha az is erősen letörik, akkor ott van a gond. Mekkora feszültségből indulsz ki? Mekkora feszültség van túlterhelt állapotban a stabilizátor (7812) kimenetén?
Helló megmértem terheletlenül 13.1 mindenhol aksi -stabilizátor
100w izzóval terhelve 12.1 szintén mindenhol , viszont rámértem az lm358 1-és 7 es lábakra a 7 es 4,4 az 1 es 5 terheletlen állapotban terhelt állapotban 7 es 4,4 1 es 3,6 akkor ez lehet a bibi. és a 100w os izzó fogyasztása 65-70w
Sziasztok!
Szükségem van egy kis inverterre, a kimenő teljesítmény max 20W, azonban szinuszos, a négyszög-es nem jó. Hatásfok nem lényeg. A tervem valamilyen autóserősítő végfokát használnám simán Wien hidas oszcillátorral 50Hz hajtva, majd egy 12Vos trafó fordítva bekötve Meg oldható? Hogy viselik ezek az IC-k az illyes fajta üzemben. TA8210 IC-ből van itthon pár darabom, esetleg a a két kimenetet ha párhuzamosítanám? |
Bejelentkezés
Hirdetés |